Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 cze 2015, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2014, 15:11
Posty: 10
GG: 4333370

Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie czasu pracy i prowadzenia pojazdu. Trochę teraz nad tym myślałem aż sam się pogubiłem :lol: :lol: .

Zaczynam pracę, jadę 3h do miejsca załadunku, załadunek trwa 1,5h (oczywiscie w tym czasie mam ustawione na selektorze młoteczki lub kwadracik).

I czy po ewentualnie zakończonym załadunku/wyładunku muszę kręcić pauze 45min? Czy mogę podgonic te 1,5h w stronę miejsca docelowego? I wtedy ewentualnie kręcić pauzę?


Post Wysłano: 28 cze 2015, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1067
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Pierwszą pauzę musisz zrobić po maksimum 6h od rozpoczęcia czasu pracy.


Post Wysłano: 28 cze 2015, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Pierwszą pauzę musisz zrobić po maksimum 6h od rozpoczęcia czasu pracy.
no nie do końca.
pauza min. 45 mniut wynikająca z czasu prowadzenia pojazdu ma być zrobiona po max 4,5 godz. prowadzenia pojazdu,
pauza min. 30 min.wynikajaca z kodeksu pracy powinna być zrobiona po max. 6 godz. pracy.

to ta mocno skrótowo.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 cze 2015, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2014, 15:11
Posty: 10
GG: 4333370

Cytuj:
Cytuj:
Pierwszą pauzę musisz zrobić po maksimum 6h od rozpoczęcia czasu pracy.
no nie do końca.
pauza min. 45 mniut wynikająca z czasu prowadzenia pojazdu ma być zrobiona po max 4,5 godz. prowadzenia pojazdu,
pauza min. 30 min.wynikajaca z kodeksu pracy powinna być zrobiona po max. 6 godz. pracy.

to ta mocno skrótowo.
Czyli jechalem 3h, laduje 1,5h, wychodzi na to że moge podjechac jeszcze te półtorej godziny na luzie ?


Post Wysłano: 28 cze 2015, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Pierwszą pauzę musisz zrobić po maksimum 6h od rozpoczęcia czasu pracy.
no nie do końca.
pauza min. 45 mniut wynikająca z czasu prowadzenia pojazdu ma być zrobiona po max 4,5 godz. prowadzenia pojazdu,
pauza min. 30 min.wynikajaca z kodeksu pracy powinna być zrobiona po max. 6 godz. pracy.

to ta mocno skrótowo.
Czyli jechalem 3h, laduje 1,5h, wychodzi na to że moge podjechac jeszcze te półtorej godziny na luzie ?
no matematycznie tak wychodzi.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 cze 2015, 16:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 28 cze 2015, 16:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2014, 15:11
Posty: 10
GG: 4333370

Cytuj:
warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy.
I jezeli przejade te 4,5h po tym jak nie pomagałem w załadunku to i tak pozostaje mi jeszcze do wyjeżdzenia te 1,5h z tamtego rozliczenia ?


Post Wysłano: 28 cze 2015, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy.
I jezeli przejade te 4,5h po tym jak nie pomagałem w załadunku to i tak pozostaje mi jeszcze do wyjeżdzenia te 1,5h z tamtego rozliczenia ?
nie można do końca sie zgodzić, że stojąc na kopercie będąc jednocześnie na załadunku (rozładunku) można takie ustawienie tachografu uznać za pauzę.
koperta to "okres gotowości" i jest dokładnie zdefiniowana w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas
których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać
na swoim stanowisku pracy
, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde
wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W
szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik
wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub
koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
- Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika
wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż
przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych
warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach
wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,

ten fragmencik na czerwono specjalnie podkreśliłem - zostaw samochód na załadunku i opuść stanowisko pracy idąc na cały dzień do miasta - komentarz i reperkusje załdowcy bezcenne, ale byłeś na kopercie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 cze 2015, 17:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1067
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Cytuj:
warto pamiętać, że czas spędzony w dyspozycji - tacho ustawione na kopercie możemy zaliczyć do krótkiej pauzy, więc jeśli masz załadunek i trwa to 1,5h, a w tym czasie nie pomagasz w załadunku i możesz leżeć do góry fifitkiem w kabinie mając tacho ustawione na kopercie a nie młotkach to po tych 1,5h możesz jechać śmiało 4,5h bez przerwy.
I jezeli przejade te 4,5h po tym jak nie pomagałem w załadunku to i tak pozostaje mi jeszcze do wyjeżdzenia te 1,5h z tamtego rozliczenia ?
Odnosząc się tylko do tego pytania. Tak, ponieważ maksymalny dzienny czas prowadzenia nie może przekroczyć 9 (lub 10) godzin. Łatwo policzyć 3h+4,5h=7,5h. Robisz pauzę 45min i masz jeszcze 1,5 lub 2,5h.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: