wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Daf XF 105
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1355
Strona 26 z 28

Autor:  mk61 [ 06 wrz 2015, 9:16 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Właśnie też mam 2013, chyba wrzesień, czyli "ostatni z ostatnich".
Jest wcięcie na ten wylot webasto?

Jeszcze by mnie interesowały pokrowce na fotele i podłokietniki. Polecicie coś? Bo te też ponoć są inne, niż w starszych i wolałbym nie wyrzucić kasy.

Autor:  mk61 [ 16 sty 2016, 18:08 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Dywaniki mam. Potrzebowałbym teraz jakichś instrukcji, jak zdjąć plastiki deski, żeby wcisnąć pod nie nadmiar dywaników.

Ktoś wie, gdzie są śruby, zatrzaski, ile ich i ogólnie jakieś porady? Nie chciałbym nic ułamać, a przy moim szczęściu pewnie narobiłbym burdlu, gdybym się do tego zabrał na raz. :D

Autor:  kilartrans [ 18 sty 2016, 15:57 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Poszukuję ciągnika siodłowego w cenie do 175 000 netto z roczników 2011/2012 w kabinie SSC ewentualnie rozważam też kandydaturę Scanii z tych samych roczników z normą E5. Zależy mi na dobrym stosunku ceny do jakości i dobrych cenach czesci wraz z serwisem. Jak to jest w DAFie jak wypada względem innych producentów np. Scanii jesli chodzi o awaryjność i ceny.

Autor:  krzysiekjx1 [ 22 sty 2016, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Cytuj:
Poszukuję ciągnika siodłowego w cenie do 175 000 netto z roczników 2011/2012 w kabinie SSC ewentualnie rozważam też kandydaturę Scanii z tych samych roczników z normą E5. Zależy mi na dobrym stosunku ceny do jakości i dobrych cenach czesci wraz z serwisem. Jak to jest w DAFie jak wypada względem innych producentów np. Scanii jesli chodzi o awaryjność i ceny.
Daf jest dość prostą i udaną konstrukcją a końcówka E5 w MXie super :) co do porównań o koszty ?? jak zawsze 90% zależy od tego co się działo z autem wcześniej i jak bardzo oszczędzali na serwisie 8)
w mojej ocenie do miliona są to auta bez awaryjne (drobiazgi czasem.....) a obsługa sprowadza się do wymiany olejów i filtrów i po pół bańki zestaw rolek paska dla spokojności :D i to cała filozofia dafa

Autor:  SergiejTG [ 23 sty 2016, 2:35 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Cytuj:
a obsługa sprowadza się do wymiany olejów i filtrów i po pół bańki zestaw rolek paska dla spokojności :D i to cała filozofia dafa
Z tego co wiem to tam są 2 paski i taka ciekawostka: koszt w serwisie za 2 komplety 3600 zł netto.

Autor:  użytkownik usunięty [ 23 sty 2016, 9:00 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Nie raz wypowiadałem się w kwestii DAFa i osobiście uważam, że to bardzo wdzięczne auta. Mam tu na myśli "sto piątki". Stosunkowo niewiele elektroniki (w porównaniu do MB, Volvo), prosta konstrukcja. Owszem, wygląd nieco od siekiery, ale daje się to zaakceptować.
Jeśli miałabym wchodzić w transport mając ileś tam na start, z pewnością brałbym wersję ATe, z 460 konnym silnikiem, MX-em, w manualu. Może i nie byłby to SSC, ale na pojedynczą obsadę SC na kraj jest aż nadto, z kolei na międzynarodówkę też daje radę.

Autor:  Jacek [ 05 sty 2017, 18:38 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Jak rozróżnić wersję ATE od zwykłej z 2012 roku? Bo handlarze masowo oklejają w znaczki ATE.

Autor:  użytkownik usunięty [ 05 sty 2017, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Cytuj:
Jak rozróżnić wersję ATE od zwykłej z 2012 roku? Bo handlarze masowo oklejają w znaczki ATE.
Szerokie oparcia foteli. Lampy zespolone w błotnikach wyglądają tak, jak w TGX a przynajmniej bardzo podobnie.
Szerokie gumy mocujące nadkola. Same nadkola są lekko zaokrąglone w odniesieniu do starszych.
W SC spoiler dachowy nie jest podnoszony w całości, lecz tylko część (1/3) jest regulowana.
Reszty zmian w wyglądzie nie pamiętam.
A wszystkie wersje ATe w manualu miały skrzynie biegów 6-cio stopniowe. Zasłony oryginalnie w wersji ATe były w żółto-brązowym odcieniu, w zwykłej sto-piątce w takim szaro-popielatym.
W tym temacie masz typowego ATe w wersji SC i manualu.
[EDIT]
Poza tym wersja ATe też miała możliwość wyboru z blendą nad szybą lub bez. Do tego (o ile występowały) boczne obrysy przy moście mocowane były do nadkola a nie na dodatkowym, stalowym wsporniku. W wersji tej też spoiler dachowy był w dwóch wersjach regulacji: na korbkę bezstopniowo, lub na śruby w kilku pozycjach.

Autor:  Jacek [ 06 sty 2017, 13:20 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Wszystko co opisałeś oznacza lifting Dafa we wrześniu 2012, co nie znaczy że jest to wersja ATE. Oglądałem Dafy na nowych nadkolach i fotelach i nigdzie nie miały oznaczenia ATE. Dlatego taka zagadka czy każdy po lifcie był już ATE.

Autor:  krzysiekjx1 [ 07 sty 2017, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Cytuj:
Wszystko co opisałeś oznacza lifting Dafa we wrześniu 2012, co nie znaczy że jest to wersja ATE. Oglądałem Dafy na nowych nadkolach i fotelach i nigdzie nie miały oznaczenia ATE. Dlatego taka zagadka czy każdy po lifcie był już ATE.
z sierpnia 12r (produkcja) posiada te wszystkie zmiany oprócz spojlera dachowego a nie ma znaczka ATe ale zespół napędowy już taki sam :) także były też tzw przejściówki tak samo jak kiedyś E3 z prostokątnymi lampami na początku produkcji

Autor:  panki888 [ 15 sie 2017, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Ile wchodzi ADblue do Dafa105?
Mi jak zaleje pokazuje na wskaźniku równo połowę?
tankujecie na stacjach czy z bańki ?

Autor:  SergiejTG [ 15 sie 2017, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Zależy na jakich kołach, ale w standardzie wchodzi coś koło 100 l, w medze chyba 60 l

Autor:  krzysiekjx1 [ 16 sie 2017, 15:44 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Cytuj:
Ile wchodzi ADblue do Dafa105?
Mi jak zaleje pokazuje na wskaźniku równo połowę?
tankujecie na stacjach czy z bańki ?
w standardzie = 60L

Autor:  panki888 [ 17 sie 2017, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Jeszcze jedna adegnota.
Otóż gniazdo zapalniczki na 24 V z prawej strony przy nogach kierowcy jest węższe niż obok na 12 V.
Chciałem coś podłączyć na 24V pod zapalniczkę a tu zonk.
Mniejszą wtyczkę zmienić ? może są jakieś przejściówki.
Pierwszo widzę takie coś.

Autor:  MAN [ 17 sie 2017, 14:46 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Są do kupienia przejściówki z małej wtyczki na dużą

Autor:  kondzio310 [ 17 sie 2017, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Ja osobiście wolałbym kupić nowe gniazdo na duży wtyk . Kosztuje pewnie tyle co przejściówka . A żeby to wymienić wcale nie ma tak dużo roboty .

Autor:  SergiejTG [ 17 sie 2017, 15:42 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Cytuj:
w standardzie = 60L
No to w takim razie mam niestandardowy zbiornik = 100l

Autor:  kondzio310 [ 17 sie 2017, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Jak są dwa kotły to zawsze jest zbiornik ad blue. 100 l

Autor:  Bauer [ 17 sie 2017, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Cytuj:
Ja osobiście wolałbym kupić nowe gniazdo na duży wtyk . Kosztuje pewnie tyle co przejściówka . A żeby to wymienić wcale nie ma tak dużo roboty .
Ale w sumie po co zmieniać jak można tylko wsadzić przejściówkę i korzystać :) no ale każdy ma swoje metody. Ja np. mam dwa gniazda 24V. Jedno standardowe drugie to wąskie.
Cytuj:
Jak są dwa kotły to zawsze jest zbiornik ad blue. 100 l
A ja myślałem, że gdzieś w przedziale 70-80L jest.

Autor:  panki888 [ 18 sie 2017, 16:10 ]
Tytuł:  Re: Daf XF 105

Jeszcze małe pytanie jak unieść kabinę aby sprawdzić stan oleju?
Swoją drogą też ta miarka jest umiejscowiona gdzieś podobno podspodem?

Strona 26 z 28 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/