Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Strona 1 z 9 [ Posty: 167 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 59 Następna
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2006, 21:14
Posty: 99
Samochód: Renault Magnum 460 DXI E5
Lokalizacja: Poznań

Marka i model: Renault Magnum 460 DXI Euro5
Rok produkcji: 07/2007
Silnik: 460 koni mechanicznych, 6 cylindrów, pojemność 12 780, euro 5
Skrzynia biegów: ZF, manualna
Aktualny przebieg: około 634 000 kilometrów
Kabina: typ Privelage, podgrzewany fotel kierowcy, obrotowy fotel pasażera, klimatyzacja, ogrzewanie postojowe, dwa łóżka (w tym górne typu hamak), lodówka, szafa odzieżowa, elektryczny szyberdach, elektryczne rolety na wszystkie szyby, radio CD, blat wysuwany spod łóżka.
Naczepa: Kässbohrer, rocznik 2014, klasyczna naczepa typu firanka, osie SAF, certyfikat XL, szyna z otworami do zapinania pasów na całej długości naczepy.
Kierunki przewozów: Szwecja, Norwegia

Witam wszystkich, dość dawno mnie tutaj nie było, choć myślę, że może kilka osób, które swego czasu poznałem za pośrednictwem WagiCiężkiej może mnie jeszcze pamięta. Ci, którzy mnie znają wiedzą, że od lat wczesnego dzieciństwa jestem wielkim miłośnikiem Renault Magnum, a ci, którzy mnie nie znają pewnie zauważą to po moim opisie samochodu. Nakreślając sytuację, to muszę powiedzieć, że lata lecą (jestem dosłownie rówieśnikiem Renault Magnum) i skończywszy studia zacząłem rozglądać się za swoim biznesem i w związku z tym jesienią ubiegłego roku rozpocząłem poszukiwania swojej pierwszej ciężarówki. Wybór był zawężony, gdyż liczył się dla mnie tylko jeden samochód- po latach oglądania się i fotografowania cudzych Magnumek nadszedł czas, by zakupić swoją własną. Obowiązkowymi wymogami był silnik spełniający normę euro 5, ogólny dobry stan techniczny i najlepiej czerwony kolor. Po dłuższych poszukiwaniach w listopadzie 2013 stałem się szczęśliwym posiadaczem wymarzonego Renault Magnum. Jest to krajowy samochód, który jeździł we flocie jednej z większych polskich firm dysponujących parkiem maszynowym pojazdów z rombem na masce.
Od początku koncentrowałem się wyłącznie na trasach do Skandynawii, gdyż uważam, że jest to najbezpieczniejszy i najprzyjemniejszy kierunek przewozów. Prywatnie bardzo fascynowała mnie zawsze Szwecja, a moim drugim największym hobby po ciężarówkach są statki, więc przeprawy promowe zawsze są dla mnie wielką atrakcją. Początkowo planowałem holować naczepę jednej z dużych skandynawskich spedycji, ale szybko zrezygnowałem z tego pomysłu, bo oferty tych firm są do siebie bardzo podobne i bardzo słabe. Posiadanie własnej naczepy daje znacznie większe pole manewru, dlatego po otrzymaniu ofert od przedstawicieli kilku producentów naczep wybór padł na firmę Kässbohrer. Zamówiłem zatem naczepę w pełni spełniającą moje oczekiwania- począwszy od kolorystyki, a na uchwytach do mocowania na promie skończywszy. Jest to klasyczna firanka- bez żadnych „fajerwerków”- ale jestem z niej bardzo zadowolony. Naczepa jest wykonana solidnie, dopracowane są detale i wszystko działa jak należy. Tak po odebraniu nowej naczepy z montowni w miejscowości Dębe Wielkie pod Mińskiem Mazowieckim Magnum ruszyło na skandynawskie szlaki. Samochodem jeździ kierowca, który też ma hobbistyczne podejście do ciężarówek i Szwecji.
Gdzie można spotkać moją Magnumkę? W tym biznesie wszystkie drogi prowadzą do Świnoujścia, zatem po Polsce najczęściej porusza się szlakami prowadzącymi do tej „polskiej bramy do Skandynawii”. Po drugiej stronie Bałtyku zwiedza niemal całą Szwecję i sporadycznie południową Norwegię.
Budzącym wiele emocji tematem jest w przypadku Magnum (a może w przypadku każdej ciężarówki?) kwestia zużycia paliwa. Tutaj- podobnie jak we wszystkich innych aspektach- moje ukochane Renault nie zawiodło mnie i jestem zadowolony z osiąganych rezultatów. Ze średnim obciążeniem (około 15-16 ton) podczas kółka z Wielkopolski pod Sztokholm i ponownie do Poznania zużycie paliwa nie przekracza 30 litrów na 100 kilometrów. Z cięższymi ładunkami lub na nieco bardziej wymagających trasach zużycie paliwa utrzymuje się w granicach 32-33 litrów na 100 kilometrów. Muszę tu jedynie zaznaczyć, że trasy po Szwecji to raczej płaski teren, a w Polsce nie unikam odcinków płatnych, więc jazda jest dość płynna. Występuje też ciekawa prawidłowość, że w eksporcie z Polski do Skandynawii wiele ładunków jest bardzo lekkich, a na powrotach bardzo ciężkich.
Jeśli chodzi o eksploatację auta, to również jestem bardzo zadowolony. Początkowo- tuż po zakupie- miałem mały problem ze świecą żarową. Jego źródło okazało się jednak inne niż sądziłem, gdyż awarii uległ po prostu stycznik i wystarczyła jego wymiana. Magnum dostało nowe wszystkie filtry, olej itd., nowe opony na przedniej osi i pracuje bardzo dzielnie. Jazda tym autem to czysta przyjemność. Mam co do swojej Magnumki dalekosiężne plany i nie mówię tu o żadnych przeróbkach. Jeśli dobry los (i sytuacja na rynku) pozwolą, to po zakończeniu normalnej eksploatacji samochód ten nigdy nie będzie już przeznaczony na sprzedaż, tylko zostanie odrestaurowany i zachowany dla przyszłych pokoleń. Dlatego też dbam o zachowanie jego stanu fabrycznego i nie planuję żadnych gruntownych metamorfoz. Z dodatków zdecydowałem się jedynie na pomarańczowe lampki na listwie między kabiną a podwoziem, bo bardzo mi się to w Magnumkach podoba, a w środku czerwone podświetlenie diodowe do jazdy w nocy. Ozdoby na szybie należą do kierowcy, który naprawdę dba o auto. W przyszłości Magnum dostanie być może porządne fanfary (ale to jak „dojrzeję” do wiercenia w kabinie), aktualnie ma też na masce wypisane moje nazwisko- firmuję to przedsięwzięcie swoim nazwiskiem (niedługo zamieszczę zdjęcia opisanego auta). Poza tym w aucie nie zmienia się nic oprócz stale rosnącego przebiegu.
W przyszłości będę starał się opisać dalszą eksploatację mojej Magnumki, a póki co zamieszczam kilka zdjęć.

Magnum cofa do hangaru montowni naczep Kässbohrer pod Mińskiem Maz.,by pierwszy raz zaczepić swoją fabrycznie nową naczepę zamówioną specjalnie z myślą o nim.
Obrazek

Zestaw w pełnej okazałości, już trochę później.
Obrazek

Obrazek

Okolice miasta Sölvesborg, Szwecja. Oczekiwanie na ładunek powrotny do Polski.
Obrazek

Wiosenna sesja weekendowa.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Załadunek w wykutym w skałach porcie w Halden w południowej Norwegii.
Obrazek

Na terminalu promowym w Świnoujściu- zaraz odpływamy promem Polferries m/s Baltivia do Ystad.
Obrazek

Naczepa Magnumki wieczorową porą w Ystad.
Obrazek

Pozdrawiam!

_________________
POLSKA--->NORWEGIA--->POLSKA
POLSKA---> SZWECJA --->POLSKA

Renault Trucks


Post Wysłano: 20 maja 2014, 11:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Będę pierwszy, tak po starej znajomości :wink:
Magnum wygląda na naprawdę zadbane i cieszy oko prostotą. Szkoda trochę, że to nie model po ostatnim liftingu, ale zapewne to kwestia czasu :wink:
Naczepa, fajnie, że nowa, ale moje doświadczenia z tą marką nie są miłe i, wręcz odwrotnie od Ciebie, uważam je za dość niedopracowane i toporne, chyba że w najnowszych modelach poprawili rzeczy, które mnie irytowały :wink:
Cóż, nie pozostaje nic innego jak życzyć powodzenia "na swoim" i jak najmniej rozczarowań :mrgreen:


Post Wysłano: 20 maja 2014, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Umawiamy się na jakieś piwko już 3 rok, ale takiego obrotu spraw bym się nie spodziewał! :mrgreen: W czerwcu kończę studia, więc chyba będziemy mieli kilka kolejnych powodów by wypić zasłużony złoty trunek Pawle :twisted:

Fajna sprawa, że młodzi ludzie biorą się za własny transport w tak mało przyjaznych dla tego biznesu czasach. Jak widać, gdy się chce to można!

Nie wątpię, że Magnum będzie w nienagannym stanie ;)
Żałować można tylko, że nie wziąłeś białej plandeki - byłby zestaw idealny, a tak ta różnica odcieni delikatnie gryzie - jeśli już się czepiać czegoś :lol:

Pozdrowienia i powodzenia! ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 21 maja 2014, 9:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Czemu nie Kempf? ;) ładny zestaw. Oby tak dalej


Post Wysłano: 21 maja 2014, 18:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Poprzedni właściciel dbał o samochód, widziałem Magnumkę Euro 5 gdzie była rdza wokół poręczy w miejscu gdzie wchodzi kierowca. Życzę powodzenia, Szerokiej Drogi


Post Wysłano: 23 maja 2014, 13:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Czemu nie Kempf? ;)
Pokaż jakaś firane z Kampfa??

Paweł, widzac Twój temat w liscie "garaż" wiedzialem ze bedzie to historia opisana od A do Z a zaplecze fotagraficzne jak i stan pojazdu bedzie podrecznikowy i nie zawiodlem sie :D masz cos w sobie z pedanta ale fajny efekt to daje,powodzenia na swoim! :wink:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 23 maja 2014, 18:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Cytuj:
Czemu nie Kempf? ;)
Pokaż jakaś firane z Kampfa??
Żart taki to był. W mojej gałęzi tego biznesu wszyscy ostatnio się rzucają na Kempfa.


Post Wysłano: 23 maja 2014, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Widzę że Kolega Paweł Rekin powrócił z czeluści czasu i to z tak ładną, zadbaną Renią. Jako że pamiętam dobrze Kolegi fotogalerię to jestem pewny że pojazd trafił w odpowiednie ręce. Jedno mi się nasuwa pytanie dla czego sam nie chciałeś Kolego siąść za kierownica tej Reni :?: Od siebie życzę wielu bezawaryjnych kilometrów i dalszego rozwoju firmy 8) .

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 23 maja 2014, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

zrób polerkę kabiny :wink:


Post Wysłano: 24 maja 2014, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 cze 2012, 13:56
Posty: 26
Samochód: brak
Lokalizacja: Chełmek/Oświęcim/ A4

Witam co do zachowania Magnum dla pokoleń ciekawy pomysł i będe to śledził ;) a co do wizualnej metamorfozy to można by deflektor świetlny z nazwiskiem i po rożkach szoferki już osławione Michaliny bądż halogeny z żółtymi kloszami .. ;) to taka moja mała sugestia Pozdro


Post Wysłano: 03 wrz 2014, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 cze 2013, 17:03
Posty: 12
Samochód: Iveco Daily
Lokalizacja: Pleszew

Pleszew, krajowa jedenastka, spotkanie z właścicielem firmy i nowym kierowcą. Dzięki chłopaki, do następnego! :)

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 29 lis 2014, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Piotrowski widziany dziś przed 11 na Dąbrowskiego na wysokości Smochowic/Woli.

Gdzie on się tam pchał pod ten zakaz? :mrgreen: :lol:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 29 lis 2014, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2008, 15:56
Posty: 189
GG: 11914484

W piatek 21.11.14 w okolicach 14.20 nowsze magnum wlatywalo od Pily DK11 do Poznania, mozliwe?


Post Wysłano: 01 gru 2014, 15:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2010, 16:14
Posty: 305
GG: 12497047
Samochód: SCANIA STREAMLINE

Zgadza się :)


Post Wysłano: 01 gru 2014, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2009, 9:26
Posty: 641
Samochód: Man TGA XXL 18.430,Peugot Boxer 2.2

Szupek przyznawaj się czyżbyś był szczęśliwcem siedzącym za kierownicą kultowej magnumki ??

_________________
Pilnie sprzedam zbiornik 250l aluminiowy seryjny od mana .
Zainteresowanych proszę o kontakt pw w celu dogadania się.


Post Wysłano: 02 gru 2014, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2010, 16:14
Posty: 305
GG: 12497047
Samochód: SCANIA STREAMLINE

Nic mi o tym nie wiadomo :D


Post Wysłano: 02 gru 2014, 16:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2009, 9:26
Posty: 641
Samochód: Man TGA XXL 18.430,Peugot Boxer 2.2

Też mi się coś tak wydawało. :> Co z manem sie staneło , to była twoja fura na własność czy u kogoś wtedy robiłeś.

_________________
Pilnie sprzedam zbiornik 250l aluminiowy seryjny od mana .
Zainteresowanych proszę o kontakt pw w celu dogadania się.


Post Wysłano: 02 gru 2014, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lut 2012, 22:11
Posty: 121
GG: 47850762
Samochód: brak
Lokalizacja: skoczów

Kolego Szupek tej może i nie, ale widzę drugą z bestii :D


Post Wysłano: 15 gru 2014, 2:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2006, 21:14
Posty: 99
Samochód: Renault Magnum 460 DXI E5
Lokalizacja: Poznań

Witajcie! Wielkie dzięki za odzew w temacie. Zwłaszcza miło mi, że część osób pamięta mnie z dawnej działalności na forum- dziękuję za dobre słowo. Zbliża się powoli koniec roku, więc nadeszła i pora na małą aktualizację.

WOJTEK, po tylu latach to faktycznie jest wstyd… Zapraszam zatem na oględziny Magnum, zwłaszcza po Twoim „nawróceniu” na jedynie słuszną dla mnie markę z rombem na masce… :D

MIHU, wielkie dzięki. Po starej znajomości, mówisz- masz! :D

Pod koniec lipca 2014 do Magnumki 460 dołączyła druga Francuzka- tym razem w nowszej wersji ’08 oraz z silnikiem 500 DXI. Ostatni model Magnum szalenie podobał mi się od chwili wprowadzenia go na rynek i chociaż mimo, że preferuję klasykę w postaci tradycyjnej kabiny znanej z lat 1990-2008, to moim zdaniem wersja ta była sporym krokiem ze strony Renault i tchnęła wiele świeżości i nowego ducha w koncepcję Magnum... Auto zostało sprowadzone ze Szwajcarii, a podczas oględzin urzekło mnie naprawdę doskonałym stanem technicznym, znacznie lepszym utrzymaniem wszystkich oryginalnych elementów niż w praktycznie wszystkich innych oglądanych egzemplarzach oraz wyposażeniem kabiny (salonka). Bardzo cennym elementem wyposażenia jest też pełny 5-stopniowy zwalniacz intarder. Auto otrzymało nową naczepę Kassbohrer i wyruszyło na szlak. Oto garść faktów związanych z samochodem:

Marka i model: Renault Magnum ‘08 500 DXI Euro5
Rok produkcji: 11/2008
Silnik: 500 koni mechanicznych, euro 5
Skrzynia biegów: manualna
Przebieg: w chwili zakupu 740 000 kilometrów
Kabina: typ salonka, podgrzewany fotel kierowcy, obrotowy komfortowy fotel pasażera, dolne łóżko składane i otwierany stoliczek, klasyczna otwierana górna koja, tzw. schowek lotniczy nad górnym łóżkiem, klimatyzacja, ogrzewanie postojowe, lodówka, szafa odzieżowa, elektryczny szyberdach, elektryczne rolety na wszystkie szyby, radio CD z pilotem, radio CB, fabryczny stoliczek z prawej strony deski rozdzielczej.
Kierunki przewozów: Szwecja, Norwegia, Niemcy

Pierwsze spotkanie...
Obrazek

Magnum już ze swoją naczepą:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Świnoujście. Przed wjazdem na prom do Ystad.

Obrazek

Auto poddawane jest stopniowo drobnym modyfikacjom, które mają stanowić ozdobę cieszącą oko i gwarancję, że będzie się wyróżniało z tłumu ciężarówek. Oto pierwsze efekty:

Obrazek Obrazek

Obrany kierunek wpisuje się w kanony tzw. stylu holenderskiego, a za projektem stoi tajemniczy jegomość zasiadający za sterami Magnum. :)

A tak wyglądają obie Francuzki w pełnej gotowości bojowej do podboju Skandynawii, czyli przed wjazdem na prom. Miejsce akcji to oczywiście również świnoujski terminal promowy. Pierwsze Magnum pracuje dzielnie na trasach do Skandynawii, a w ostatnich tygodniach na tranzytach Szwecja-Czechy. W najbliższym czasie samochodowi temu zostanie poświęcona większa aktualizacja.

Obrazek

_________________
POLSKA--->NORWEGIA--->POLSKA
POLSKA---> SZWECJA --->POLSKA

Renault Trucks


Post Wysłano: 15 gru 2014, 2:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 832

Baja, baja, baja :oops: Szeroka opona, lustra w kolor, ciekawa falbana i przede wszystkim oświetlenie, w połączeniu z neue naczepą - wszystko to robi oszałamiający efekt.

Z miejsca też gratuluję i życzę dalszego, prężnego rozwoju firmy :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 9 [ Posty: 167 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 59 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: