Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 wrz 2009, 11:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2009, 14:44
Posty: 2
GG: 6116838

Witam,
jestem nowy na forum, więc najpierw wszystkich serdecznie witam :)

Chcę kupić wywrotkę, budżet to 100 tys. zł. Poszukuję sprzętu z 3-stronnym kiprem, o mocy minimum 280 KM, z napędem 6x4 (czy 6x2 lub 4x4 zdałby egzamin w cięższym terenie?), o ładowności ok. 12t (może być więcej, ale wtedy pewnie mocniejszy silnik, więc i starszy rocznik itd.). Takich rzeczy jak niskie spalanie czy bezawaryjność nie wymieniam, bo to nie koncert życzeń ;)
Wywrotka będzie używana do przewożenia przeróżnych materiałów. Jako, że będzie to pierwszy sprzęt w firmie, musi być uniwersalny. Początkowo ma służyć jako swoiste "uzupełnienie" koparki / koparko-ładowarki, więc przewożenie gliny czy kruszywa będzie na porządku dziennym. Dlatego zależy mi na tym, aby sprzęt dobrze radził sobie w terenie. Może się również zdarzyć, że będzie wozić masę bitumiczną.
Wczoraj oglądałem Renault Keraxa 420, którego sprowadził znajomy. Co myślicie o tym sprzęcie? Generalnie interesują mnie najbardziej takie marki jak Scania, MAN i Volvo, ale oczywiście wszystko zależy od pieniążków.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady.

PS. Jeśli podobny temat istnieje, to biję się w pierś. Szukałem, ale nie znalazłem.


Post Wysłano: 06 wrz 2009, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

ojciec jeździ na wywrotkach więc się go podpytałem.... przy kwocie 100tys PLN raczej auto które już troszke przeszło także Scanii ojciec nie poleca ze względu na ramę z którą będą problemy, jeśli piszesz że auto ma dobrze radzic sobie w terenie to Iveco albo Mercedes, u ojca w firmie są same Mercedesy i praktycznie żadnych problemów, jeżdżą bezawaryjnie mimo iż więkoszośc ma bliżej do pełnoletności niż do nówki, ale Actrosy niestety swoje kosztują....

napęd 6x2? zapomnij, jak byś miał pod auto tylko prace przy wożeniu asfaltu to tak ale nie w ciężki teren, przy 4x4 nie będziesz miał ładowności 12t w żadnym wypadku


Post Wysłano: 07 wrz 2009, 8:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2009, 14:44
Posty: 2
GG: 6116838

Czy Iveco nie będzie się sypało? Już dwie osoby będące w temacie odradzały mi tą markę ze względu na wysoką awaryjność.


Post Wysłano: 07 wrz 2009, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Witam :) .
Kolego powiem tak,Scanie odradzam ze względu na małe możliwości w terenie,niski prześwit.Co do keraksa to też odradzam,ze względu na awaryjność,ale w terenie spisuje się dobrze.Obecne many spisują się dobrze,ale co do starszego typu to nie mam pojęcia.Volvo w szczególności polecam ze względu na komfort,nawet duży prześwit,dobre możliwości w terenie,małą awaryjność.

Co do Iveco to powiem tak,w teren świetne autko,ale z awaryjnością bywa różnie.Jak coś to pisz kolego do mnie na gg.Pozdrawiam.

_________________
:]


Post Wysłano: 07 wrz 2009, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

powiem Ci tak że ja wybrałbym coś z Mercedesa - mała awaryjność , w miarę dobry prześwit i przyzwoite ceny :)


a w terenie radzą sobie bardzo dobrze :)



:U

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Post Wysłano: 07 wrz 2009, 19:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Nom Actrosy to są terenowi wyjadacze :D ,ale palą bardzo dużo z awaryjnością to jest różnie,komfort jest dobry,ale mocy im często brakuje.

_________________
:]


Post Wysłano: 07 wrz 2009, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

hmmm palą ale jadą...

to musiałeś na feralne sztuki trafić... u nas były 3 i działały bez zarzutu a kierowcy na brak mocy nie narzekali a warunki były nie zbyt ciekawe...

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Post Wysłano: 07 wrz 2009, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6309
Lokalizacja: Wrocław

po pół roku babrania się w błocie mając swoje i mnóstwo podnajętych aut mogę mniej więcej powiedzieć jakie najlepiej sprawdzają się w terenie.
wywrotki nasze MB 6x8 po lekkich opadach są nieprzydatne. zdają egzamin tylko pojazdy z napędem na wszystkie osi, jednak budowlańcy najbardziej sobie cenią stare Tatry 6x6.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 07 wrz 2009, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 paź 2008, 15:02
Posty: 152
GG: 5839699
Samochód: tabaluga ^
Lokalizacja: Przemków/głogów DK 12

popatrz tu http://www3.picturepush.com/photo/a/142 ... C00930.jpg man-y przeważaja to o czymś świadczy. Foto by MariuszeK

_________________
#IRC


Post Wysłano: 10 wrz 2009, 7:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 241
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]

Wiesz kolego tak można wszystko interpretować...u ojca w firmie jako wywrotki jeździły same Volva FM, znowu u Bojana w Mińsku większość taboru to Actrosy, tak samo POL-AQUA i inne firmy...raczej w budowlance ogólnie MB przeważają...sam słyszałem, że w terenie bardzo dobrze pracują. Co do MPI to tylko trzeba dobrze silnik sprawdzić i skrzynię biegów sprawdzić, żeby nie kupić i nie włożyć kilkunastu tysięcy w naprawę.

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Post Wysłano: 15 wrz 2009, 17:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lip 2009, 15:20
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Katowice

Cytuj:
po pół roku babrania się w błocie mając swoje i mnóstwo podnajętych aut mogę mniej więcej powiedzieć jakie najlepiej sprawdzają się w terenie.
wywrotki nasze MB 6x8 po lekkich opadach są nieprzydatne. zdają egzamin tylko pojazdy z napędem na wszystkie osi, jednak budowlańcy najbardziej sobie cenią stare Tatry 6x6.

WItam zgadzam się z kolegą CYRYLEM najlepsze w ciężki teren są tatry 6x6 auto 4x2 stanowczo odradzam 4x4 to mała wywrotka też nie zawsze się sprawdza


Post Wysłano: 23 wrz 2009, 11:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2008, 21:05
Posty: 48
GG: 6312325
Lokalizacja: Chojnice

kolego jezeli moge to powiem Ci,ze jak znajdziesz mercedesika 1722 z napedem na wszystkie kolka i bez hdsa to masz mega sprzet, nie jest to nowosc jakas,bo z lat 90 tych,ale ...

prosta konstrukcja co za tym idzie tanie czesci eksploatacyjne
swietnie sprawuje sie w baaardzo ciezkim terenie
male spalanie ;)
bezawaryjnosc


u mnie w firmie byly wszystkie rodzaje i marki tych sprzetow jezdzilem rozmaitymi furami,ale ten najbardziej mi przypadl do gustu, brodzilem nim w wodzie,czasem w blocie zanurzal sie gleboko,a i 12 ton na niego zaladujesz ;)

polecam i pozdrawiam


Post Wysłano: 17 paź 2009, 10:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

Gdzie biorą pod mase auta 2osiowe??

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Post Wysłano: 17 paź 2009, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2008, 21:05
Posty: 48
GG: 6312325
Lokalizacja: Chojnice

ja wozilem mase nim i nawet kolego kiprowalem ja do maszyny :D

tylko zasugerowalem i kolega sam podejmie decyzje ,wiec looz :?


Post Wysłano: 17 paź 2009, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

A jakiś nowy (~2005) Kamaz? Widziałem takie do 100.000 zł i myślę, że takiemu autu ciężki teren nie jest zbytnio straszny, nie wiem tylko czy były dostępne z trójstronnym wywrotem.

Poza tym - Tatra 815, Scania serii 3, MAN F2000 ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 17 paź 2009, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Popieram słowa Bajzela. Chyba lepiej zainwestować w nowszego Kamaza/Tatrę/MAZa niż w wydymaną Scanię, Renówkę czy inną. Na pewno sprzęty takie jak Kamaz czy Tatra lub Maz przejdą przez wszystko, zero zbędnej elektroniki, blokad, automatów - to raczej pomaga w terenie. Tanie części zamienne to też duży plus tych pojazdów. Jednak na pewno gorzej ze spalaniem, ale w sumie w terenie na ma wielkich różnic - załadowany w ciężkim terenie to każdy silnik spali paliwa jak smok.
Natomiast plusem nowszych wozów jest na pewno większy komfort pracy oraz mocniejsze silniki.
Swoją drogą widziałem i słyszałem, że IVECO (Eurotrakker, Eurotech) są niezastąpione w terenie - brak zbędnych blokad, manualna skrzynia - w terenie idzie jak czołg.

Np. taka Scania o! :mrgreen:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1270593
Przykładowe Iveco:
http://www.allegro.pl/item777813411_wyw ... kazja.html

Aktualnie z Kamazów, Tatr, czy Mazów nie ma zbytnio dużo ciekawych ofert na Otomoto/Allegro, ale co jakiś czas można trafić na całkiem niezłe, zadbane okazy.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 17 paź 2009, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5986

W jakich warunkach ma być wykonywany transport, trudny teren, czy tylko dostarczenie ładunku z jakiegoś zakładu, np. kamieniołomu czy piaskowni na budowę? W pewnej odkrywkowej kopalni piasku, wiem, że są używane Krazy, ze względu na to, że radzą sobie lepiej w terenie niż samochody produkcji zachodniej, że tak to ujmę. Natomiast jeśli ma to być wożenie towaru z kamieniołomu/piaskowni na budowę, z czego duża część tego transportu będzie się odbywała po drogach utwardzonych, moim zdaniem, nie ma sensu bawić się w zakup samochodów, które swoje lata świetności mają już za sobą. Należy pamiętać, że te samochody będą zapewne częściej ulegały awariom i nawet jeśli ich naprawa nie będzie jakoś bardzo skomplikowana, przyczyni się to do częstszych postoi. Pomijam komfort pracy kierowcy.

Ponadto myślę, że można do 100 tys. znaleźć ciekawsze oferty niż pokazane powyżej. Uważam, że trochę nowego lakieru, czy naklejki, to nie jest to, na co należy zwracać uwagę przy zakupie tego typu samochodu.

O nowych Kamazach raczej nie słyszałem dobrych opinii, głównie, że jest to połączenie tych gorszych cech samochodów z zachodu i ze wschodu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: