Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 paź 2007, 8:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom

jak sie smiga po rumunii czyli to co w temacie

jakas specyfika tego kraju, na co uwazac, na co zwracac szczegolna uwage, czego nie robic, jak wygladaja drogi szczegolnie oznakowanie czy dobre czy kiepskie, jaka navipolecacie na ten kraj

mam okazje kilku kursów w te rejony i jeszcze nie podialem decyzji

podpowiedzcie

Nazwa tematu zmieniona. / Łukasz

_________________
Zakład Transportu i Spedycji Lasów Państwowych


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 16:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Do mnie niestety ten kraj nie przemówił pozytywnie pod wieloma istotnymi względami. Zacznijmy może od stanu dróg i ich oznakowania. Powiem krótko: pod tymi dwoma względami jest o wiele gorzej niż w naszym kraju. Dziura za dziurą, bardzo rzadko można spotkać na rumuńskich drogach pas awaryjny. Oznakowanie jest bardzo kiepskie, czasami się zdarza, że przejeżdżając przez miasteczka znikają znaki, które prowadziły nas do kolejnych miast, przez które przebiegała droga tranzytowa. Częstym widokiem mogą być także znaki pozasłaniane krzakami. Rumunia jest krajem górzystym, a przecież drogi muszą być jakoś rozmieszczone i niestety skazanym się jest jeździć po odcinkach górzystych, które są spotykane dosyć często. Łańcuchy w zimie będą niezbędne. Co prawda drogi w Rumunii są remontowane, ale skutkuje to zwężkami, które są częstymi widokami. Na duży plus zasługuje sygnalizacja świetlna w miastach. Przy sygnalizatorze zamontowany jest specjalny stoper informujący nas o czasie pozostałym do zapalenia czerwonego/zielonego światła.

Unikaj robienia pauz (w szczególności długich) na dzikich parkingach, lub na małych parkingach gdzie stoi mało ciężarówek. Może się to zakończyć nieprzyjemnie. Można powiedzieć, że parkowanie w tym kraju wskazane jest na dosyć "tłocznych" parkingach gdzie jest sporo zestawów, wtedy ryzyko niebezpieczeństwa jest mniejsze choć nigdy stuprocentowe. W godzinach wieczornych znalezienie miejsca na tych bezpieczniejszych postojach jest trudne.

Konkretnych map elektronicznych polecić Ci nie mogę, ale uważam, że dobra mapa Europy powinna zdać egzamin. Podobnie z atlasami drogowymi.

Myślę, że to wszystkie ważne informacje o tym kraju, jeśli byś miał jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało, w miarę możliwości postaram się udzielić odpowiedzi.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Kolega Łukaszz świetnie opisał ci stan ich dróg. Są one o wiele gorsze od naszych, ponieważ tam nigdy nie łatają powstałych dziur. Co do dróg to dodam jeszcze, abyś się nie zdziwił jak przez drogę przebiegnie ci jakieś zwierze (koń, dzik, krowa), więc na nie też musisz uważać, szczególnie w nocy. :wink:
Również polecam ci parkingi gdzie stoi większa ilość ciężarówek, ponieważ na tych małych możesz obudzić się w aucie bez kół, lub co gorsza bez ładunku.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 19:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2006, 16:10
Posty: 407
GG: 0
Samochód: duży z naczepą
Lokalizacja: Opolskie

Więc wypadałoby tutaj nieco sprostować. Odnośnie stanu dróg w RO, więc ktoś kto jeździł sporo po RO z pewnością potwierdzi, że mylnie napisaliście o drogach. Owszem wjeżdżając do RO od strony Węgier z przejścia Bors droga do Oradei jest kipeska ale to zaledwie 50km od Oradei w głąb kraju do każdego większego miasta drogi są w dobrym stanie, nie wspomne już o drodze nr 1 tranzytowej na Bukareszt, tak samo tranzytowa na BG przez Caransebes i Orsova czyli dk 6 również bez zarzutów. Również jadąc w kierunku Mołdawi nie napotkamy większych trudności na drodze. Jedyne co przyznać trzeba w kiepskim stanie są górskie odcinki dróg, wiec jadąc np. do Brasov, warto nadłożyć kilkadziesiąt km więcej 1-dynką do końca, niż odbijać wcześniej. Pozatym jedynym mankamentem to owszem częsty brak marginesów i możliwość napotakania nieoświetlonego zaprzęgu koni w nocy. Jest też autostrada od Pitesti do Bukaresztu i z kolca Bukaresztu w strone portu w Constantinie.

Kwestia parkingów jak napisali poprzednicy, nie sugeruj się jednak ich wielkością tylko ceną. Srednio za bezpieczny parking zaplacisz od 3 - 8 Eur co nie znaczy, że nie ma droższych czy też tańszych. Jeżeli to możliwe to omijaj postoju w Pitesti przy UC ale o szczegółach dowiesz sie od kolegów w RO. Jeszcze jedna sprawa nie daj się złapać w Bukareszcie na naciągaczy z taksówek, którzy będą oferowali Ci doprowadzenie pod miejsce rozładunku, bo się na końcu nieźle zdziwisz ile Ci za to zaśpiewa, po prostu podziękuj.

Pozatym obowiązująca waluta Leje, żwyność, tytoń, alkohol kilka procent tańszy niż u nas.

Obszerniej gdzieś o RO pisałem w temacie z tras DAF'a, jak znajde link to Ci tu podrzuce.

>>TUTAJ<<

_________________
Jezus też palił !!! wszyscy palili !!! to prawda, tym wszystkich których "uzdrowił"? dał poprostu pare gramow ze swojej plantacji!! ot cała prawda!


Tytuł:
Post Wysłano: 17 paź 2007, 8:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom

Dzieki za odpowiedzi napewno beda one pomocne nie tylko mnie...

Ogolnie to te kolka co mam zrobic sa dosc nietypowe i tu do was kolejne pytanie

Kolko zaczyna sie w Holandii dokladnie kolo niemieckiej granicy (Nijmegen)
a konczy w stolicy Rumuni celem jest przewiezienie naczep nowych nie smiganych platworm niskopodwoziowych na wielu osiach....w kursie powrotnym ten sam ladunek ale naczepy innego typu.

Dlugosc trasy to ok 2100 km w jedna strone wiec jest co dymac i pewnie zamie to 7 dni albo i wiecej zalezy jak pojdzie droga.

Jaka cene proponowalibyscie za taka usługe ... mam swoje zdanie ale chce sie zapytac jakie stawki sa na tamtych trasach

_________________
Zakład Transportu i Spedycji Lasów Państwowych


Tytuł:
Post Wysłano: 17 paź 2007, 9:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lut 2005, 22:59
Posty: 122
Lokalizacja: Brzesko

Od wejścia Rumuni do unii stan dróg się pogorszył nie ma co mówić, sporo firm się przerzuciło w tamte rejony, ruch jest 2x większy niż przed unią, widać to chociażby na obwodnicy Bukaresztu ( prawa strona ), koleiny są ogromne, koła aż piszczą. Co do parkingów i jazdy po samej Rumuni to najlepiej złap się jakiegoś Polaka, naszych samochodów tam jest od groma więc nie będziesz miał problemów. Do drogi to mogę powiedzieć żebyś jechał jak większość kierowców na Arad, Sibiu, Ramnicu Valcea, Pitesti, masz drogę mniej górzystą, może jest koło 100km więcej ale czasowo wyjdziesz tak samo no i normę masz mniejszą.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 paź 2007, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom

A co ze stawkami ?

_________________
Zakład Transportu i Spedycji Lasów Państwowych


Tytuł:
Post Wysłano: 18 paź 2007, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Bywałem i będę bywał bo jest dobry klient w Rumunii na nasz towar... :mrgreen:
Rumunia- najważniejsze by nie rzucać sie za bardzo w oczy (normalnie jak bliski wschód), tak jak LUKASZ pisał to święta prawda z tymi drogami- niestety, na większości parkingów w Rumunii nie działa oświetlenie, lub tego typu rzeczy, więc najlepiej jak jak najrzadziej się tam zatrzymywać, uważać trzeba na "drobnych złodziejaszków" buszujących po parkingach,
Specyfikacja kraju?:
Ustrój: Republika
Waluta: 1 Lej = 100 Bani
Język urzędowy: Rumuński
Języki używane: Rumuński, Węgierski, Cygański, Niemiecki, Turecki, Serbski, Ukraiński
powierzchnia: 238 391 km (kwadratowych)

:mrgreen:

Pozdro ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 14 sty 2008, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 paź 2007, 13:39
Posty: 106
GG: 0

Prawdę mówiąc z tego co słyszałem od paru osób to drogi w Rumunii przynajmniej te główne są dobrym stanie tak jak w Polsce.


Post Wysłano: 15 sty 2008, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Dopiero od kiedy weszli do Unii - dostają dotacje to remontują, ale patrząc na całokształt infrastruktury drogowej to jest lekko mówiąc mniej zaawansowana niż w Polsce ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 15 sty 2008, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Dopiero od kiedy weszli do Unii - dostają dotacje to remontują, ale patrząc na całokształt infrastruktury drogowej to jest lekko mówiąc mniej zaawansowana niż w Polsce ;)
Dokładnie. Jak kumpel powiedział mi jak się tam robi drogi dojazdowe do mniejszych miejscowości to po prostu "zdębiałem". :lol:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: