Strona 131 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1129 130 131 132 133162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 sie 2014, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Panowie, od poniedziałku wsiadam na zastępstwo na auto z analogowym tacho. Jak będę robił pauze na otwartym tacho, to muszę opisać tarczke ręcznie czy będzie jasne, że od zakończenia do rozpoczęcia kolejnej aktywności była pauza?


Post Wysłano: 16 sie 2014, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Panowie, od poniedziałku wsiadam na zastępstwo na auto z analogowym tacho. Jak będę robił pauze na otwartym tacho, to muszę opisać tarczke ręcznie czy będzie jasne, że od zakończenia do rozpoczęcia kolejnej aktywności była pauza?
z tyłu tarczki masz odpowiednie kratki, w których zaznaczasz swoją aktywność gdy tarczka jest wyjęta, a ty jesteś poza pojazdem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 sie 2014, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Ja będę w pojeździe, ale nie chce wstawać w środku nocy żeby tarczkę zmieniać. Dziś mi gościu mówił że jego kierowcy nic nie opisują, ale ja wiem, że raczej się powinno to robić.


Post Wysłano: 16 sie 2014, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

To włóż nową tarczkę przed położeniem się spać, nie ma żadnego problemu.


Post Wysłano: 16 sie 2014, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Przykład o 6 rozpoczynam Cykl roboczy, o 14 kończę pracę, rozpoczynam pauzę 9 godzinną. Czy o 23 mogę zacząć nowy Cykl roboczy po pauzie 9 godzinnej, czy muszę czekać do 24 (północy) żeby rozpocząć nowy Cykl roboczy ?


Post Wysłano: 16 sie 2014, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Możesz zacząć o 23ciej :)


Post Wysłano: 19 sie 2014, 10:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2014, 10:31
Posty: 1

Na wstępie cześć wszystkim!

Dla was to błache pytanie ale co dokładnie oznacza "Jazda ciągła (bez przerwy) maksymalnie 4 godz. 30 min"

Już tłumaczę o co mi chodzi. Mój ojciec jest kierowcą ciężarówki wożącej żwir. Zakład w którym pracuje kupił ostatnio nowe autko z zamontowanym tachografem cyfrowym. Karta kierowcy już wyrobiona tylko teraz jest pytanie czy przy jego charakterze pracy musi co 4.5 h robić sobie przerwę?

Jeździ on w zakładzie budżetowym gdzie więcej niż 8 h dziennie nie pracuje, a jego jazda jest co 1 max 2h przerywana 10-40 min rozładunkiem/załadunkiem. Czy w takim wypadku działa to prawo o obowiązkowej przerwie co 4.5h?

Z góry dzięki za odpowiedź ;)


Post Wysłano: 19 sie 2014, 10:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Pewnie, że musi robić pauzy.
Załadunki i rozładunki to praca, nie odpoczynek.
Nieprawidłowe byłoby rozładowywanie na "łóżku", ale kto tak nie robił niech pierwszy rzuci kamieniem. :wink:


Post Wysłano: 19 sie 2014, 10:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ale jeśli nie wyjeździ 4,5h w ciągu pierwszych 6 godzin pracy to wtedy też musi robić pauze 45? czoś tak kiedyś słyszałem :D


Post Wysłano: 19 sie 2014, 11:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Ale jeśli nie wyjeździ 4,5h w ciągu pierwszych 6 godzin pracy to wtedy też musi robić pauze 45? czoś tak kiedyś słyszałem :D
Ustawa o czasie pracy kierowców.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 10 wrz 2014, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Zakończyłem dzisiaj pracę wpisem "Kraj zakończenia" o godz. 15. Niestety nie przelaczylem na łóżko i cały czas było na młotkach. Czy na wydruku z tyłu mam zaznaczyć łóżko i opisać że była pauza, czy tylko opis?


Post Wysłano: 11 wrz 2014, 5:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Cytuj:
Pewnie, że musi robić pauzy.
Załadunki i rozładunki to praca, nie odpoczynek.
Nieprawidłowe byłoby rozładowywanie na "łóżku", ale kto tak nie robił niech pierwszy rzuci kamieniem. :wink:
Rzucam kamieniem 8) w podwójnej obsadzie pauza mi nie potrzebna :wink:
Warto dodać, że nieprawidłowe używanie selektora jest karalne


Post Wysłano: 11 wrz 2014, 6:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Podwójna obsada to chory system ;)
Jeśli chodzi o nie wciskanie pauzy to polecam podjechać do speca od tachografów. W wielu jest opcja automatycznego przełączania na pauzę po przekręceniu kluczyka na 'zero'. Wtedy wystarczy pamiętać tylko o młotkach na załadunkach.


Post Wysłano: 13 wrz 2014, 15:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Zakończyłem dzisiaj pracę wpisem "Kraj zakończenia" o godz. 15. Niestety nie przelaczylem na łóżko i cały czas było na młotkach. Czy na wydruku z tyłu mam zaznaczyć łóżko i opisać że była pauza, czy tylko opis?
zaznacz łóżko na wydruku.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 14 wrz 2014, 14:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ja palnąłem taką oto głupotę. Po jakieś półtorej godzinie jak się kręciła się pauza łikendowa wyjąłem kartę z tachografu. Wrzuciłem ją do maszynki do sczytywania danych i włożyłem do tachografu. Z lenistwa nie zrobiłem wpisu manualnego. W poniedziałek się okazało, że zamiast 46 godzin pauzy mam 43.
Tak się zastanawiam czy:
1. Mam wystawioną łikendówkę na faktyczny postój 46 godzin, więc w/g mnie jest ok i pauza zaliczona.
2. Gdybym nie maił łikendówki, to czy taką pauze ITD potraktowało by jako skróconą?

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 14 wrz 2014, 14:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Ja palnąłem taką oto głupotę. Po jakieś półtorej godzinie jak się kręciła się pauza łikendowa wyjąłem kartę z tachografu. Wrzuciłem ją do maszynki do sczytywania danych i włożyłem do tachografu. Z lenistwa nie zrobiłem wpisu manualnego. W poniedziałek się okazało, że zamiast 46 godzin pauzy mam 43.
Tak się zastanawiam czy:
1. Mam wystawioną łikendówkę na faktyczny postój 46 godzin, więc w/g mnie jest ok i pauza zaliczona.
2. Gdybym nie maił łikendówki, to czy taką pauze ITD potraktowało by jako skróconą?
zawsze powinni potraktować jako skróconą bo twoja obecność przy z czytywaniu karty jest pracą :) i ja zawsze to tak wpisem manualnym zaznaczam :)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 14 wrz 2014, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

na krecenie pauzy mając karte w tacho potem nie trzeba weekendówki?

a jeżeli zrobiłem zakończenie a po 15min prze parkowałem auto i nie robiłem rozpoczęcia tylko potem po manewrze kolejne zakończenie to jest ok?


Post Wysłano: 26 wrz 2014, 13:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2014, 19:29
Posty: 5

Czy mozecie mi wytlumaczyc jak uzywac na tacho czas dostepnosci czy oczekiwania. Ostatnio mialem 3 godziny czekania i spedzilem je na mloteczkach lecz rownie dobrze moglem na kwadraciku ale balem sie ze nie dojade do bazy bo juz wszystkie przerwy lozko wykonalem i bylem na drugim okresie prowadzenia pojazdu. A wiem ze czas oczekiwania tez mozna uzywac jako przerwa 45 minut.


Post Wysłano: 26 wrz 2014, 13:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
na krecenie pauzy mając karte w tacho potem nie trzeba weekendówki?

a jeżeli zrobiłem zakończenie a po 15min prze parkowałem auto i nie robiłem rozpoczęcia tylko potem po manewrze kolejne zakończenie to jest ok?
Jak udokumentujesz swój czas to nie potrzeba zaświadczenia, nawet jeśli jest to np. weekend.

Jest ok ale lepiej jakbyś zrobił rozpoczęcie a potem zakończenie, oczywiście jeśli nie przekroczyłeś czasu pracy.
Cytuj:
Czy mozecie mi wytlumaczyc jak uzywac na tacho czas dostepnosci czy oczekiwania. Ostatnio mialem 3 godziny czekania i spedzilem je na mloteczkach lecz rownie dobrze moglem na kwadraciku ale balem sie ze nie dojade do bazy bo juz wszystkie przerwy lozko wykonalem i bylem na drugim okresie prowadzenia pojazdu. A wiem ze czas oczekiwania tez mozna uzywac jako przerwa 45 minut.
Nie rozumiem, o co Ci chodzi ale dobra. Tak czas dyżuru możesz uznać jako pauze 45min. I dlaczego stoisz na młotkach 3h jak czekasz a nie pracujesz ?

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 26 wrz 2014, 14:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2014, 19:29
Posty: 5

Tygodniowo mozna pracowac 40 godzin czy w takim razie czas dostepnosci oczekiwania nie zabiera tego czasu zeby nie przekroczyc tych 40 godzin. Czy tak to rozumiem? Znajomy mi mowil ze zawsze oczekuje na kwadraciku. Czy jak bede czekal na dostepnosci to czy drugi okres jazdy 4,5 godziny nie zostanie podzielony znowu jako 45 minut?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 131 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1129 130 131 132 133162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: