Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 wrz 2017, 9:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2017, 8:59
Posty: 25
Samochód: szukam

Cześć,

Pytanie czy duży jest problem z zmianą kategorii samochodu np. z "C" na "B" ?

Załóżmy, że mam auto kurierskie które wytrzymuje 6,5tony, ale na moje potrzeby DMC wystarczy do 3,5 (2,5tony auto + do 1tony graty).

Czy trudno jest zmienić z C na B ?
Czy później jeśli będę chciał sprzedać samochód lub go dociążyć to czy zmiana z B na C będzie możliwa ?

Wybaczcie za tak proste pytanie, ale coś szukajka moja zawodzi.
Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Nie da się.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2017, 8:59
Posty: 25
Samochód: szukam

Pytałem, bo w jednej aukcji gość sprowadzał właśnie Iveco model 65 z możliwością rejestracji C lub B.
Może mają jakieś swoje sposoby, albo przechodzą na nowo homologację choć to pewnie bardzo wysokie koszta.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

jak zarejestrujesz to klamka zapadła tu jest polska nie niemcy (gdzie zarejestrują ci tak jak będziesz chciał czyli zmniejszą ładowność by masa nie przekraczała np:3,5 tony ).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2017, 8:59
Posty: 25
Samochód: szukam

Rozumiem. Nie mam pytań więcej.
Dziękuję.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2017, 23:00
Posty: 124

Nieprawda. Jak najbardziej możesz zmniejszyć DMC pojazdu już zarejestrowanego w Polsce. Najpierw trzeba się udać do wydziału komunikacji który skieruje do odpowiedniej SKP. Tam dokładnie dowiesz się czy auto (marka, model) który Cię interesuje może taką procedure przejść. Na ogół tak jest. Następnie udajesz się do przedstawiciela producenta ktòry opiniuje zmniejszenie DMC pojazdu. Następnie wracasz do SKP do diagnosty uprawnionego do zmian urzędowych w dowodach rejestracyjnych. Z zaświadczeniem z SKP idziesz do wydziału komunikacji i tam zmieniają dowód rejestracyjny na właściwy.
Jedynie co jest trudniejsze to fakt zmniejszenia masy własnej. Ponieważ musisz znaleźć osobę - rzeczoznawce i warsztat który certyfikuje Ci zmiany techniczne w pojeździe. Tego nie przerabiałem.
Ale zmniejszenie DMC jak najbardziej tak. Kwota w jakiej się zamknąłem to koszt 250 zł. A wiem że można ominąć "opiniowanie" producenta. Ale mi się spieszyło i nie chciało mi się non stop jeździć do SKP. Najpierw byłem w SKP na d. PKS-ie we Wrocławiu (bo zamiast pójść do WK to zacząłem od dooopy strony) ale tam "się nie da" więc pojechałem do "Wróbla". I diagności byli bardziej zaradni. W sumie cała procedura trwała około 2-3 tygodni.

Tak samo można zmienić ilość przewożonych osób w pojeździe. Też spotkałem się z urban legend gdzie mówiono że to niemożliwe. A jednak się da. W aucie dostawczym 1+2 dodałem ławke aby zrobić tzw. brygadówke. Na dodatek auto było w leasingu w EFL-u a to jeszcze bardziej komplikowało sprawę. Tutaj koszt był wyższy bo koszt siedzeń, pasów bezwładnościowych, szyb atermicznych i oczywiście robocizna. Kwota za te przeróbki na gotowo mnie wyniosła 3500 zł.
Polecam firmę "Grabowski" z Wrocławia. U nich spokojnie z dostawczaka zrobisz kampera, pomoc drogową, autobus. I to bez machlojek, pełen legal.
Oczywiście, zmniejszyła się ładowność a zwiększyła masa własna kosztem miejsc w aucie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2017, 8:59
Posty: 25
Samochód: szukam

Dziękuję Koledze za cenny wpis.

Mi właśnie chodzi by np. Iveco Daily 50C lub 65C zmniejszyć do max 3,5 by jeździć na kategorii B.
Oczywiście szkoda samochodu, ale taki własnie potrzebuje.

Póki co szukam już coś innego, ale przyjrzę się jeszcze raz zmianie kategorii jeśli znajdę coś ciekawego.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2017, 23:00
Posty: 124

Mój znajomy który ma warsztat samochodowy i pomoc drogową kupił już zarejestrowane Daily na 4200 DMC z Holandii. Sporo takich aut tam jeździ. Później zmienił zdanie i chciał sprzedać auto ponieważ potrzebował auta do 3,5 tony DMC. Poczytał w internecie że legalnie można tego dokonać bez machlojek i wziątek oraz technologicznych przeróbek. Z racji że mam sporo wolnego czasu robiłem zmieniałem DMC za niego. Jedna ważna rzecz. Musisz trafić do odpowiedniej stacji kontroli pojazdów z dobrymi diagnostami a nie dekownikami. Jeszcze kilka lat temu legalnie nie można było zmniejszyć DMC pojazdu. Ale obecnie nie jest to problem. Ba, możesz nawet zmniejszyć masę własną ale to już wymaga zmian w konstrukcji pojazdu i odważnego diagnosty który się pod tym podbije. I zachodu z tym dużo więcej z tego co się zorientowałem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2017, 8:59
Posty: 25
Samochód: szukam

Rozumiem. Dzięki za podpowiedź.
Zrozumiałe, że łatwiej zmienić w dół niż w górę.
Jest to jakaś alternatywa w poszukiwaniu aut lekko powyżej 3,5.

Oczywiście jest to kaleczenie samochodu, bo może wozić więcej, a ja go przerobię na styropian.
Z drugiej strony będę miał solidniejszy samochód który nie jest dociążony maksymalnie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2017, 23:00
Posty: 124

Wszystko zależy od auta. Jak dla mnie przerobienie Daily 65/70 na auto 3.5 tony DMC, mija się z celem. I nie piszę tutaj o ładowności a o kosztach eksploatacji. Masa własna jest większa niżeli w 35/50C więc spalanie większe. Inne, mocniejsze zawieszenie które podczas wymian jest po prostu droższe i niektóre części są trochę ciężej dostępne.
Rozumiem zmiane z 50C zarejestrowanego na 5.2 tony DMC na 3490 kg ponieważ różnic konstrukcyjnych z 35C u polskich dealerów nie znajdziesz więc wyżej wymienione problemy z Daily 65/70C Cię nie dotkną. Ale 65/70C to jest już typowa ciężarówka ze wszystkimi jest zaletami i wadami.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cichanos, a w helikopterze też można zmienić DMC?

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

a tak podepnę się pod temat u mnie w firmie kupili renówkę busa na bliżniakach -wywrotkę oczywiście DMC 3500.Ładowność 700kg :D .Czy jak Franek z Zdzichem będzie miał tonę piachu zawieść do klienta i go pizgną to musi mieć licencję badania psychologiczne i być zatrudniony jako kierowca?czy wystarczy że faję zapali i popędzi.
A całkiem poważnie planują podpiąć rębaka który waży 1050kg.(przyczepa) przekracza to 3500.(2800+1050+3osoby :D )czy wtedy musi być kat C+E ,czy B+E bo już sam nie wiem?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Później zmienił zdanie i chciał sprzedać auto ponieważ potrzebował auta do 3,5 tony DMC...
może pisanie takich SF mylić ludzi. nie lepiej napisać, że potrzebował właśnie auto takie jakie kupił, ale bez licencji i tacho?

jeżeli samochód, który powinien mieć poniżej 3,5t DMC jest przeważony i ma podpiętą przyczepę inną niż lekką (powyżej 750kg DMC), to kierowca powinien posiadać raczej C+E, moim zdaniem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

A to nie będzie jeszcze w granicach C1+E?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

faktycznie, ale powiedzmy sobie szczerze, że kat. C1 jest w zasadzie martwa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2017, 23:00
Posty: 124

Cytuj:
może pisanie takich SF mylić ludzi.
Nie rozumiem tego stwierdzenia. Mój sąsiad z żoną prowadzą warsztat i pomoc drogową. Zresztą, na pewno ich kojarzysz bo to firm "Hol Max". On kupił Daily zarejestrowane na 4 tony do swojego warsztatu. Po paru miesiącach stwierdził że auto kompletnie się nie nadaje do jego pracy ponieważ ma niską ładowność a i tak trzeba za niego płacić jak za ciężarówkę do 12 ton. Więc stwierdził że sprzeda auto. A że istnieje możliwość zmiany DMC pojazdu bez zmian w konstrukcji to tak zrobił. Więc auto nadal u niego jeździ z tym że zamiast płacić podatek do gminy za środki transportu i wozić osobówki na pace, tego pierwszego nie musi robić a auto i tak prace wykonuje.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Wszystko fajnie Cichanos, ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Zmieniałeś DMC w helikopterze?

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
może pisanie takich SF mylić ludzi.
Nie rozumiem tego stwierdzenia. A że istnieje możliwość zmiany DMC pojazdu bez zmian w konstrukcji to tak zrobił. Więc auto nadal u niego jeździ z tym że zamiast płacić podatek do gminy za środki transportu i wozić osobówki na pace, tego pierwszego nie musi robić a auto i tak prace wykonuje.
do zobaczenia w przyszłości na wadze - za takie wynalazki biorą się coraz częściej i mimo że na razie nie ma woli politycznej by zmieniać taryfikator to taka zmiana jest tylko kwestia czasu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2017, 23:00
Posty: 124

Gdy laweta był zarejestrowana na 4 tony ładowności było w niej - jeżeli dobrze pamiętam - coś około 2 ton. Po zmianie i ponownym ważeniu chyba jest 1.4 lub 1.6 tony. Więc spokojnie jakąś starą padline w postaci Fiata Bravo może na siebie wciągnąć i transportować legalnie.
Co innego firma jego żony. Ta posiada chyba tylko ciężarówki ale z tego ma żyć a nie być dodatkiem do głównej działalności jaką jest warsztat mojego sąsiada.

eRKaZet, zadzwoń do ULC-u tam wytłumaczą zawiłości prawa lotniczego, odpowiednich pojęć certyfikacji statków powietrznych i niezbędnych uprawnień.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

wiele widziałem ale pewnie nie wszystko jednak odchudzić pojazd ( z takim dmc)o 600 kg to trzeba być magikiem :lol: .

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: