Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 gru 2008, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2008, 14:53
Posty: 5
GG: 0
Samochód: man tga 440

Chcę się dowiedzieć czym się rożni daf 95XF od XF95 ?????

oraz co to jest przebika i do czego służy????


Post Wysłano: 06 gru 2008, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

95XF jest starszy. Wystarczy popatrzec na allegro, czy google.
Przebitka to takie cus, co przebija w skrzyni z dolnej na gorna i na odwrot. Oprocz przebitki (odpychasz lewarek od siebie/do siebie) masz tez elektrozawor, ktory takze zmienia skrzynie na gorna/dolna tylko ze przyciskiem znajdujacym sie na lewarku.


Post Wysłano: 06 gru 2008, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Chcę się dowiedzieć czym się rożni daf 95XF od XF95 ?????
Daf 95XF posiada kwadratowe reflektory, gdzie kierunkowskaz jest niezależny od reflektora (XF95 już z kierunkiem pod wspólną szybką i owalną końcówką reflektora). Nowszy model wszystkie zegary ma umieszczone pod wspólnym szkiełkiem, a w starszym wszystkie zegary są oddzielnie (np. prędkościomirz kilka centymetrów od obrotomierza). W 95XF przełączniki kierunkowskazów są kanciaste, podobne do tych w Polonezie Caro podczas gdy w XF95 już ładniejsze i wygodniejsze "w kształcie ogórka :mrgreen: ".

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 06 gru 2008, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Wyglądem przednich reflektorów, zegarów we wnętrzu, XF95 ma już tachograf szufladkowy, różnią się wyglądem owiewek bocznych tzw. policzków, jeszcze dużo rzeczy przy silniku, wieloma rzeczami z elektryki, nowsze systemy weszły, inne są zawory pneumatyczne i XF95 ma już hamulce tarczowe :wink:


Post Wysłano: 06 gru 2008, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2007, 13:03
Posty: 228
GG: 7
Samochód: Służbowy
Lokalizacja: GSL

Post Wysłano: 06 gru 2008, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2008, 14:53
Posty: 5
GG: 0
Samochód: man tga 440

a ja myślałem że to jest ten stary dafik tylko w dwóch wersjach,to się myliłem.

czyli to jest przebitka???

Obrazek


Post Wysłano: 06 gru 2008, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
czyli to jest przebitka???
Przebitka to raczej czynność, a nie coś materialnego. Poczytaj o skrzyniach biegów w ciężarówkach to trochę Ci się rozjaśni. Sporo o tym było na forum.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 06 gru 2008, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2008, 20:46
Posty: 43
GG: 0

Nie. To jest elektrozawór w dół- mała skrzynia, w góre- duża skrzynia. Przebitka jest wtedy gdy wajcha pracuje w dwóch zakresach, przeskok od siebie i masz biegi szybkie, przeskok do siebie i wolne. Takie rozwiązanie jest w starszych Magnum i nawet w Ursusie C-330(w góre mała skrzynia w dół, duża) :!:

_________________
A ja wolę... Magnum


Post Wysłano: 06 gru 2008, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

viewtopic.php?f=5&t=2168 - radzę przeczytać ten temat.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 07 gru 2008, 15:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

skrzynie masz 2 czyli 2 osobne zespoly przekladniowe w jednej obudowie. powiedzmy biegi od 1-4 masz na "malej skrzyni" robisz przebitke na "duza skrzynie" czyli przelaczasz mechanicznie naped z niskich biegow na wysokie i masz biegi od 5-8 a przycisk to "polowki" czyli polbiegi albo jak kto woli reduktor. na wszystkich biegach masz mozliwosc wlaczenia szybszej jazdy badz wolniejszej.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: