Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 maja 2012, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Prościej wyposażyć w widły koparko-ładowarkę, albo ładowarkę. Nie spotkałem się jeszcze u nas z wózkiem terenowym.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 25 maja 2012, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2010, 12:47
Posty: 148
GG: 2982986
Samochód: Veicolo Italiano
Lokalizacja: EP

Cytuj:
Prościej wyposażyć w widły koparko-ładowarkę, albo ładowarkę.
Wiem, że jest to prostsze i częściej spotykane. Na budowie DK8 właśnie tak rozładowują ale chciałem poruszyć temat jakby to zastąpić terenowym wózkiem. Chociaż firmy budownictwa drogowe raczej się w to nie bawią bo koparko-ładowarka dużo bardziej uniwersalna jest

_________________
Kat. B - 2012
Wózki kat. II WJO - 2013
Kat. C, C+E, KW - 2023
Szeroko pojęty TRANSPORT - to część mojego życia


Post Wysłano: 26 maja 2012, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Francuski Manitou robi takie sprzęty. Można w ich ofercie znaleźć wózki zarówno z napędem na 4 koła jak np Manitou M30-4 i tylko na przód ale dużymi kolami i terenowymi oponami, np Manitou M30-2.
W ofercie mają też wózki teleskopowe stałe, seria MVT. W sumie te maszyny są nastawione na rolnictwo, ale ja uważam że napęd na 4 koła, wszystkie koła skrętne i wysuw nawet 30 metrów sprawdzą się też na budowie :)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 26 maja 2012, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2010, 12:47
Posty: 148
GG: 2982986
Samochód: Veicolo Italiano
Lokalizacja: EP

Właśnie o taką wypowiedź mi chodziło :) dzięki ogierek093
Zgadza się, takie właśnie Manitou widziałem. Czyli mówisz, że jak ma duże koła z przodu to napęd 4x2 a jak jednakowe na obu osiach to 4x4 :) jeżeli dobrze rozumiem
Cytuj:
W sumie te maszyny są nastawione na rolnictwo
Tak jak napisałem we wprowadzającym poście w temacie Ładowarki teleskopowe, od rolnictwa się zaczęło.
W tym samym poście jest nawet zdjęcie ładowarki na teleskopie New Holland pracującej na budowie.
Cytuj:
ale ja uważam że napęd na 4 koła, wszystkie koła skrętne i wysuw nawet 30 metrów sprawdzą się też na budowie :)
Ładowarki teleskopowe i wózek widłowy na targach kieleckich AUTOSTRADA-POLSKA i MASZBUD - czyli jedne z największych w Europie targi budownictwa drogowego

Obrazek

A tutaj mały dowód na sprawność wózków jezdniowych terenowych w trudnym terenie

http://www.youtube.com/watch?v=_le44MWBHEA

_________________
Kat. B - 2012
Wózki kat. II WJO - 2013
Kat. C, C+E, KW - 2023
Szeroko pojęty TRANSPORT - to część mojego życia


Post Wysłano: 26 maja 2012, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Raczej liczy się nazwa, zauważ, że ten 30-4 ma napęd na 4 koła a 30-2 napęd już tylko na dwa :)

Ale ostatnio miałem okazję pojeździć trochę takim 4x2 w terenie i z obciążeniem na widłach było jeszcze okej, ale droga powrotna bez palety to ledwo się udało, z tym że bieżnik opon tego mańka był trochę bardziej "szosowy" - może to miało wpływ na kiepską trakcje.

Za to taki 4x4 był u nas (obecnie pracuje w firmie sprzedającej i serwisującej wózki widłowe i inne tego typu zabawki) jakieś 3 lata temu i sprzedał się z miejsca. Trzeba go było zobaczyć w akcji, żaden rów nie był mu nie straszny.

Obecnie mamy też w ofercie jednego mańka właśnie teleskopowego (mieliśmy dwa, ale jeden już się sprzedał właśnie dla jakiegoś rolnika) i strasznie się przydaje. A to szufle się podczepia i hajda ze żwirem, a to coś wyżej i dalej trzeba załadować to widły się zakłada i po kłopocie :)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 24 cze 2012, 12:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Tańszą alternatywa jest polski wózek GPW model 400T. to jest taka trochę wersja terenowa, większy prześwit, duże koła, niestety napęd na jedną oś. Zaletą są ceny sprzętu i częśći zamiennych. Bułgaarzy też, jeśli dobrze pamiętam produkują wersję terenowe.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 24 cze 2012, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Cytuj:
Tańszą alternatywa jest polski wózek GPW model 400T. to jest taka trochę wersja terenowa, większy prześwit, duże koła, niestety napęd na jedną oś. Zaletą są ceny sprzętu i częśći zamiennych. Bułgaarzy też, jeśli dobrze pamiętam produkują wersję terenowe.

Może i części łatwo dostępne, ale serwis... Żeby wyjąc skrzynie z takiego zwykłego GPW trzeba rozebrać cały przód, zdjąć maszt, i wyciągną silnik, dopiero na końcu wychodzi skrzynia. Roboty na 30 godzin dla 3 ludzi...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 28 cze 2012, 8:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Jeszcze rok temu pracowałem w firmie zajmującej się serwisem wózków widłowych między innymi. Złapaliśmy kontrakt z wojska na remont takich wózków i zajmowało to mniej czasu. Jeśli ma się wózek na placu, to co takiego zdjąć maszt? Starsze modele Linde z podłogą na stałe i małą klapką z boku są takie super w serwisowaniu? To tak na marginesie.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 28 cze 2012, 10:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Cytuj:
Jeszcze rok temu pracowałem w firmie zajmującej się serwisem wózków widłowych między innymi. Złapaliśmy kontrakt z wojska na remont takich wózków i zajmowało to mniej czasu. Jeśli ma się wózek na placu, to co takiego zdjąć maszt? Starsze modele Linde z podłogą na stałe i małą klapką z boku są takie super w serwisowaniu? To tak na marginesie.
No ja Ci mówię autentycznie jak było :) w Lindziaku ściągasz maszt i wyjmujesz sobie most przodem, nie musisz wyciągać przy tym silnika :) Za to w Bułgarze to już całkiem fajnie, wyjęcie skrzyni z jej rozłożeniem, przejrzeniem i złożeniem można zrobić w pół dnia w dwie osoby ^^ Do tego wszystko na wierzchu, od spodu też dobry dostęp :)

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 18 paź 2012, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Witam, u jakiego lekarza można zrobić badania lekarskie na wózki widłowe? No i jak mniej więcej wygląda takie badanie?
No i jak jest z pracą na takie wózki? :roll:

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 18 paź 2012, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2010, 12:47
Posty: 148
GG: 2982986
Samochód: Veicolo Italiano
Lokalizacja: EP

Często ośrodki, które organizują kurs zapewniają badania u siebie w siedzibie więc wtedy wszystko jest na miejscu.
Jeżeli nie to należy udać się do przychodni lekarskiej i tam odwiedzić odpowiednich specjalistów.
Dodatkowo są jeszcze psychotesty (tak samo jak dla kierowców)
Badania można zrobić w przychodni publicznej lub prywatnie (bezahlen :D)

Po otrzymaniu zaświadczenia o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy można udać się dalej :D -> zakład pracy.

Z pracą na wózkach zależy od regionu :)
Trzeba pamiętać, że nie tylko zatrudniają w logistycznych centrach lecz w mniejszych magazynach, hurtowniach, składach budowlanych lub w jeszcze innych prywatnych firmach.

_________________
Kat. B - 2012
Wózki kat. II WJO - 2013
Kat. C, C+E, KW - 2023
Szeroko pojęty TRANSPORT - to część mojego życia


Post Wysłano: 18 paź 2012, 22:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Te psychotesty są konieczne? jedni mówią że nie, a drudzy że tak, jak to jest?

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 18 paź 2012, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2010, 12:47
Posty: 148
GG: 2982986
Samochód: Veicolo Italiano
Lokalizacja: EP

To zależy chyba troche od firmy, troche od szefa, troche od BHPowca. Lecz najwięcej od lekarza, który zarządza czy w danej sytuacji pracy należy wykonać psychotesty gdyż środowisko pracy wymaga pełnej sprawności psychoruchowej. Takie badania wykonuje się co 3-4 lata.
Jeżeli udasz się na badania lekarskie i lekarz nie zleci badań psychotechnicznych, szefostwo przyjmie twoje dokumenty za wystarczające to możesz swobodnie pracować jako operator.

_________________
Kat. B - 2012
Wózki kat. II WJO - 2013
Kat. C, C+E, KW - 2023
Szeroko pojęty TRANSPORT - to część mojego życia


Post Wysłano: 18 paź 2012, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Dzięki za informacje.
Tak średnio na początek ile można zarobić? Możesz na PW napisać.

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 22 lis 2012, 11:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2012, 10:33
Posty: 4
Lokalizacja: Wieluń

Cytuj:
Dzięki za informacje.
Tak średnio na początek ile można zarobić? Możesz na PW napisać.
Wiele zależy od branży i regionu kraju. Tu masz to fajnie rozpisane: http://www.wynagrodzenia.pl/dla_mediow_1.php/wpis.76

_________________
Polecam kurs na cysterny lub podesty ruchome robiony w OKZ z Wielunia.


Post Wysłano: 24 lut 2013, 12:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2010, 12:47
Posty: 148
GG: 2982986
Samochód: Veicolo Italiano
Lokalizacja: EP

Koledzy orientuje się ktoś jak wygląda praca na magazynach z artykułami chemicznymi i halami gdzie składuje się spożywkę lub ADRy ??
Wózki muszą być na białym ogumieniu, jak tam zachować czystość wózka widłowego, posadzek itp.?

Ostatnio widziałem za Poznaniem w magazynie gdzie składowali ADR:
Magazynierzy byli poubierani w kubraczki :) , fartuchy, maski i białe obuwie. Także ciekawa rzecz w porównaniu do tradycyjnych magazynów.

_________________
Kat. B - 2012
Wózki kat. II WJO - 2013
Kat. C, C+E, KW - 2023
Szeroko pojęty TRANSPORT - to część mojego życia


Post Wysłano: 27 kwie 2013, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Białe kapcie służą tylko do tego żeby nie zostawiać smug na posadzkach przemysłowych w magazynach w przeciwieństwie do czarnych. Na magazynach z ADR lub materiałami łatwopalnymi prawdopodobnie jeżdżą wózki specjalne z ogumieniem antystatycznym - mają pioruna na oponie wybitego. Ponadto mają specjalną instalację elektryczną zaprojektowaną tak aby nie powstawały iskry.
Zwykłe uprawnienia do konserwacji wózków widłowych nie są wystarczające i muszą być specjalne. Pamiętam, że w Philip Moris w Krakowie eksploatował takie Stille.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 07 maja 2013, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2013, 14:26
Posty: 3

Nie miałem okazji pracować w magazynie z artykułami chemicznymi, ale faktycznie jak to tak opisujesz to faktycznie białe kubraczki mogą wyglądać całkiem ciekawie. Obecnie pracuje na magazynie spożywczym i chciałem zapytać na jakich widłakach jeździcie w waszych magazynach? Jak możecie to dorzucie opinie o sprzęcie.

Jeśli chodzi o mnie to mam obecnie takiego Clark-a: http://www.suret.com.pl/?oferta/sprzeda ... 8-20s.html. Całkiem nowy nabytek i jak na razie sprawuje się świetnie. Raz co prawda był na serwisie, ale usterka z mojej winy. Kupiłem go w sklepie Suret i tam też zawiozłem do naprawy to mi to zrobili w ramach gwarancji.


Post Wysłano: 07 maja 2013, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Widzę że jest trochę ludzi zorientowanych w wózkach widłowych to może ktoś pomoże. Dziś oglądałem Nissana z 2000r udźwig 1,5t, lpg całkiem fajna maszyna automat opony ok, tylko licznik motogodzin wskazuje 16 000 tyś jak to wygląda w praktyce to dużo czy jeszcze trochę polata? Bo wszystkie maszyny na allegro mają po 6 do 12 tyś mth.

Albo co polecacie do 2t, lpg i kasie do 20tyś zł.


Post Wysłano: 08 maja 2013, 12:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2013, 12:14
Posty: 1

Może mi też ktoś pomoże. Potrzebuję znaleźć firmę z uprawnieniami UDT, która zrobi mi przegląd wózków Nissan, gazowy UD02A25PQ i LINDE H18-T Toruń i okolice. Może znacie jakiś fachowców godnych polecenia? Konieczne sporządzenie dokumentacji przez konserwatora posiadającego uprawnienia UDT. Słyszałem o Zamewie, mają wszystkie uprawnienia, robią podobno sprawnie i solidnie. Macie jeszcze może kogoś na poleceniu?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: