Strona 69 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 167 68 69 70 71162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lip 2011, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2011, 18:26
Posty: 254
GG: 117176
Lokalizacja: Ire

Cytuj:
Nie wiem czego nie rozumiesz ale przeciez w tym co rozpisal bruno jest dokladnie tak jak mowisz najpierw 15 potem 30 wiec praktyka idzie w parze z teoria
Masz racje. Zmylily mnie te nadprogramowe 15ki, zamiast, ktorych moze byc kazda inna wartosc, zeby bylo ok.


Post Wysłano: 21 lip 2011, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2011, 21:30
Posty: 9
GG: 3463212
Samochód: magnum mack

Cytuj:
Witam.Panowie podpowiedzcie świeżakowi.
Wyruszam w poniedziałek rano o 7 jade na załadunek(ok5km) i tam odrazu załadunek.Schodzi w tym czasie ok 1h z załadunkiem ja w tym czasie siedze w kabinie,jem śniadanko itp co w tym czasie ustawić na tacho(zwykłe tacho w renault magnum 98r),jak mam auto załadowane wjeżdżam na wage,ide załatwiać papiery zabezpieczyć ładunek.Ruszzam w trasę 85km zajmuje mi to ok1,5h.Tam na rozładunku wjeżdżam na wage załatwiam papiery itp(od skończenia ładowania do wjazdu na plac ustawiam młotki)potem stoje w kolejce na rozładunek zależnie czasem 30min czasem 2h.(co wtedy ustawić?)potem rozładunek zajmuje ok 10min>waga i papiery>powrót ok 1,15h i czasem albo znów załadunek odrazu albo stoje w kolejce zależnie czasem 30min czasem1h i znów załadunek ok 1h(znów to samo co 1razem)>waga papiery>trasa85km>waga papiery>czekanie na rozładunek tak jak poprzednio>powrót i auto na baze i do domu.
Teraz pytanko.Co ustawić na Tacho podczas załadunku jak jestem w kabinie?Czy koperte ustawiać podczas zabezpieczania ładunku,a młotki podczas jazdy czy odrazu młotki.Kiedy przerwe mam zrobic?Bo do tej pory robiłem przed wjazdem drugi raz na wage przed rozładunkiem 45min.Pracuje od poniedziałku do piątku,jeżdże jednym autem nieprzesiadam się do innego dużego auta.Czy na weekendy pracodawca ma wystawiać mi jakieś zaświadczenie że nieprowadziłem auta w weekend czy tarczki tacho wystarczą?
Sorki że tak zagmatwane ale niechce strzelić gafy w razie kontroli.W skrócie:
Podjazd na załadunek>załadunek ok 1h>poprawianie ładunku,dokumenty ok 15min>jazda ok 1,5H>dokumenty>oczekiwanie na rozładunek ok 30min>rozładunek,dokumenty ok 20min>powrót ok 1h15min>Oczekiwanie na załadunek ok 30min-1h>załadunek 1h>poprawa ładunku,dokumenty 15min>jazda ok 1,5h>dokumenty>oczekiwanie na rozładunek ok 30min>rozładunek,dokumenty ok 20min>powrót ok 1h15min.
Z góry dzięki za wytumaczenie.
Troche to zagmatwane dlatego zrobiłem fotke tarczki tacha jak to wygląda.Byłby ktoś w stanie zerknąć i odczytać czy dobrze jeżdże czy nie?
Obrazek

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URLZaczalem robic tak jak mi podpowiedział bym jeździł na łóżkach cały czas.
Między 15.45 a 16.15 jest pauza 30min.(wedle podziałki jedna 15 druga 30)


Post Wysłano: 23 lip 2011, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 23:13
Posty: 65
GG: 0
Samochód: MIETEK MPIII 18.440
Lokalizacja: Bielsko Biała

Usłyszałem ostatnio od kolegi,że od jakiegoś czasu nie trzeba oddawać godz. z skróconego odpoczynku tygodniowego. Oczywiście nie umiał mi podać żadnego paragrafu na potwierdzenie swoich słów. Poszukałem w aktualizacjach,ale nic takiego nie znalazłem.
Stwierdzam więc,że jest to kolejny wykład z uniwersytetu parkingowego.
Jeżeli jednak się mylę,prosił bym o podanie ustawy,czy aktualizacji do ustawy,w której jest to zapisane czarno na białym.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.


Post Wysłano: 23 lip 2011, 17:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Usłyszałem ostatnio od kolegi,że od jakiegoś czasu nie trzeba oddawać godz. z skróconego odpoczynku tygodniowego. Oczywiście nie umiał mi podać żadnego paragrafu na potwierdzenie swoich słów. Poszukałem w aktualizacjach,ale nic takiego nie znalazłem.
Stwierdzam więc,że jest to kolejny wykład z uniwersytetu parkingowego.
Jeżeli jednak się mylę,prosił bym o podanie ustawy,czy aktualizacji do ustawy,w której jest to zapisane czarno na białym.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
czarno na białym będzie w rozp.561.
przeczytaj art.4 i 8 - a wszystko będziesz wiedział.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 lip 2011, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Witam.Panowie podpowiedzcie świeżakowi.
Wyruszam w poniedziałek rano o 7 jade na załadunek(ok5km) i tam odrazu załadunek.Schodzi w tym czasie ok 1h z załadunkiem ja w tym czasie siedze w kabinie,jem śniadanko itp co w tym czasie ustawić na tacho(zwykłe tacho w renault magnum 98r),jak mam auto załadowane wjeżdżam na wage,ide załatwiać papiery zabezpieczyć ładunek.Ruszzam w trasę 85km zajmuje mi to ok1,5h.Tam na rozładunku wjeżdżam na wage załatwiam papiery itp(od skończenia ładowania do wjazdu na plac ustawiam młotki)potem stoje w kolejce na rozładunek zależnie czasem 30min czasem 2h.(co wtedy ustawić?)potem rozładunek zajmuje ok 10min>waga i papiery>powrót ok 1,15h i czasem albo znów załadunek odrazu albo stoje w kolejce zależnie czasem 30min czasem1h i znów załadunek ok 1h(znów to samo co 1razem)>waga papiery>trasa85km>waga papiery>czekanie na rozładunek tak jak poprzednio>powrót i auto na baze i do domu.
Teraz pytanko.Co ustawić na Tacho podczas załadunku jak jestem w kabinie?Czy koperte ustawiać podczas zabezpieczania ładunku,a młotki podczas jazdy czy odrazu młotki.Kiedy przerwe mam zrobic?Bo do tej pory robiłem przed wjazdem drugi raz na wage przed rozładunkiem 45min.Pracuje od poniedziałku do piątku,jeżdże jednym autem nieprzesiadam się do innego dużego auta.Czy na weekendy pracodawca ma wystawiać mi jakieś zaświadczenie że nieprowadziłem auta w weekend czy tarczki tacho wystarczą?
Sorki że tak zagmatwane ale niechce strzelić gafy w razie kontroli.W skrócie:
Podjazd na załadunek>załadunek ok 1h>poprawianie ładunku,dokumenty ok 15min>jazda ok 1,5H>dokumenty>oczekiwanie na rozładunek ok 30min>rozładunek,dokumenty ok 20min>powrót ok 1h15min>Oczekiwanie na załadunek ok 30min-1h>załadunek 1h>poprawa ładunku,dokumenty 15min>jazda ok 1,5h>dokumenty>oczekiwanie na rozładunek ok 30min>rozładunek,dokumenty ok 20min>powrót ok 1h15min.
Z góry dzięki za wytumaczenie.
Troche to zagmatwane dlatego zrobiłem fotke tarczki tacha jak to wygląda.Byłby ktoś w stanie zerknąć i odczytać czy dobrze jeżdże czy nie?
Obrazek

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URLZaczalem robic tak jak mi podpowiedział bym jeździł na łóżkach cały czas.
Między 15.45 a 16.15 jest pauza 30min.(wedle podziałki jedna 15 druga 30)
pozwolę sobie skomentowac tarczkę:
niewłaściwe operowanie selektorem tam przecież gołym okiem widac że gdzieś podjeżdżasz pod rampę lub przestawiasz samochód
cała resta może zasadniczo być choć czasami masz zbyt dużą prędkość-sporo powyżej 80 w niektórych krajach za to sie płaci.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 lip 2011, 18:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2011, 21:30
Posty: 9
GG: 3463212
Samochód: magnum mack

Cytuj:
pozwolę sobie skomentowac tarczkę:
niewłaściwe operowanie selektorem tam przecież gołym okiem widac że gdzieś podjeżdżasz pod rampę lub przestawiasz samochód
cała resta może zasadniczo być choć czasami masz zbyt dużą prędkość-sporo powyżej 80 w niektórych krajach za to sie płaci.
Dzięki za skomentowanie.Czyli tak jak robie pauzy jest dobrze?Nie przekraczam czasu pracy?


Post Wysłano: 23 lip 2011, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
pozwolę sobie skomentowac tarczkę:
niewłaściwe operowanie selektorem tam przecież gołym okiem widac że gdzieś podjeżdżasz pod rampę lub przestawiasz samochód
cała resta może zasadniczo być choć czasami masz zbyt dużą prędkość-sporo powyżej 80 w niektórych krajach za to sie płaci.
Dzięki za skomentowanie.Czyli tak jak robie pauzy jest dobrze?Nie przekraczam czasu pracy?
z jednej tarczki trudno ocenić.
na pewno w ciągu doby jest dobrze z uwagami jak wcześniej napisałem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 lip 2011, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 23:13
Posty: 65
GG: 0
Samochód: MIETEK MPIII 18.440
Lokalizacja: Bielsko Biała

Cytuj:
czarno na białym będzie w rozp.561.
przeczytaj art.4 i 8 - a wszystko będziesz wiedział.
To rozporządzenie znam i dlatego pytałem,czy wyszła jakaś aktualizacja.
Ale dziękuję za odpowiedź.


Post Wysłano: 04 sie 2011, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sie 2011, 20:41
Posty: 1
GG: 0

Witam
Mam takie pytanie:
Wracam z trasy na bazę , robię tam 11 godzin przerwy, w tym czasie inny kierowca rozładowuje i załadowuje samochód. Czy potrzebuje na te brakujące km zaświadczenia ze nie prowadziłem auta czy wystarczy jak sobie wyrysuje pauze na odwrocie tarczki.


Post Wysłano: 05 sie 2011, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Chłopaki dwie sprawy.

1. zaczynam o 5 rano o 11 wbijam zakończenie czasu pracy lecz o 14 muszę ruszyć dalej i tu moje pytanie jak to zrobic. Wbic rozpoczecie i do 20 moge jeszcze pracowac dobrze rozumiem?

2. Zostawilem auto na weekend na parkingu i zapomnialem wbic zakonczenia oraz pauzy jak to opisac aby bylo dobrze.

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 05 sie 2011, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
zaczynam o 5 rano o 11 wbijam zakończenie czasu pracy lecz o 14 muszę ruszyć dalej i tu moje pytanie jak to zrobic. Wbic rozpoczecie i do 20 moge jeszcze pracowac dobrze rozumiem?
może i dobrze, ale w konsekwencjach dużo może zależeć od kontrolującego, jak to zinterpretuje, jeżeli nie będzie miał się czego doczepić, to będzie mały problem.
Cytuj:
Zostawilem auto na weekend na parkingu i zapomnialem wbic zakonczenia oraz pauzy jak to opisac aby bylo dobrze.
Chłopaki dwie sprawy.
Cytuj:
2. Zostawilem auto na weekend na parkingu i zapomnialem wbic zakonczenia oraz pauzy jak to opisac aby bylo dobrze.
Miałem taką sytucję że zapomniałem wyjąć kartę, i dodatkowo ktoś później przeparkował moje auto i nie wbił łóżka, więc cały weekend miałem młotki, na szczęście nie miałem kontroli przez miesiąc, więc poszło w niepamięć, wydruk zrobiłem, opisałem, zresztą wydruki z opisem to podstawa przy każdym wykroczeniu, lub niejasności.
Za sam brak literki, kraju rozpoczęcia w D dostałem mandat 15 euro, i nie pomogły tłumaczenia, że to jeden raz, że rano, że się spieszysz... jak się nie mają czego czepiać to czepiają się takich dupereli, w D mandaty nie są aż tak wysokie za takie przypadki, więc raczej więcej jak 100euro nie dowalą :]


Post Wysłano: 06 sie 2011, 8:57

Cytuj:
2. Zostawilem auto na weekend na parkingu i zapomnialem wbic zakonczenia oraz pauzy jak to opisac aby bylo dobrze.
Robisz wydruk, piszesz imię i nazwisko, nr prawa jazdy i opisujesz. Jeśli te młotki miałeś tyle, ile trwa odpoczynek tygodniowy, to kumaty inspektor domyśli się, że zapomniałeś zmienić i może to puścić, albo dostaniesz 100 zł za złe operowanie selektorem.


Post Wysłano: 07 sie 2011, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 maja 2008, 13:21
Posty: 67
GG: 8745401
Lokalizacja: kadzidło

Cytuj:
Cytuj:
2. Zostawilem auto na weekend na parkingu i zapomnialem wbic zakonczenia oraz pauzy jak to opisac aby bylo dobrze.
Robisz wydruk, piszesz imię i nazwisko, nr prawa jazdy i opisujesz. Jeśli te młotki miałeś tyle, ile trwa odpoczynek tygodniowy, to kumaty inspektor domyśli się, że zapomniałeś zmienić i może to puścić, albo dostaniesz 100 zł za złe operowanie selektorem.
ja zostawilem na 3 dni auto na mlotkach
miałem urlopówkę i opisany wydruk ze zapomniałem zmienic

100 zl za dzień... złe operowanie selektorem


a teraz z iknnej beczki jeśli pauza weekendowa (24h) wyszla mi w sobote o 23 to nastepną pauze (45h) musze zaczynać juz w czwartek o 22 ??

_________________
B-Jest
C-Jest
C+E-Jest
Kurs na Przewóz Rzeczy-Jest
Karta Kierowcy - Jest


Post Wysłano: 07 sie 2011, 17:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

po sześciu okresach jazdy, jesli ruszysz w poniedziałek to pauza od soboty


Post Wysłano: 10 sie 2011, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
po sześciu okresach jazdy, jesli ruszysz w poniedziałek to pauza od soboty
Pytanie do Ciebie i paru innych kolegów: gdzie Wy znajdujecie te informacje o 6 okresach prowadzenia czy jazdy? Może któryś z Was podać konkretny paragraf konkretnego aktu prawnego?

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 12 sie 2011, 18:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Cytuj:
po sześciu okresach jazdy, jesli ruszysz w poniedziałek to pauza od soboty
Pytanie do Ciebie i paru innych kolegów: gdzie Wy znajdujecie te informacje o 6 okresach prowadzenia czy jazdy? Może któryś z Was podać konkretny paragraf konkretnego aktu prawnego?
561, Art.8, pkt.6

Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż
po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od
końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.

_________________
---


Post Wysłano: 14 sie 2011, 9:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:

Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż
po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od
końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.
Właśnie.... sześciu OKRESÓW 24 GODZINNYCH !!

Jak mi jeszcze jeden nieuk napisze o 6 okresach jazdy/pracy, to wyjdę z siebie i stanę obok.

Więc, jeżeli po odpoczynku tygodniowym zaczynamy pracę np. w niedzielę o 12ej, to musimy rozpocząć kolejny odpoczynek tygodniowy najpóźniej w SOBOTĘ o 12ej, a nie w piątek!

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 14 sie 2011, 9:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Jako nieuk jestem w stanie sobie wyobrazic taką sytuację w której sześc okresów jazdy można zmieścic w pięciu dniach, a nawet miec 90 godzin jazdy w czwartek i zafundowac sobie długi weekend.


Post Wysłano: 14 sie 2011, 12:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Jak ktoś jeszcze tego nie rozumie, to nim zada głupie pytanie niech przeczyta to :

viewtopic.php?p=432021#p432021

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 17 sie 2011, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Cytuj:
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż
po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od
końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.
Właśnie.... sześciu OKRESÓW 24 GODZINNYCH !!
Jak mi jeszcze jeden nieuk napisze o 6 okresach jazdy/pracy, to wyjdę z siebie i stanę obok.(...)
Lepiej bym tego nie ujął :)
Cytuj:
Jako nieuk jestem w stanie sobie wyobrazic taką sytuację w której sześc okresów jazdy można zmieścic w pięciu dniach, a nawet miec 90 godzin jazdy w czwartek i zafundowac sobie długi weekend.
W pięciu dniach (dobach) możesz sobie zmieścić i 10 okresów jazdy. I będzie to zupełnie legalne. Ilość tych tzw. "okresów jazdy", czyli czasu pomiędzy odpoczynkami dziennymi, nie ma najmniejszego znaczenia.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 69 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 167 68 69 70 71162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: