Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 cze 2014, 14:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Witam, cześć, czołem. :]

Jak w temacie, potrzebuję jakichś artykułów w prasie/internecie/czymkolwiek innym na temat transportu ciężkiego w Skandynawii, z dużym naciskiem na Finlandię. Pozycje książkowe o tej tematyce również bardzo mile widziane.

Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek materiały.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Post Wysłano: 23 cze 2014, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2011, 19:12
Posty: 24
GG: 7659272
Samochód: MAN TGA Tandem, MB Sprinter
Lokalizacja: Luboń

Pracowałem troche na północy Szwecji, więc mogę na jakieś pytania odpowiedzieć.

Przede wszystkim zimą cały dzień ciemno, (w okolicy koła podbiegunowego słońce nie wyłania się ponad horyzont. Grudzień-Styczeń to jasno od 9-10 do 12-13, Ale już np w kwietniu jasno od 3 do 21, latem jasno non stop (od 23-do 2 tylko widno ale jest ok). Tak wiec dodatkowe halogeny to wyposażenie standardowe.
Poza głównymi drogami (europejskimi) trzeba uważać na renifery i Łosie (potrafią stać przy drodze i wbiec prosto pod koła). Latem dla odmiany pełno komarów.
Drogi w dobrym stanie (nawierzchnia), bardzo małe natężenie ruchu (czasem w nocy i 500km bęz żywej duszy się jedzie).
łańcuchy śnieżne trzeba mieć i umieć zakładać, bo czasem śnieżyca przychodzi znienacka. Opony kolcowane to podstawa. Drogi główne (tzw autostrady czyli Europejskie, ale z Autostrady to one mają tylko płoty dla zwierzyny) zimą utrzymywane w stanie czarnym raczej. Wszystkie krajowe i boczne odgarnięte z miekkiego śniegu, ale jeździ się po ujeżdżonym śniegu (czyli lodzie defakto).
Kontrola policyjna, to rzadkość na północy, ale jak już Cie dorwą to mandaty srogie (za ponad 30km/h zabierają prawko). Bardzo uczuleni na alkohol.
Parkingi większości wyposażone w słupki z prądem (wszystkie osobówki mają elektryczne ogrzewanie wnętrz i silnika tzw. Defa). Ciężarówki raczej webasto używają ale widziałem też takie co wpinają (Prąd bardzo tani, a diesel drogi (ok 7 do 7,50zł) Ale za to paliwa bardzo dobrej jakości (Nawet przy -35 odpalały mi samochody bez żadnych dodatków).

Aha, najpopularniejsze marki to Volvo i Scania. Czasem ale rzadko jakiś Man lub Mercedes. Innych nie widywałem praktycznie.


Post Wysłano: 08 lip 2014, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Potrzebowałem pozycji książkowych do pracy dyplomowej, ale dzięki i za taką pomoc, sprawa ogarnięta. :)

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Post Wysłano: 07 lis 2014, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2006, 14:16
Posty: 93
Lokalizacja: RSR

Post Wysłano: 09 lis 2014, 13:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

viewtopic.php?f=98&t=42455

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: