Strona 1 z 1 [ Posty: 1 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 maja 2008, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2007, 21:44
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa

Massif: moc i wytrzymałość ciężarówki
Nowy Massif przenosi Iveco po raz pierwszy w segment lekkich samochodów terenowych 4x4. I czyni to bez konieczności rezygnowania z podstawowej cechy charakterystycznej dla samochodów użytkowych Iveco: ramy podwozia o dużej wytrzymałości gwarantującej wytrzymałość i niezawodność.
Massif ma dołączany (pół-stały) system napędu wszystkich kół poprawiający efektywność jazy po drogach utwardzonych (gdy wykorzystywany jest w konfiguracji 4x2 napędzana jest tylko oś tylna).
Skrzynia rozdzielcza jest przesunięta w stosunku do jednostki napędowej. Rozwiązanie takie zajmuje mniej miejsca niż centralnie umieszczona skrzynia rozdzielcza, a komponenty mechaniczne są bardziej zwarte i zajmują mniej miejsca w kierunku pionowym. Najważniejszą zaletą samochodu Massif jest jego moc: w wersji z 3-litrowym silnikiem HPT, wynosi ona 176 KM – a więc Massif pod tym względem należy do najmocniejszych samochodów swoim segmencie. Dzięki możliwości wyboru napędu na 4 koła oznacza to także niskie zużycie paliwa.


Idealny w zastosowaniach mieszanych
Massif to idealny samochód do przewozu ładunków i pasażerów po drogach mieszanych, będących kombinacją normalnych dróg utwardzonych, autostrad oraz dróg terenowych. Aby uzyskać tak wysokie możliwości przystosowania, pojazd wyposażono w dołączalny napęd na wszystkie koła oraz manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach. Opcjonalnie dostępna jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego.
Rama o zamkniętym przekroju prostokątnym w połączeniu z zawieszeniem na parabolicznych resorach piórowych oraz sztywną osią zapewnia wymaganą sztywność i niezawodność, nawet gdy samochód poddawany jest ekstremalnym obciążeniom. Hamulce tarczowe umieszczono na wszystkich kołach, przednie są wentylowane.
Na szosie można w pełni docenić wyjątkową moc i elastyczność 3-litrowego silnika Iveco (silnik HPI: moc 146 KM, moment obrotowy 350 Nm, silnik HPT: 176 KM, 400 Nm) – pozwala to samochodom osiągać najwyższe prędkości użyteczne w tej kategorii. Oba silniki są przyjazne dla środowiska, spełniają wymagania normy Euro 4 i są także w pełni przystosowane do zastosowań w ruchu miejskim.


Najlepszy pod względem możliwości konfiguracji
Massif został stworzony aby otrzymać homologację na przewóz osób (M1) lub ładunków (N1) – w zależności od wymagań klienta.
Będzie dostępny w wielu konfiguracjach i wariantach, oferując maksymalną produktywność dla zadania każdego rodzaju.

• 2 silniki;

• 4 wersje (krótki rozstaw osi, 3-drzwiowe nadwozie typu kombi oraz 5-drzwiowe nadwozie typu kombi, pick-up oraz podwozie pod zabudowę z kabiną o długim rozstawie osi;

• bogactwo konfiguracji w zależności od rynku i wymagań klienta;

• maksymalna wszechstronność w zakresie konwersji wersji typu pick-up i podwozia pod zabudowę pod katem specyficznych misji transportowych.


Prawdziwy samochód użytkowy
Mając dopuszczalną masę całkowitą 3,05 t oraz ładowność do 1,1 tony, Massif będzie odgrywać wiodącą rolę w świecie profesjonalnego transportu.
Massif może przewozić euro-paletę dzięki regularnym kształtom przedziału ładunkowego i tylnemu otworowi załadunkowemu o szerokości 1 m. Jest to absolutny rekord w tej kategorii.
Efektywność jaką oferuje Massif jest bezsporna pod względem ładowności i kosztów eksploatacji: zużycie paliwa może być obniżone do 10% poprzez odłączenie napędu na wszystkie koła.



Stylistyka w duchu siły i zaufania
Podobnie jak Daily, Massif to wynik wspólnego projektu Iveco Style Centre (Centrum Stylistyczne Iveco) oraz stylisty Giorgetto Giugiaro.
Charakterystyczny prostokątny profil (zapewniający optymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej) został złagodzony przez poprowadzone nieco w stylu retro krzywizny osłony chłodnicy, co daje w efekcie przód o dużym indywidualizmie. Duże powierzchnie przeszklone zapewniają dobrą widoczność nawet podczas jazdy w trudnych warunkach. Światła tylne zostały wpuszczone w głąb nadwozia, aby zminimalizować ryzyko ich uszkodzenia i potwierdzić terenowe przeznaczenie pojazdu.
Massif wywiera wrażenie dzięki swoim silnie zarysowanym konturom, ale nawet jeszcze bardziej dzięki emanującej z niego wytrzymałości. Jest to prawdziwy samochód terenowy i tak też wygląda.


Prawdziwa terenówka
\wyjątkowe osiągi jakimi dysponuje Massif pozwalają na pokonywanie z łatwością nawet najtrudniejszych bezdroży:

• maksymalny kąt podjazdu 45°;

• maksymalne pochylenie poprzeczne 40°;

• kąt natarcia 50°;

• prześwit (bez przeszkód) 200 mm;

• głębokość brodzenia 500 mm.

Nowy Massif reprezentuje przełom w świecie samochodów terenowych. Jego prędkość podróżna, komfort jazdy i poziom wykończenia wnętrza czynią z niego samochód terenowy, który nie boi się swoich konkurentów.
Jego siła i możliwość działania we wszystkich okolicznościach sprawiają, że jest to prawdziwy samochód terenowy.

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski

HD Marketing Manager
Castrol Lubricants


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 1 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: