Strona 150 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1148 149 150 151 152162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 kwie 2016, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

Panowie wczoraj wyjąłem kartę z tacho o godzinie 16 dzisiaj włożyłem o 5 rano niestety nieumyślnie wcisnąłem młotki zamiast łóżka przy robieniu wpisu manualnego, wyjechałem w trasę i po pół godziny jazdy tacho krzyczy, że muszę zrobić przerwę. Zatrzymałem się patrze a ja mam 4:15 wyjechane z dzisiaj pół godziny i z wczoraj 3:45 więc zrobiłem klasyczną pauzę na młotkach co zrobić w takim wypadku? opisać czy z tyłu wykreślić swoją aktywność?


Post Wysłano: 08 kwie 2016, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Wydruk i opis.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 08 kwie 2016, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

Przejdzie u niemca? wydruk od razu po zauważeniu błędu?


Post Wysłano: 08 kwie 2016, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Wydruk od razu najlepiej, a czy przejdzie to okaże się przy kontroli.


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 15 kwie 2016, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

W tym tygodniu miałem kontrole ITD i w czasie siedzenia u nich w busie wywiązał się temat tachografu z 30 sekundami.
Panowie inspektorzy stwierdzili, że jeśli po 4,5 godzinach robię 45 minut i w czasie tej pauzy skorzystam z 30 sekund i sobie podjadę, to na tacho pauzy nie przerwę, ale w czasie kontroli u niego na kompie będzie zarejestrowana prędkość. To oznacza, że po pauzie pojadę kolejne 4,5 godziny i w/g nich nie będę miał zrobionej pauzy.
Ktoś miał taki przypadek, rzeczywiście tak jest, czy straszyli mnie.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 15 kwie 2016, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Ktoś tu kiedyś pisał na forum, że podczas kontroli inspektor zwrócił uwagę, że widzi "podskok" ale ukarać za to nie może, bo pauza nie została przerwana :wink:
Czyli jak zwykle... zależy na kogo trafisz :D


Post Wysłano: 30 kwie 2016, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 540
GG: 0

Koledzy mam pytanie praktyczne.

W przepisach jest, że 3 razy w tygodniu mogę skrócić pauze dobową do 9 godzin. Czy to znaczy, że według przepisów o czasie pracy kierowców mogę w każdym tygodniu pracować 3x15 godzin + 2(3)x 13?


Post Wysłano: 30 kwie 2016, 13:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Te 15 czy tam 13 godzin wynika tylko z tego, że musisz zmieścić pauzę w 24h, czyli np.: 24-9=15.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 30 kwie 2016, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 540
GG: 0

Wiem o tym, dlatego pytam czy wszystko w porządku jest o ile oczywiście pilnuje pauz i nie przekraczam czasu jazdy że w 5 dniowym tygodniu pracy moge mieć w cztery tygodnie 284 godziny pracy?


Post Wysłano: 30 kwie 2016, 14:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Ale te przykładowe 15h to będzie tylko czas od rozpoczęcia do zakończenia zmiany (czyli w tym; jazda, praca, odpoczynki, oczekiwanie), no chyba, że sobie włączysz młotki na 15h to by było źle, ale nie według 561/2006 tylko ogólnych przepisów prawa pracy (przerwa 30min po max. 6h pracy, etc.)

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 30 kwie 2016, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 mar 2009, 15:10
Posty: 540
GG: 0

Wiem, jeżdze betonomieszarką i ostatnio szefostwo wyczytawszy o ten skróconej pauzie 9 godzin naciska żeby w każdym tygodniu wykorzystywać je maksymalnie


Post Wysłano: 30 kwie 2016, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Wiem o tym, dlatego pytam czy wszystko w porządku jest o ile oczywiście pilnuje pauz i nie przekraczam czasu jazdy że w 5 dniowym tygodniu pracy moge mieć w cztery tygodnie 284 godziny pracy?
ile 284 godziny?? w miesiącu??

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 maja 2016, 0:45

Odpoczynek możesz skrócić do 9h trzy razy między dwoma odpoczynkami tygodniowymi. Tydzień w tym przypadku nie ma znaczenia.


Post Wysłano: 10 maja 2016, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lis 2011, 21:17
Posty: 5
GG: 0

Pytanie o prom.

O 18.00 ruszyłem do portu i dojechałem o 19.30.Papiery,zabranie naczepy zabralo mi około 20 minut i wjechałem na prom o 20.00.Przelaczylem tachograf na prom/kolej.O godz.0.10 ruszyłem i po 22 minutach znalazłem miejsce na kontynuacje przerwy,wcisnalem odpoczynek na tacho.O godzinie 8.10 ruszyłem.Łacznie przerwy miałem 4,10 + 8.1 = 12.20 godz.
Jednak tachograf nie dodal,zsumowal mi przerw i po jakims czasie zaczal domagać się przerwy 9 h.

Powiedzcie co zrobiłem zle.Plynalem pierwszy raz,czy przerwy promowe powinny się automatycznie sumować?Manualnie nie mogę dodac nic.A może zależy to od tachografu?

Auto Scania 2014 rok,tacho z wysuwana szufladka,nie wiem jaki typ.


Post Wysłano: 11 maja 2016, 1:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ja jak dokrecam pauze po promie lub stoje przed juz wtedy wciskam prom na tacho i ne ma problema ;) zawsze jak dokrecasz czas ktory doliczasz do pauzy promowej wciskaj prom. Nawet jak Ci tacho nie sumuje to przy kontroli bedzie to wyraznie widac ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 15 maja 2016, 11:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Czy po użyciu opcji OUT robicie wydruk i go opisujecie, np po co i dlaczego była użyta. Chodzi mi szczególnie jak na OUT zapatruje się BAG, VOSA i żandarmeria.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 15 maja 2016, 13:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

W starszych tachografach wyświetlało błąd jazdy bez karty na OUT, obecnie mam tacho "sekundowe" i nic nie wyskakuje. Miałem kontrole w PL, D, NL i nikt się nawet o to nie pytał. Bodaj dies_n. meldował, że Czesi lubią dać pokutkę na firmę za to.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 15 maja 2016, 16:57

Jeśli chodzi o funkcję OUT, to wszystko zależy od tego kiedy i jak była użyta. Jeśli jesteś w trasie, a zjeżdżasz na teren firmy, włączysz sobie OUT, potem wyjeżdżając wyłączasz go, to wiadomo, że tak nie możesz zrobić, ale to raczej dla Ciebie oczywiste.

Jeśli np. jakieś auto zjechało na bazę i kierowca skończył pracę, następnie ktoś w niego wsiada, tankuje, jedzie na sprzątanie, wjeżdża na halę napraw etc. i wtedy włączona jest funkcja OUT, a potem Ty bierzesz to auto i zaczynasz pracę, to nikt nie ma prawa tego zakwestionować moim zdaniem. Jak jest w praktyce, to nie wiem i też obiło mi się o uszy, że Czesi tego nie lubią.

Co dokładnie miałeś na myśli pytając o opisywanie wydruku?


Post Wysłano: 15 maja 2016, 19:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Wolfzan, u nas na firmie tak się właśnie dzieje, jak napisałeś. Ja odstawiam auto, a później mechanik bierze je na warsztat jeśli trzeba, tankuje, lub przestawia, kiedy blokuje inne auta na placu.
Chłopaki nie raz mieli kontrole i nigdy nikt się o to nie czepił.
Przecież poza drogami publiczny mi nie ma obowiązku używania karty :)


Post Wysłano: 15 maja 2016, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3271
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Jak jest w praktyce, to nie wiem i też obiło mi się o uszy, że Czesi tego nie lubią.
Pepiki wykasowali jednego od nas za tego OUTa na terenie firmy. Drugi dowiózł mu kasę na sztraf i jego tez skasowali za to.
Inna sprawa, że te mongoły od razu zgodziły się płacić.
Ja zawsze powtarzam - teren firmy to nie droga publiczna. Po placu to może sobie dozorca w nocy psa sadzać i niech ten pies kręci kółka na placu na włączonym OUT`cie.

Poza tym, wiele osób niepotrzebnie zaprząta sobie głowę "czasem jazdy/pracy auta".
Przecież każdy dba o swój czas jazdy/pracy/odpoczynku, i nie ma po co wnikać co wtedy robi samochód i kto nim i jak jeździ...

Jeżeli ja mam urlopówkę/wpis manualny że odbierałem odpoczynek to mnie mogą przy kontroli w dzyndzel połechtać jeżeli w tym czasie ktoś jadąc tym autem złamał jakieś przepisy lub jeździł na OUT`cie po terenie firmy. Ja w tym czasie miałem wolne i mam na to dowody.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 150 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1148 149 150 151 152162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: