Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lip 2016, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2016, 23:23
Posty: 3

Witam, otóż mam pytanie które nurtuje mnie już od kilku dni. Na jakiej zasadzie działa hamulec postojowy przedstawiony na obrazku? Czy zaciąga go się, a potem trochę go się cofa i odpuszcza? (Na podobnej zasadzie co w samochodzie osobowym?) Czy w jakiś inny sposób?

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Obrazek


Post Wysłano: 30 lip 2016, 0:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

W tej pozycji jest wyłączony. Zaciąga się normalnie z lekkim oporem a podczas zwalniania trochę wciska i leci sam na luz.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 30 lip 2016, 1:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Kiedy jest zaciągnięty jest rączka na dole. Aby go zwolnić należy pierścień lekko pociągnąć do siebie i calą rączkę dac w pozycje ze zdjęcia.

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 30 lip 2016, 10:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2016, 23:23
Posty: 3

Czyli wystarczy wcisnąć ta górna cześć, i wtedy można go zwolnić, tak?


Post Wysłano: 30 lip 2016, 10:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Jprdl.
Przeczytaj post nad swoim.

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2016, 23:23
Posty: 3

Dobrze, ale pociągnąć tą górną część, czy tą pod? :roll: bo wygląda jakby i to, i to dało się pociągnąć


Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2014, 9:00
Posty: 1154
Samochód: Scania R410
Lokalizacja: Będzin

Pierścień mniej więcej w połowie drążka widoczny na załączonym przez Ciebie obrazku podciągasz do góry i lewarek samoczynnie idzie ku górze.

_________________
"Ja to jestem tradycjonalista,wolałbym rzepa zapiąć niż jakieś promy wbijać' -Król Dystrybucji 2019


Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Mnie się wydaje ze to podpucha, poza tym to jest za poważne TIRforum, żeby omawiać technikę
i sposoby zwalniania hamulca postojowego.

Dlatego, do Was, poważnych użytkowników apeluje o nie udzielanie się merytorycznie w co głupszych tematach.

Jak ktoś koniecznie chce, to może se gościa spuścic w kiblu co nie:D.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Ostatnio zmieniony 30 lip 2016, 12:58 przez Kierownik, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3271
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Dobrze, ale pociągnąć tą górną część, czy tą pod? :roll: bo wygląda jakby i to, i to dało się pociągnąć
Zrób sobie i nam dobrze. Nie męcz już tymi postami. Wiadomo przecież, że konto założone tylko do spamowania,a teraz stukasz trochę postów żeby nie było że od razu leci spam...
Tak więc oszczędź nas i zareklamuj to co chcesz i idź stąd sobie...


Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Niech se kupi nowe fh i nie będzie miał problemu bo tam będzie miał guzik od hamulca ręcznego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 lip 2016, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Niech se kupi nowe fh i nie będzie miał problemu bo tam będzie miał guzik od hamulca ręcznego
To raczej nie guzik tylko mikrowajcha

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 30 lip 2016, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

ten hamulec jest "dwufunkcyjny":
1.działa normalnie jako ręczny czyli przesuwa dźwignię do tyłu - wtedy jest zaciagniety - po podniesieniu pierścienia pod rączką i przesunięciu dźwigni do przodu następuje - zwolnienie.
2. w pozycji gdy hamulec jest zaciągnięty wciśnięcie rączki spowoduje zwolnienie hamulca przyczepy (naczepy) - tylko i wyłącznie - hamulec pojazdu pozostaje w dalszym ciągu zaciągniety.

aż dziwne że nikt tego nie wiedział

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 lip 2016, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wiedział, tylko kto zadaje takie dziwne pytania jak by nigdy nie miał styczności z ciężarówką

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 lip 2016, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Wiedział, tylko kto zadaje takie dziwne pytania jak by nigdy nie miał styczności z ciężarówką
no nie każdy urodził sie geniuszem z dźwignią ręcznego w ręku,
dobrze że pyta i będzie wiedział jak tego użyć w razie potrzeby niż miałby zostawić samochód i po prostu wyjść z kabiny.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 lip 2016, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1349
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Cytuj:
Niech se kupi nowe fh i nie będzie miał problemu bo tam będzie miał guzik od hamulca ręcznego
To raczej nie guzik tylko mikrowajcha
Myślę, że będzie miał większy problem z obsługą tego typu hamulca, niż z takim standardowym, jeżeli działa on tak samo jak w Renault T.

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 30 lip 2016, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Niech se kupi nowe fh i nie będzie miał problemu bo tam będzie miał guzik od hamulca ręcznego
To raczej nie guzik tylko mikrowajcha
Myślę, że będzie miał większy problem z obsługą tego typu hamulca, niż z takim standardowym, jeżeli działa on tak samo jak w Renault T.
A co nie tak jest z tym w Range T? Według mnie super rozwiązanie, działa również prawidłowo. ;)

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 31 lip 2016, 13:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1349
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
To raczej nie guzik tylko mikrowajcha
Myślę, że będzie miał większy problem z obsługą tego typu hamulca, niż z takim standardowym, jeżeli działa on tak samo jak w Renault T.
A co nie tak jest z tym w Range T? Według mnie super rozwiązanie, działa również prawidłowo. ;)
Jeżeli powstało pytanie jak obsługiwać zwyczajną dźwignię hamulca postojowego. A wiadomo w Renault T samo poruszanie mikrowajchy / guzika nie spowoduje zwolnienia hamulca... :)

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: