Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 kwie 2010, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Witam. Zdawał ktoś egzamin z zakresu kategori C w Wordzie Bytom?
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy zna jakiś punkt zatrzymania przy jeździe tyłem po łuku? Czy jest coś na placu, gdzie odniose sie do tego punktu i zatrzymam się dobrze. Tak aby zmieścić się w metrze od lini. Bo tak na wyczucie to raz sie uda raz może sie nie udac. Jeżeli ktoś wie bardzo byłbym wdzięczny. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 03 kwie 2010, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

kolego jeżeli z tyłu auta masz 3 słupki dwa po bokach i jeden na srodku, napewno te slupki sa pomalowane na czerwono-bialo w paski. wsiadz do kabiny i spojrz w lusterko na ktorej kresce-lub kolorze jest gorna cześ tylnej burty. Zapamiętaj i trenuj, hmmm np: 3 pasek kolor czerwony:] ja tak cwiczyłem i nie ma bata ze przejedziesz.

powodzonka

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 03 kwie 2010, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 gru 2009, 10:40
Posty: 31
GG: 0

Na ścianie budynku jest taka biała kreska, widać ją dość mocno. Jeśli będziesz na jej wysokości to dobrze stoisz.
Pozdrawiam!


Post Wysłano: 03 kwie 2010, 15:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Zero kresek na budynkach, choinek i innych głupot. Tak jak mówi Fafciuk przed ruszeniem zapewne samochód masz już w łuku odpowiednio ustawiony. Wsiadasz i łapiesz sobie jaki punkt na pojeździe pokrywa się z linia zatrzymania. Później cofając gdy te punkty znowu się pokryją zatrzymujesz pojazd. Ot cala filozofia

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 03 kwie 2010, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 gru 2009, 10:40
Posty: 31
GG: 0

Tylko, że nie masz go ustawionego przecież równo, pierwszy kursant wsiada do auta robi łuk, potem 2 wylosowane manewry i ustawia samochód ale nie tak jak powinien stać czyli max 1m od tylnich pachołków tylko tak jak mu egzaminator powie. A na pewno nie będzie mu kazał go równo stawiać tak żeby ta odległość była zachowana. Więc następny kursant ma auto ustawione źle i z tyłu jest o wiele więcej jak 1 metr.


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 0:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Podczas mojego egzaminu na C egzaminator po zakończonym przejeździe kursanta gdy ten ustawiał następnemu pojazd w luku pokazywał kiedy się zatrzymać żeby pojazd był w polu zatrzymania. Tak ze każdy zaczynał mając pojazd dobrze ustawiony

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 11:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 gru 2009, 10:40
Posty: 31
GG: 0

Może to zależy od ośrodka lub egzaminatora. U mnie jednak nie było dobrze ustawione.


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Pawlak73 gdzie mniej więcej jest ta kreska? Gdzie jej szukać, byłbym wdzieczny za jakiś szkic:)


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 gru 2009, 10:40
Posty: 31
GG: 0

Jak masz łuk od kat, C to po lewej stronie przy początku łuku jest wjazd do budynku. Jak patrzysz na ten wjazd od przodu to zaraz po prawej stronie jest na takiej szarej ścianie tak jakby biała gruba kreska, taka plama. Postaram Ci zrobić szkic :wink:


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2009, 19:53
Posty: 47
GG: 0
Samochód: Lancia Kappa
Lokalizacja: k. Mińska Maz

Witajcie! Kolego ja co prawda do Bytomia mam kawał drogi, ale to co ja moge powiedziec o tym manewrze bo na nim oblalem wlasnie na za3maniu to mianowicie powrót do kresek i słupków burty. Co prawda nie wiem jaki masz tam pojazd ale mniej wiecej powinno się zgadzać. Ja zdawałem manem tgl i sprawa wygląda tak: środkowy słupek burty, a właściwie jego dolna część ( więc musisz dobrze sobie lusterka ustawić) w lusterku musi być widziany na drugiej czyli końcowej linii strefy zatrzymania. Gdybym wiedział to na 1 egz. to nie było by drugiego. Metoda pewna na 100%, kwestia dopasowania do ciężarówki. Pozdrawiam

_________________
kat. B -> 2005
kat. C -> 2010
kat. C+E -> 2010
kat. A -> 2010
... i na tyle starczyło sił...


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 11:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 gru 2009, 10:40
Posty: 31
GG: 0

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19d ... 94c8b.html


3 kropki czerwone - pachołki
Żółta przerywana - linia łuku
Pole zielone - budynek
Białe na zielonym - to ta kreska, ślad
Niebieska linia - musisz mieć przednie koło na 4 linii przerywanej tej żółtej albo być na wysokości właśnie tej kreski na ścianie

Jakbyś czegoś nie wiedział to pisz.


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 12:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Dzięki, mysle ze ten odnosik tzn biała kreska będzie wystarczająca. Pozdrawiam


Post Wysłano: 06 kwie 2010, 5:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2009, 11:34
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Też zdawałem C w Bytomiu i najlepsze wg mnie to połączenie kontroli odległości z tyłu i wspomnianej kreski...Poza tym to pamiętaj, że masz 2 próby manewru i jeśli za pierwszym razem zatrzymasz się za wcześnie to wysiądź,(masz do tego prawo) zobacz ile jeszcze do tego 1 metra, wsiądź i popatrz na ścianę po lewej stronie gdzie jesteś i za 2-gim razem stań już dobrze :)


Post Wysłano: 06 kwie 2010, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Ok, dzieki


Ostatnio zmieniony 20 cze 2010, 13:35 przez rcko, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 07 kwie 2010, 6:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2009, 11:34
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Tak, każdy manewr możesz powtórzyć...jedynie kiedy strącisz tyczkę to masz po egzaminie....bo to jest liczone jakbyś w coś uderzył :) i nie pamiętam jak to było z liniami, ale to może ktoś dopisze albo znajdziesz w innym poście :wink:
Parkowanie przodem wykonujemy normalne z prawej...juz tłumacze...miejsce do parkowania obok kat. B jest do parkowania tyłem. Za nim jest koperta, a za kopertą jest parkowanie przodem i jednoczesnie skosne. Zależnie co się wylosuje tak ustawią słupki. Tak przynajmniej było jakis rok temu, ale chyba nic nie pozmieniali. Uczulam Cię na zawracanie na 3...jest wąskie i trzeba zacząć manewr maksymalnie przy prawej belce. Jak tak zaczniesz to później już raczej bez problemu :D


Post Wysłano: 07 kwie 2010, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Czy Egzaminator powie, dokładnie jak parkowac tzn jak to ma wyglądac, ktore miejsca do parkowania itp?
Sussel możesz mi wkleić rysunek z placem manewrowym kat C w Bytomiu jezeli pamietasz? Chodzi mi dokładnie, gdzie znajdują się miejsca do poszczególnych parkowań i od której strony wjeżdzać w nie. Bo teraz troche mam zamieszanie w głowie. Pozdrawiam


Post Wysłano: 08 kwie 2010, 0:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 12:39
Posty: 49
GG: 1
Lokalizacja: Śląsk

kolego patrz na kraweznik po lewej stronie. jak zaczyna skrecac w strone budynku to jest w pewnym momencie uszczerbiony i go musisz miec na wysokosci ramienia


Post Wysłano: 08 kwie 2010, 6:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2009, 11:34
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Jak chodzi o egzaminatora to u mnie tłumaczył i przed wyjściem na plac i po wyjściu. I pytał jeszcze czy są jakieś pytania. Jak chodzi o rysunek to nie pamiętam dokładnie więc ci nie narysuje, ale radzę żebyś sie tam jeszcze raz przejechał na jakiś egzamin i popatrzył trochę na spokojnie. Egzaminy na C są chyba codziennie o 7:30. A jak chodzi o kierunki wjeżdzania to chyba wszędzie jest tak samo...tu to nawet dość fajnie jest pokazane http://www.grupa33.jgora.pl/Article50.phtml
Przy każdym punkcie masz "SCHEMAT PLACU MANEWROWEGO" kliknij na to i pokaże się rys. manewru :D


Post Wysłano: 20 kwie 2010, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2010, 19:52
Posty: 22
GG: 10199109
Samochód: Renault
Lokalizacja: cała unia plus CH

W Krakowie trzeba się zatrzymać tylnymi kołami przed studzienką lub na niej zależy jaki samochód na C są dwa krótszy i dłuższy , studzienkę widać w lewym lusterku więc lepiej się trzymać prawej strony.

_________________
kat b - 14.10.1992 - od 1 razu
kat c - 20.04.2010 - od 2 razu
kat c+e - 14.12.2012 - od 1 razu


Post Wysłano: 04 wrz 2010, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2009, 17:30
Posty: 29
GG: 11099498

Ech, ale macie sposoby.
Ja znam inny sposób na zatrzymanie na łuku. Trzeba się tylko patrzeć w lewe lusterko - na dolną krawędź kłonicy, i jeśli w lusterku zobaczymy, że kłonica naszła na linię końcową łuku, wtedy się zatrzymujemy i na bank samochód będzie w idealnej pozycji.
Sam wypróbowałem ten sposób, działa! ale nie wiem jak w innych samochodach, bo w Manach działa.

_________________
^^^^^^^^^^^^^^^||......|"\
| ZIMNA WÓDKA..||......||'""|""\__,_
| ______________ ||__..|I__|__I___ |)
|(@) |(@)"""**|(@)(@)********* |(@


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: