Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lut 2009, 15:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Witam
Panowie Swiadectwo ATP naczepy chłodni jest potrzebna jak przewozimy towar na minusie prawda ?? Czy jak wieziemy na plusie tez jest ono potrzebne ?? Bardzo prosze o szybka odp chodzi o przewóz warzyw na plusie.


Post Wysłano: 21 lut 2009, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Umowa ATP dotyczy tylko transportu międzynarodowego żywności zawartej w tej umowie. Nie przypominam sobie aby w umowie ATP mowa była o transporcie warzyw. Wszystkie artykuły są wyszczególnione które podlegają pod przewóz ATP.


Post Wysłano: 22 lut 2009, 15:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Warzywa na plusie to też żywność także ATP jest potrzebne.


Post Wysłano: 22 lut 2009, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Rozumiem kolego transport jest wykonywany w ruchu krajowym to ATP nie jest potrzebne ?? Masz moze taka rozpiske jakie towary podlegaja pod ATP ?


Post Wysłano: 22 lut 2009, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Wszystkie towary spożywcze, wymagające kontrolowanej temperatury. Jest to mięso, owoce, słodycze itp. Nie ma to znaczenia czy na kraju, czy na międzynarodówce.


Post Wysłano: 23 lut 2009, 10:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Przewóz szybko psujących się artykułów żywnościowych środkami transportu drogowego regulują dwa podstawowe akty prawne:

Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 nr 125 poz. 1371) oraz
Umowa ATP – umowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów, ratyfikowana przez Polskę w 1984 roku (Dz.U. 1984 nr 49 poz. 254).

Dopuszczenie środka transportu chłodniczego do ruchu lub opakowania transportowego (do przewozu produktów żywnościowych) do obrotu podlega również następującym przepisom sanitarnym:

Ustawa z dnia 11 maja 2001 o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia
Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 22 maja 1996 r w sprawie ogólnych wymagań sanitarnych przy przewozie środków spożywczych, używek i substancji dodatkowych dozwolonych;
Ustawa z dnia 6 września 2001 r o materiałach i wyrobach przeznaczonych do kontaktu z żywnością.

Ustawa o transporcie drogowym określa wymagane dokumenty, które powinni posiadać kierowcy wykonujący transport drogowy. Nakłada ona na kierowców wykonujących transport drogowy rzeczy, zarówno w przewozach krajowych jak i międzynarodowych, obowiązek posiadania świadectwa wymaganego zgodnie z umową o ATP.

Przepisy merytoryczne zawarte w umowie ATP w szerokim zakresie określają warunki termiczne środków transportu i przewożonych produktów oraz warunki pomiarów i kontroli właściwości izotermicznych. Ponadto w umowie określono warunki dotyczące temperatur, które powinny być przestrzegane przy przewozie zamrożonych i głęboko zamrożonych artykułów żywnościowych. Zgodnie z wymaganiami ATP każdy pojazd przeznaczony do przewozu artykułów żywnościowych, wymienionych w załącznikach do umowy, musi spełniać określone warunki termoizolacyjne a agregat ziębniczy musi zapewniać obniżenie i utrzymanie temperatury wewnątrz nadwozia na wymaganym poziomie. Głównym i podstawowym warunkiem prawidłowego określenia właściwości termoizolacyjnych jest globalny współczynnik przenikania ciepła przez ściany nadwozia. Ustalenie wielkości współczynnika K dla określonego rodzaju pojazdu i jego klasy, sprawdzenie użytkowej wydajności chłodniczej i skuteczności chłodzenia, wymaga kilkudniowych pomiarów temperatur zewnątrz i wewnątrz próżnego nadwozia.
Pomiary te mogą być przeprowadzane przez instytucje upoważnione do tych badań przez ministra właściwego ds. transportu oraz wyłącznie w specjalistycznych komorach badawczych. Urzędowym dokumentem zgodności pojazdu z wymaganiami ATP jest „świadectwo zgodności środka transportu”.
Pełny tekst umowy o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP)

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 24 lut 2009, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2006, 0:14
Posty: 106

Atp jest potrzebne tylko do swiezej zywnosci, wiem, bo inspekcja mnie zatrzymalem inie mialem, tego wymagali, przewozilem warzyna z Wloch


Post Wysłano: 06 mar 2009, 10:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Atp jest potrzebne tylko do swiezej zywnosci, wiem, bo inspekcja mnie zatrzymalem inie mialem, tego wymagali, przewozilem warzyna z Wloch
Nie wiem czy mylisz pojęcia czy ich nie znasz. Wszystko masz opisane wyżej a piszesz że "tylko świeżej żywności" - oczywista bzdura bo żywność mrożona mimo że świeżo zamrożona nie podlega pod kategorię "świeża" a certyfikat musi mieć. ATP konieczne jest i na rybę, lody jak i na sałatę i rzodkiewkę.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 03 gru 2010, 17:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2010, 23:07
Posty: 213
GG: 0
Lokalizacja: Radom

Panowie czy do jazdy chłodnią potrzebna jest ta książeczka z sanepidu? Jeśli tak to ile to kosztuje, gdzie się wyrabia itp.

_________________
B - 03.11.2008r.
C - 13.05.2010r.
CE - 07.07.2010r.
D - 04.04.2012r.
DE - 04.04.2013r.
KW - 23.11.2010r.
Karta kierowcy - 26.10.2010r.


Post Wysłano: 03 gru 2010, 17:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Temat książeczek pojawia się co jakiś czas - szukanie nie boli

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 03 gru 2010, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2010, 23:07
Posty: 213
GG: 0
Lokalizacja: Radom

Dzięki za link

_________________
B - 03.11.2008r.
C - 13.05.2010r.
CE - 07.07.2010r.
D - 04.04.2012r.
DE - 04.04.2013r.
KW - 23.11.2010r.
Karta kierowcy - 26.10.2010r.


Post Wysłano: 04 kwie 2024, 11:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2021, 7:07
Posty: 3
Lokalizacja: WPN

Cytuj:
Wszystkie towary spożywcze, wymagające kontrolowanej temperatury. Jest to mięso, owoce, słodycze itp. Nie ma to znaczenia czy na kraju, czy na międzynarodówce.
Cytuj:

Ustawa o transporcie drogowym określa wymagane dokumenty, które powinni posiadać kierowcy wykonujący transport drogowy. Nakłada ona na kierowców wykonujących transport drogowy rzeczy, zarówno w przewozach krajowych jak i międzynarodowych, obowiązek posiadania świadectwa wymaganego zgodnie z umową o ATP.
Witam,
Chciałbym "odgrzać kotleta", konkretnie chodzi mi o wymóg posiadania świadectwa ATP na tzw. "krajówce".

Aktualnie jeżdżę jako kierowca w pewnej sieci hurtowni, niedługo chcę zacząć jeździć tam na własnej działalności i muszę zakupić naczepę typu chłodnia. Hurtownia w kwestii naczepy wymaga jedynie posiadania decyzji z sanepidu / weterynarii do przewozu produktów pochodzenia zwierzęcego. Towar wozi się w temp. w przedziale 2 - 6 st.C. Przeszedłem się po placu aby zorientować się czym jeżdżą inni przewoźnicy i większość naczep od lat nie ma aktualnego ATP.

Przeglądam wspomnianą wyżej w temacie UTD, w której wymieniona jest kara za cyt.:
"Wykonywanie międzynarodowego przewozu towarów szybko psujących się pojazdem niespełniającym warunków określonych w umowie o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP)".

Wygrzebałem w necie kilka artykułów o karaniu przewoźników przez IDT za fałszowanie lub brak aktualnego świadectwa ATP, ale zawsze dotyczyło to transportu międzynarodowego.

Temat na forum ma kilka(-naście) lat i być coś się pozmieniało? Jak to jest obecnie z tym ATP na krajówce?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: