Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 14 lut 2011, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lis 2007, 20:52
Posty: 11
Lokalizacja: szczecin

Witaj

Najpierw górne

1-dajesz go w lewo masz cały czas podniesione obroty silnika,dajesz w prawo masz automatyczne dodawanie gazu w czasie pracy
2-odpalanie auta z pilota, w lewo odpalasz a w prawo gasisz
3-to tak zwane 120 % jak juz ci pika to wciskasz i jeszcze masz moc

teraz dolne

1-nie dokładnie widać co oznacza a nie pamiętam z mojego
2-wolny teleskop do precyzyjnej pracy
3-czyli MICRO powinieneś wiedzieć w lewo cały dzwig wolno działa a w prawo szybko,tak jak to pokazują obrazki


Tytuł: HDS
Post Wysłano: 15 lut 2011, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 paź 2005, 13:42
Posty: 28
Lokalizacja: Leszno

Wielkie dzięki a te dwa po prawej stronie jakie mogą mieć funkcje . I jeszcze jedno pytanko o zdalne sterowanie czy to normalne że HDS na pilocie wolniej pracuje niż na wajchach ?


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 16 lut 2011, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lis 2007, 20:52
Posty: 11
Lokalizacja: szczecin

Ten całkiem po prawej to mozesz mieć np trąbik lib coś innego zaprogramowane,a ten obok głównego wyłącznika jest po to ze jak włanczasz pilot i zwolnisz czerwon to następnie wciskasz ten mały czarny i dopiero jest włączone sterowanie.Mi z pilota działa tak samo jak ze sterowania ręcznego,chyba ze miałeś przełączone na wolne czyli na żółwia.


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 03 maja 2011, 17:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2011, 19:25
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN F 90
Lokalizacja: Bierutow

A to je moja auto - man f90 340 km + hiab jonsered 1500 , mocowany na naczepie, -dziadek ale bangla , zasieg 10,5 m na max wysiegu 1tona ,na 4m chyba 3,5 tony , pieknie sie tym pracuje , jedyna wada to to ze nie mozna robic nad kabina

_________________
MAN f 90


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 23 maja 2011, 13:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 maja 2011, 13:17
Posty: 4
GG: 0
Samochód: MAZ

Na wstępie witam wszystkich.

Widzę, że jest tutaj wielu ludzi piszących o tym co największe i najlepsze więc może sprostuje kilka wypowiedzi. Otóż producentem największych żurawi na świecie jest włoski EFFER. Poniżej link do filmu prezentującego największy na świecie żuraw hydrauliczny zamontowany na podwoziu kołowym. Inni producenci są daleko w tyle. Inni kończą typoszereg na żurawiach 120 tm, a EFFER na 400!!! Polecam www.cargotech.pl

http://www.youtube.com/watch?v=4_WsxWVc9eo

P.S.: uważajcie na zdjęcia jakie zamieszczacie - temat pracy z nierozłożonymi podporami jest drażliwy dla szefów operatorów, którzy tak pracują!

Pozdro!

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WWW.CARGOTECH.PL => żurawie hydrauliczne, pompy do betonu, węzły betoniarskie


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 23 maja 2011, 13:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 maja 2011, 13:17
Posty: 4
GG: 0
Samochód: MAZ

Cytuj:
No własnie do tej pory roboty jakie wykonywalem to może 20% z nich wykonalbyl 18tm hdsem, a reszte czasami nawet mój 40tm się pocił. Być może ze w Polsce nie wydziwiaja nieziemskich rzeczy jak w UK. Zastanawiam się nad konfiguracja sprzętu:

Myśle o:

- 26t zestaw z dźwigiem 36tm na tyle solówki
- 26t zestaw z dzwigiem min 42tm za kabina
- ciągnik 3 osiowy z dzwigiem 60tm wraz z otwarta naczepa 13m
- 32t 4-osiowa solowka z 60tm dzwigiem.

Które z tych opcjii byłyby najbardziej uniwersalne w polskich realiach!
Kolego najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem w Polsce jest podwozie czteroosiowe, za kabina żuraw około 60tm z dużym wysięgiem i przyczepa. Przyczepę zawsze rozładujesz nawet z za kabiny. Nasi klienci kupujący duże żurawie idą tylko w takie tematy i tak tez doradzamy. Ciągnik z naczepą powoduje, że duży żuraw przeciąży przednia oś, stateczność będzie do bani, a naczepa robiona na zamówienia, gdyż montaż żurawia za kabina powoduje, że zwykła naczepa 13,6m nie mieści się w 16,5m całkowitej długości zestawu. Podwozie najlepiej użyć min 8x6 znając realia polskich budów. Nie ważne jest DMC przyczepy. Przyczepa jest osobno rejestrowana jako pojazd. Ważne jest żeby nie miała więcej niż dwie osie (jak podwozie 4-osiowe) i z ładunkiem nie przekraczała nacisków administracyjnych, technicznych i masy całkowitej zespołu poj 40t (możesz jechać pustą solówka, a ładunek wieść na przyczepie!)

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WWW.CARGOTECH.PL => żurawie hydrauliczne, pompy do betonu, węzły betoniarskie


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 23 maja 2011, 15:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

trochę nie tak.
ten dział jest o HDS-ach czyli żurawiach samochodowych inaczej przeładunkowych. zaliczają się one do grupy żurawi przenośnych oznaczonych symbolem PN (polska norma) 0851-32. definicja: Żuraw ustawiony nieruchomo w miejscu pracy i przestawiany z miejsca na miejsce za pomocą innych urządzeń lub ręcznie

natomiast pokazane na filmie UTB (urządzenie transportu bliskiego) jest żurawiem samojezdnym - oznaczenie PN 0851-35. definicja: Żuraw, który może być wyposażony w wysięgnik (wieżę z wysięgnikiem) i w stanie obciążonym lub nieobciążonym przemieszczać bez jezdni, zachowując swoją stateczność pod wpływem siły ciężkości

HDS jest środkiem transportu, w którym żuraw spełnia rolę wspierającą, za- i rozładunek oraz prace pomocnicze.
żuraw samojezdny służy tylko i wyłącznie do przmieszczenia ładunków, nie ma skrzyni ładunkowej a podwozie pojazdu służy do przemieszczania całego urządzenia.

największe żurawie samojezdne mają maksymalny udźwig ponad 1000t. ten na filmie nie jest w żaden sposób wyrózniającym się pod względem udźwigu, ma tylko podwozie przystosowane do poruszania się po torach oraz jego konstrukcja pozwala na pracę w miejscach o ograniczonej przestrzeni np. w tunelu.

proszę HDS-a nie mylić z żurawiem przwoźnym PN 0851-33.
jeżeli zdejmiemy żuraw z HDS-a nie ma on możliwości samodzielnego przemieszczania się - sam żuraw nie posiada podwozia, natomiast żuraw przewoźny to taki który posiada podwozie i jakieś kółka i można go przemieszczać na krótkich odległościach. np. taki żurawik do wyciągania silnika z auta. definicja: Żuraw na podwoziu umożliwiającym przemieszczanie żurawia na krótkich odległościach np. w hali warsztatu

do naczep stosuje sie żurawie przemieszczające się wzdluż skrzyni ładunkowej popularna nazwa Roller.
naczepa ma znaczną długość, więc aby załadować całą z jednego miejsca żuraw musi pracować a pełnym wysięgu, gdzie spada jego udźwig. i tak żurawa o udźwigu 4t na wysięgu około 10m będzie miał udźwig około 500kg, więc stosując roller pozwalamy mu przemieszczać saię powodując, że pracuje on na krótkim zasięgu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 25 maja 2011, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Cytuj:
Na wstępie witam wszystkich.



http://www.youtube.com/watch?v=4_WsxWVc9eo


Pozdro!
do kolegi KAŁAMARNICA:
po za tym warto poczytać cały wątek,a nie wpadać i udawać specjalistę-jednocześnie wszystkich traktować z góry...
powyższy film już był,dyskusja odn. powyższego również...dziękuję


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 27 gru 2011, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2011, 20:05
Posty: 5
Samochód: Iveco Eurocargo 2 65E13
Lokalizacja: Rybnik

Miał ktoś z Was kontakt z takimi specyficznymi HDS-ami jak ATLAS 3008, 3500 lub 4002? Czy one mają faktycznie tylko jeden wysuw hydrauliczny???
Planuję montaż właśnie takiego HDS-u na Atego i zbieram informacje na jego temat.


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 29 gru 2011, 13:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2010, 7:30
Posty: 3
GG: 4029186

Witam miałem styczność z żurawiami tego typu co podałeś ogólnie to nie polecam ponieważ dostepnośc czesci do tego jest praktycznie zerowa , nie produkuja juz tych zurawii , i cena za czesci jest bardzo droga pozdrawiam


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 29 gru 2011, 13:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

witam oto kilka przykladow brytyjskich FASSI FX340, FASSI FX380, FASSI FX510 zamontowane na podwoziach SCANIA R rama dluga konfiguracja osi 6X2 TAG

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 10 paź 2012, 10:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2012, 9:45
Posty: 2

Cytuj:
Miał ktoś z Was kontakt z takimi specyficznymi HDS-ami jak ATLAS 3008, 3500 lub 4002? Czy one mają faktycznie tylko jeden wysuw hydrauliczny???
Planuję montaż właśnie takiego HDS-u na Atego i zbieram informacje na jego temat.
Witam,

Nie do końca się zgodzę z kolegą TB33, że części są praktycznie niedostępne. Jeżeli chodzi o Atlasa 3008 to mamy dosyć dużo zapytań i z reguły udaje się znaleźć części. Ceny tych części to już kwestia indywidualnych odczuć. Jeżeli dobrze kojarzę to Atlas 3008 był modelem, który był produkowany w Szkocji a nie w Niemczech, ale na indywidualne zapytanie części da się załatwić.

Pozdrawiam,

_________________
ATL - części do maszyn budowlanych - http://www.atl-czesci.pl


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 09 lis 2012, 11:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Ostatnio sporo korzystam z tego serwisu:
http://www.mascus.pl/Specs

Ja akurat głównie żurawie, ale widzę, że dane techniczne innego sprzętu też są.

Przy jakich obrotach pracujecie HDSem?


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 09 sty 2013, 11:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2012, 16:35
Posty: 43

Witam
Interesuje mnie kwesta HDS-a na szybkozłączach. Otóż czy jest możliwość zamontowania owego hds-a dajmy na to do takiego mana http://moto.allegro.pl/man-19-272-4x4-s ... 11545.html i czy znacie firmy, które potrafią to wykonać oraz jaki może być mniej więcej koszt takiego montażu.
pozdrawiam

demontaż HDS-a:
http://www.youtube.com/watch?v=Af7rcFNqSz4


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 27 sty 2013, 13:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Cytuj:
Witam
Interesuje mnie kwesta HDS-a na szybkozłączach. Otóż czy jest możliwość zamontowania owego hds-a dajmy na to do takiego mana http://moto.allegro.pl/man-19-272-4x4-s ... 11545.html i czy znacie firmy, które potrafią to wykonać oraz jaki może być mniej więcej koszt takiego montażu.
pozdrawiam

demontaż HDS-a:
http://www.youtube.com/watch?v=Af7rcFNqSz4
Szczerze, nie miałem bliższej styczności z demontowalną konsolą, więc nie wiem czy na takiego MANa jak pokazałeś dałoby się zamontować konsolę. Bo jak rozumiem, chodzi o to, żeby nie robić całej nowej zabudowy, tylko po prostu "dołożyć" żuraw po stosunkowo niedużych modyfikacjach.
Musiałbyś porozmawiać z firmami, które takie konsole robią, np. KH-Kipper, Skibicki. To są dobrzy zabudowcy, ale i drodzy. Nie wiem na ile jest to popularne wśród tańszych zabudowców.

Ja od siebie dorzucę taki film:
http://www.youtube.com/watch?v=oOdeAGKkdm8
Manual po Hiszpańsku, ale jak ktoś ma chwilę czasu (albo sesję) i chęci do oglądania takich rzeczy to można zobaczyć jak wygląda obsługa żurawia ;)


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 21 sty 2016, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2008, 19:18
Posty: 64
GG: 0
Samochód: Volvo FH 16/520

Cześć mam takie pytanie.Ile mogę cenić zabudowe pod HDS marki KOPF 2009 r w bardzo dobrym stanie zdemontowano z niej HDS PALFINGER, burty i słupki zdejmowane. Z góry dziekuje za odp:)


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 21 sty 2016, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Co znaczy zabudowa pod HDS? Rama pośrednia ze skrzynią burtową?
Według mnie kilka tysięcy, bo:
http://allegro.pl/paka-skrzynia-ladunko ... 25279.html
http://allegro.pl/skrzynia-ladunkowa-5- ... 65852.html
http://allegro.pl/skrzynia-ladunkowa-bd ... 09227.html
http://allegro.pl/wywrot-kiper-wywrotka ... 91944.html

To ostatnie, moim zdaniem nie do sprzedania, bo za te pieniądze dostaniesz w Polsce nową zabudowę-wywrotkę, tyle, że nie markową.


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 22 sty 2016, 10:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2008, 19:18
Posty: 64
GG: 0
Samochód: Volvo FH 16/520

Udało mi sie znaleźć fote. Moja w porównaniu z innymi to jest w stanie nienagann http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/M8ho ... hDekNX4aWm


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 22 sty 2016, 13:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Próbuj sprzedać, ale to nie jest łatwy temat, bo musisz akurat trafić z wymiarami ramy i skrzyni. Można przerabiać, ale każda przeróbka to dodatkowy koszt.


Tytuł: Re: HDS
Post Wysłano: 01 kwie 2018, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2017, 21:33
Posty: 6

Cześć!

Mam na oku całkiem fajne autko z dźwigiem Palfinger PK7000A o wysięgu bocznym 6.9 m.
Chciałbym dołożyć jeszcze jeden teleskop hydrauliczny tak, aby zwiększyć zasięg do około 9 m.
Ma ktoś jakieś sugestie, rady? Ile to może kosztować?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: