Grupa Transportowa - logistyka krajowa i międzynarodowa

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.eu



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 21 maja 2018, 12:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 kwie 2018, 20:54
Posty: 2
Mam pytanko- czy podczas jazdy samochodem nie spotkaliście się z ograniczeniami prędkości, które wydają się Wam bezsensowne? Ja, niestety, spotkałem się z takowymi czego mogę podać następujące przykłady.
Mieszkam w Kostrzynie Wielkopolskim. I po drodze na Pobiedziska są aż 3 takie miejsca gdzie przed samym ostrym zakrętem jest ograniczenie "60" natomiast zaraz za tym zakrętem jest odwołanie tego ograniczenia. Tak więc jeśli przyczyną tego ograniczenia miałaby być ten niebezpieczny zakręt to takie ograniczenie jest, moim zdaniem, bezsensowne ponieważ wystarczy tutaj sam znak ostrzegawczy.
Jednak drugi przykład, który pragnę przytoczyć to już wydaje mi się naprawdę śmiechu warty. Zaznaczyłem sobie na google mapie, na drodze na Środę Wielkopolską odcinek, na którym obowiązuje ograniczenie 30
https://www.google.pl/maps/dir/52.37751 ... m2!4m1!3e0

jest, co prawda, niemało wybojów na tym odcinku; jednak, moim zdaniem, można tam spokojnie jechać 60 bez ryzyka rozmawenia pojazdu.

A piszę o tym wszystkim ponieważ nie tak dawno miałem 2 pod rząd mandaty za przekroczenie prędkości i od tamtej pory postanowiłem bardziej pilnować prędkości podczas jazdy. Nie były to, co prawda, bezsensowne ograniczenia; jednak, jeśli na wyżej wskazanym odcinku miałbym się z obawy przed mandatem wlec te 30 km na godzinę to już dla mnie naprawdę farsa (3 km drogi przy tej prędkości oznacza 6 minut takiego wleczenia się). I tu już nie chodzi o czas tylko o sam fakt konieczności tego bezsensownego wleczenia się.


W ramach ciekawostki, pragnę jeszcze podrzucić coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... cx2kVXu5Os
gościu sensownie uzasadnia dlaczego w zabudowanym trzeba jechać 50 na godzinę; ciekaw jestem więc czy byłby ktoś w stanie uzasadnić dlaczego na tym odcinku, o którym piszę trzeba jechać 30. A założę się że każdy, kto jechał tą drogą, przyznałby mi rację. A wracając jeszcze do wspomnianych na samym początku zakrętów to tam robię tak że już zaraz za zakrętem przyspieszam (nie czekając na odwołanie ograniczenia) czyli gdy widzę że nie ma patrulu, który mógłby mnie namierzyć.


A jeszcze jeden ciekawszy powód, dla którego założyłem ten wątek to jest taki.
http://www.wykop.pl/ramka/1402189/zglos ... ci-gddkia/
tam jest wyraźnie napisane że jeśli ktoś natknie się na ograniczenia prędkości, które uważa za bezsensowne, można to wówczas zgłosić do GDDKiA. Chociaż jest tu, co prawda, jeszcze jeden problem. A mianowicie- to raczej nie będzie droga krajowa tylko lokalna a GDDKiA ma pod swoim nadzorem chyba tylko drogi krajowe. Tak więc czy orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa zgłaszania bezsensownych ograniczeń prędkości na tego typu drogach?



Pozdrawiam :)


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2018, 12:23 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 689
Lokalizacja: POS
Akurat ograniczenia przy ostrych zakrętach według mnie maja sens . Bo żółty znak aby nas poinformuje ze ten skręt tam się znajduje , ale prędkość np ,te 60 już może nam obrazować ze ten zakręt może być ostry , a w przypadku do ograniczenia do 40 zakręt może być jeszcze ostrzejszy , przeważnie to się sprawdza , czasami na wyrost . Ale jakiś sens jest .

A taka 30 tka na złej drodze jest pewnie tylko dlatego by uniknąć , jakiś odszkodowań. Z tytułu uszkodzenia samochodu na tej drodze. Jakiś kierowca uszkodzi felgę i opone, wiec leci wniosek do zarządcy . A ten może mu śmiało odpisać ze nie dostawał się do ograniczenia prędkości

_________________
DAF 95XF 430


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2018, 19:17 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 694
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ
Takie porównanie: jeśli we Francji przed ostrym zakrętem jest ograniczenie 60 km/h, to załadowanym zestawem mogę te 60 spokojnie jechać, a w Polsce jak jest 70 przed zakrętem, to przy 60 ciężko się wyrobić. Do tego u nas na kawałku prostej, dwa domy na krzyż, skrzyżowanie z drogą polną i teren zabudowany na odcinku 2 kilometrów. Jak żyć? :(

_________________
NIE-POMPIARZ


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2018, 20:07 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1547
Skoro Ty pełnym zestawem lecisz 60km/h i jest Ok, to Ci co jadą osobówkami pewnie klną, że ograniczenie bezsensu bo 80km/h da się spokojnie przejechać ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2018, 20:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 3051
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów
Przykład z mojej okolicy obecnie stara, niegdyś DK8. Przed remontem droga dziurawa, koleiny bez chodników ograniczenie 70 km/h. Po remoncie droga po jedbym pasie ruchu + pas awaryjny + rów i za rowem dopiero chodnik. Ograniczenie zrobili do 50 km/h. Po kilku latach kolega radny przekonał by chociaż przywrócili te 70. Ogółem buduje się bezpieczniejsze i lepsze drogi i obniża dopuszczalną prędkość. W miejscach gdzie można ruch śmiało upłynnić wali się ograniczenia. Ludzie się frustrują bo naprawdę można jechać z większą predkością bez zmniejszenia bezpieczeństwa a tak tylko sami podpuszczają do przekraczania prędkości.

Bo w Polsce te ograniczenia na zakrętach dotyczą tylko osobówek. Kierowcy ciężarówek sami mają ocenić i dostosować prędkość.

_________________
Holenderski Jelcz - CISKEJ TU!
09.09.2011r. [*] Sylwek. Pamiętamy.[/b]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#bestjobever


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2018, 20:45 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1547
Dlatego mówię, że ograniczenie dla zwykłego Kowalskiego, a od zawodowych kierowców można by wymagać trochę więcej.


Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2018, 21:14 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 kwie 2018, 20:54
Posty: 2
Cytuj:
Przed remontem droga dziurawa, koleiny bez chodników ograniczenie 70 km/h. Po remoncie droga po jedbym pasie ruchu + pas awaryjny + rów i za rowem dopiero chodnik. Ograniczenie zrobili do 50 km/h. Po kilku latach kolega radny przekonał by chociaż przywrócili te 70. Ogółem buduje się bezpieczniejsze i lepsze drogi i obniża dopuszczalną prędkość. W miejscach gdzie można ruch śmiało upłynnić wali się ograniczenia. Ludzie się frustrują bo naprawdę można jechać z większą predkością bez zmniejszenia bezpieczeństwa a tak tylko sami podpuszczają do przekraczania prędkości.
No to na ten problem jest akurat rozwiązanie- zgłoszenie do GDDKiA...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe