Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2014, 7:19
Posty: 27
Samochód: Citroen C3 Picasso
Lokalizacja: WLKP POS

Witajcie.
Mam nadzieję że moje wątpliwości zostaną tutaj rozwiane.
Jeżdżę krótko i zdarza mi się niestety popełniać dziwne błędy.
Kilka razy źle zrobiłem wpis manualny, pokryłem go urlopówką i pasuje.
Jednak wiem , że odchodzi się od tych zaświadczeń i robi się wpis manualny.
Zrobiłem teraz pierwszy wpis, który moim zdaniem jest poprawny. Jednak postanowiłem sprawdzić co mam zaznaczone w dniach, gdy nie było mnie w pracy. Okazało się że są tam dziury. Nie ma znaków zapytania na wydrukach. Po prostu są dziury i przeskakuje mi od razu z piątku na poniedziałek. Rozumiem że coś pomieszalem? Bede wdzięczny za wskazówki i opinie. Pozdrawiam

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Najpewniejszy ogląd sytuacji tego, co masz na karcie da Ci analiza danych z karty po sczytaniu z niej danych. Możesz też spróbować zrobić wydruk danych z dnia (nic nie pisałeś o nim) i tam sprawdzić.
Osobne pytanie dotyczy tego, co mógłbyś namieszać przy wpisie manualnym?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Kolejny raz dochodzę do wniosku, ze instrukcje, książki, podręczniki w naszym kraju to niepotrzebne dodatki...

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Na kwalifikacji wstępnej wiecej jest pierdół o narkotykach i wzorów na drogę hamowania niz zadan opisujących czas pracy wiec nie dziwota ze potem swieży kierowca sie gubi bo bądź co badz przepisy o czasie pracy sa zagmatwane dopiero po czasie praktyki obywamy sie z nimi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2014, 7:19
Posty: 27
Samochód: Citroen C3 Picasso
Lokalizacja: WLKP POS

Cytuj:
Na kwalifikacji wstępnej wiecej jest pierdół o narkotykach i wzorów na drogę hamowania niz zadan opisujących czas pracy wiec nie dziwota ze potem swieży kierowca sie gubi bo bądź co badz przepisy o czasie pracy sa zagmatwane dopiero po czasie praktyki obywamy sie z nimi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dokładnie, tak wygląda KW. Rozmawiałem z innym kierowcą, który ma kilkanaście lat doświadczenia. Powiedzial że to normalne, bo karty nie było w tacho i że jak zrobiłem wpis manualny poprawnie to wszystko jest ok. Mam nadzieję że faktycznie tak jest ale w międzyczasie będę szukał informacji dalej. Oczywiście liczę też na Waszą pomoc.
Właśnie problem jest w tym że nie mogę zrobić wydruku z karty za dni, w których fizycznie jej nie było w tachografie. Mam tylko zaznaczony odpoczynek do północy w piątek i od północy w poniedziałek. Sobota i niedziela tak jak by na karcie nie istnieją.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Cytuj:
(...)Właśnie problem jest w tym że nie mogę zrobić wydruku z karty za dni, w których fizycznie jej nie było w tachografie. Mam tylko zaznaczony odpoczynek do północy w piątek i od północy w poniedziałek. Sobota i niedziela tak jak by na karcie nie istnieją.
Jeszcze tragedii nie ma. Jeśli kartę wyjąłeś z tacho w piątek przed północą UTC i zrobisz teraz wydruk z piątku powinieneś mieć zaznaczone na nim np.: od 21:30 do 24:00 UTC łóżko.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2014, 7:19
Posty: 27
Samochód: Citroen C3 Picasso
Lokalizacja: WLKP POS

Cytuj:
Cytuj:
(...)Właśnie problem jest w tym że nie mogę zrobić wydruku z karty za dni, w których fizycznie jej nie było w tachografie. Mam tylko zaznaczony odpoczynek do północy w piątek i od północy w poniedziałek. Sobota i niedziela tak jak by na karcie nie istnieją.
Jeszcze tragedii nie ma. Jeśli kartę wyjąłeś z tacho w piątek przed północą UTC i zrobisz teraz wydruk z piątku powinieneś mieć zaznaczone na nim np.: od 21:30 do 24:00 UTC łóżko.
Ok czyli coś musiałem zrobić źle czy tak ma być ?? Wcześniej, gdy robiłem koniec zmiany tak to były ?? A okres gdy karta była w kieszeni też pozostawał pusty, tzn. bez możliwości wydruku danych z tego okresu.
Moje myślenie jest takie że skoro robię wpis manualny, to powinno się to "wypełnić" i powinna być możliwość zrobienia wydruku za okres gdy karta była wyjęta. Czy dobrze kojarzę ?

Obecnie na wydruku z piątku jest 06:35-00:00 lozko, a z poniedziałku 00:00-5:13 jest pauza. Tak jak wspomniałem brak możliwości zrobienia wydruku za niedzielę i sobotę bo od razu przeskakuje z piątku na poniedziałek.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Jeśli i tu, i tu masz zaznaczone łóżko, więc wszystko ok. Przynajmniej takim wydaje się być. Karty na weekend nie powinno się (podkreślam - "nie powinno", a nie "nie wolno") zostawiać w tachografie. Ot choćby z takiego powodu, że ktoś potrzebuje na bazie przejechać kilka metrów i wyjmuje naszą kartę. Skutek? Zerwany odpoczynek.
Jeszcze raz uspokajam - skoro masz na wydrukach z piątku i poniedziałku zaznaczony odpoczynek - siłą rzeczy w sobotę i niedzielę też jest odpoczynek. Niepodważalną pewność będziesz miał z chwilą odczytania danych i przeanalizowanie ich jakimkolwiek programem do analizy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2014, 7:19
Posty: 27
Samochód: Citroen C3 Picasso
Lokalizacja: WLKP POS

Jasne dzięki za informację. Zawsze wyciagam kartę bo nigdy nie wiadomo. Niby serwis patrzy czy jest karta i mają swoje warsztatowe , ale zapomni się chłopina i powstaje problem. Dziękuje raz jeszcze.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Nie myl pojęć. Karta warsztatowa służy do wszelkich czynności związanych z serwisowaniem tachografu a nie do jazdy po placu. Do takich "zabaw" służy opcja OUT w tacho. Ale to już osobna bajka.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1193
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Jeśli masz tachograf Siemens to nie zrobisz wydruku za sobotę i niedzielę jeśli był robiony wpis manualny. Kiedyś próbowałem to gdy Iveco jeździłem. Jeśli do 24.00 w dniu wyjęcia jest pauza i od 00.00 do momentu włożenia w danym dniu jest pauza to masz na całym tym okresie pomiędzy pauzę. Obecnie jeżdżę na Stoneridge i w tym tachografie też nie idzie zrobić wydruku jeśli cała doba od 00.00 do 24.00 jest zrobiona jako wpis manualny.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2014, 7:19
Posty: 27
Samochód: Citroen C3 Picasso
Lokalizacja: WLKP POS

Cytuj:
Nie myl pojęć. Karta warsztatowa służy do wszelkich czynności związanych z serwisowaniem tachografu a nie do jazdy po placu. Do takich "zabaw" służy opcja OUT w tacho. Ale to już osobna bajka.
Faktycznie, mój błąd. Miałem na myśli że mają karty kierowcy wyrobione. Obiecuję się poprawić [WINKING FACE]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Według mnie wpis manualny zrobiłeś tak jak trzeba wiec pauzę weekendowa powinieneś mieć zaliczona. Sam tez kiedyś miałem podobny dylemat jednak nikt z firmy po przeanalizowaniu danych z karty nie mówił ze coś jest źle wiec uważam ze u Ciebie tez będzie okej.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: