wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Iveco Magirus 180-34
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44352
Strona 1 z 1

Autor:  Riverbud [ 06 kwie 2015, 10:42 ]
Tytuł:  Iveco Magirus 180-34

Witam. Proszę o pomoc chcę zakupić samochód IVECO Magirus z 1992 rok 4x4 silnik Deutz o mocy 340 koni wywrotka i mam kilka pytań: - ile taki samochód pali, jak szybko można jechać takim samochodem z napędami, czy w tego typu samochodach były biegi terenowe a jeśli tak to jak szybko można na nich jechać i jak się je włącza oraz załączam kilka zdjęć do których mam pytania: 1) jakiej kontrolki brakuje pod 1 2) do czego służy kontrolka oznaczona 2 3) do czego służy wajcha oznaczona 3 4) do czego służy przycisk oznaczony 4 5) do czego służy wajcha oznaczona 5. Nigdy nie miałem styczności z tego typu samochodem dlatego moje pytania. Będę wdzięczny za pomoc. Dziękuje Pozdrawiam Link do zdjęć: http://zapodaj.net/60e4010a40d91.jpg.html

Autor:  5eba [ 06 kwie 2015, 12:23 ]
Tytuł:  Re: Iveco Magirus 180-34

Jak można szybko jechać?? No tak by silnik pracował w odpowiednim przedziale obrotów - u nas się jeździło tymi autami z prędkością przelotową odpowiadającą końcówce zielonego pola obrotomierza.

Jak się włącza napędy?? - pokrętłem obok ręcznego - pierwsza pozycja to załączone 4x4 druga pozycja to blokada tyłu.

Dźwignia 3 to reduktor (biegi szosowe/terenowe) - ustawiasz dźwignię w odpowiedniej pozycji (przód/tył) a przyciskiem 4 wciskając go (tak długo ,aż załączy się odpowiednie przełożenie) dajesz powietrze na siłownik wykonujący zmianę - dlatego to takie trochę zagmatwany byś nie zrobił tego przez przypadek. Zmianę wykonujesz na postoju,ewentualnie jeśli nie che przełączyć próbujesz powoli ruszyć czy cofnąć jeśli akurat trafił "ząb na ząb" . Reduktora zazwyczaj i tak nie używasz bo Magilla jest tak wolna i przy ZF16 jest tyle biegów,że "jedynka" wszędzie sobie zazwyczaj radzi. Chyba,że masz szybszą skrzynie redukcyjną to może być inaczej (mój 4x4 pod koniec zielonego pola miał ledwo 70km/h).

Ile pali - w terenie to tyle ile się wleje (i tak nie wiele w stosunku do innych tego typu aut), na szosie 30-33?? Zależy ile ładunku i jakie odległości - u nas tyle w koło komina palił ,z tandemem i dmc 36t do 38/100.

5 - to blokada dźwigni zmiany biegów - musisz ją rozłączyć przy podnoszeniu kabiny, mimośród wciska element z sprężynami w drągu biegów i go rozłącza - często gęsto to nie działa i trzeba ręcznie się do tego dobrać pod kabiną - albo ręką z nad koła lub jakąś łyżką,łomikiem od tyłu kabiny - potrzebne dwie osoby jedna rozłącza druga podnosi budę :)


Kontrolki - brakuje wg mnie grzania świecy, a ta która nie wiesz co znaczy to prawdopodobnie "żółw" czyli pali się jak masz przełączone na dolną skrzynie.

Dobry wybór, 340KM czyli 2x turbo to najlepszy silnik w tych autach.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/