Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 wrz 2011, 10:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2007, 15:46
Posty: 55

moze ktos potwierdzic czy zgodnie z prawem przewozowym kierowca musi byc obecny przy załadunku towaru?wg mnie to magazyn odpowiada za zaladunek co do tego ma kierowca , mam na mysli np drobnice, ladowana tylem,-palety,paczki itd. jesli tak to prosze o jakis wyciag z prawa przewozowego :)

dzieki


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 16:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2011, 10:05
Posty: 8
GG: 36497167
Lokalizacja: NL/PL

Odpowiedzialność przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu przesyłek

Art. 65. 1.Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, nie wywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej.Dowód, że szkoda lub przekroczenie terminu przewozu przesyłki wynikło z jednej z wymienionych okoliczności, ciąży na przewoźniku.
3. Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
1) nadania pod nazwą niezgodną z rzeczywistością, nieścisłą lub niedostateczną rzeczy wyłączonych z przewozu lub przyjmowanych do przewozu na warunkach szczególnych albo niezachowania przez nadawcę tych warunków,
2) braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości,
3) szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości,
4) ładowania, rozmieszczenia lub wyładowywania rzeczy przez nadawcę lub odbiorcę,
5) przewozu przesyłek, które zgodnie z przepisami lub umową powinny być dozorowane, jeżeli szkoda wynikła z przyczyn, którym miał zapobiec dozorca.
4. Jeżeli przewoźnik na podstawie okoliczności danego wypadku wykaże, że utrata, ubytek lub uszkodzenie mogły powstać wskutek co najmniej jednej z przyczyn określonych w ust. 3, domniemywa się, że szkoda z nich wynikła.

Art. 66. 1. Przewoźnik nie odpowiada za ubytek przesyłki, której masy i liczby sztuk nie sprawdził przy nadaniu, jeżeli dostarczy ją bez śladu naruszenia, a w razie przewozu w zamkniętym środku transportowym - również z nie naruszonymi plombami nadawcy, chyba że osoba uprawniona udowodni, że szkoda powstała w czasie od przyjęcia przesyłki do przewozu aż do jej wydania.
2. Jeżeli przesyłka nadeszła do miejsca przeznaczenia w pojemniku transportowym, nie naruszonym, zamkniętym przez nadawcę i z nie naruszonymi, założonymi przez niego plombami, domniemywa się, że szkoda nie nastąpiła w czasie przewozu.

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0601.htm

Czyli kierowca powinnien być przy załadunku
a jeśli nie może lub nie jest w stanie sprawdzić ładunku (ilości,czy nie jest uszkodzony itp.)
to wtedy odpowiedni wpis w pkt 18 CMR
np. "brak możliwości przeliczenia kartonów - widoczna jedna ofoliowana paleta" lub tym podobne

Tak nas przynajmniej uczą na KW 8)


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 17:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2007, 15:46
Posty: 55

kw ?:)


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 18:10

Cytuj:
kw ?:)
KW - Kwalifikacja Wstępna.


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2011, 10:05
Posty: 8
GG: 36497167
Lokalizacja: NL/PL

Dokładnie

Są też takie formy listów przewozowych w których jest już gotowy wpis w pkt 18, z tym że np. za zabezpieczenie ładunku zdaje sie zawsze ponosi odpowiedzialność przewoźnik ze względu np na bezpieczeństwo podczas przewozu oraz dbałość o to żeby nie zniszczyć ładunku ..


Post Wysłano: 09 wrz 2011, 5:05

A co do obecności kierowcy przy załadunku i odpowiedzialności: "na kurierce" nie ponosimy odpowiedzialności z tytułu źle zabezpieczonego ładunku (w swojej naczepie mam tylko rozpórkę - wymóg f-my kurierskiej) jako, że towar sami ładują na naczepę oraz z niej go zdejmują. Nie mamy prawa wstępu na rampę przeładunkową, nie wspominając o wejściu na naczepę, gdy znajduje się towar. Jedyne co mam sprawdzić to zgodność plomby z numerem w papierach.
Nawet pisałem kiedyś do ITD, co w przypadku, gdy auto jest przeładowane lub przekroczone naciski. Streszczając wypowiedź Inspekcji można powiedzieć, że w świetle szczegółów, które im przedstawiłem ponosi odpowiedzialność nadawca (zleceniodawca)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: