Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2014, 16:50
Posty: 5
Samochód: Laguna 1.9 dTi

Witajcie!
Kilka ładnych miesięcy temu wiozłem ramach kabotażu u Niemca panele fotowoltaiczne. Załadowane na firankę typu Mega praktycznie pod sam dach. Jako że nie mogłem się przemóc by jechać z towarem niezabezpieczonym, zastosowałem narożniki plastikowe oraz z wyczuciem przyciągnąłem wszystko pasami. Niestety, kilka dni temu przyszło niby obciążenie na kwotę kilkuset euro za powstałe uszkodzenia. Fakt został zawarty w CMR, co zgłosiłem do spedytora.
Z rozmowy z moim pracodawcą wygląda tak, że chce mnie obciążyć finansowo za w/w uszkodzenia.
Moje pytanie jak to wygląda w praktyce ?? Czy mogę zostać obciążony i jeśli tak to czy do trzykrotnosci pensji ?
Byłem wtedy na okresie próbnym umowy o pracę.



Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Jaki "fakt" został zawarty w CMR?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 148
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

Ja miałem z niecały rok temu podobna sytuację tylko że nikt nie chciał mnie obciążać. Wiozlem folie stretch z Polski do Niemiec. Tak samo jak Ty przeżuciłem pasy dając narożniki plastikowe pod. Lecz nie stety Helmut stwierdził uszkodzenie paru rolek właśnie od pasa co zaznaczył w CMR. Po jakimś czasie przyszło obciążenie na kwotę coś około 850-900 E. Szef zgłosił szkodę do ubezpieczenia OCP i oczywiście wypłacili kwotę bez żadnego problemu tylko oczywiście wysyłający towar, odbiorca, spedycja musieli powypelniac jakieś papiery a ja napisałem tylko oświadczenie jak przy kolizji.
Po jakimś czasie jak ładowałem w tej samej firmie też stretch kierowca przede mną się spinał i dopierdzielał pasy na maksa bez żadnych narożników oczywiście niszcząc kartony i folie w środku. Jak z nim chwilę pogadałem to stwierdził że za mandat od Niemca za nie zabezpieczony ładunek nikt mu nie zwróci a od takiego uszkodzenia jest właśnie OCP. Także nie dawaj się obciążać tylko nie chce zgłaszają do ubezpieczenia w końcu po coś je płacą.
Pozdro

Wysłane z szajsunga


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2014, 16:50
Posty: 5
Samochód: Laguna 1.9 dTi

Cytuj:
Jaki "fakt" został zawarty w CMR?
Zostało napisane że 6 lub 7 sztuk ma uszkodzenie. Dokładnie nie pamiętam, bo było to w grudniu. Dowiem sie, jak zjadę i pójdę na rozmowę.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

[EDIT]
Cytuj:
Ja miałem z niecały rok temu podobna sytuację tylko że nikt nie chciał mnie obciążać. Wiozlem folie stretch z Polski do Niemiec. Tak samo jak Ty przeżuciłem pasy dając narożniki plastikowe pod. Lecz nie stety Helmut stwierdził uszkodzenie paru rolek właśnie od pasa co zaznaczył w CMR. Po jakimś czasie przyszło obciążenie na kwotę coś około 850-900 E. Szef zgłosił szkodę do ubezpieczenia OCP i oczywiście wypłacili kwotę bez żadnego problemu tylko oczywiście wysyłający towar, odbiorca, spedycja musieli powypelniac jakieś papiery a ja napisałem tylko oświadczenie jak przy kolizji.
Po jakimś czasie jak ładowałem w tej samej firmie też stretch kierowca przede mną się spinał i dopierdzielał pasy na maksa bez żadnych narożników oczywiście niszcząc kartony i folie w środku. Jak z nim chwilę pogadałem to stwierdził że za mandat od Niemca za nie zabezpieczony ładunek nikt mu nie zwróci a od takiego uszkodzenia jest właśnie OCP. Także nie dawaj się obciążać tylko nie chce zgłaszają do ubezpieczenia w końcu po coś je płacą.
Pozdro

Wysłane z szajsunga
Mam nadzieję że u mnie skończy się podobnie, bo idąc tym tokiem musiałbym odpowiadać finansowo za cały ładunek gdyby coś się stało. Wyszło nieciekawie, bo właśnie zamierzałem zmieniać pracodawcę na jakiegoś normalnego...

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, 8:01 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę nie pisać posta-pod-postem, lecz korzystać z funkcji "Zmień"


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Jaki "fakt" został zawarty w CMR?
Zostało napisane że 6 lub 7 sztuk ma uszkodzenie. Dokładnie nie pamiętam, bo było to w grudniu. Dowiem sie, jak zjadę i pójdę na rozmowę.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
w takiej sytuacji zawsze należy sporządzić protokół szkody - zrobić zdjęcia, napisać że załadowca zabronił lub nie zabronił mocować ładunek pasami, czy na opakowaniach były znaki jak to ma być załadowane, zamocowane itd........ - może to nie twoja wina.
o szkodzie zawsze trzeba powiadomić ubezpieczyciela.
pracodawca może cię ukarać tylko do wysokości 3 wynagrodzeń.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
pracodawca może cię ukarać tylko do wysokości 3 wynagrodzeń.

Taka esencja:
Cytuj:
Jeśli pracownik spowodował szkodę w majątku pracodawcy ze swej winy, to trzeba jeszcze rozstrzygnąć – w celu ustalenia zakresu odpowiedzialności – czy jest ona umyślna, czy nieumyślna.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: