Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sty 2015, 17:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

itam jestem zapisany na kurs wozka widłowego... cena 399zł w środę zaczynam lecz mam wahania ponieważ jest to kurs bez UDT a w ultoce pisze

Wszystkie typy wózków:

Spalinowe
Gazowe
Elektryczny

Wydajemy certyfikat w jezyki polskim i angielskim ważny bezterminowo


Wydajemy uprawnienia na wózki widłowe spalinowe, gazowe i elektryczne w formie zaświadczenia i legitymacji ze zdjęciem w języku polskim i angielskim (na życzenie w języku niemieckim). Dokumenty wydawane są bezterminowo!

Uprawnienia są honorowane na terenie Polski i Unii Europejskiej.


i tu rodzi się pytanie czy nie wymiksowac się z tego ponieważ poczytałem w necie i jak nie ma się UDT to za granicą nie mozna pracowac tylko na terytorium RP i do tego nie każdy pracodawca przyjmię ponieważ jak ktoś nie ma UDT to musi pracodawać dać jakieś imienne pozwolenie



to dla czego piszą ,że wydają certyfikat w języku polskim i angielskim


Problem jest taki,że zrobiłem błąd bo już w poniedziałek jest pierwszy dzień kursu dostałem smsa i kumpel też...

2 dni temu dzwoniłem i pytałem się.. o UDT u nich powiedzieli oni nie robią z UDT,ale babka mówi nie dużo firm wymaga UDT i ja powiedziałem :evil: no dobrze to zapisać bo skoro nie dużo firm wymaga... wczoraj każdy dostał smsa by potwierdzić telefonicznie ze w poniedziałek będzie.Każdy z nas potwierdził... do tego.. my jestesmy z pewnej miejscowości... i zrobili kurs tak byśmy nie mieli daleko.Jest to firma działająca w wielu województwach... i np gdyby nie my dwoje to kurs były 20km od nas... bo ogólnie nas dwóch ja i kumpel i taki koleś z mojej miejscowości... i co ja teraz zadzwonię i powiem jednak rezygnuje? jak tydzień trzeba było czekać aż grupa się uzbiera i dopiero kurs ruszy... i na dodatek 2 dni temu zgodziłęm się ze bez UDT bo tak do końca nie wiedziałem co to jest a Pani jeszcze powiedziała,że mało firm tego wymaga więc lajt..

i teraz nie ma za bardzo odwrotu... jak się wymiksuje...specialnie zrobili kurs 5km od mojej miejscowości.. ludzie niby są już uzbierani skoro grupa jest i co teraz

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 24 sty 2015, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

Dobra wypisałem się z kursu.Jak kasa pozwoli to pójdę do zdz-tu 700zł wraz z UDT

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 24 sty 2015, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Skoro Tobie nie odpowiada taki kurs, to się wypisujesz. To są Twoje pieniądze i Ty decydujesz czy chcesz iść na kurs czy nie.
A co to w ogóle to UDT jest, jakbyś mógł napisać.


Post Wysłano: 24 sty 2015, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

Urząd Dozoru Technicznego

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 24 sty 2015, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

I bez tego Twój egzamin ma wózki nie jest honorowany poza granicami PL?


Post Wysłano: 24 sty 2015, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

Głównie chodzi o to,że po takim kursie można pracować na wózku..ale pracodawca musi dać... zezwolenie ''Imienne'' odnośnie tego zaświadczenia o kursie...że bierze odpowiedzialność za daną osobę która będzie się poruszała wózkiem wyłącznie po jego zakładzie pracy.A ilu takich chętnych się znajdzie co wezmie za kogoś odpowiedzialność?

a UTD ma to do siebie,że zdając ten egzamin UTD można iść do każdego pracodawcy i od razu robić bez żadnego a i b.Dla tego pracodawcy wolą jak już jest gotowe uprawnienia z UTD.

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 24 sty 2015, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Dobrze wiedzieć. Dzięki za wyjaśnienie.


Post Wysłano: 25 sty 2015, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Głównie chodzi o to,że po takim kursie można pracować na wózku..ale pracodawca musi dać... zezwolenie ''Imienne'' odnośnie tego zaświadczenia o kursie...że bierze odpowiedzialność za daną osobę która będzie się poruszała wózkiem wyłącznie po jego zakładzie pracy.A ilu takich chętnych się znajdzie co wezmie za kogoś odpowiedzialność?

a UTD ma to do siebie,że zdając ten egzamin UTD można iść do każdego pracodawcy i od razu robić bez żadnego a i b.Dla tego pracodawcy wolą jak już jest gotowe uprawnienia z UTD.

każdy zakład jest inny i każdy dyrektor (właściciel) wydaje zaświadczenie zezwolenie do jazdy wózkiem na terenie firmy oczywiście po przeszkoleniu BHP, a papiery z ukończonego szkolenia są potrzebne bo potwierdzają twoje kwalifikacje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 sty 2015, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Po takim zwykłym kursie otrzymujesz legitymacje "Zezwolenie na kierowanie wózkami jezdniowymi z napędem silnikowym" O ile pamiętam to jest druga kategoria. Możesz właściwie jeździć wszystkim oprócz wózków które w DTRce mają wpisane specjalistyczne np: takie w których kabina operatora porusza się na maszcie wraz z widłami, na to potrzebna jest trzecia kategoria. Po takim normalnym kursie nie ma problem raczej u pracodawców z zatrudnieniem, a i kurs w UDT nie jest łatwo zdać :)

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 31 sty 2015, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

Witam zacząłem kurs wozka widłowego ale nie mogę ciągle zrozumieć tego pojęcia...instruktor powiedział tego na pamięc sie nie da wykuć..

otóż przykładowa tabliczka:

http://zapodaj.net/6f705815a3426.jpg.html

po lewej maksymalny udzwig wózka po prawej maksymalna wysokość a na dole najbardziej nie zrozumiałe środek cięzkości wózka liczony od ''czoła wózka'' wiadomo z początku jest 500mm czyli 50cm i przy tym środku cięzkości oddalonym od czoła można unieść 2000kg (2tony) lecz jeśli zmienia się środek cięzkości wózka na 700mm,800mm tym ładunek jest z tego co rozumuje bardziej do przodu...a wtedy zmiejsza się udzwig w (KG) bo ładunek jest bardziej przesunięty do przodu więc musi byc mniejszy udzwig.


Kwestia tego czego tu nie rozumię to tego

jadę w pracy i przykładowo mój wozek ma taką tabliczkę jak dałem powyżej... i teraz skąd mam wiedzieć ile wazy paleta którą mam wziąść? i skąd mam wiedzieć jak już załaduję paletę ile ona ma środka cięzkości.... by na tej podstawie obliczyć ile waży"?... bo piszę środek cięzkości jest liczony od ''czoła wózka'' ale jak znów od czoła skoro pisze najmniej 500mm. czyli pół metra...a przecież jak się załaduje paletę..to ona nie bedzie pół metra od czoła wózka...tylko prawie przy samym jego czole nie rozumie tego

Czy potrafił by ktoś to wytłumaczyć"? tylko nie profesorsko xd bo trochę tępy jestem :D

kiedys pytałem jak liczy się masę rzeczywistą i całkowitą pisało 20osób... i nic nie rozumiałem aż wreszscie jedna dała prosty przykład

liczysz..ile wazy auto+ile masz załądowane+ile wazy przyczepa/naczepa...i od razu umiałem...a poprzednie 20osób tak pisało tak to formułowało ze nie mogłem pojąc

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 31 sty 2015, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

na tym wykresie masz w jednej linii podaną odległość od masztu(tak w skrócie) a na drugiej linii masz podana wagę palety.

sama paleta ma z reguły opisana wagę na etykiecie lub masz wagę na skanerze lub po prostu wiesz ile "coś " waży.
np.paleta cementu to 1250 kg (pusta paleta waży przeciętne 25 kg, mokra waży 35-40 kg, sucha waży ok.20 kg).

podnosząc paletę na widłach staraj się by była jak najbliżej masztu, wtedy masz największy udźwig ( wtedy możesz wziąć paletę o maksymalnej wadze dla danego typu wózka). czym dalej weźmiesz paletę od masztu (na końcu wideł) tym jest mniejsza waga palety inaczej wózek przewróci ci się na maszt (tylne kółka się podniosą i wózek przewróci się do przodu,).

to tak najprościej jak się da, a jeszcze lepiej by ktoś ci pokazał na wózku co się dzieje gdy za daleko weźmiesz za ciężką paletę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 31 sty 2015, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

ok dzięki kolego ale mam jeszcze takie pytania np palet cementu to 1250KG

1.i teraz patrzę paleta ma 1250kg to skąd mam wiedzieć jaki bedzie środek cięzkości? tzn robię myk..że te 1250kg biorę w pamieci na połowę...wychodzi mi 625KG i wtedy patrzę na wykresie wózka(tabliczkę).. na jaka wysokość można załadować... i po lewej stronie jak w tabliczce jest KG patrze ile odpowiada danej wysokości eh no nie rozumiem tego...


i jeszcze mam jedno pytanie

2.koleś pyta się na tym wykresie co dałem zdjęcie maksymalny udzwig? 2000kg okej... maksymalna wysokośc? 7000mm OKEJ i teraz..środek ciężkosci? z diagramu wynika jak widzisz 1000mm a on mówi 2000mm a dla tego,że w diagramie jest podany zawsze połowa środka cięzkości np 1000 ale tak na prawdę 2000 jest... dziwne to trochę... a muszę oswoić szybko to bo egzamin przed UDT bedzie i jak się tego nie będzie wiedziało to od razu nawet nie dyskutują tylko dowidzenia

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 31 sty 2015, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

źle patrzysz na ten wykres.
masz 2000 kg na odległości od masztu 500 mm i możesz to podnieść na wysokość 5300 mm.
masz 900 kg na odległości od masztu 500 mm i możesz to podnieść na wysokość 7000 mm.

te linie które masz na wykresie są wyznacznikiem co ile i jak wysoko są to wartości maksymalne jak przekroczysz to będzie wypadek ( wózki mają małą tolerancję).

palety to z reguły prostokąty rzadko kwadraty więc jak nie da rady podnieść ładunku po długości to podnosisz po szerokości.

bardzo dobrze to widać jak ręcznym paleciaku krótkim (80 cm) podniesiesz paletę "po długości" wtedy tył palety będzie ciągnął się po ziemi, podnosząc odwrotnie "po szerokości" paleta będzie cała w powietrzu i będziesz mógł spokojnie manewrować podobnie jest z wózkiem widłowym.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 31 sty 2015, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

ja rozumiem bo instruktor nam tłumaczył na odwrót to znaczy zadawał pytanie masz

500mm(środek ciężkości)podnosisz to na 6000mm i ile kilo wychodzi? 1600kg czyli na odwrót ale okej... tylko pytanie wciąz jest jedno...


mam wózek który np ma max udzwig 2000kg.... i wyskokośc 5000mm... dojeżdżam..mam paletę która waży 1100kg... i co teraz robię? o to mi tylko chodzi? co mam teraz zrobić w stosunku do tego diagramu co na zdjęciu jeśli paleta ma 1100kg a udzwig ma 2000kg... co mam obliczać?

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 31 sty 2015, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

do tego mam zapisane w zeszycie

Środek Ciężkości ładunku jest to połowa Cięzkosci ładunku... to co...wynika z tego jeśli ładunek waży 1000kg... tzn paleta.. to połowa cięzkości to 500kg i w takim układzie biorę tabelkę bo chce te 1000kg np na 4m do góry... i według tableki wychodza farmazony w stylu:

srodek cięzkości ten co na pół wziąłem (500) na 4000mm wychodzi 3000kg i co mi to wyszło??

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 31 sty 2015, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

a gdzie ją masz wstawić na jaką wysokość?
jak to ustalisz to podstaw to do diagramu i będziesz wiedział jak ją wziąć na widły ( czyli jak daleko może być odsunięta od masztu).

wydrukuj sobie diagram i weź linijkę przyłóż do wartości na diagramie i będziesz wszystko wiedział.

takich wartości jak podałeś nie masz w tym diagramie.

nie czaisz bazy.
nie uwzględniasz wymiary palety ( DŁUGOŚCI WIDEŁ) czyli tych mm z dolnej linii diagramu - to jest odległość ładunku od masztu

a paletę o wadze 1000 kg wstawisz gdzie chcesz biorąc po długości wstawisz na wysokość 6700 mm
biorąc po szerokości wstawisz na maksymalną wysokość jaką podnosi ten wózek - bo już nie ma skali.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 31 sty 2015, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

sory,że taki tępy jestem ale czego nie uwzględniam?? bo się gubie całkowicie :evil:

podam Ci przykład na tym diagramie co fotka wyżej dokładny:

mam wózek widlowy i ta tabliczkę co na zdjęciu.. i mam przed sobota paletę np 1200kg... i wiem,ŻE PALĘTĘ 1200K mam np załadować na 5300mm i teraz zostaje sprawa dolnej tabelki...


wiem... ILE WAŻY PALETA...WIEM NA ILE METRÓW mam załadować.. I widzisz według Diagramu nie mogę Palety 1200kg dać na 5300mm bo nawet strzałka się nie pokrywa na diagramie...

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 31 sty 2015, 22:57

Panowie, kłania się znajomość pojęć "Udźwig nominalny" wózka widłowego (do h=3300 mm) oraz "Udźwig zredukowany" dla wysokości podnoszenia powyżej 3300 mm.


Post Wysłano: 31 sty 2015, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2015, 17:09
Posty: 77
Samochód: bmw

ylko tu jest jedno zasadnicze pytanie tylko


tak jak mówię

mam przed sobą palętę(tego nie rozumiem) paleta ma 1200KG i skąd mam wiedzieć teraz jaki środek cieżkości ma ta paleta?? bo gdybym wiedział jaki ma ŚRODEK CIĘŻKOŚCI... to bym wtedy sobie środek ciężkości wziął+to na ile mam metrów do góry i znałbym ile KG mi wychodzi

_________________
B-3x 2011
C-1x 2013
C+E 1x 2016
KW 1x 2016
KK 2016
Wózki jezdniowe 1x 2015


Post Wysłano: 31 sty 2015, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

jak nie możesz????????????????????????

lewa linia na diagramie oznacza wagę ładunku
prawa linia na diagramie oznacza MAKSYMALNĄ wysokość na jaką można podnieść ładunek o określonej wadze z linii lewej
dolna linia diagramu oznacza długość wideł na tym wózku.

narysuj sobie kreską między lewą liną wagi a prawą linią wysokości później popatrz na jakiej długości wideł można podnieść ten ładunek.

jak tego nie zrozumiałeś to może nie powinieneś być wózkowym.
przepraszam ale nie mam już siły tłumaczyć ci rzeczy oczywistych wynikających z praw fizyki.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: