Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lip 2011, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

koledzy pomóżcie bo się gubie ... :roll:

jak to jest z tym 2 tygodniowym czasem prowadzenia
ogóły znam ... tzn. 56 h w 1 tygodniu i max 90 h w 2 tygodniach...
aleee... jeśli kierowcy robią co tydzień 45h odpoczynku ... to czy wciąż muszę
uważać aby w sumie w 2 tygodniach nie przekroczyło 90h ... nawet jeśli co tydzień
robią regularne odpoczynki... ??

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 24 lip 2011, 7:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Oczywiscie. To co wyjezdzisz wiecej w 1 tygodniu musisz oddac w 2.


Post Wysłano: 24 lip 2011, 9:16

Jasno i treściwie jest powiedziane w WE561/2006 art. 6 par. 2, 3, art. 8 par. 6, iż dwutygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może wynosić więcej jak 90h. Z czego pośrednio wynika, że w pierwszym tygodniu możesz prowadzić 56h zaś w drugim już tylko 34h chociaż byś robił odpoczynki tygodniowe nawet i po 100h.
Opisane jest w sposób zrozumiały więc nie rozumiem w czym Ty się tu pogubiłeś. Nie rozumiem jaki jest wg Ciebie związek pomiędzy czasem prowadzenia a tygodniowym odpoczynkiem. To tak, jak słyszałem (o zgrozo od starego szofera), że po 10h jazdy nie możesz skrócić do 9h regularnego odpoczynku dobowego. Skąd ludzie tworzą takie brednie?
Cytuj:
Oczywiscie. To co wyjezdzisz wiecej w 1 tygodniu musisz oddac w 2.
Co wam się "urodziło" z tym oddawaniem? Zabraliście coś komuś? Jedyne, czego się dopatrzyłem w przepisach to słowo "kompensata".
A jeśli już coś to raczej odbiera się brakujące godziny, jak je oddaje...


Post Wysłano: 24 lip 2011, 10:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

No dobra, inaczej. To co wyjezdzisz w pierwszym tygodniu powyzej 45 godzin odbierasz jako wolne w drugim tak zeby 2 tygodnie zamknely sie w 90 godzinach.
Sens ten sam ale moze ladniej brzmi.


Post Wysłano: 24 lip 2011, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5897
Samochód: Volvo FH

Zembron mącisz w głowach.

To co wyjeździłeś pow 45h, nijak ma się do odpoczynku weekendowego. O jego długości decyduje długość poprzedniego. I tak jeśli tydzień temu odbyłeś pełną pauzę, to teraz też odbywasz pełną, nic więcej. Nijak ma się do tego długość czasu prowadzenia.


W przepisach jest jasno powiedziane - 90h jazdy w dwóch tyg. A niektórzy na siłę sobie to komplikują.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 24 lip 2011, 11:32

Cytuj:
W przepisach jest jasno powiedziane - 90h jazdy w dwóch tyg. A niektórzy na siłę sobie to komplikują.
Właśnie, na siłę komplikują. A później w najlepszym przypadku biorą się nie do końca zrozumiałe, żeby nie powiedzieć nieinteligentne pytania, albo płacz bo zapłacił mandat przy kontroli za nieznajomość przepisów (a tak w rzeczywistości było, że sam pokręcił sobie wszystko i teraz doszukuje się "upierdliwości" kontrolującego). Wystarczyło tylko dobrze i systematycznie prowadzić notatki...


Post Wysłano: 24 lip 2011, 12:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Myślę, że jeszcze warto zaznaczyć, że te 90h, dotyczy każdych 2 tygodni obok siebie. Tzn jeżeli w tygodniu A robisz 56h, w tygodniu B 34h, to i tak trzeba pamiętać, że przed tygodniem A, nie można mieć więcej jak 34h, bo wtedy oczywiście przekroczymy 90h, biorąc pod uwagę te dwa tygodnie.


Post Wysłano: 24 lip 2011, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Jak już wczesniej wspomniano, w dwu tygodniowym okresie czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 90h. Zakładając, że np. wróciliśmy właśnie z urlopu i mamy "czyste" tacho, zaczynamy pracę w poniedziałek o 7 rano, będzie to wyglądało np.tak :

1 tydzień :
6 okresów 24h = 144h (nie mylić z cyklami pracy, jak to czyni wiele osób !!!! )
poniedziałek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 10h jazdy
wtorek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 10h jazdy
środa - 15h pracy +9 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
czwartek - 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
piątek - 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
Teraz nasuwa się wielu osobom pytanie : czy mogę jechać jeszcze w sobotę? Tak, możesz!!
sobota - 13h pracy - w tym 9h jazdy, i co teraz ?

Pierwszy tydzień, kończymy w sobotę o godzinie 20ej.
Wykorzystaliśmy zgodnie z prawem 3 x 15h czas pracy, i 2 x 10h czas jazdy w tygodniu.
Samej jazdy mamy równe 56h. Czyli wszystko zgodnie z prawem !

2 tydzień :
Ruszamy np. znowu w poniedziałek o 7rano, po 35h skróconego odpoczynku dobowego. Nie możemy ruszyć w niedzielę przed północą, po 24h odpoczynku (mimo, iż 24h jest dozwolone), ponieważ wykorzystaliśmy 56h jazdy, a nowy tydzień pracy kierowcy zaczyna się dopiero w poniedziałek o godzinie 00:00.
poniedziałek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
wtorek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
środa - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
czwartek 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy

I co teraz? Wykorzystaliśmy już w drugim tygodniu 34h jazdy. Dodać 56h z zeszłego tygodnia, mamy 90h. Nie możemy jechać.
Po 13h pracy w czwartek, stajemy o godzinie 20ej. Robimy odpoczynek tygodniowy regularny 45h + oddajemy (aczkolwiek jeszcze nie ma potrzeby, bo można to zrobić w następny weekend) 10h z porzeprzedniego skróconego odpoczynku. Więc teoretycznie możemy ruszyc w niedzielę o 2:00. Pod jednym warunkiem, jak byśmy mieli jeszcze godziny jazdy. Jako, iż nie mamy, czekamy do poniedziałku, do godz. 00:00.

Jeszcze jedna ważna uwaga, bo również nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę :

Tygodnie muszą się "zazębiać" Czyli pierwszy tydzień musi zgadzać się z drugim, drugi z trzecim, trzeci z czwartym, itd...
Nie może być tak, że w pierwszym tygodniu jedziemy np. 50h, w drugim 40h, a w trzecim 56h myśląc, że zaczyna się nowy okres dwutygodniowy. 40h + 56h = 96h

Mam nadzieję, że nie zagmatwałem tego zbytnio, i ktoś coś z tego pojmie, i nie będzie potem farmazonów gadał po parkingach, nieświadom jakie bzdury rozpowiada. Już nie jednego starego szofera, który zrobił prawo jazdy naście lat temu, edukowałem. Bo mu sie przez te naście lat nie chciało zaktualizować swojej wiedzy w zakresie często zmieniających się przepisów.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 24 lip 2011, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

:shock: widzę że wywołałem sporą dyskusję i dobrze bo faktycznie nie wiedziałem o kilu rzeczach.... między innymi ze tygodnie się "zazębiają".

Po lekturze tych kilku postów dochodzę do wniosku że nie ma bardziej zniewolonej pracy
niż zawód kierowcy... jest taaak obwarowany przepisami ze ...NIE DA SIĘ dopilnować i ogarnąc tego wszystkiego.... przeciętnemu kierowcy jeszcze jeżdżąc na analogowym tacho poza międzynarodówką , na krótkich dystanasach . Ogromny "szacun" jeśli ktoś jest pewien i bezbłędnie się w tym łapie....
Cytuj:
Nie możemy ruszyć w niedzielę przed północą, po 24h odpoczynku (mimo, iż 24h jest dozwolone), ponieważ wykorzystaliśmy 56h jazdy, a nowy tydzień pracy kierowcy zaczyna się dopiero w poniedziałek o godzinie 00:00.
Kolego a jeśli nie wykorzystaliśmy 56h tylko...52h i chcemy ruszyć o 22 w niedzielę to rozumiem że te 2h jazdy przed północą zostaną zaliczone do poprzedniego tygodnia a odpoczynek w tym przypadku skróci się do 26h ?? i jest OK ???

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 24 lip 2011, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:

Kolego a jeśli nie wykorzystaliśmy 56h tylko...52h i chcemy ruszyć o 22 w niedzielę to rozumiem że te 2h jazdy przed północą zostaną zaliczone do poprzedniego tygodnia a odpoczynek w tym przypadku skróci się do 26h ?? i jest OK ???

Owszem, tak.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 14 sie 2011, 12:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

bardzo ładnie to rozpisałeś, ale wyobraż sobie taką sytuację-ruszam o4 rano, dojeżdżam na bazę o 7 do 9 się ładuję potem idę do domu.Mój dzień pracy to 5 godzin. O 18 ruszam na nocny rozładunek po 9h skróconej pauzy dobowej, zaliczanej jako odpoczynek i wcale nie muszę czekac do zamknięcia doby /24h/. Nie zawsze pracuje się jak w książce i mimo wszystko to jest zgobne z prawem.


Post Wysłano: 14 sie 2011, 13:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
bardzo ładnie to rozpisałeś, ale wyobraż sobie taką sytuację-ruszam o4 rano, dojeżdżam na bazę o 7 do 9 się ładuję potem idę do domu.Mój dzień pracy to 5 godzin. O 18 ruszam na nocny rozładunek po 9h skróconej pauzy dobowej, zaliczanej jako odpoczynek i wcale nie muszę czekac do zamknięcia doby /24h/. Nie zawsze pracuje się jak w książce i mimo wszystko to jest zgobne z prawem.


Jeszkin nigdzie nie napisał, że trzeba czekać do pełnej doby. Te 6 okresów 24 godzinnych, to okresy po których musisz najpóźniej stanąć na pauzę 24h lub 45. NAJPÓŹNIEJ

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 14 sie 2011, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]

Cytuj:
1 tydzień :
6 okresów 24h = 144h (nie mylić z cyklami pracy, jak to czyni wiele osób !!!! )
poniedziałek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 10h jazdy
wtorek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 10h jazdy
środa - 15h pracy +9 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
czwartek - 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
piątek - 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
Teraz nasuwa się wielu osobom pytanie : czy mogę jechać jeszcze w sobotę? Tak, możesz!!
sobota - 13h pracy - w tym 9h jazdy, i co teraz ?

Pierwszy tydzień, kończymy w sobotę o godzinie 20ej.
Wykorzystaliśmy zgodnie z prawem 3 x 15h czas pracy, i 2 x 10h czas jazdy w tygodniu.
Samej jazdy mamy równe 56h. Czyli wszystko zgodnie z prawem !

2 tydzień :
Ruszamy np. znowu w poniedziałek o 7rano, po 35h skróconego odpoczynku dobowego. Nie możemy ruszyć w niedzielę przed północą, po 24h odpoczynku (mimo, iż 24h jest dozwolone), ponieważ wykorzystaliśmy 56h jazdy, a nowy tydzień pracy kierowcy zaczyna się dopiero w poniedziałek o godzinie 00:00.
poniedziałek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
wtorek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
środa - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
czwartek 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
Nie wiem, albo za dużo dziś wypiłem i nie kumam, albo jeszkin coś pomieszałeś.
Po Twoim tłumaczeniu wynika, że można pracować 6x po 15h w ciągu okresu dwu tygodniowego i skrócić dzienny odpoczynek również 6x do 9h.
561/2006WE wyraźnie mówi, że możemy przedłużyć pracę do 15h max 3x w okresie dwu tygodniowym, u Ciebie jest 6. Skrócić odpoczynek dobowy również możemy do 9h max 3x w okresie dwutygodniowym, a u Ciebie 6.
Może jak dojdę do siebie to zrozumiem Twoje przesłanie, bo póki co nie ogarniam :roll:

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Post Wysłano: 15 sie 2011, 1:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Nie wiem, albo za dużo dziś wypiłem i nie kumam
Za dużo!!

Nie pij już nigdy więcej w życiu :twisted:

I nie pierd*l głupot po pijaku! Bo inni czytajo...

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Ostatnio zmieniony 15 sie 2011, 1:35 przez korni8808, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 15 sie 2011, 1:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

"Let me say this in Japenesse: > dont f*ckin drink** :| <"














** - 2 much

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 22 sie 2011, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

"561/2006WE wyraźnie mówi, że możemy przedłużyć pracę do 15h max 3x w okresie dwu tygodniowym, u Ciebie jest 6. Skrócić odpoczynek dobowy również możemy do 9h max 3x w okresie dwutygodniowym, a u Ciebie 6."



Rozporządzenie mówi, o okresie pomiędzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi !!

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Post Wysłano: 22 sie 2011, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

jaśniej zilustrować przykładu niż opisał jeszkin się nie da i kto nie jest w stanie zrozumieć tak prostej rzeczy nie powinien byc kierowcą jednak mimo wszystko polecam lekturę rozp.561 (dokładną a nie po łebkach) choć po takim wyraźnym przykładzie nie sądzę by pytający cokolwiek zrozumieli z tego aktu prawnego.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Ostatnio zmieniony 22 sie 2011, 20:15 przez zzx, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 22 sie 2011, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
"561/2006WE wyraźnie mówi, że możemy przedłużyć pracę do 15h max 3x w okresie dwu tygodniowym, u Ciebie jest 6. Skrócić odpoczynek dobowy również możemy do 9h max 3x w okresie dwutygodniowym, a u Ciebie 6."



Rozporządzenie mówi, o okresie pomiędzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi !!


No i nadal nei rozumiem w czym ty masz problem :/ Sam sobie odpowiedziałeś na swój problem. Dla ułatwienia pogrubiłem Ci to ;]

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 23 sie 2011, 10:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2010, 9:55
Posty: 44
Samochód: Niebieskie Volvo
Lokalizacja: Reda

Dodam tylko dla poprawki że u jeszkina jest błąd.
W drugim tygodniu w czwartek można jechać 7 godzin nie 9 bo tygodniowo wyszło 36 + 56 z pierwszego tygodnia wychodzi 92.
Ale poza tym jest ok.


Post Wysłano: 24 sie 2011, 10:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

No no Jeszkin... będzie mandacik.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: