Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

Panowie mam wielką prośbę
Potrzebowałbym pomocy a konkretnie jakieś foto oraz wszelkie info związane ze Scania serii 4 124L-tj. rozmieszczenie płynów,włączniki świateł,jak otworzyć maskę żeby się do tych płynów w ogóle dobrać oraz wszystkie przydatne informacje o tym aucie które mogą sie mi przydać na egzaminie.
Zaznaczam że nie miałem styczności ani nigdy nie jeździłem żadna skakanką :?
Dokładnie taka jak ta w galerii http://www.oskrzempek.jazd.pl/galeria.html

_________________
gdzieś w unii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Maska w Scani seri4 zazwyczaj nie ma zabezpieczenia i otwierana jest z zewnątrz przez jej pociągnięcie zdarzają się jednak egzemplarze z końca seri4 gdzie trzeba odbezpieczyć klapę w kabinie.Rączka do odbezpieczenia jest widoczna po otwarciu drzwi kierowcy na słupku.Po otwarciu klapy by dostać się np. do miarki oleju należy otworzyć lewy boczek przez jego pociągnięcie do siebie.

Biegi :mały przełącznik od półbiegów w dolnym położeniu masz połówki w górnym cały bieg załanczane są po wciśnięciu sprzęgła oczywiście możesz przełączyć przełącznik wcześniej lecz półbieg wejdzie Ci dopiero po wciśnięciu sprzęgła.
Zakres wysoki i niski czyli duża mała skrzynia przełączenie pomiędzy tymi zakresami następuje dopiero w pozycji neutralnej (na luzie).Podniesienie przycisku górna skrzynia czyli wysoki zakres, opuszczenie przycisku niski zakres mała skrzynia.

Hamulec ręczny mało widoczny na tym zdjęciu ale znajduje się z prawej strony kierowcy niektóre skakanki są dodatkowo wyposażone w tak zwany zbijak taki dodatkowy hamulec ręczny który jest zaworem bezpieczeństwa że po zejściu pewnej ilości powietrza z układu hamulce zostają zablokowane.Po nabiciu powietrza spuścisz hamulec ręczny jeżeli przy próbie ruszenia będziesz czuł że koła nadal są zablokowane w okolicach dźwigni hamulca ręcznego powinien znajdować się wystający przycisk którego należy wcisnąć.

Takie podstawowe informacje. Życze powodzonka na egzaminie. :wink:

Zdjęcia wykorzystane ze strony http://www.allegro.pl
Zdjęcie drążka zmiany biegów użyte z forum w.c. od Moderatora Jacka mam nadzieje że nie ma przeciwskazań :?:


Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, 8:04 przez Filip85, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Mam tak właściwie lepsze zdjęcie schematu:
Obrazek
RH-szybki wsteczny
RL-wolny wsteczny
C-bieg pełzający
Oczywiście szybki wsteczny nie włączamy popychając dźwignię mocno w lewo i do przodu tylko przełączając "grzybkiem" na skrzyni do góry i w miejsce RL :)

Obrazek
włącznik świateł zaznaczony kółeczkiem.

(c) Jacuś oczywiście :]


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

wielkie dzięki panowie :D
a mam jeszcze pytanie co do biegów
połówek raczej używać nie będę(czy jak myślicie??) a jak przejść z tej niskiej na wysoką??
jak jeździłem na C Midlumką to było tak:
jadę na 4-pstryczek na wysoką-sprzęgło i 5
tutaj jest tak samo??

_________________
gdzieś w unii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Rozpędzasz się 1---2---3 grzybek/pierścień (jak kto woli) do góry i w miejsce jedynki :) Grzybkiem lub pstryczkiem możesz przełączać cały czas (choćby z nudów :] ), ale dopiero po wciśnięciu sprzęgła i odpuszczeniu go zmieni się bieg (połówka lub górna/dolna skrzynia)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Jezli kolega nie rozumie to proponuje przeczytać temat "schematy biegów" tam jest wszystko dokladnie opisane :)

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

Cytuj:
Jezli kolega nie rozumie to proponuje przeczytać temat "schematy biegów" tam jest wszystko dokladnie opisane :)
kolega rozumie tylko chciał sie upewnić że w Scani działa to tak samo jak w Midlumce :]

_________________
gdzieś w unii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Aha to ok, nie czepiam sie juz :D

Widzę że ta Scania nawet nowa jest wiec z przechpdzeniem z malej na duzą skrzynie i odwrotnie nie powinno być problemów (jak to byla w starszych rocznikach i Scaniach serii 3) wiec musisz zobaczyc schemat biegów troszke pomyśleć i nie powinno być probolemów ze skrzynią ;)

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

no i poległem... :?
o dziwo nie na łuku tylko na parkowaniu tyłem a zły jestem na siebie jak cholera bo egzaminator był bardzo w porządku facetem :x
no ale niestety-trzeba czekać na 2 podejście
aha-co do skrzyni to o ile się przyjrzałem to było 8 biegów do przodu z tym przełącznikiem z boku gałki
czy był ten pierścień z dołu to nie wiem...

_________________
gdzieś w unii


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 0:28
Posty: 124
Lokalizacja: => PL <=

Szkoda ale będzie dobrze,wiara i byle do przodu.
Ja już gipsu nie mam, więc pora wrócić na kurs.Jak tam plac w Jastrzebiu ?

_________________
B <= 2000
widlak & butle gazowe <= 2007
C & C+E <= 2008
D <= 2010
A => brak


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:00
Posty: 154
Lokalizacja: wisła

Co bo OT nie walić odpowiem tutaj
viewtopic.php?f=47&t=12940

_________________
gdzieś w unii


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: