TRANSSHOP

Katalizatory SCR - Sklep Kaliński

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euHOL-EXPO



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 823 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 138 39 40 41 42
Autor Wiadomość
PostWysłano: 26 lip 2018, 20:51 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 623
GG: 0
Dobry z rana ;)


Słuchajcie, jako że zdarza mi się myśleć na różne dziwne tematy chciałbym ruszyć tu z małą dyskusją, a mianowicie napęd pompy

Wał vs hydraulika :mrgreen:

Co lepsze i dlaczego?

U siebie mam 3x wał. I nie mam absolutnie żadnego porównania, bo nie mam zielonego pojęcia jak się sprawuje hydraulika. Krzyżaki są smarowane może 2 razy w roku, a może i nie (i tak większość bezobsługowa), łożyska tak samo. Na 10 krzyżaków (jedno auto z jednym wałkiem, dwa auta z dwoma wałkami) wysypie się, może jeden na dwa lata. Wałki są ok, dopóki mamy na nie miejsce, wiadomo nieraz jak jest ciasno (np w 4ośce).

Mam u konkurencji dwa auta na hydraulikę, i jeden narzeka całym rokiem, drugi narzeka tylko w lato :mrgreen:

A to mu coś zamarza, a to mu nie chce chodzić, a to sie zacina, a to mu olej leci, a to za małe ciśnienie, a to w końcu w lato ta hydraulika mu się grzeje, i teraz nie wiem, czy ta hydraulika jest serio taka kijowa, czy ten gość to kompletny dzban bez pojęcia.

Widziałem, ze gruszki do betonu mają chłodnice oleju z wentylatorem, czy jest potrzebna? Jakie są wogl wasze opinie i spostrzeżenia? Mam nadzieję, ze ktoś wytłumaczy jak to działa, bo wiem, aby ze jest pompa na przystawce, druga na pompie, i jeszcze zbiornik oleju.

Plusy wałka to wiadomo jeszcze miesza waga, ale co w sytuacji, gdy szlag trafi płytkę, płytka stanie w poprzek? Wałek nie puści, może rozerwać korpus pompy (wiem wiem ekstremalna sytuacja) a hydraulika popuści, i w sytuacji krytycznej pompa sie zatrzyma?


Na górę
PostWysłano: 29 lip 2018, 20:18 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2007, 10:29
Posty: 719
GG: 5761457
Samochód: MAN F2000 35.403
Lokalizacja: Nysa
Pewnie, że w gruszce jest potrzebna chłodnica oleju. Taka hydraulika w beczce pracuje tylko gdy się ładuje bądź rozladowuje. W betoniarce praktycznie cały czas przekładnia pracuje co powoduje grzanie się oleju. Chociaż mamy w firmie jedną, w której da się wyłączyć pompę i wtedy nie ma obciążenia przekładni na pusto. Tak jak się jedzie 30km w upał to wiadomo że olej się rozgrzeje i będzie trzeba go schłodzić. Tak samo jesienią, zimą, jak olej gęsty i dłużej się rozgrzewa. :)


Na górę
PostWysłano: 06 sie 2018, 19:12 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 lis 2016, 7:57
Posty: 51
Samochód: scania
moim zdaniem hydraulika to kiepskie rozwiązanie, dodatkowe koszty, w zimie lipa olej gesty w lecie się grzeje, przewody z czasem trzeba wymienić olej też, nie mówiąc nic o cieknących oringach. Jedyny plus hydrauliki to cicha praca.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 823 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 138 39 40 41 42


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Targi Polska Pomoc Drogowa HOL-EXPO

Forum Samochodowe