Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lis 2017, 16:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2017, 16:48
Posty: 2

Witam, na co dzień nie mam do czynienia z transportem, a potrzebował bym informacji od osób, które w tym siedzą, dlatego postanowiłem tu napisać. Mianowicie, jakie dokładnie dokumenty kierowca odbiera/otrzymuje po zakończeniu rozładunku? Czy każda firma posiada swoje własne/odmienne, czy istnieje może jakiś ogólny wzór/schemat tych dokumentów? Jeżeli ktoś mógłby udostępnić zdjęcie takiego dokumentu, byłbym bardzo wdzięczny.


Post Wysłano: 26 lis 2017, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

CMR.


Post Wysłano: 26 lis 2017, 17:18
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Z transportu międzynarodowego:
- CMR,
- Lieferschein (choć nie zawsze),
- kwit paletowy (jak firma wymaga).

Transport krajowy:
- WZtka,
- Krajowy list przewozowy (nie zawsze),
- kwit paletowy (jak firma wymaga).

Jeśli nie wiesz jak wyglądają dokumenty skorzystaj z google.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 26 lis 2017, 17:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lis 2017, 16:48
Posty: 2

Dziękuje za odpowiedź.


Post Wysłano: 26 lis 2017, 17:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Czasem oprócz cmr, w którym wpisana jest nazawa nadawcy/ odbiorcy, rodzaj i waga towaru, nazwa przwoznika itp., czasem kierowca dostaje dodatkowo dokumenty ze specyfikacją towaru.
Wzor cmr znajdziesz w google, to będziesz wiedzial poglądowo, jak wyglada.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 26 lis 2017, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

przy rozładunku kierowca otrzymuje te same dokumenty co przy załadunku, z potwierdzeniem odbioru towaru.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 lis 2017, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Przy transporcie silosami/cysternami jeszcze dodawane są kwity wagowe, choć też nie zawsze. :)


Post Wysłano: 26 lis 2017, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Przy transporcie silosami/cysternami jeszcze dodawane są kwity wagowe, choć też nie zawsze. :)
I certyfikat analizy produktu. A gdy odprawa celna to faktura

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 26 lis 2017, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Bardziej T1/EX. Odnośnie dokumentacji to wszystko zależy od tras.


Post Wysłano: 26 lis 2017, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Czasami jest tak, że na rozładunku nie podbijają nam oryginalnych dokumentów, tylko z różnych powodów typu towar idzie dalej np. na statek, takie mają widzimisie np. w niemieckich centrach dystrybucji marketów, dają swój kwit potwierdzający odbiór towaru. Nie wiem czy to jest zgodnie z przepisami, ale nie przeskoczysz tego i już.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 26 lis 2017, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Bardziej T1/EX. Odnośnie dokumentacji to wszystko zależy od tras.
Jesli masz docelowy to nie zrobia ci dokumentow bez faktury

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 27 lis 2017, 0:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1066
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Czasami jest tak, że na rozładunku nie podbijają nam oryginalnych dokumentów, tylko z różnych powodów typu towar idzie dalej np. na statek, takie mają widzimisie np. w niemieckich centrach dystrybucji marketów, dają swój kwit potwierdzający odbiór towaru. Nie wiem czy to jest zgodnie z przepisami, ale nie przeskoczysz tego i już.
Jak wozilem śmieci do AT to na papierni w Pitten było właśnie coś takiego. Komputer drukował tylko kwit wagowy i to było potwierdzeniem dostawy


Post Wysłano: 27 lis 2017, 1:24
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
przy rozładunku kierowca otrzymuje te same dokumenty co przy załadunku, z potwierdzeniem odbioru towaru.
Chciałem napisać to samo jednak wielokrotnie spotykałem się z sytuacją gdzie otrzymywałem jedynie CMRki. A na przykład jeżdżąc z papierem do pewnej firmy podbite i podpisane miałem jedynie CMRki a lieferscheiny miałem tylko podbite. Zatem wersji jest wiele jednak podstawą odbioru towaru jest CMRka bo już ona stanowi dowód dostawy.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 27 lis 2017, 1:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Jesli masz docelowy to nie zrobia ci dokumentow bez faktury

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Skąd takie informacje? Faktury potrzebne są tylko i wyłącznie do wystawienia deklaracji wwozu/wywozu. Zamknięcie odbywa sie poprzez sprawdzenia zapłaty cla/Vatu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Skąd takie informacje? Faktury potrzebne są tylko i wyłącznie do wystawienia deklaracji wwozu/wywozu. Zamknięcie odbywa sie poprzez sprawdzenia zapłaty cla/Vatu.
Z doswiadczenia. Zawsze aby na spedycji zrobic dokumenty musialem miec fakture. Raz nie dostalem to ponad dobe czekalem az zaladowca dosle. Moje doswiadczenie tyczy sie Szwajcarii oraz Norwegii

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 27 lis 2017, 10:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Ja nie raz odprawiałem kontenery i czy robiąc końcowa w Hamburgu, czy otwierając tam a potem zamykając gdzieś indziej T1 mało kiedy dostaje fakturę. Wystarczy numer ATC/MRN, z tego co się orientuję to agencja ma możliwość wprowadzić wymagane dokumenty w ich system jakoś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 27 lis 2017, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Dlatego że EX czy T1 jest wystawiany w kraju nadania na podstawie faktury. Został mu nadany nr MRN, dzięki któremu organ celny odbierający czy tranzytowy jest w stanie określić ilość, wartość i rodzaj towaru.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: