Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lut 2007, 13:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2006, 20:01
Posty: 300

Witam.

Na początku chcę powiedzieć ze szukałem info o tym kursie na forum, wyszło tak wiele storn i tylko 3 wątki znalazłem o tym temacie.

W necie (http://zord.pl/nowa1/kursydoksztalcajac ... ksztal.htm ) znalazłem taki dokument, w punkcie drugim mamy:
Cytuj:
RAMOWY PROGRAM KURSU DOKSZTAŁCAJĄCEGO KIEROWCÓW W ZAKRESIE CZĘŚCI DODATKOWEJ DLA PRZEWOZU RZECZY

§ 2. 1. Przedmiot określony w tabeli w poz. 1 obejmuje w szczególności następujące zagadnienia:

1) załadunek pojazdu oraz zabezpieczenie ładunku dotyczące kursu dokształcającego kierowców przewożących rzeczy, w tym:

a) siły działające na pojazd w ruchu,

b) kalkulację obciążenia pojazdu lub zespołu pojazdów, konsekwencje przeciążenia osi pojazdu, stabilność pojazdu i środek ciężkości,

c) dystrybucję ładowania, typy opakowań i palet,

d) wykorzystywanie tylnej platformy załadowczej,

e) podstawowe kategorie ładunków wymagających zabezpieczenia, techniki zabezpieczenia ładunków, stosowanie pasów zabezpieczających, kontrolę urządzeń zabezpieczających, stosowanie wyposażenia przeładunkowego,

f) nakładanie i zdejmowanie plandeki;

2) techniki transportu rzeczy, w tym:

a) podstawowe kategorie towarów, które wymagają zabezpieczenia ładunku,

b) techniki mocowania również za pomocą lin i łańcuchów,

c) zastosowanie taśm mocujących; sprawdzenie urządzeń mocujących,

d) zastosowanie urządzeń transportu bliskiego,

e) zakładanie plandeki i jej zdejmowanie.

2. Przedmiot określony w tabeli w poz. 2 obejmuje w szczególności znajomość przepisów regulujących przewóz rzeczy:

1) licencje na przewóz rzeczy i ich rodzaje;

2) wypisy z licencji na przewóz rzeczy;

3) zezwolenia zagraniczne stosowane w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy;

4) zezwolenia na przejazd pojazdu (z ładunkiem lub bez ładunku) o masie, naciskach na oś lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach.

3. Przedmiot określony w tabeli w poz. 3 obejmuje w szczególności zagadnienia dotyczące znajomości otoczenia gospodarczego transportu drogowego rzeczy i organizacji rynku:

1) transport drogowy w stosunku do innych rodzajów transportu (konkurencja, spedytorzy);

2) inną działalność w zakresie transportu drogowego (transport najemny lub za wynagrodzeniem, na własny rachunek, pomocnicza działalność przewozowa);

3) rodzaje przedsiębiorstw przewozowych;

4) różne specjalizacje w zakresie transportu.

§ 3. Zajęcia praktyczne rozpoczynają się po zakończeniu zajęć teoretycznych przewidzianych dla określonego przedmiotu.
Z tabelki wynika ze taki kurs obejmuje 6 godzin teorii i 4 praktyki. Jak na taki zakres materiału to wydaje mi sie troszkę mało tych godzin. W ośrodku do którego chcę się zapisać powiedzieli że taki kurs tra 4 dni (zapomniałem zapytać ich ile godzin obejmuje).

Możecie napisać jak taki kurs wyglądał u Was :?:

Mam już prawie odłożone pieniążki na ten kurs i nie chciałbym żeby to było jakieś szkolenie dla starych wyjadaczy którzy wszystko wiedzą i siedzą tylko żeby dostać papier że taki kurs odbębnili.

Pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lut 2007, 14:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Przypuszczam, że chodzi Ci o pierwsze szkolenie. Ja robiłem ten kurs 3 lata temu w Warszawie i było to tak:
-Trwało to 4 albo 5 dni w godz. 9.00-16.00(koszt ok 600zł)
-Program był trochę odmienny, niż ten, który opisałeś ale z grubsza każda z tych kwestii była omawiana
-wykładali m.in. egzaminatorzy na prawko, emerytowani wojskowi, policjanci, inspektorzy, a także pani orzecznik ZUS, która bardzo pomogła w rozwianiu kwestii odszkodowań powypadkowych, rent itp.
Problem w tym, że właściwie wszyscy wykładowcy(może poza Policją i ITD) nie mają bladego pojęcia czym jest tak naprawdę praca na ciężkim transporcie i dysponują tylko czystą teorią, która w praktyce często nie ma zastosowania i niestety odpowiedz na jakiekolwiek pytanie słuchacza to była "no, to ma pan problem".
Jednak było też spotkanie z 2 kierowcami Akademii jazdy Volvo oraz Mercedesa, pan z Volvo przekazał najwięcej wiadomości jako,że sam jeździł po świecie.
No i wreszcie praktyczne zajęcia:
Ci którzy mieli C+E mogli pojeździć 2 zestawami do wyboru(nówki):Actrosem 1841 z naczepą lub FH460 też z naczepą, oczywiście załadowane. Ten kto nie miał na przyczepy, jeździł samym konikiem
To tyle co pamiętam.

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lut 2007, 14:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2006, 20:01
Posty: 300

Dzięki- widzę dośc ciekawie to wyglądało u Ciebie. Robiłeś jakieś notatki :?: Jest może jakaś książka w ktorej można zapoznać się z programem który cytowałem wyżej :?:

Mam nadzieje że moja kasa nie pójdzie w bloto i czegoś na tym kursie się dowiem.
Cytuj:
Przypuszczam, że chodzi Ci o pierwsze szkolenie.
zgadza się, dlatego sporo uwagi poświecam teori, tak na zaś co by nie mieć problemów w przyszłości z ITD. Liczę też że jak już zatrudnię się w jakiejś firmie to pod okiem starszych, doświadczonych kolegów czegoś się dowiem (ale stare powiedzenie mówi: umiesz liczyć, licz na siebie :wink: )


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lut 2007, 14:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Niestety notek nie mam. Jeszcze dodam, że ze mną było paru chłopaków z doświadczeniem(pracowali u Włocha, czy Belga) i oni mi też bardzo pomogli. W sumie to są takie książeczki, ale bardziej na poszczególne tematy. polecam "Rozporządzenia AETR", pomoże Ci dokładnie pojąć obsługę "budzika", czyli tachografu i dowiesz się n/t godzin pracy, jazdy, odpoczynku, itp.
Ten kurs i tak musisz odbyć, więc postaraj się jak najwięcej słuchać i pytać, to rozwiejesz swoje wątpliwości(oby). Powodzonka

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lut 2007, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2006, 13:02
Posty: 10

witam, dwa tygodnie temu odbylem ten kursik i nic ciekawego. Przez 5 dni gociu zaczol od ogólnych przepisów, jak sie jedzi , hamuje itp. po papierkowe sprawy . Ogólnie to co kazdy prawie wie, po 4 godz. praktyki jak sie zabezpiecza ladunek na samochodzie. Siedzi i sie slucha i nic wicej, a na koniec dostaje sie zaswiadczenie i to tyle.


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lut 2007, 0:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 0:01
Posty: 9
Lokalizacja: Wyszków / Warszawa

:D
A jaki koszt tego kursu obecnie?

_________________
Robert


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lut 2007, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 241
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]

Dokładny koszt to chyba 650zł. W niektórych firmach wymagają zrobionej psychotechniki.

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Tytuł:
Post Wysłano: 18 lut 2007, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:21
Posty: 225
GG: 0
Samochód: JELCZ 862
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Cena zależy od ośrodka. U mnie w WORD cena kursu to 900zł.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lut 2007, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2006, 13:02
Posty: 10

W Radomiu 700zł


Tytuł:
Post Wysłano: 21 lut 2007, 16:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 0:01
Posty: 9
Lokalizacja: Wyszków / Warszawa

:D
Zaczerpnąłem aktualnej sytuacji odnośnie tego Kursu.
Otóż cena oscyluje w granicy kwoty 700zł. (Oczywiście w różnych częściach kraju może to być różnie).
Jednak jeśli kierowca posiada stare świadectwo kwalifikacji lub psychotechnikę to koszt wyniesie już tylko 300zł.
Istotną sprawą jest możliwość sfinansowania w całości kosztu takiego kursu przez Urząd Pracy ale tylko w przypadku gdy kierowca obecnie jest zarejestrowany jako bezrobotny i taki kurs będzie potraktowany jako tzw. podniesienie kwalifikacji dla znalezienia pracy. Tylko w tym wypadku Urząd Pracy finansuje w 100% koszt kursu.

Procedura bezrobotnego jest następująca. Bezrobotny chętny do podjęcia pracy jako kierowca znajduje potencjalnego pracodawcę, który jest w stanie zatrudnić go w firmie. Jednak aby pracować w zawodzie kierowcy nie wystarczy samo prawo jazdy kat C+E. W związku z tym pracodawca wystawia prośbę do Urzędu Pracy wraz z kandydatem o dofinansowanie lub sfinansowanie w całości kursu na przewóz rzeczy jako podniesienie kwalifikacji. Urząd Pracy kieruje kandydata bezrobotnego do odpowiedniego WORDu i finansuje przedsięwzięcie. Tym samym Urząd pozbywa się bezrobotnego za którego musi co miesiąc ponosić koszty ubezpieczenia i zasiłku.
Oprócz tego kursu wiadomo, że każdemu kandydatowi na zawodowego kierowcę pozostaje do zaliczenia badanie psychotechniczne w odpowiednim studiu na urządzeniach a potem badania lekarskie i wydanie orzeczenia o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu (kolejność może być odwrotna).
No i witamy w branży transportowców.... :D

_________________
Robert


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: