Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 paź 2007, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 paź 2007, 1:25
Posty: 11

Panowie przeglądając tematy na forum nie zaóważyłem powyższego tematu.

Proszę opiszcie z własnego doświatczenia waszą technikę lub styl jazdy LKW (Chodzi mi głównie o jak najmniejsze zurzycie paliwa?)W jakie partie obrotów kręcic motor ? Itd:

Z perspektywy młodego stażem kierowcy ma to duże znaczenie przyjmując sie do nowej firmy pracodawca na pewno bieże ten aspekt pod uwagę w dalszym rozwoju tego kierowcy w swojej firmie .

Ps: Za odpowiedzi wielkie dzięki!!!

Zauważyłem, doświadczenia, zużycie, bierze.

W przyszłości staraj się popełniać mniej błędów. / Łukasz


[ Dodano: Nie, 28.10.2007, 18:40 ]
Sorry za byki (za długi czas mieszkania poza krajem) pi....li sie wszystko z niemieckim!


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

jeżdżąc trzeba robić tak, aby obrotomierz był trochę mniej czerwony od tego postu.

w każdym samochogdzie jest zielone pole na obrotomierzu i to wystarczy. ważna jest świadomość, że silnik najwięcej zużywa przy rozpędzaniu, więc aby mieć jak najmniejsze żużycie trzeba mało przyspieszać, a żeby to robić, trzeba mało hamować. czyli jazda musi być bardzo płynna.

ps. Zbigniew Brzeźiński (doradzca byłego Prezydenta USA Cartera) urodził się poza Polską i do czasu pełnienia tej funkcji nigdy nie był w kraju. jednak mówi i pisze nienagannie po polsku.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Kazdy samochod danej marki, silnik zachowuje sie inaczej. Po drugie duzo zalezy co przewozisz, na jakich trasach, nawierzchniach itp.

Jezeli jedzisz po drogach asfaltowych, autostradach itd samochodem typu ciagnik+naczepa to staraj sie wykorzystywac caly dostepny moment silnika (oczywiscie trzeba znac charakterystyke silnika), badz tez jak kolega Cyryl wspomnial sugerowac sie zielonym polem.
Samochod bedzie malo spalal jezeli bedziesz rozpedzal go (np do predkosci max) wybierajac biegi tak ze przelaczenie na nastepny odbywa sie na koncu zielonego pola, a po wrzuceniu nastepnego obrotomierz spada przed zielone (i tu trzeba by znac charakterystyke silnika przy jakich obrotach ma juz odpowidni moment) - czyli rozpedzac samochod do danej predkosci zmieniajac jak najrzadziej biegi bez "meczenia" silnika (pedal gazu podczas przyspieszania na poszczegolnych przelozeniach moze byc nawet w podloge).
No i oczywiscie trzeba przewidywac co sie stanie na drodze - tak aby uniknac zbyt czestych przyspieszen oraz hamowan.
Cytuj:
Z perspektywy młodego stażem kierowcy ma to duże znaczenie przyjmując sie do nowej firmy pracodawca na pewno bieże ten aspekt pod uwagę w dalszym rozwoju tego kierowcy w swojej firmi
Ciekawi mnie tylko co powiedza na to koledzy kierowcy z pracy :lol: Jezeli wszyscy maja stale normy to nie ma co ich zanizac - zreszta porozmawiaj z nimi to bedziesz wszystko wiedzial.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Delikatniej mówiąc najpierw będzie to Twoje spalanie faktyczne. Gdy pobędziesz trochę w zawodzie, nauczysz sie jeździć ekonomicznie i co trzeba zrobić z resztą która została...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: