Strona 67 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 165 66 67 68 69162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 maja 2011, 7:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Żebym wiedział, że w przepisach jest o tym dzieleniu regularny/tygodniowy to bym powiedział do szefa jaka sytuacja. Ale byłem święcie przekonany że mogę skrócić pauzę dwa razy a w trzecim tygodniu odebrać brakujące godziny. A teraz nie zadzwonię przecież i nie powiem, że nie jadę. Towar na jutro na 8 rano ma być na miejscu i jest to priorytet, bo ostatnio spóźniliśmy się z dostawą i nam po dupie się dostało i firmie która zamawiała transport.

EDIT: Wysokie są kary za takie przewinienie :?: Szczególnie interesuje mnie jak podchodzą do tego nasi zachodni sąsiedzi.


Post Wysłano: 22 maja 2011, 9:43

Tak czytam Twoje posty i zastanawiam się jak Ty zrobiłeś to prawo jazdy? Przecież to są podstawowe przepisy.


Post Wysłano: 22 maja 2011, 10:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Do zrobienia prawka to raczej nie potrzebowałem takiej wiedzy.

W ogóle miałem trochę później rozpocząć swoją pracę na dużych autach i zawsze odkładałem czytanie rozporządzenia 561. Zresztą w teorii zawsze wszystko gorzej mi szło pojmować. Teraz jak jeżdżę to mniej więcej już wiem o co chodzi.

P.S Są gorsi ode mnie :mrgreen: Jeżdżą po kilka lat i też nie znają przepisów. Ja przynajmniej staram się to nadrabiać z Waszą pomocą.

P.S2 Wolę robić z siebie głupka i pytać teraz niż później wylewać żale na forum że BAG lub ITD to zło i że mnie ukarali bezpodstawnie itd.

Pozdro :)


Post Wysłano: 03 cze 2011, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

3 pytania.

1) Nagminnie zapominam robić rozpoczęcia. Zakończenie zawsze robię, ale rozpoczęcia nigdy. Czy to jest problem :?:

2) Dzisiaj miałem taką sytuację, że w tacho miałem źle wpisany nr rejestracyjny samochodu. Pojechałem, żeby mi zmienili i wyjęli moją kartę i zrobili zakończenie, po całej operacji ja włożyłem swoją kartę i nie robiłem rozpoczęcia. Mam dwa wydruki jeden serwisowy, drugi ze swojej karty, na obydwu mam pieczątki z serwisu. Będzie z tym problem :?: Opisać ten wydruk :?:

3) Przekroczenie czasu jazdy o minutę opisywać czy nie :?:


Post Wysłano: 03 cze 2011, 23:11

Cytuj:
Przekroczenie czasu jazdy o minutę opisywać czy nie :?:
Nie.


Post Wysłano: 04 cze 2011, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
3 pytania.
Od dawna zadajesz te pytania...nie wiem... odpisują...
Ty w końcu jesteś kierowcą, czy hobbystą transportu?
Do 60 roku będziesz pytać innych o AETR? Moze w końcu czas się trochę nauczyć podstaw? Łatwiej to Ci wyjdzie i prościej i szybciej...


Post Wysłano: 04 cze 2011, 10:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
Od dawna zadajesz te pytania...nie wiem... odpisują...
Kto pyta nie błądzi. Zawsze wszystkich o wszystko pytam. Chcę mieć po prostu pewność.

Na 1 pytanie chyba nie ma odpowiedzi w rozporządzeniu 561 :?:
Cytuj:
Ty w końcu jesteś kierowcą, czy hobbystą transportu?
Jestem początkujący. Jak będę jeździł tyle co Ty to też będę wszystko wiedział. Chciałbym po prostu uczyć się na błędach bardziej doświadczonych kierowców. Tak ciężko jest pomóc młodemu :?:
Cytuj:
Do 60 roku będziesz pytać innych o AETR?
Jeśli czegoś nie będę wiedział to tak.

Cytuj:
Moze w końcu czas się trochę nauczyć podstaw?
Podstawy to dla mnie czas pracy i przerwy. To już się nauczyłem. Wyjmowanie karty to już bardziej rozbudowana podstawa :)

Cytuj:
Łatwiej to Ci wyjdzie i prościej i szybciej...
Jakbym wszystko robił po swojemu, to albo bym dostał mandat albo nie. Zawsze byłoby jakieś ryzyko. A tak dzięki Wam to ryzyko spada do minimum.

Tak czy siak, bardzo dziękuję tym którzy odpowiadają na moje posty. Za kilka lat jak już sam będę wiedział co i jak będę pomagał młodszym kolegom.

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 21 cze 2011, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2011, 18:01
Posty: 4
GG: 3517293

Witam serdecznie.

Jakis czas temu przenioslem sie do innej firmy i jak to w zyciu bywa co firma to inne zasady itp.
Aktualnie pracuje jako skoczek wiec praktycznie co 2 dzien zmieniam autko. Czy moze mi ktos napisac jak wyglada sprawa wystawiania urlopowek albo jak to sie u nas nazywa " zaswiadczenie o aktywnosci zawodowej kierowcy".

Dajmy przyklad : Zjezdzam z trasy wykrecam pauze 9 godzin lub wieksza, przychodzi inny kierowca wyciaga moja karte zostawia w biurze , karta lezy tam np. 12 godzin lub wiecej i co w tedy ??

Koordynator transportu powiedzial mi ze np. do 12 godzin nie potrzebuje zadnego zaswiadczenia ze nie prowadzilem samochodu ciezarowego wg. niego wystarczy zrobic wpis manualny i nie ma problemu. W poprzedniej firmie wystawiano mi urlopowke nawet jesli nie jezdzilem 4 godziny a tu niestety jest inaczej. Jak to faktycznie wyglada , jesli moze ktos to pokryc jakims paragrafem itp. bede wdzieczny bo nie chcialbym sie zdziwic jak zatrzymie mnie ITD albo BAG bo z tymi drugimi to zartow nie bedzie...


Post Wysłano: 21 cze 2011, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Witam serdecznie.

Jakis czas temu przenioslem sie do innej firmy i jak to w zyciu bywa co firma to inne zasady itp.
Aktualnie pracuje jako skoczek wiec praktycznie co 2 dzien zmieniam autko. Czy moze mi ktos napisac jak wyglada sprawa wystawiania urlopowek albo jak to sie u nas nazywa " zaswiadczenie o aktywnosci zawodowej kierowcy".

Dajmy przyklad : Zjezdzam z trasy wykrecam pauze 9 godzin lub wieksza, przychodzi inny kierowca wyciaga moja karte zostawia w biurze , karta lezy tam np. 12 godzin lub wiecej i co w tedy ??

Koordynator transportu powiedzial mi ze np. do 12 godzin nie potrzebuje zadnego zaswiadczenia ze nie prowadzilem samochodu ciezarowego wg. niego wystarczy zrobic wpis manualny i nie ma problemu. W poprzedniej firmie wystawiano mi urlopowke nawet jesli nie jezdzilem 4 godziny a tu niestety jest inaczej. Jak to faktycznie wyglada , jesli moze ktos to pokryc jakims paragrafem itp. bede wdzieczny bo nie chcialbym sie zdziwic jak zatrzymie mnie ITD albo BAG bo z tymi drugimi to zartow nie bedzie...
jak to inny kierowca wyciąga twoją kartę???
karta jest jak dowód osobisty (może zły przykład) ale rzecz noszona zawsze przy d..e.
jak zaczynasz pauzę wysiadając z samochodu to karte zabierasz ze sobą.
twój nowy spedytor ma rację - robisz wpis manualny "co się z toba działo".
stosowny paragraf znajdziesz w rozp.561.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 21 cze 2011, 21:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2011, 18:01
Posty: 4
GG: 3517293

Inny wyciaga bo ja ją zostawiam zeby pauza wyszla, to ze ja zjade na baze nie swiadczy o tym ze od razu ktos pojedzie tym autem w ktorym jest moja karta , czasem jest tak ze karta zostaje na 24h lub nawet wiecej w tacho bo auto stoi z powodu braku ladunku. Wiec nie każą wyciagac zeby nie pisac zbadnych urlopowek. Czyli jak przez 12 godzin karta byla poza tacho (wczesniej wykrecilem pauze) to nic sie nie dzieje tak ? Tylko wpis manualny wystarczy i jest OK ? A jesli np. karta bedzie poza tacho od 12 do 24 godzin ? To jak sytuacja wyglada ?


Post Wysłano: 21 cze 2011, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Inny wyciaga bo ja ją zostawiam zeby pauza wyszla, to ze ja zjade na baze nie swiadczy o tym ze od razu ktos pojedzie tym autem w ktorym jest moja karta , czasem jest tak ze karta zostaje na 24h lub nawet wiecej w tacho bo auto stoi z powodu braku ladunku. Wiec nie każą wyciagac zeby nie pisac zbadnych urlopowek. Czyli jak przez 12 godzin karta byla poza tacho (wczesniej wykrecilem pauze) to nic sie nie dzieje tak ? Tylko wpis manualny wystarczy i jest OK ? A jesli np. karta bedzie poza tacho od 12 do 24 godzin ? To jak sytuacja wyglada ?
przeczytałeś akt prawny który podałem?
jak przeczytasz to napisz wtedy pogadamy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 cze 2011, 6:34

lucianin, kartę zawsze wyjmujesz po zakończeniu pracy i nosisz przy dup.....e. Później po rozpoczęciu pracy następnego dnia robisz wpis manualny jak już kolega wspomniał. Przyznam, że jestem w tej kwestii teoretykiem, bo jak na razie miałem styczność z tachografem cyfrowym tylko na K.W. ale od poniedziałku zaczynam nową pracę i używanie karty będzie codziennością więc wtedy powiem Ci dokładnie co i jak 8)


Post Wysłano: 23 cze 2011, 9:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Witam serdecznie, mam pytanko, czy wiecie coś o zmianach w czasie pracy kierowcy. Bo ostatnio na trasie na była dyskusja na ten temat, bo jeden gościu gadał że niby teraz musisz zrobić pauze w dobie dnia (od 00:00 do 23:59) bo jak na przykład zaczniesz pauzować o 23:00 i będziesz kręcił pauze 9 to ona mi się ni będzie liczyć bo w dobie dnia mam tylko 8 godzin pauzy. Ja stwierdziłem że to jest raczej bujda.


Post Wysłano: 23 cze 2011, 9:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2011, 0:28
Posty: 5
GG: 0
Samochód: c 5 break

Obrazek
mam takie pytanie odnośnie czasu pracy na tacho tu daje przykład jazdy dziennej która zaczyna się o różnej godzinie i o różnej kończy zasadniczo jednak jest to 16-17 czasem bywa tak że zaczynam o 6 rano a kończe 16 jak widzicie jest to jazda raczej przerywana tzn jade sobie pusto ładuje piach i zawoze go do punktu zrzutu i tak w kołko i tu moje pytanie czasem załadunek trwa około 20-25 minut wtedy ustawiam inna prace po nie zawsze tyle trwa i nie zawsze po 3 czy 3.5h itd. Moje pytanie brzmi kiedy czyli po jakim czasie powinienem zrobić przerwe czyli łóżeczko i na jak długo , lub jak je podzielić żeby było dobrze , wyczytałem że po 6h musze zrobić przerwe tylko niewiem czy 15-30 a może 45 minut proszę o porade z góry dzieki.


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 23 cze 2011, 12:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Zostałem ostatnio zatrzymany przez Policję. Pracuję zawsze 5 dni od poniedziałku do piątku od 6 rano do godz 19 w tych godzinach mam niecałe 9 godzin jazdy. Czy mogę tak jeździć przez cały rok? Policjant twierdził że nawet jak zrobię przerwę to i tak jestem w pracy, wogóle nie rozrózniał czasu pracy i jazdy. Jest jakaś tabelka albo dokument który krótko i treściwie by pokazał że to ja mam rację? Chciałbym wydrukować i wozić go . W internecie są tylko informacje o czasie jazdy i przerwach ale o czasie pracy nic nie widzę.


Tytuł: Re: Re:
Post Wysłano: 23 cze 2011, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Zostałem ostatnio zatrzymany przez Policję. Pracuję zawsze 5 dni od poniedziałku do piątku od 6 rano do godz 19 w tych godzinach mam niecałe 9 godzin jazdy. Czy mogę tak jeździć przez cały rok? Policjant twierdził że nawet jak zrobię przerwę to i tak jestem w pracy, wogóle nie rozrózniał czasu pracy i jazdy. Jest jakaś tabelka albo dokument który krótko i treściwie by pokazał że to ja mam rację? Chciałbym wydrukować i wozić go . W internecie są tylko informacje o czasie jazdy i przerwach ale o czasie pracy nic nie widzę.
To powiedz temu policjantowi czy on ma pojecie co on mówi, przecież ty możesz robić 13 i 15 godzin pracy. Tu masz podpowiedz http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf


Post Wysłano: 02 lip 2011, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

zaczynam jazdę o 7 w poniedziałek, doba kończy sie o 7 we wtorek, pracę kończę max o 20 wiec zostaje mi 11 pauzy, jak skończę po 20 to 9h pauzy.
wiem że można zacząć pracę dwa razy w jednej dobie, ja jestem czysty a o resztę niech martwi się księgowa.
i teraz pytanie
czy doba liczy mi sie przez wszystkie dni tygodnia od 7 rano??

jak kończę po 20 to mam 9h pauzy żeby zmieścić się w dobie, następnego dnia startuje ok 9 wiec co wtedy z tymi 2 godzinami od 7 do 9?? czy może następna doba we wtorek zaczyna się od 9 do 9 w środę??

nie mogę rozgryźć jak liczy się ta dobę i później pauzy nie pasują


Post Wysłano: 03 lip 2011, 17:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
(...)
jak kończę po 20 to mam 9h pauzy żeby zmieścić się w dobie, następnego dnia startuje ok 9 wiec co wtedy z tymi 2 godzinami od 7 do 9?? czy może następna doba we wtorek zaczyna się od 9 do 9 w środę??
nie mogę rozgryźć jak liczy się ta dobę i później pauzy nie pasują
Od 9:00. Te 2 godziny nie mają znaczenia dla rozliczeń czasu odpoczynku, ciągle masz "zaliczony" tylko odpoczynek skrócony. Kolejna doba zaczyna się od zakończenia odpoczynku dziennego lub tygodniowego (art. 8 pkt. 2 rozp. 561/2006/WE)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 03 lip 2011, 18:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

ok dzięki o to właśnie mi chodziło :)

i jeszcze jedno

od której do której liczy sie odpoczynek tygodniowy, staje w sobotę o 10 to 45h mam do poniedziałku do 7 gdy ruszam. Dobrze mówie??


Post Wysłano: 03 lip 2011, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
od której do której liczy sie odpoczynek tygodniowy, staje w sobotę o 10 to 45h mam do poniedziałku do 7 gdy ruszam. Dobrze mówie??
Tak.

Chociaż... Zasłyszane od znajomego: ITD w pomorskiem ma inne zdanie na ten temat. Jego kolegę z pracy ukarano tam mandatem za 2 skrócone odpoczynki tygodniowe mimo tego, że kierowca miał poprawnie odebrane 45 godz. w drugim tygodniu. Inspektor prawdopodobnie tłumaczył, że odpoczynek tygodniowy zaczyna się liczyć po odebranym prawidłowo odpoczynku dziennym, co jest wg mnie absurdem. Od tego czasu firma wprowadziła kategoryczny zakaz jazdy w soboty częściej, niż raz na 3 tygodnie :)

Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia. Nie ręczę za to, że "po drodze" ktoś tam czegoś nie powiedział o tym zdarzeniu ;)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 67 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 165 66 67 68 69162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: