Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 gru 2011, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2011, 9:28
Posty: 5
GG: 0

Witam.Zauważyłem że na forum jest sporo kierowców i osób związanych z transportem ponadgabarytowym.Chciałbym zaczerpnąć informacji na temat ciągników przeznaczonych do tego rodzaju transportu-głownie w układzie 8x4 ewentualnie 6x4.Jakie są bolączki poszczególnych producentów,co najczęściej ulega awarii jak również aspekty pozytywne dzięki którym dany producent ma przewagę nad konkurencją.Które silniki cieszą się największą popularnością itp aspekty np: nie wiem ile w tym prawdy ale w manie bardziej niezawodna podobno jest 540-ka niż 680 stworzona wspólnie liebherrem.Zapraszam do dyskusji i z góry dzięki za odpowiedzi.


Post Wysłano: 09 gru 2011, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

Auto powinno być na zwolnicach pól oski lubią strzelać co do mana.. ich najmocniejsze silniki zawsze maja jakieś problemy 603 konny w f2000 tez był niewypał mieli taki na miejscowym tartaku i pojechał na RUS auto szło w terenie jak wściekle ale dość często miało problemy silnikowe


Post Wysłano: 09 gru 2011, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Nie w silnikach problem,a w sprzęgle.Jak już pisałem MAN,to ogólna porażka.Oprócz silnika nawala wszystko.Jedną z bolączek,jest awaria sterowania osią wspomagającą.Jak mu odbije,oś skręca w odwrotnym kierunku,od zamierzonego.Skrzynia biegów od moplika,MAN robi kasę na częściach zamiennych do skrzyń biegów.Volvo ma cienkie sprzęgło.Często występuje komunikat przegrzania sprzęgła,zresztą w Scanii też.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 12 gru 2011, 16:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2011, 9:28
Posty: 5
GG: 0

W manie jeszcze jest chyba możliwość z tego co wiem zamówienie sprzęgła hydrokinetytcznego...co prawda nie jest to mały koszt podobno ale chyba przydatna rzecz przy tego typu transporcie a jak inni producenci pod tym względem?? W scanii z tego co wiem nie ma takiej możliwości.


Post Wysłano: 12 gru 2011, 16:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Aż dziwne, że nikt nie wspomniał o Mercedesie :roll:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 16 gru 2011, 8:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
W manie jeszcze jest chyba możliwość z tego co wiem zamówienie sprzęgła hydrokinetytcznego...co prawda nie jest to mały koszt podobno ale chyba przydatna rzecz przy tego typu transporcie a jak inni producenci pod tym względem?? W scanii z tego co wiem nie ma takiej możliwości.
Volvo ma powetronica na hydrokinetycznym sprzegle - mialem w wywrotce taka skrzynie. Z tego co wiem doplata jakies 20tys euro by ja zalozyli.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 22 lip 2012, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Witaj jak koledzy wspomnieli...problemem jest przekazanie mometu na kola... wszystko bylo fajnie jak silniki osiagaly do 3000Nm.... wszechczasowe WSK 440ZF bylo konstruowane na taki momet.... jak pojawily sie wieksze motory to juz pojawil sie problem, Volvo w ofercie dla transportu ciezkiego ofetuje ta skrzynie tylko z silnikiem 660PS o zanizonym momecie do 2750Nm....Scania tylko 620PS i 3000Nm....(i urywa waly napedowe, polosie) MAN 680PS i 2750Nm......i chyba nie ma Mana na swiecie ktory nie mial awarii tej skrzyni (nawet wczesniejsze 660)..... jak na razie ze strony ZF nic nowego nie powstalo, pojawil sie uklad wspomagania ruszania w Mercedes-Benz za sprawa:Voith-Viab-Turbokupplung opracowany do nowej klowej skrzyni... prowadzilem Man-a 41.530 na sprzegle o pojedynczej tarczy i ciagle sie z niego kopcilo :lol:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Witam. :roll:
Przegladajac internet natrafilem na ciekawy moim zdaniem artykul o Volvo FH16
:arrow: http://www.truck.pl/pl/article/840/volv ... ka,zm_1798
Interesuje mnie czy informacje zawarte w tym artykule sa prawdziwe i czy pojazdy w takich konfiguracjach na prawde sa dostepne. Wszystko by sie zgadzalo, ale czy w takich Volvo dostepna jest przekladnia hydrokinetyczna? Kiedys czytalem, ze takowa jest dostepna tylko w FH/FM, zwlaszcza w konfiguracjach budowlanych z silnikami 440-480 KM. Procz tego, kiedys szukalem informacji nt. ciagnikow ciezkich i trafilem na jakis artykul, w ktorym bylo napisane, ze ciagniki Mercedesa choc maja slabsze silniki maja przewage na reszta, bo jako jedyni stosuja przekladnie hydrokinetyczna. Czy ktos moze potwierdzic czy Volvo stosuje taka przekladnie w FH16, czy moze to jednak bledne informacje w tym artykule i jesli ktos mial stycznosc z takim ukladem, to jak to sie spisuje w porownaniu z tradycyjnymi przekladniami?
Pozdrawiam :U


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2012, 14:35
Posty: 7
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Czeladź

Jeżeli masz kasę to w salonie zrobią ci wszystko, no może prawie wszystko. Musisz się zastanowić jakie ładunki bedziesz woził(cięzkie, długie, szerokie itp) Nasza firma korzysta tylko z ciągników SCANIA i Volvo z naciskiem na SCANIA nimimum 580KM.

Pozdrawiamy
http://www.transservice2.pl

_________________
http://www.transservice2.pl
transport ponadnormatywny, ponadgabarytowy, specjalny, transport maszyn budowlanych,


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Jak masz kase, to w salonie moga zrobic wiele, ale nie wszystko. Jesli Volvo nie produkuje przekladni hydrokinetycznych do silnikow o takich mocach, to na pewno Ci takiej nie zamontuja. Na pewno nie zrobia Ci FH16 z przekladnia Mercedesa, bo nie beda mogli dac na to gwarancji. :roll:

Jesli chodzi o specyfike ladunkow (dlugie, szerokie, ciezkie) to wplyw ma raczej dobor odpowiedniej, specjalistycznej naczepy, anizeli konfiguracja ciagnika. Oczywiscie nie jest ona bez znaczenia, jednak nie wazniejsza od konfiguracji naczepy. :)


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Jak masz kase, to w salonie moga zrobic wiele, ale nie wszystko. Jesli Volvo nie produkuje przekladni hydrokinetycznych do silnikow o takich mocach, to na pewno Ci takiej nie zamontuja. Na pewno nie zrobia Ci FH16 z przekladnia Mercedesa, bo nie beda mogli dac na to gwarancji. :roll:

Jesli chodzi o specyfike ladunkow (dlugie, szerokie, ciezkie) to wplyw ma raczej dobor odpowiedniej, specjalistycznej naczepy, anizeli konfiguracja ciagnika. Oczywiscie nie jest ona bez znaczenia, jednak nie wazniejsza od konfiguracji naczepy. :)
Twoje filozofowanie na każdy temat przerasta wszelkie wyobrażenia - podpierasz je jakimiś własnymi doświadczeniami, wiesz coś z autopsji, tak jak w tym temacie np. Driver1965?

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Cytuj:
Cytuj:
Jak masz kase, to w salonie moga zrobic wiele, ale nie wszystko. Jesli Volvo nie produkuje przekladni hydrokinetycznych do silnikow o takich mocach, to na pewno Ci takiej nie zamontuja. Na pewno nie zrobia Ci FH16 z przekladnia Mercedesa, bo nie beda mogli dac na to gwarancji. :roll:

Jesli chodzi o specyfike ladunkow (dlugie, szerokie, ciezkie) to wplyw ma raczej dobor odpowiedniej, specjalistycznej naczepy, anizeli konfiguracja ciagnika. Oczywiscie nie jest ona bez znaczenia, jednak nie wazniejsza od konfiguracji naczepy. :)
Twoje filozofowanie na każdy temat przerasta wszelkie wyobrażenia - podpierasz je jakimiś własnymi doświadczeniami, wiesz coś z autopsji, tak jak w tym temacie np. Driver1965?
Nie bardzo rozumiem, co dla Ciebie jest filozofowaniem. Jest temat, mam problem, zadaje pytanie, licze na odpowiedz ludzi, ktorzy pracuja z takim sprzetem i w ten sposob albo sie dowiaduje kolejnej interesujacej mnie rzeczy albo nie. Od tego jest forum, zeby zapytac, podzielic sie swoja opinia lub tym co jest w internecie, a nie zawsze inni maja czas zeby to znalezc. Tymbardziej piszesz, ze cos popieram wlasnym doswiadczeniem... No to chyba dobrze, ze swoim doswiadczeniem a nie czyimis (czesto zmyslanymi) opowiesciami. Rozwin prosze mysl, czym jest dla Ciebie filozofowanie i wskaz tematy w ktorych to filozofuje, ale juz moze na priv, bo temat jest o ciagnikach a nie filozofii. Pozdrawiam :]


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Jak masz kase, to w salonie moga zrobic wiele, ale nie wszystko. Jesli Volvo nie produkuje przekladni hydrokinetycznych do silnikow o takich mocach, to na pewno Ci takiej nie zamontuja. Na pewno nie zrobia Ci FH16 z przekladnia Mercedesa, bo nie beda mogli dac na to gwarancji. :roll:

Jesli chodzi o specyfike ladunkow (dlugie, szerokie, ciezkie) to wplyw ma raczej dobor odpowiedniej, specjalistycznej naczepy, anizeli konfiguracja ciagnika. Oczywiscie nie jest ona bez znaczenia, jednak nie wazniejsza od konfiguracji naczepy. :)
Twoje filozofowanie na każdy temat przerasta wszelkie wyobrażenia - podpierasz je jakimiś własnymi doświadczeniami, wiesz coś z autopsji, tak jak w tym temacie np. Driver1965?
Nie bardzo rozumiem, co dla Ciebie jest filozofowaniem. Jest temat, mam problem, zadaje pytanie, licze na odpowiedz ludzi, ktorzy pracuja z takim sprzetem i w ten sposob albo sie dowiaduje kolejnej interesujacej mnie rzeczy albo nie. Od tego jest forum, zeby zapytac, podzielic sie swoja opinia lub tym co jest w internecie, a nie zawsze inni maja czas zeby to znalezc. Tymbardziej piszesz, ze cos popieram wlasnym doswiadczeniem... No to chyba dobrze, ze swoim doswiadczeniem a nie czyimis (czesto zmyslanymi) opowiesciami. Rozwin prosze mysl, czym jest dla Ciebie filozofowanie i wskaz tematy w ktorych to filozofuje, ale juz moze na priv, bo temat jest o ciagnikach a nie filozofii. Pozdrawiam :]
Wojtas raczej chciał zasugerować, że Twoje doświadczenia z takimi autami w porównaniu do Driver'a1965 są takie no ten... strasznie malutkie :).

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

No i rozumiem to, dlatego zadaje pytanie, zeby ktos kto ma wieksze dowiadczenie odpowiedzial mi na to co mnie interesuje ;)


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Nie bardzo rozumiem, co dla Ciebie jest filozofowaniem. 1. Jest temat, mam problem, zadaje pytanie, licze na odpowiedz ludzi, ktorzy pracuja z takim sprzetem i w ten sposob albo sie dowiaduje kolejnej interesujacej mnie rzeczy albo nie. Od tego jest forum, zeby zapytac, 2. podzielic sie swoja opinia lub tym co jest w internecie, a nie zawsze inni maja czas zeby to znalezc. 3. Tymbardziej piszesz, ze cos popieram wlasnym doswiadczeniem... No to chyba dobrze, ze swoim doswiadczeniem a nie czyimis (czesto zmyslanymi) opowiesciami. Rozwin prosze mysl, czym jest dla Ciebie filozofowanie i wskaz tematy w ktorych to filozofuje, ale juz moze na priv, bo temat jest o ciagnikach a nie filozofii. Pozdrawiam
Ty w ogóle nic nie zrozumiałeś.
1. Gdzie zadałeś pytanie w poście poprzedzającym mój pierwszy?
2. A czy te opinie to przypadkiem nie bełkot powtarzający poprzednie posty innych użytkowników?
3. Ja zapytałem czy swoje posty i opinie, które w nich wydajesz (tutaj, w temacie o nowym Volvo, i kilku innych) podpierasz własnym doświadczeniem związanym np. z nowym Volvem (a tu go mieć nie możesz) lub z ciągnikami do gabarytów.
4. Kompletnie nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Weź mniej pisz, więcej czytaj. Przyda Ci się.
Koniec tematu.

Pozdrawiam.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 22 lut 2014, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Pojawil sie nowy Actros SLT http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html ciekawe kiedy spotkamy go na drodze.... :?:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 22 lut 2014, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
Pojawil sie nowy Actros SLT http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html ciekawe kiedy spotkamy go na drodze.... :?:
Był w Chrudimiu,ładował rurę.Dziwne,miał nawet fotę na FB Ladislav,ale usunął.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 22 lut 2014, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Cytuj:
Pojawil sie nowy Actros SLT http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html ciekawe kiedy spotkamy go na drodze.... :?:
Był w Chrudimiu,ładował rurę.Dziwne,miał nawet fotę na FB Ladislav,ale usunął.
Hej, ja FB znzlazlem fotke Twojego "sprezynowca" w oryginalnych barwach sondertransporte.at..... :lol:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 24 lut 2014, 10:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 paź 2010, 13:14
Posty: 153
GG: 1
Samochód: Man Tga

Witam , Mam ciagnik Man tga 460 3 osiowy , DMC 26 i Naczepe 48 DMC , Jak to zarejestrowac ? na przeglądzie robią problem ze potrzebuje odstepstwo na naczepe ? Ok... na samą naczepe ?
1.Czy po uzyskaniu odstepstwa moge sie poruszac po drogach czy musze miec jakies zezwolenia ?
2.Na ostępstwo podobno sie czeka długo ... czy w trakcie czekania moge jezdzic na próbnych bez przeglądu ?
3.Są zezwolenia na wymiary , a co z DMC ? czy na niemcy tez musze miec odstepstwo ?


Post Wysłano: 25 lut 2014, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Witam , Mam ciagnik Man tga 460 3 osiowy , DMC 26 i Naczepe 48 DMC , Jak to zarejestrowac ? na przeglądzie robią problem ze potrzebuje odstepstwo na naczepe ? Ok... na samą naczepe ?
1.Czy po uzyskaniu odstepstwa moge sie poruszac po drogach czy musze miec jakies zezwolenia ?
2.Na ostępstwo podobno sie czeka długo ... czy w trakcie czekania moge jezdzic na próbnych bez przeglądu ?
3.Są zezwolenia na wymiary , a co z DMC ? czy na niemcy tez musze miec odstepstwo ?


Kolego zadajesz pytania jakby to byl zestaw Twojego ojca.... :lol: umiesz pisac wiec czytac tez chyba potrafisz.... poczytaj na tym forum jest wszytko co potrzeba ja juz nie mam sily pisac tego kolejny raz. Nie jestes pierwszy ktory takie cos przechodzil. Tylko czy forum jest wiarygodne, tu mozna poczytac wiele ciekawych bajek na wszytkie tematy. Na niemcy tez potrzebujesz odstepstwo (§70 o ile ta naczepa tego wymaga). Zycze powodzenia bo z takim podejsciem to nie zarobisz na mandaty. To co napsalem nie wynika ze zlosliwosci tylko ku opamietaniu. Jesli Cie urazilem to przepraszam nie taki mialem zamiar.

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: