Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2007, 17:15
Posty: 7
GG: 0
Samochód: MAN TGA
Lokalizacja: LEGNICA

CZY AUTOMAT LUB PÓŁ AUTOMAT NADAJE SIE POD WYWROT I JAK TO SIE SPISUJE W PRKTYCE :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2007, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2006, 21:33
Posty: 217

To zależy gdzie wywrotka będzie pracowała. Jeśli będzie jeździła po drogach, a jedynie załadunki i rozładunki będą w trudniejszym terenie, to automatyczna skrzynia biegów będzie się spisywała jak w każdej ciężarówce. Jednak gdy samochód będzie więcej pracował w trudnym terenie z automatem mogą być problemy. Komputer nie może wszystkiego przewidzieć, a jazda w trudnych warunkach raczej do płynnych nie należy. W takich warunkach liczą się umiejętności kierowcy i dużo lepsza będzie skrzynia manualna.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2007, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

dokładnie jak kolega wyżej napisał
Automat w cięzkim terenie będzie strasznie dużo palił i bardzo szybko wyeksploatuje silnik pracą na wysokich obrotach........ja stawiam na manualna może jest mniej wygodna od automatu ale w cięz\kim terenie daje spore oszczędności

wiekszośc automatów nie ma pętli histerezy przełacza bieg na ściśle określonych obrotach nie biorąc pod uwage warunków (pisałem o tym w temacie pojazdy specjalistyczne Volvo dumper)i co jeśli trzeba przejechać 1km po osie w błocie i jedziemy 15km/h ?? wtedy znając życie autamt będzie trzymał auto na bardzo wysokich obrotach żeby nie zgasło i miało moc a to sie napewno korzystnie nie odbije na poziomie ropy w baku :D a normalny kierowca by wrzucił bieg czy połowke wyżej i troche by przymulił ale silnik by nie szedł na 2200 np ...........


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2007, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Poza tym jazda w terenie to tak dziwnie i zmiennie ukształtowany teren, że automat raczej nie jest zaprogramowany na takie konfiguracje. Nic nie jest w stanie przeanalizować i lepiej dobrać biegu niż ludzki mózg jeżdżąc w takich poligonowych warunkach.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 cze 2007, 11:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2007, 2:01
Posty: 63
Lokalizacja: Skierniewice

Tak czytam że automat w teren jest nie dobry. To czemu w wozidłach stosuje sie automaty? U mnie w firmie wszystkie wozidła i inny sprzęt budowlany który pracuje w ciężkich warunkach ma automatyczne lub półautomatyczne skrzynie biegów

_________________
Kierowca-Konwojent
latam autami marki IVECO o DMC 3,5-7,5T


Tytuł:
Post Wysłano: 09 cze 2007, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 18:45
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz Pomorski

Cytuj:
wszystkie wozidła i inny sprzęt budowlany
jeżeli owe wozidła tylko na chwile wjeżdżają na plac budowy z dróg twardych to automat raczej nie będzie przeszkadzał, chyba że pojazd bez przerwy tyra w błocie to raczej musi posiadać automat przeznaczony docelowo na teren lub cierpliwego kierowce :D , w sprzęcie typowo budowlanym (tj. koparki, ładowarki, oraz nowsze ciągniki rolnicze które też można czasami zobaczyć na budowie, itp.) są skrzynie automatyczne tyle że są to skrzynie bezstopniowe hydrokinetyczne przeznaczone docelowo do pracy w ciężkim terenie


Tytuł:
Post Wysłano: 11 cze 2007, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2007, 2:01
Posty: 63
Lokalizacja: Skierniewice

Ja miałem okazje jeździć wozidłem z półautomatem, który miał 4 biegi. Wozidło nie ma prawa poruszać sie po drogach więc tylko tereny budów. Tylko że wozidełko było z 1990roku :D

_________________
Kierowca-Konwojent
latam autami marki IVECO o DMC 3,5-7,5T


Tytuł:
Post Wysłano: 11 cze 2007, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2006, 8:30
Posty: 11
Lokalizacja: POMORZE

W wozidłach chodzi o to, żeby zachować ciągłość napędu, co oferują nowoczesne skrzynie. W naprawde trudnym terenie, w jakim jeżdżą te wozidła, przerwanie choćby na chwile napędu może spowodować, że samochód już o własnych siłach nie wyjedzie z np. błota czy piachu.
To dlatego montowane są skrzynie automatyczne, które mają tak naprawde mało wspólnego ze skrzyniami aut. w drogowych ciężarówkach.

[ Dodano: Pon, 11.06.2007, 21:26 ]
A poza tym, to co w ciężarówkach nazywamy automatami, w rzeczywistości to tradycyjne skrzynie tylko ze sterowaniem automatycznym, a w wozidłach automat to skrzynia automatyczna w pełnym znaczeniu.

Warto sobie poczytać w necie o pojeździe VOLVO A35D (i ogólnie o całej serii wozideł VOLVO - A25D, A40D, itp.). Kiedyś test takiego pojazdu zamieszczony był w czasopismie AUTO-SUKCES (w 2001r. , o ile pamiętam to wrzesień, ale nie jestem pewny). W tych wozidłach jest właśnie skrzynia o której działaniu warto poczytać.

_________________
>> http://www.truckauto.pl/testy/test/c5.pdf <<


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: