Grupa Transportowa - logistyka krajowa i międzynarodowa

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.eu



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 29 wrz 2017, 14:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:41
Posty: 1
Witam!

Pytanie za sto punktów natury prawnej jak i konsekwencji:

Auto, waga realna: 2080 kg, laweta waga realna: 340 kg: auto na lawecie waga realna 940.
Więc 3.5 tony nie przekraczamy, zostaje na paliwo i kierowce swobodnie, via tolla nie placimy (?)

DMC auta holujacego: 2820 kg, lawetka DMC: 680 kg a wiec: 3500 kg

w dowodzie samochodu zestaw max 5950 kg, rubryka O1: 3200 kg, O2: 750 kg

W skrócie, papierowo sie zgadza, ficzynie na lawecie o DMC 680 kg bedzie auto i wadze 940-950 kg. Lawetka oczywiscie bedzie w dowodze "PRZYCZEPA LEKKA" ;) z hamulcem najazdowym dla bezpieczenstwa ;)

Czy mozna, nie mozna, co grozi ? jak wezma dowod od lawetki z tam DMC : 680, a od auta ktore bedzie na lawecie a tam 1050 kg, albo co nie pokaze dowodu auta na lawetce ? ;)


Na górę
PostWysłano: 29 wrz 2017, 18:32 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3718
Lokalizacja: SJ
No jak auto przekracza ładowność lawety to jak chcesz je wieźć? Jakbyś nasypał 3t piachu na przyczepkę o ładowności 300kg to też byś pytał czy można i co grozi?


Na górę
PostWysłano: 29 wrz 2017, 19:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1552
Przecież na busach tak się wozi. Mandat 500 i towar do przeładowania.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 30 wrz 2017, 6:17 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 317
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata
Zaraz mi się przypomniał Ociu i opowiesć, jak kiedyś, gdzieś 50-cio tonowa waga nie mogła ściągnąć wagi zestawu o przepisowej DMC 40 ton :D

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Na górę
PostWysłano: 30 wrz 2017, 9:43 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 5957
GG: 37985486
Lokalizacja: Wrocław
jak już głównym argumentem w tym przedsięwzięciu jest kasa (tak się domyślam), nie lepiej to auto przyholować np. motocyklem dla zmniejszenia kosztów?

ps. gdy pracowałem w budownictwie drogowym to miałem parę przypadków (3), gdy zespół pojazdów wjeżdżający na wagę 60-tonową wyszedł poza skalę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 02 paź 2017, 6:06 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostWysłano: 01 paź 2017, 19:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 cze 2012, 14:11
Posty: 45
Samochód: 4141
W papierach się zgadza więc nie płacisz viatolla. A w razie kontroli dostaniesz mandat za przeładowanie i pewnie każą zdjąć auto. Kolega chce widocznie zrobić biznes najniższym kosztem (w razie kontroli już nieoplacalnym) i zadaje pytania ile w razie kontroli zapłaci. Poza branżą transportową jest mnóstwo Januszy którzy przyczepką lekką bez chamulca oczywiście produkcji sam na bazie żuka ciaga 3 tony cementu na budowę i opowiadając ten epizod mają uśmiech na twarzy dając do zrozumienia że to norma.

_________________
Transport się nie opłaca


Na górę
PostWysłano: 12 mar 2018, 19:35 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 342
Lokalizacja: OB
Nie będę powielał tematu, wrzucę to tutaj.

Mam spór ze znajomym o tacho, viatoll jest.
Bus o dmc 3490kg + przyczepa ciężarowa, 2 osie w tandemie. dmc 1250kg. Łącznie 4750.
Masa własna ok 1,6t bus (bez kurnika, zabudowa z niskimi burtami, bez plandeki, przyczepa to samo), masa przyczepy w dowodzie 600kg, co daje ok 2200-2300kg tary. Ładunku ok 1,5t, który byłby rozłożony na cały zestaw.

Moim zdaniem musi mieć na taki zestaw tacho, bo przekracza 3,5t dmc (4250 jeśli byłaby to przyczepa lekka). Jego zdaniem cały zestaw razem z ładunkiem nie przekroczy 7,5t, więc nie musi mieć tacho.

Z drugiej strony, jak jeżdżą laweciarze? Którzy biorą 2 auta po 1,5t jedno ?


Na górę
PostWysłano: 12 mar 2018, 20:34 
Online
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Jak udowodnią, że auta na lawecie są ich a nie świadczą transportu to jadą bez tacho. Podejrzewam, że większość jeździ "na pałę". A część może kombinuje jakieś lewe umowy kupna na siebie i ogień.


Na górę
PostWysłano: 12 mar 2018, 21:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1552
Jedną umowę z Niemcem piszesz na siebie, a drugą czystą masz w domu.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 14 mar 2018, 0:43 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 142
Lokalizacja: D-85xxx
Cytuj:
Mam spór ze znajomym o tacho, viatoll jest.
Bus o dmc 3490kg + przyczepa ciężarowa, 2 osie w tandemie. dmc 1250kg. Łącznie 4750.
Masa własna ok 1,6t bus (bez kurnika, zabudowa z niskimi burtami, bez plandeki, przyczepa to samo), masa przyczepy w dowodzie 600kg, co daje ok 2200-2300kg tary. Ładunku ok 1,5t, który byłby rozłożony na cały zestaw.

Moim zdaniem musi mieć na taki zestaw tacho, bo przekracza 3,5t dmc (4250 jeśli byłaby to przyczepa lekka). Jego zdaniem cały zestaw razem z ładunkiem nie przekroczy 7,5t, więc nie musi mieć tacho.
RMC jest tutaj bez znaczenia. 561/2006 nakłada obowiązek używania tachografu od 3,5t DMC samochodu lub zespołu pojazdów, tak więc nawet z przyczepą lekką musi go używać. Wyjątek to transport niezarobkowy i jednocześnie niezwiązany z działalnością gospodarczą do 7,5t DMC lub transport na potrzeby własne przedsiębiorstwa, do 7,5t DMC w promieniu 50 km od jego siedziby pod warunkiem że jazda nie jest głównym zajęciem kierowcy.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2018, 19:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1118
GG: 1
Cytuj:

ps. gdy pracowałem w budownictwie drogowym to miałem parę przypadków (3), gdy zespół pojazdów wjeżdżający na wagę 60-tonową wyszedł poza skalę.
Jak wozilem węgiel(orzech) z wagonów na składy to jedyny warunek był taki, że mamy nie przekraczać 60 ton bo nie wiadomo ile wywozimy. Jak załadowalem pierwszy raz do 40 dmc to zjebke dostałem że na '' pusto'' jeżdżę. Wszyscy tak wozili a i tak jedyne mandaty jakie dostawali to jak wyjeżdżając od wagonów na wage wysypywalo się na rondzie na drogę. Straż wiejska miała radoche jak drajwer z lopata na rondzie dymal żeby 100 zł za zasmiecanie zaoszczędzić :) na szczęście długo nie robiłem tam. 3 razy poduszkę musiałem zmieniac na drodze i podziekowalem :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe