Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 cze 2010, 16:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2010, 16:41
Posty: 1
GG: 0

Witam,jestem nowy na tym forum i prosze o porady konkretniej jutro ide na jazde testową na wywrotkę 4-osiową,prosze mi powiedziec na co mam uwazac,czym błysnoć w oczach potencjalnego szefa zeby mnie przyjoł,wczesniej jezdziłem przez 7 lat na chłodniach,plandekach i izotermach oczywiscie tylko solówki,bede wdzieczny za jakies wskazówki,pozdrawiam


Post Wysłano: 15 cze 2010, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 15:10
Posty: 157
GG: 0

Przedewszystkim do kiprowania ustawiaj się zawsze idealnie w poziomie. Jeśli samochód będzie załadowany na jedną strone, lub będzie stał krzywo może się przewrócić. Warto otworzyć okno i oprócz wzrokowej kontroli pionu nasłuchiwać czy nic nie strzela....
Przed samym kiprowaniem włącz przystawkę odbioru mocy i daj jej popracować ok 5-10sek. Szybkość wysypu można regulować obrotami silnika - nie przekraczając 1000obr, lub skrzynią górna-dolna.
Jeśli samochód jest na poduszkach- do kiprowania koniecznie opuść go na sam dół. O uważaniu na wszystkie rzeczy które można strącić uniesioną skrzynią pisać chyba nie muszę...
Jeśli samochód którym masz jeździć ma napęd na więcej niż jedną oś, warto abyś orientował się w blokadach mechanizmów różnicowych.


Post Wysłano: 16 cze 2010, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2009, 10:28
Posty: 12
GG: 11338205

Już chyba za późno ale tak może dla innych.
wiem że bolączką kierowców, którzy wcześniej jeździli w dłuższe trasy jest jazda w terenie. Wiec jakby cię w trudniejszy teren wpuścił to unikaj ostrych skrętów, staraj się jeździć łagodnymi łukami.

Nie jestem pewny ale mi się wydaje że przy kiprowaniu nie można dodawać gazu. Może się mylę ale lepiej nie używaj bo szef moze myslec podobnie jak ja.
Oczywiście musisz pamiętac o otworzeniu tylnej burty przy kiprowaniu. Zawsze tez oczyszczaj z towaru przystawkę do masy, zeby tam nic nie zostało.
Jak bedzie po to napisz jak poszło.


Post Wysłano: 16 cze 2010, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mnie się wydaje że można dodawać gazu, potrzeba ta zależy od wydajności i stanu technicznego pompy. W pewnych przypadkach przy wolnych obrotach kiprowanie może być bardzo powolne.


Post Wysłano: 16 cze 2010, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2009, 20:54
Posty: 56
Samochód: AUDI A6

Ale cii tu doradzaaja.. Do wywrotu idealnie w poziomie? co to za herezje? Mozna rozladowywac sie z pod gorke jak i z gorki nic nie stoi na przeszkodzie tylko trzeba uzywac swojej glowy i pomyslec troche.

Jak jest nawalone na skrzynie wiecej niz byc powinno to nawet lepiej jak sie troche pomoze pompie w wtloczeniu oleju do silownika. Jak masz walnietego szefa to ci bedzie mowil ze piłujesz sprzęt.]

nie daj sie nabrac na posty pisane przez dzieciaki ktore moze cos tam widzialy i sie wymadrzaja z zerowym pojeciem na dany temat pozdrawiam


Post Wysłano: 16 cze 2010, 17:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 kwie 2009, 22:08
Posty: 22
GG: 0
Lokalizacja: Bytom

Z tym kiprowaniem w poziomie koledze raczej chodziło o to żeby ciężarówka nie była pochylona na bok bo jak będzie pochylona dość mocno to się może przewrócić przynajmniej ja tak zrozumiałem .


Post Wysłano: 16 cze 2010, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 15:10
Posty: 157
GG: 0

Cytuj:
Ale cii tu doradzaaja.. Do wywrotu idealnie w poziomie? co to za herezje? Mozna rozladowywac sie z pod gorke jak i z gorki nic nie stoi na przeszkodzie tylko trzeba uzywac swojej glowy i pomyslec troche.
Pod górkę i z górki to jedno, jednak pochył prawo-lewo to już co innego... chyba słyszałeś już o położonych wywrotkach?
Cytuj:
Jak jest nawalone na skrzynie wiecej niz byc powinno to nawet lepiej jak sie troche pomoze pompie w wtloczeniu oleju do silownika. Jak masz walnietego szefa to ci bedzie mowil ze piłujesz sprzęt.
To tak jakbyś miał wnieść plecak 50kg na któreś tam piętro idąc swoim tempem, lub pomagając sobie biegiem. co wolisz?
Oczywiście wszystko ma swoje granice i tak podniesienie obrotów o "trochę" jest OK, a o więcej to już piłowanie. Teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką, trzeba używać głowy jak już powiedziałeś
Cytuj:
nie daj sie nabrac na posty pisane przez dzieciaki ktore moze cos tam widzialy i sie wymadrzaja z zerowym pojeciem na dany temat pozdrawiam
Moje doświadczenie zawodowe na wywrotce dopiero się buduje, i jest pewnie mniejsze niż Twoje ale jakieś już jest...


Post Wysłano: 17 cze 2010, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

WITAM
1. Z dodawaniem gazu jest różnie niektóre przystawki po włączeniu mają ograniczenie obrotów do 1200 obr/min i nie wciśniesz więcej gazu....a większe obroty przy doładowanej skrzyni trochę pommogą (zwiększając obroty zwiększamy wydajnośc pompy a to nie znaczy że ją męczymy)

2. Zazwyczaj wywrotki solówki są dosyć stabline co wynika z ich budowy i ciężko jest je "położyć" na boku podczas kiprowania, nawet gdy rozładunek jest na pochyłości.

3. Należy pamiętać o:
- czystości skrzyni ładunkowej
- zabezpieczeniu burty przed otwarciem
- ZAKAZ jazdy z podniesioną skrzynią ładunkową
- jeśli jest to wywrotka 2 lub 3 strona odpowiednie przełożenie sworzni blokujących
- odpowiednie rozmieszczenie towaru na skrzyni ładunkowej
- rozkładaniu plandeki podczas przewozu materiałów

4. To tyle jeśli chodzi o obsługę zabudowy skrzyni samowyładowczej. Jeśli chodzi o eksploatacje pojazdu to najlepiej bedzie jak napiszesz co chcesz wiedzieć.

Pozdrawiam, powodzenia.

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 08 lip 2011, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2010, 10:24
Posty: 72
GG: 0
Samochód: Hulajnoga

Proszę eksperta o ocenę sytuacji: http://www.youtube.com/watch?v=mdg-6gMScEE&NR=1 . Co tu się, do ciężkiego dekla, stało? Ładunek na zadku naczepy odciążył totalnie ośkę napędową, czy ki pierun? Przetłumaczcie noobowi, co tu źle zostało zrobione i czego należy się wystrzegać, bo nie ogarniam.


Post Wysłano: 08 lip 2011, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Ale co? Podmokły teren, wysypał część wapna , no to oś napędową miał niedociążoną. Poza tym nierozsądne "podciąganie" z dźwigniętym kiprem na dodatek w takim terenie do tego holowanie. Rozsądniej byłoby opuścić kiper i wtedy podjechać do przodu(nie o własnych siłach oczywiście).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: