Strona 65 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 163 64 65 66 67162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 maja 2011, 7:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
A komputer w samochodzie to ma taka pojemność, że zapisuje historię pracy czujników ABS pewnie do 10 lat wstecz.
"Dzień dobry. Prosze mi sprawdzić czy 12 lipca 2010 roku koła się kręciły".

Zalatuje mi tu parkingowym bajkopisarstwem.
Sprawdzenie jest proste przez podpięcie do ABS'u, po podpięciu do ABS'u jest możliwość sprawdzenia przebiegu pojazdu a tolerancja stanu licznika w aucie względem stanu licznika w komputerze jest ok.5%. A jak używasz magnesu podczas jazdy to po dłuższym czasie tą tolerancje masz dużo wyższą.


Post Wysłano: 03 maja 2011, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Chcesz powiedzieć, że sterownik ABS ma własny, niezależny licznik przebiegu pojazdu?
A nawet jeśli tak, to czy jest on podstawą do określenia przebiegu taką samą jak LEGALIZOWANY tachograf?

_________________
---


Post Wysłano: 03 maja 2011, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Chcesz powiedzieć, że sterownik ABS ma własny, niezależny licznik przebiegu pojazdu?
A nawet jeśli tak, to czy jest on podstawą do określenia przebiegu taką samą jak LEGALIZOWANY tachograf?
Nowe modele ciagników posiadają taką mozliwość, widziałem na własne oczy w mercedesie. Jak kupisz autko i w nim nie zmienisz wysokości opon to serwisowo masz wszystko ustawione.Widocznie jest taka podstawa, u nas jeszcze o takim przypadku nie słyszałem ale za granicą już słyszałem o takich przypadkach.


Post Wysłano: 03 maja 2011, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Chcesz powiedzieć, że sterownik ABS ma własny, niezależny licznik przebiegu pojazdu?
A nawet jeśli tak, to czy jest on podstawą do określenia przebiegu taką samą jak LEGALIZOWANY tachograf?
Teraz nawet masz naczepy z licznikiem elektronicznym, i jak byłem z taką naczepa w serwisie to się spytałem i mówił gościu że z czujników ABS'u jest brany przebieg.


Post Wysłano: 03 maja 2011, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Cytuj:
W piątek wyjdzie mi 24h pauzy i w niedziele również wyjdzie mi 24h pauzy.
Jest jakis przepis na to ktora pauza zostanie zaliczona jako skrócony odpoczynek tyg.
Nie można robić 24h po 24h, jeżeli nie przekroczyłeś w tygodniu 6 okresów prowadzenia pojazdów.........
Nie ma czegoś takiego jak 6 okresów prowadzenia pojazdów, tylko 6 okresów 24godzinnych, a w nich możesz mieć nawet 10 cykli prowadzenia pojazdu ! I przestańcie powtarzać te bzdury jeden z drugim, bo jak potem słyszę : a ruszę jutro, jeden cykl jazdy więcej itd... to mnie krew zalewa.
Cytuj:
..........a oba odpoczynki mieszczą się w tygodniowym okresie pracy, to jako odpoczynek tygodniowy zostanie zaliczone drugie 24h.
Ciekawe...
Odpoczynek tygodniowy należy odebrać NAJPÓŹNIEJ po 6 okresach 24godzinnych.
Zwróć uwagę na słowo powyżej, napisane dużymi literami.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 03 maja 2011, 21:04

Ja w swoim Actrosie zaobserwowałem dziwną rzecz, która może świadczyć o tym, że przebieg może być odczytywany z czujników ABS.
Mianowicie licznik km dziennych i całkowitych nalicza dokładnie tak, jak tachograf (chodzi o setki metrów).
Natomiast drugi drogomierz, w komputerze liczy troszkę inaczej (zaniża wskazania drogi). Wygląda to mniej więcej tak, że licznik km dziennych wskazuje np 2245,6 km, natomiast w komputerze, 2245,0 km
Dodatkowo, czujniki ABS wykazują prędkość zaniżoną, tj. przy prędkości 75 km/h na prędkościomierzu czujniki ABS pokazują prędkość w granicach 72, 73 km/h.
To tak tytułem odczytu z czujników ABS i na tym kończę O/T.


Post Wysłano: 04 maja 2011, 2:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Nie ma czegoś takiego jak 6 okresów prowadzenia pojazdów, tylko 6 okresów 24godzinnych, a w nich możesz mieć nawet 10 cykli prowadzenia pojazdu ! I przestańcie powtarzać te bzdury jeden z drugim, bo jak potem słyszę : a ruszę jutro, jeden cykl jazdy więcej itd... to mnie krew zalewa
cykl prowadzenia pojazdu, mam na mysli odpoczynek plus praca, może źle się wyraziłem.
Cytuj:
Ciekawe...
Odpoczynek tygodniowy należy odebrać NAJPÓŹNIEJ po 6 okresach 24godzinnych.
Zwróć uwagę na słowo powyżej, napisane dużymi literami.
jestem troche zmęczony, jak to się ma do tematu?


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Panowie bardzo ważne pytanie.

Ostatnio posprzeczałem się z moim towarzyszem niedoli.

Otóż.

Dzień wyglądał tak:
Start 5:30
5:30 - 10:00 jego jazda
10:00 - 10:15 pauza
10:15 - 14:45 moja jazda

I teraz najważniejsze
14:45 - 15:15 mieliśmy zrobić pauzę (po 9h jazdy) ale 30 minut i ja później miałem znowu jechać 4:30. Odmówiłem ponieważ jak jechałem 4:30 to chyba powinienem zrobić 45 minut pauzy :?: A on mówił że wcześniej zrobiliśmy 15 to teraz mogę skrócić do 30. I moje pytanie czy można tak zrobić :?: Coś tam mówił o pauzie skróconej i że jestem głupi :D

Wg. drugiego kierowcy dzień miał wyglądać tak
1* 5:30 - 10:00 jazda
1 i 2 10:00 - 10:15 pauza
2* 10:15 - 14:45 jazda
1 i 2 14:45 - 15:15 pauza
2* 15:15 - 19:45 jazda
1* 19:45 - 00:15 jazda

1* - on
2* - ja

I jak jest ogólnie z tą pauzą 45min w podwójnej załodze :?: Trzeba robić czy jest to tylko zalecenie :?:


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
I jak jest ogólnie z tą pauzą 45min w podwójnej załodze :?: Trzeba robić czy jest to tylko zalecenie :?:
W podwójnej obsadzie nie jest wymagane robienie pauzy 45min !

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Tak też mówiłem moim kompanom, ale jak zawsze służby kontrolujące mogą robić z tym problemy.

A jak z tymi 30 minutami pauzy :?: Ja miałem rację czy on :?:

Przypominam.
On jechał 4:30 później 15min przerwy, później ja 4:30 i 30min. przerwy i znowu JA miałem jechać, czyli nie zmienialiśmy miejscami.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:28

Cytuj:
A jak z tymi 30 minutami pauzy :?: Ja miałem rację czy on :?:

Przypominam.
On jechał 4:30 później 15min przerwy, później ja 4:30 i 30min. przerwy i znowu JA miałem jechać, czyli nie zmienialiśmy miejscami.
Skoro miałeś 4,5h jazdy i miałeś jechać dalej, to 45 min przerwy i potem znowu 4,5h jazdy. Gdybyście się zmieniali co 4,5h jazdy, to możecie cztery takie zmiany jechać bez przerwy praktycznie.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Czyli dobrze, że się nie zgodziłem na jazdę...

Dzięki wielkie koledzy.

A jeszcze z tymi 45min pauzy po 9h jazdy w podwójnej. To wiecie jak Niemcy się odnoszą do tego :?: Bo przepisy niby jasne, ale po co sobie problemy robić :?:


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:47

Cytuj:
A jeszcze z tymi 45min pauzy po 9h jazdy w podwójnej. To wiecie jak Niemcy się odnoszą do tego :?: Bo przepisy niby jasne, ale po co sobie problemy robić :?:
Jazda we dwóch teoretycznie może wyglądać tak:

1. 4,5h jazdy
2. 4,5h jazdy

1. 4,5h jazdy
2. 4,5h jazdy

Tutaj 9h przerwy i znowu. Pytanie kto wytrzyma jazdę non stop przez 18h?


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
Tutaj 9h przerwy i znowu. Pytanie kto wytrzyma jazdę non stop przez 18h?
Hmm... dla mnie to norma, busami po więcej jeździłem :)
A w nocy to w ogóle jest cacy. Jeden idzie na wyrko a drugi prowadzi :)


Post Wysłano: 15 maja 2011, 14:04

Tylko że podczas jazdy nie wolno spać na łóżku, chyba że jest ono wyposażone w specjalne pasy, ale chyba to niezbyt wygodna opcja do spania.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Wiem wiem, dlatego mówię w nocy :)

W dzień zbyt duże ryzyko kontroli.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]

Można spać podczas jazdy i nie jest konieczne stosowanie żadnych pasów, wystarczy tylko, żeby była "barierka" bądź "siatka" (http://www.trucks.com.pl/dzialy/0610/ws ... zwoju7.jpg), aby zapobiec przy gwałtownym hamowaniu, wylotem przez szybę.
Zależy na kogo się trafi podczas kontroli, ale kiedy ta "balustrada" jest rozłożona nie mają prawa się przyczepić.

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Post Wysłano: 15 maja 2011, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2009, 19:09
Posty: 72
GG: 6960608
Samochód: Audi A3
Lokalizacja: ChoRzów BatoRy

http://tachospeed.pl/pl_ustawy_i_dyrektywy.php/336

Według tego trzeba w podwójnej obsadzie po 9h jazdy zrobić przerwę 45 min.

_________________
Kat. B - 18.02.2011r.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 17:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Przeczytaj kolego to co jest małym druczkiem napisane.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2009, 19:09
Posty: 72
GG: 6960608
Samochód: Audi A3
Lokalizacja: ChoRzów BatoRy

Cytuj:
Przeczytaj kolego to co jest małym druczkiem napisane.
Sorry, moje nie dopatrzenie :<

_________________
Kat. B - 18.02.2011r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 65 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 163 64 65 66 67162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: