Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 paź 2014, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Jeśli nie ten dział, to proszę przenieść temat.
Do rzeczy. Ostatnio zdarza mi się bywać na rozładunku, gdzie po deszczu muszę użyć blokady mostu i wyłączyć ASR aby dojechać do miejsca rozładunku. Jest to droga gruntowa ok. 200 m lekko pod górkę z zakrętem dość ostrym. Teraz pytanie: czy jazda na zblokowanym moście w ostry zakręt doprowadzi do awarii. Żeby zawrócić i wyjechać też musiałem kilka razy zapiąć blokadę, trochę pękam że narobię bałaganu. Czy macie jakieś doświadczenia, rady.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 02 paź 2014, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Sieczki to narobisz skręcając na blokadzie na twardym podłożu, jeśli masz grząskie i nie do końca przyczepne podłoże to wewnętrzne koło "złapie" poślizg a zewnętrzne będzie napędzało.
Z doświadczeń?
Kilka razy zdarzyło się zakrzywiać na blokadzie/blokadach nawet przy 6x4 czy 6x6 i nic złego się nie działo, ważny jest umiar. Choć znam gościa co na blokadzie przejechał ponad 50 km po asfalcie :wink:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 02 paź 2014, 21:09

Z tego co słyszałem, to był jeden "magik", który próbował jechać z włączoną blokadą mechanizmu różnicowego. Dotrwał tak do "rozbiegówki" z parkingu na autostradę, przy skręcaniu usłyszał huk i auto zaczęło iść bokiem. Okazało się, że most i przekładnia wytrzymały. Sierżant nie podołał obciążeniu...


Post Wysłano: 03 paź 2014, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

to bez blokowania mostu tak uciągnie?! :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=MZccMHyPW_Q

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 03 paź 2014, 20:13

Cytuj:
to bez blokowania mostu tak uciągnie?! :mrgreen:
Spokojnie tak pójdzie bokiem. Kiedyś mnie tak na rondzie pociągnęło, a było "tylko" po deszczu i praktycznie 2/3 ronda auto szło bokiem przy lekkiej kontrze i wyczuciu "gazu". Oczywiście TCS musi być wyłączony :mrgreen:


Post Wysłano: 03 paź 2014, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

W całości zgadzam się z wypowiedzią Grzesiek KBR dodam tylko od siebie że by jednak w pełni załadowanym starać się za mocno nie skręcać bo te przeciążenia są ogromne na moście.
Cytuj:
Choć znam gościa co na blokadzie przejechał ponad 50 km po asfalcie :wink:
Na tym się zastanawiam co to za magik był że nie czuł szarpnięć :?: I na takie postępowanie mam dwie odpowiedz miał awarię pół osi, albo wracał bardzo wolno max do 30Km/h .

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 03 paź 2014, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Na tym się zastanawiam co to za magik był że nie czuł szarpnięć
Zaprawdę powiadam Ci, są tacy meżowie co naczepę utraciwszy nie spostrzegliby się.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 03 paź 2014, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Na tym się zastanawiam co to za magik był że nie czuł szarpnięć :?: I na takie postępowanie mam dwie odpowiedz miał awarię pół osi, albo wracał bardzo wolno max do 30Km/h .
Jak to normalnie do odcięcia, obecnie to S8 okolice Tomaszowa Mazowieckiego.
A co do samego skręcania na blokadach to przy wariancie 6x4 czy 6x6 jest to zdecydowanie utrudniony manewr, szczególnie w 6x6, mam na myśli zblokowane wszystkie mechanizmy różnicowe

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 03 paź 2014, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

No to trochę mnie uspokoiliście, bo wjeżdżając na plac załadowany z blokada lekko pękałem. :oops:

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 04 paź 2014, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Spoko spoko, już 2 razy byłem świadkiem, jak moje asy robiąc zawrotkę na wjazdku u chłopa na polu, do wyciągnięcia się z tego wjazdku włączali blokadę. Auto rusza z miękkiego, i nagle ostro 90 stopni w lewo na suchym, czystym asfalcie bez wyłączania blokady, na pace dobrze ponad 27 ton.

Jak kolo zrobił tak Manem, stałem akurat w polu rażenia pół ośki, a kiedyś widziałem jak wystrzeliła ze scani to normalnie jak strzała. Nawet nie darłem się żeby wyłączył, tylko wiałem :) .

Tak, że mosty z MANa i Volvo takie manewry wytrzymują. Pytanie tylko ile razy.

Ja kiedyś miałem opory przed włączeniem blokady podczas jazdy. Teraz już nie mam, na miękkim śliskim to skręcam i nic się nie dzieje. Tylko trzeba pamiętać żeby wyłączyć.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 paź 2014, 10:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

A jak jest z zakopaniem się i używaniem blokady? Zawsze czytałem/słyszałem, żeby włączyć blokadę przed zakopaniem się. A jak już samochód się zagrzebie?


Post Wysłano: 05 paź 2014, 10:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Cytuj:
A jak jest z zakopaniem się i używaniem blokady? Zawsze czytałem/słyszałem, żeby włączyć blokadę przed zakopaniem się. A jak już samochód się zagrzebie?
Jak już się zakopiesz to przeważnie włączenie blokady nic już nie pomoże, dlatego lepiej włączyć ją wcześniej i trudny teren zaatakować z rozpędu.


Post Wysłano: 05 paź 2014, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Skrec mocniej na wlaczonej blokadzie, na jakimś leszu. Zobaczysz co się stanie :)

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: