Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 19 kwie 2017, 21:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 sie 2010, 20:13
Posty: 75
GG: 0
Wyjasni mi ktos czym sie roznia , jakie jest zastosowanie tandemu a jakie przyczepy o skretnym dyszlu. Dlaczego np. pod bdf-y stosuje sie jedno i drugie rozwiazanie, ktore jest lepsze, jakie sa roznice pomiedzy nimi. Nigdzie nie znalazlem podobnego tematu, ani tu ani na innych forach a wydaje mi sie to ciekawe czym sie kieruja firmy kompletujace zestawy pod np. wyzej wymieniony przewoz bdf?


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 21:31 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3632
Lokalizacja: SJ
Ja tam doświadczenia nie mam z tego typu sprzętami, ale z tego co przeczytałem i własnej wiedzy:
- tandemem łatwiej się manewruje, na tej zasadzie co i naczepą, więc byle trakturzysta sobie poradzi. Korni ostatnio miał jakieś doświadczenia z kierowcą, który miał cofnąć pod BDFy.
- jak trzeba często odpinać przyczepę, to na obrotnicy po prostu ją zostawiasz, tandem trzeba podpierać nogami, dlatego na obrotnicy często chodzą z hakowcami. Pazdz kiedyś o tym pisał.
- podobno, że jak się już umie podcofywać do tyłu przyczepą na obrotnicy, to łatwiej wjechać w ciasne miejsca niż tandemem. Zresztą, ze względu na 2 punkty łamania i do przodu łatwiej wjechać, bo idzie bardziej po śladach samochodu.


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 21:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 sie 2010, 20:13
Posty: 75
GG: 0
Wobec tego mozna stwierdzic, ze przyczepa jest lepsza? Choc szczerze powiem, ze zdecydowanie czesciej widuje tandemy. Sa jeszcze jakies wytyczne kiedy lepiej wziac tandem a kiedy przyczepe na obrotnicy? Czym woleli byscie jezdzic?


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 22:03 
Online
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 561
Samochód: Renault Range T460
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL
Osobiście jak już miałbym jeździć takimi sprzętami to wybrałbym przyczepe na obrotnicy. Myśle, że tandemy są więcej spotykane ze względu na łatwość manewrowania, bo w przypadku obrotnicy, trzeba mieć troche oleju w głowie, aby tym gdzieś cofnąć.

_________________
C, CE, KW :)


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 22:23 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 3193
GG: 4418543
Samochód: Poobijany
Lokalizacja: Jawor
W Rabenie wszystko ma być wymienione na tandemy, tylko dlatego, że większe puszki można na to wsadzić

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej
3Z6Z


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 22:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 sie 2010, 20:13
Posty: 75
GG: 0
Damian Daf skoro latwiej manewrowac tandemem to skad taki wybor?
Korni czyli przewaga tandemow to latwosc manewrowania i i mozliwosc zabierania wiekszych puch? Wobec tego skad taka popularnosc zwyklych przyczep np u wroga?


Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 22:50 przez HeniekStar, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 22:42 
Online
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 561
Samochód: Renault Range T460
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL
Miałem bardzo krótki epizod z taką przyczepą (miesiąc) i dawałem rade. Wybór taki, poniważ:
-mniej zachodzi, bardzo łatwo można wjechać w ciasne miejsca,
-nie trzeba uważać na zachodzący tył,
-rozpinanie jest bardziej "przyjemne", nie upierdzielisz sie tak jak w przypadku tandema, gdzie zaczep i złączki do powietrza pochowane są pod skrzynią ładunkową,
-jest możliwość skompletowania zestawu tzw. przejazdowego, polega to na tym, że przyczepa posiada też z przodu drzwi, opuszczamy winde w aucie tak, aby była możliwość przejazdu z przyczepy na auto i bez rozpinania możemy załadować zestaw z rampy :)

Duży minus dla przyczep to... No nie ma co ukrywać, przy małych luzach na obrotnicy, lubią "tańczyć" w koleinach.

_________________
C, CE, KW :)


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 0:57 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 404
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze
Damian_DAF pisze:
Duży minus dla przyczep to... No nie ma co ukrywać, przy małych luzach na obrotnicy, lubią "tańczyć" w koleinach.


Trochę w życiu przerobiłem takich przyczep i nie zgodzę się z tym. Stan krańca nie wpływa na bujanie w koleinach tylko rodzaj zastosowanych osi oraz stan amortyzatorów.


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 7:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3204
Samochód: w dizlu :D
Olwin, ale jak masz tulejki na dyszlu wywalone to dzieje się to co pisał Damian.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Naczelny bankurt WC z zakazem wypowiedzi ;)


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 7:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3254
Samochód: zielony i grafitowy
na ten temat właściwie można spokojnie napisać magisterkę jeżeli nie przewód doktorski.....
zalety tandemu - przede wszystkim możliwość załadowania większej objętości towaru jak również ilości palet, łatwość manewrowania nie jest prawda że łatwiej wstawić w ciasne miejsce przyczepę z obrotnicą tandem również ładnie sie składa i mniej trzeba sie nakombinować, przyczepa z obrotnicą nie zachodzi z tyłu tandem tak szczególnie przy ostrym zawracaniu " w miejscu", załadunek właściwie nie ma różnicy choć w przypadku tandemu należy ładunek rozłożyć maksymalnie równo - na sprzęg maksymalny nacisk to 1000 kg (tak jest na tabliczce) w przypadku obrotnicy nie ma to żadnego znaczenia.
kiedys nie było tandemów i każdy kto miał "E" potrafił jeździć z obrotnicą dziś system szkolenia nie przewiduje takiego szkolenia co więcej uczą jeździć na krótkich samochodach i krótkich przyczepach.
co do rozpinania - tandem chyba jest łatwiej rozpiąć dlatego że wszystkie przewody są z boku pojazdu (trzeba tylko przykucnąć), a sprzęgi odpina sie dźwignią też wychodzącą z boku (sa modele gdzie trzeba sięgnąć aż do samego sprzęgu do rączki i wtedy gdy zaczep jest w kiepskim stanie technicznym lub przyczepa krzywo stoi to jest problem.
optymalnym rozwiązaniem jest tandem przejazdowy to po prostu bajka - otwierasz drzwi kładziesz płytę i ....... w magazynch FM szanowni Państwo nie wjeżdżają mimo że płyta jest atestowana itd.....( nie bo nie i juz).
co do ewentualnego porównania z przyczepa z obrotnicą to jak ktos potrafi jeździć taka to i na tandemie sobie da rade bez żadnych problemów - nie potrafię porównać tego systemu do naczepy bo mimo długiej praktyki nigdy nie miałem przyjemności jeździć z naczepą.

_________________
transport w stagnacji.
administrowanie i zarządzanie nieruchomościami.


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 9:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 2703
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów
Damian_DAF pisze:
jest możliwość skompletowania zestawu tzw. przejazdowego, polega to na tym, że przyczepa posiada też z przodu drzwi, opuszczamy winde w aucie tak, aby była możliwość przejazdu z przyczepy na auto i bez rozpinania możemy załadować zestaw z rampy :)

W tandemach również zastosowanie 'przejazdówek' ma miejsce. Wielokrotnie spotykane w Szwajcarii czy w Austrii. Zatem w tej kwestii mamy remis.

_________________
BAUER - Ni mom hektara!
Holenderski Jelcz - CISKEJ TU!
09.09.2011r. [*] Sylwek. Pamiętamy.


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 20:07 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3254
Samochód: zielony i grafitowy
Bauer pisze:
Damian_DAF pisze:
jest możliwość skompletowania zestawu tzw. przejazdowego, polega to na tym, że przyczepa posiada też z przodu drzwi, opuszczamy winde w aucie tak, aby była możliwość przejazdu z przyczepy na auto i bez rozpinania możemy załadować zestaw z rampy :)

W tandemach również zastosowanie 'przejazdówek' ma miejsce. Wielokrotnie spotykane w Szwajcarii czy w Austrii. Zatem w tej kwestii mamy remis.

szczerze mówiąc nie spotkałem przyczepy z obrotnicą "przejazdowej", ale może mało jeszcze widziałem.

_________________
transport w stagnacji.
administrowanie i zarządzanie nieruchomościami.


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 21:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 404
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze
jabson pisze:
Olwin, ale jak masz tulejki na dyszlu wywalone to dzieje się to co pisał Damian.


Tak to też może mieć wpływ, ale wyraźnie napisał o obrotnicy a nie dyszlu. :wink:


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 23:24 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 3125
zzx pisze:
szczerze mówiąc nie spotkałem przyczepy z obrotnicą "przejazdowej"


A ja i owszem, choć nie jest to częsty widok. Pierwszy lepszy przykład: ciężarówki Rossmann'a.

http://www.logpr.de/wp-content/uploads/ ... nn_Lkw.jpg


zzx pisze:
co do rozpinania - tandem chyba jest łatwiej rozpiąć dlatego że wszystkie przewody są z boku pojazdu (trzeba tylko przykucnąć), a sprzęgi odpina sie dźwignią też wychodzącą z boku (sa modele gdzie trzeba sięgnąć aż do samego sprzęgu do rączki i wtedy gdy zaczep jest w kiepskim stanie technicznym lub przyczepa krzywo stoi to jest problem.



A przewody w tradycyjnej przyczepie to gdzie są? Odczepienie przyczepy trwa minutę od wyjścia z auta i wliczając w to powrót do samochodu. I nie trzeba kręcić korbą.

zzx pisze:
nie jest prawda że łatwiej wstawić w ciasne miejsce przyczepę z obrotnicą tandem również ładnie sie składa i mniej trzeba sie nakombinować


A mnie się wydaje, że jest i to bardzo dużą. Przykład zmiana kontenerów BDF. Często są ciasne miejsca, gdzie pod kontenery trzeba wjechać z kąta 90°. Tandemem nie ma szans. Owszem jest możliwość, zabierasz kontener na auto, podczepiasz przyczepę i przerzucasz pudło na tył. Ale ile więcej roboty i jaka strata czasu? To samo odpinając kontenery, gdzie wyjeżdżając z pod niego przyczepą na krańcu możesz się od razu się łamać, a tandemem potrzebujesz miejsca z przodu, żeby się wyciągnąć, bo inaczej nie wyjedziesz spod kontenera. Nieraz jeździłem po jakichś wsiach, gdzie na do firmy nie było szans wjechać naczepą, ani nawet tandemem, tylko obrotnicą. Szczytem była jedna firma, gdzie trzeba było się rozczepić na ulicy, a gostek przyczepę zabierał małym traktorem, bo całym zestawem nie szło wjechać.


Wracając do sedna. Nie ma odpowiedzi, która przyczepa jest lepsza, bo każde auto użytkowe dostosowane jest pod konkretną pracę, a nie "widzi mi się" kierowcy. Tandemy, to przede wszystkim zestawy przestrzenne. Dzięki konstrukcji przyczepy centralnoosiowej, gdzie dyszel chowa się pod nadwozie auta, można do minimum zniwelować odległość zabudowy przyczepy od pojazdu, przez co uzyskujemy maksymalną przestrzeń ładunkową, gdzie w zwykłych przyczepach nigdy tego nie uzyskamy. A przyczepy z przednią osią skrętną, to w dużej mierze BDFy, hakowce, ale nie tylko, bo i np. auta dystrybucyjne, gdzie w ciasnych miejscach łatwiej jest zmieścić się takim zestawem, bo przyczepa idzie praktycznie jak po sznurku za solówką. Dlaczego np. auta do przewozu drewna, to zwykłe przyczepy, a nie tandemy? Przewagą takiej przyczepy jest też jej większa stabilność. Tandem łatwiej "wyłożyć" przy dużych nierównościach w grząskim terenie. Itd. itd.


Na górę
PostWysłano: 21 kwie 2017, 0:16 
Online
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 719
Samochód: w ETS'ie
Ja to długo nie jeżdżę z przyczepa ale powiem szczerze ze świetnie się tym jeździ co prawda jest to ciut dłuższe niz bdf ale faktem jest ze jak sie opanuje zasady i zapomni o nawykach z naczepy to na prawde cofa sie tym świetnie. Przed wyjazdem ćwiczyłem na wywrotce 6x4 i krótkiej brandysce i mialem chwile zwątpienia bo jednak takiej konfiguracji jest jeszcze ciężej w manewrowaniu (dwie osie napędowe na końcu ramy, krótkie auto i przyczepa) ale idzie i takie opanować. U mnie Tata jeździ takimi całe zycie i nic innego nie chce, raz pojechaliśmy razem jak jeszcze jelcza mialem to podsumował to krótko: pi3rd0le całe naczepy :) mi chyba tez będzie ciezko kiedyś wrócić na naczepę jeżeli kiedykolwiek wrócę na stałe do Polski. Jedyna opcja to jak wyżej napisano to drewno (ale te patologie) albo budowlnka (tez nie lepiej)


Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk

_________________
40 km to nie odległość
40 lat to nie wiek
40% to nie wódka


Na górę
PostWysłano: 21 kwie 2017, 6:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1472
GG: 8830469
Samochód: Atego / A4
Lokalizacja: SKL
Dobrym przykładem na zastosowanie tandemów, naczep i różnych przyczep na skrętnym dyszlu jest właśnie Rosman. Może ktoś podpowie czemu w ich flocie można spotkać takie różne wynalazki? Widziałem też kilka razy takie naczepy jak ciągnął willi betz chyba do przewozu aut. Co w nich może wozić Rosman, bądź czemu korzystają z takiego skladaka, a nie np. Normalnej naczepy?


Na górę
PostWysłano: 21 kwie 2017, 16:11 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1197
GG: 1
Samochód: z bawarii.
Szaki pisze:
Dobrym przykładem na zastosowanie tandemów, naczep i różnych przyczep na skrętnym dyszlu jest właśnie Rosman. Może ktoś podpowie czemu w ich flocie można spotkać takie różne wynalazki? Widziałem też kilka razy takie naczepy jak ciągnął willi betz chyba do przewozu aut. Co w nich może wozić Rosman, bądź czemu korzystają z takiego skladaka, a nie np. Normalnej naczepy?

Zapewne chodzi o zwrotność, przyczepa na obrotnicy jest dużo zwrotniejsza, a jak ona nie wejdzie to można wjechać samym solo. A przy naczepie kupa, nie wjechałbyś wcale

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Na górę
PostWysłano: 21 kwie 2017, 16:22 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 1485
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Szaki pisze:
Widziałem też kilka razy takie naczepy jak ciągnął willi betz chyba do przewozu aut. Co w nich może wozić Rosman

To są naczepy z dwoma pokładami i można piętrowac wózki z towarem


Na górę
PostWysłano: 22 kwie 2017, 13:34 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 2391
GG: 997
Samochód: 18.480
Lokalizacja: CG
Takie same, jeżdżą ze Słowacji do Tesco w Teresinie.

_________________
"...bo wie, że zostanie skazany zboczeniec nie przez sąd ale przez typową rękę jak to się mówi, Człowieka Charakternego..."


Na górę
PostWysłano: 23 kwie 2017, 19:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 172
Na pewno tandemem łatwiej ruszyć na śliskiej nawierzchni niż z przyczepą. Jednak ten dyszel dociska solówkę a jeszcze gdy jest w niej opcja uniesienia na chwile (przy załadowanej) trzeciej osi to już bajka. I czysto teoretyczne moje dywagowania ale myślę ze w razie jakiegoś poślizgu łatwiej opanować tandem niż przyczepę na obrotnicy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy