wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

BDF-em poza UE
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47049
Strona 1 z 1

Autor:  Robert R [ 04 sie 2017, 12:15 ]
Tytuł:  BDF-em poza UE

Cześć

Pewne pytanie mnie dość mocno nurtuje. Niestety w ITD nie pomogli - lub znów trafiłem na głupich ludzi.
Czy jest możliwy legalny transport rzeczy na relacjach UE - CIS w nadwoziach wymiennych typu BDF ?
Pytanie czysto hipotetyczne. Ale nasuneło mi się ono po wakacjach kiedy zauważyłem że firankami z linkami celnymi firmy wybierają się na Turcje. Poza tym wiem że do Rosji, jak na razie rzadko, ale można spotkać naczepy typu firanka a nie zwykła plandeka.
Więc jak to jest ? Ewentualnie może ktoś by podał namiar na rzetelne źródło informacji.

Dzięki

Autor:  Jacoo [ 04 sie 2017, 22:43 ]
Tytuł:  Re: RE: BDF-em poza UE

Cytuj:
(...)Poza tym wiem że do Rosji, jak na razie rzadko, ale można spotkać naczepy typu firanka a nie zwykła plandeka.
(...)
Już w 2010 r.jeździłem firanką do Rosji. W Polsce nie wszędzie można było otworzyć karnet a po Białoruskiej stronie robili problemy,na Rosji nie miałem z tego powodu żadnych problemów. BDFa w Rosji raz widziałem na tandemie LLU.

Autor:  JoHn [ 12 sie 2017, 0:18 ]
Tytuł:  Re: BDF-em poza UE

Na Rosję będzie problem, ponieważ nie będziesz miał masy własnej kontenera i masz bankowy dosmotr za który sam zapłacisz. Ale możliwość jest.

Autor:  JoHn [ 12 sie 2017, 0:18 ]
Tytuł:  Re: BDF-em poza UE

Na Rosję będzie problem, ponieważ nie będziesz miał masy własnej kontenera i masz bankowy dosmotr za który sam zapłacisz. Ale możliwość jest.

Autor:  Robert R [ 16 sie 2017, 16:56 ]
Tytuł:  Re: BDF-em poza UE

Serdeczne dzięki za odpowiedzi.
JoHn, czy aby nie wszystkie zabudowy wymienne mają podaną tzw. tarę, czyli masę własną i dopuszczalny tonaż jaki można na nie załadować ?
Ile taki dosmotr kosztuje ? Zależny jest od wagi kontenera czy widzimisię urzędnika ?

Dzięki za odpowiedź :)

Autor:  JoHn [ 16 sie 2017, 19:30 ]
Tytuł:  Re: BDF-em poza UE

Mają tylko wytłumacz to im :mrgreen: Kiedyś to był problem, oczywiście kwestia kasy może zmienić bieg wydarzeń :wink: Zależne to jest od ilości towaru plus waga auta. W ich mniemaniu nie ma czegoś takiego jak wymienne nadwozie. Ich interesuje waga rzeczywista oraz waga w dowodach. Różnica jest w wadze kontenera co jest już kontrabandą. Trochę inaczej wygląda to na przejściach z BY, a potem to lecisz.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/