Strona 148 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1146 147 148 149 150162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sty 2016, 8:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:08
Posty: 120
Samochód: Scania 124L 400 KM
Lokalizacja: Dębiny/Lublin

Wiem i dziękuje ale nic z tego nie rozumiem :( może ktoś ma jakieś zdjęcie takiej tarczki z wyrysowanym z tyłu odpoczynkiem. Przepraszam za zaśmiecam forum i proszę o wyrozumiałość no i pomoc.

_________________
16 biegów, 500 koni, 40 ton za sobą... To jest piękne... SCANIA :)
Ten kto jedzie MAN-em ten jest Panem ;)
http://www.fotosik.pl/u/mctraker


Post Wysłano: 13 sty 2016, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Wiem i dziękuje ale nic z tego nie rozumiem :( może ktoś ma jakieś zdjęcie takiej tarczki z wyrysowanym z tyłu odpoczynkiem. Przepraszam za zaśmiecam forum i proszę o wyrozumiałość no i pomoc.
wydawało mi się że możliwośc wyrysowania pauzy na tarczce z obrotomierzem wyjaśniłem wystarczająco jasno.
jeżeli nie zrozumiałeś to może napiszesz " czego nie rozumiesz".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 sty 2016, 3:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2016, 3:54
Posty: 24

Koledzy czas jazdy wiadomo 90 godzin w ciągu dwóch tygodni. A co z czasem pracy kierowcy ? Ile godzin pracy w tygodniu i w ciągu dwóch tygodni.


Post Wysłano: 16 sty 2016, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Czas pracy rozliczasz w cyklu od pauzy łikendowej do pauzy łikendowej. Jeśli np. zaczynasz pracę w środę o 5 rano, to maksymalnie możesz pracować do wtorku do 5 rano (6x24h). W tym okresie możesz standardowy czas pracy wynoszący 13 godzin przedłużyć 3 razy do 15 godzin.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 16 sty 2016, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2016, 3:54
Posty: 24

Dziękuje bardzo za odpowiedź.
A jeszcze mam pytanie odnośnie czekania na załadunek.
Taki przykład:
start 9:00

3 godziny jazdy + 5 godzin czekania na załadunek + 1h załadunek (młotki) + 3h jazdy + 30min przerwa + 2h jazdy + 9,5 godzin odpoczynek

To akurat przykład taki na styk.
Te 5 godzin, które czekam na załadunek to zaznaczam jako dyspozycyjność czy łóżko ? Bo jak byśmy dali łóżko to wtedy mamy dzielony odpoczynek (3 + 9), a z kolei jak damy okres oczekiwania/dyspozycyjność to wtedy nie zalicza nam się do przerwy te 5 godzin? I musimy wykorzystać skrócony dobowy odpoczynek. Dobrze kombinuje ?
Te 5h czekania na załadunek liczy się do pracy ? I wtedy muszę po tych 5h i 1h załadunku robić pauze ?

Wiem, że to są pytania podstawowe, ale robiąc KW przyspieszoną na e-learningu to nie da się nic zrozumieć i niestety trzeba się posiłkować internetem. Chyba, że znajdzie się jakaś dobra dusza i wytłumaczyła by mi w wolnym czasie na gg moje wątpliwości.


Post Wysłano: 17 sty 2016, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2016, 3:54
Posty: 24

Dobra już sobie to rozwiązałem.
I wariant - jedziemy tak jak rozpisane czyli 8 godzin jazdy i robimy skrócony dzienny odpoczynek do 9:00 następnego dnia.
II wariant - kasujemy 2 godziny jazdy na końcu i robimy 11-stke
III wariant - wiemy, że będziemy czekać minimum 5 godzin na załadunek, to wciskamy łóżka i na 3 godziny lecimy się przekimać. Potem po 3 godzinach, wciskamy na 2 godziny dyspozycyjność i tak jak w wariancie pierwszym, robimy 8 godzin jazdy i 9-tke pauze. Wtedy mamy dzielony odpoczynek (3+9). Ewentualnie żeby nie kombinować z tacho, od razu na miejscu wciskamy łóżka na 5 godzin i tyle

Dobrze teraz?


Post Wysłano: 17 sty 2016, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Jak sobie bedziesz tak kombinowal z selektorem to kiedys gdzies w koncu sie pomylisz i bedzie problem. Jezeli czekasz te 5h na zaladunek stoj normalnie na pauzie i wtedy tak jak piszesz masz zaliczony odpoczynek regularny dzielony czyli mozesz pracowac 15h czyli do polnocy. Biorac pod uwage to co napisales w przykladzie to jestes ukarany przy kontroli. Na tachografie cyfrowym dyspozycyjnosc jest zaznaczona jako lozko jednak nie wiem jak to wychodzi w tachospeedzie. Jezeli jako dyspozycyjnosc to masz 8h jazdy z przerwa tylko 30 min. Jezeli jako lozko to masz 5h jazdy z przerwa 30 min. Najlepiej tak:
3h jazdy + 5h czekania na pauzie + 1h na mlotkach + 4,5h jazdy + 45 min pauzy + 45 min jazda(koniec 15h czasu pracy) i pauza 9h


Post Wysłano: 17 sty 2016, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2016, 3:54
Posty: 24

Dzięki za odpowiedź.
A co w takim przypadku:

4h jazdy + 8h czekania na załadunek (łóżko) + 3,5h załadunek (młotki)

Co w takiej sytuacji ? Sytuacja ekstremalna, ale warto wiedzieć na przyszłość.
Przychodzi mi tylko do głowy, wpuścić kogoś przed nas na rampe, a my zrobimy 9 albo 11 (zależy ile zajmie temu wpuszczonemu przed nas załadunek) i zaczynamy nowy okres ?

Chyba, że zostaje jeszcze wydruk i opisać ? Ale na co się wtedy powołać


Ostatnio zmieniony 17 sty 2016, 21:55 przez eyepl93, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 17 sty 2016, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3138
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Podjezdzasz na załadunek na magnicie. Wychodzi Ci 11 i pełna, auto nie hotel... zarabiać trzeba. :mrgreen:

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 17 sty 2016, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2016, 3:54
Posty: 24

hahaha :D nie no bez jaj, tylko legal :D

Albo... Mówimy żeby ruszyli dupe, bo jak się nie wyrobią do xx godziny, to rampa będzie zablokowana przez 11 godzin :D I najwyżej wtedy reszte załadunku zrobimy na łóżku, a spod rampy nie odjedziemy, trudno.


Post Wysłano: 18 sty 2016, 13:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Przy tym przykladzie co podales tez jestes ukarany bo skrociles odpoczynek dobowy o 30 min czyli czasu pracy wyszlo 15,5h. Jezeli jest mozliwosc to najlepiej tak jak napisal Dlugi a jak nie to albo prosisz zeby poczekali godzine bo wyjdzie Ci pauza i wtedy mozesz podjechac albo jezeli nie zalezy Ci na czasie podjezdzasz pod rampe ale musisz miec swiadomosc ze w przeciagu 3h musza zaladowac auto zebys sie mogl odstawic bo w innym wypadku przekroczysz czas pracy. No chyba ze pozwola krecic pauze pod rampa to wtedy moga i 7h ladowac. Jezeli szybko zaladuja to mozesz odjechac od rampy i krecic pauze 9h lub ujechac jeszcze kawalek do 15h czasu pracy. To juz zalezy od Ciebie.


Post Wysłano: 04 lut 2016, 1:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

Koledzy bede plynal z Hoek do Harwich. I bardzo wskazane zebym w NL, zaczal robic pauze, jak prawidlowo zrobic ten wpis z opcja prom na tachografie cyfrowym? Niech ktos podpowie, bo juz rozne wersje slysze


Post Wysłano: 04 lut 2016, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

W NL robisz zakończenie. Później wjeżdżasz na prom i na tacho ustawiasz prom. Po zjeździe w Uk robisz rozpoczęcie. W sumie masz godzinę na wjazd/zjazd z promu i pamiętaj, że pauza dzielona musi mieć min 11h.


Post Wysłano: 05 lut 2016, 14:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

Dzieki kolego, wjechalem na prom z marszu i zrobilem tak jak mowiles, a przy zjezdzie jak bede chcial dokrecic pauze do 11h, to ruszam na tej opcji prom/kolej i rozpoczynam o wlasciwej godzinie tak?


Post Wysłano: 05 lut 2016, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Tak. Jak już dokręcisz pauzę, to wtedy dopiero robisz rozpoczęcie.


Post Wysłano: 05 lut 2016, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

Ok dzieki


Post Wysłano: 20 lut 2016, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2016, 21:09
Posty: 6

Panowie, jak to dokładnie jest z rozpoczęciem nowej wykresówki. Mam wyjechane 9h i zrobioną pauzę 11h: -zaczynam nową tarczkę czy jeszcze na starej brakujący czas do tych 24h wykorzystuje? Pytam bo różnie słyszałem od doświadczonych kierowców.


Post Wysłano: 20 lut 2016, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3271
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Pytam bo różnie słyszałem od doświadczonych kierowców.
I co? Nie wierzysz tym kierowcom?
Sam widzisz ile godzin przyjmie koliczko...24 godziny...
Czyli 13h pracy / 11 pauzy lub 15h pracy / 9 pauzy....
najprościej to pauzę rysować na liściu i robić przerwy na otwartym tachografie. Wkładasz tarczkę, jedziesz/pracujesz... przychodzi czas na pauzę, wyciągasz kółko i rysujesz na odwrocie pauzę. Rano to samo na nowym. Dorysowujesz pauzę, wkładasz do tacho i ruszasz...


Post Wysłano: 20 lut 2016, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2016, 21:09
Posty: 6

Może inaczej się zapytam: 4.5h jazda, 45min pauza, 4.5h jazda, 11h pauza - i teraz po pauzie zaczynam nową wykresówkę czy te brakujące 3h robię na starej tarczce?


Post Wysłano: 20 lut 2016, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2015, 8:28
Posty: 33
Samochód: stary

Cytuj:
Może inaczej się zapytam: 4.5h jazda, 45min pauza, 4.5h jazda, 11h pauza - i teraz po pauzie zaczynam nową wykresówkę czy te brakujące 3h robię na starej tarczce?
A jeśli te "brakujące" 3h skończy się na autostradzie to co? zjedziesz na pas awaryjny, żeby zmienić tarczkę?
Po pauzie nowa tarczka i ognia!

_________________
Pozdrawiam
Radek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 148 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1146 147 148 149 150162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: