Strona 1859 z 3468 [ Posty: 69343 ] Przejdź na stronę Poprzednia 11857 1858 1859 1860 18613468 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 paź 2017, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ciekawa teoria że tylko scania z retarderem daje radę.
Jakoś w mamie w automacie z retarderem też nie trzeba używać hamulców podczas zjazdu z góry, chyba że w takim manie np 430/440 to jest montowany silnik od kosiarki i niema czym hamować przy tej pojemności silnika 10,5 litra

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 paź 2017, 19:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Dobry kierowca we wozie z retarderem hamulce będzie miał bez mała, dożywotnio.

Debil popali wszystko za pół roku.

Teraz są takie czasy, że i debile wyciągają łapę po piniondz z kosmosu. I stary jeden z drugim nawet się na tą gadke że najlepszy na świecie łapie.
Ale tylko przez kilka tygodni/miesięcy, potem za bramę...


Ty MAN, wiesz, że moc retardera nijak się ma do pojemności silnika?
Może dlatego że retarder to część skrzyni biegów.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 paź 2017, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

I tam w Manach chyba był Intarder :(

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 10 paź 2017, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ty Długi w techniczne szczegóły budowy i dzialania zwalniacza MANa nie wprowadzaj.

Skup się na pokazaniu palcem gdzie w ogóle jest :D .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 paź 2017, 19:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ty Kierownik wiesz że w manie jest coś takiego że skrzynia biegów z retarderem współpracuje z hamulcem silnikowym i jak jest potrzeba to retarder automatycznie też załącza hamulec silnikowy a tu ma znaczenie jaka jest pojemność skokowa silnika aby efektywnie hamował EVB

Intarder to to samo co retarder
Retarder jest montowany dodatkowo obok skrzyni biegów a Intarder znajduje się wewnątrz skrzyni biegów i wykorzystuje olej z skrzyni biegów do hamowania a retarder ma własny obieg olejowy
Dobra funkcja intardera przy zimnym silniku do około 70 stopni Celsjusza można załączyć Intarder w czasie jazdy i wten sposób rozgrzać olej w skrzyni biegów i przy okazji też rozgrzać płyn chłodzący w silniku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 paź 2017, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

No dobra nabijamy się przecież :) .

To zalaczanie Veba to tylko na ostanim biegu zwalniacza, i daje tyle co nic.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 paź 2017, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W f2000 EVB załączał się na ostatnim biegu zwalniacza od modelu tga EVB załącza się na pierwszym biegu zwalniacza przy sterowaniu ręcznym retarderem
W automacie zależnie od siły hamowania retardera i przy odpowiednim biegu w skrzyni biegów jest odczuwalna siła hamowania EVB

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 paź 2017, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Dobry kierowca we wozie z retarderem hamulce będzie miał bez mała, dożywotnio.
Na dwoje babka wróżyła bo predzej czy później klocek sie rozleci ze starości, tarcza popęka albo zacisk sie przytrze jak bedą mało używane i przez x lat na wozie...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

niekoniecznie oryginalny klocek z tyłu wymieniłem po 700 tys km. i pojazd też ma retarder.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:04

Stoję krótką pauzę za Lipskiem w stronę Warszawy. Przyjechało dwóch patelniorzy z kampanii buraczano-zbożowej. Miejsca na parkingu w cholerę i ciut-ciut a te aparaty rzeźbią coś, co można nazwać próbą ustawienia się na parkingu. Czas mają niezły - póki co to mija ósma minuta :D


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 832

Cytuj:
Stoję krótką pauzę za Lipskiem w stronę Warszawy
Już myślałem że na zachód wybyłeś :mrgreen:

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo oni to po polu umią jeździć z przyczepą na dyszlu anie po parkingu z naczepą

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Tarcze to pękają z przegrzania.

Zacisk nie zatrze się, jeśli nawet z retarderem kilkadziesiąt razy na dzień dotknie się hamulca.

Klocek może i się rozleci ze starości, ale życzę nam wszystkim tego typu problemów, bo prędzej wóz zmieni właściciela.

Mój grajdoł ma na klockach zrobione 350 kkm, została troche mniej niż połowa. Doczep ma jakieś 270kkm od nowości i też została z połowa. Wóz bez retardera, tylko z Vebem, i robota nie lekka.
Ja jak bym miał wóz z retarderem, to poważnie, klocki dożywotnio...


Użytkownik jak na wylocie z Lipska po prawej, to zapiekanki mają niezłe.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Ostatnio zmieniony 10 paź 2017, 20:14 przez Kierownik, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:14

Cytuj:
Już myślałem że na zachód wybyłeś :mrgreen:

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Nieee, nieee Panie - tak źle to jeszcze nie ma. Owszem od trzech tygodni ćwiczę patologistykę w najlepszym możliwym wydaniu, ale na zagranicę to ani myślę się wybrać.


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 948
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Ależ dzisiaj było romantycznie na zwężce na A4. :mrgreen:

Użytkownik, w tamtym tyg ładna kania oświetlona na pomarańczowo z naczepą do cementu, do obwodnicy Jarocina uporczywie 70, na obwodnicy w kratkę 70/90/80. Wyczułem moment kiedy zwolnił i lewy, wskazówka leżała jak po tygodniowym melanżu. Idioci są wśród Nas. :mrgreen:

Jumas, w dafie na retarder nie mam co narzekać, odpowiedni dobór biegu i na 3 stopniu hamuje jak trzeba. ;)

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:21

Cytuj:
(...)
Jumas, w dafie na retarder nie mam co narzekać, odpowiedni dobór biegu i na 3 stopniu hamuje jak trzeba. ;)
W TGA nie narzekałem na retarder. Robił świetną robotę. Owszem, nie ma co porównywać DAFowskiego MX-a, no ale też trzeba przyznać, że przy odpowiednich obrotach całkiem sobie radził. I szczerze powiedziawszy, na nasze krajowe górki jest wystarczający. Nawet dawał radę pod Siewierzem :mrgreen:


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:24
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Cytuj:

Jumas, w dafie na retarder nie mam co narzekać, odpowiedni dobór biegu i na 3 stopniu hamuje jak trzeba. ;)
Tez mialem i dawał rade po słowackich cestach :)



Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Tarcze to pękają z przegrzania.

Zacisk nie zatrze się, jeśli nawet z retarderem kilkadziesiąt razy na dzień dotknie się hamulca.

Klocek może i się rozleci ze starości, ale życzę nam wszystkim tego typu problemów, bo prędzej wóz zmieni właściciela.
żeby zajechac tarcze wystarczy regulanie traktowac je woda (kałuża, myjka) gdy ma odpowiednia temp pracy i juz materiał dostaje [wycenzurowano] przy zmianach temperatur, w zacisku jakaś gumka spracieje,dupnie i dostanie sie syf do srodka i po zawodniku a

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 10 paź 2017, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 808
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
Szef miał pretensje do mnie ,że spaliłem hamulce ,a to nie moja wina , bo on mi nie powiedział , że trzeba retarderem hamować.
Z pośród wszystkich aut jakimi jeździłem, chyba tylko w Scani retarder naprawdę był w stanie zwalniać załadowany zestaw z każdej góry. Nie wiem nadal dlaczego inni producenci nie robili takich retarderow jak Scania ale mimo wszystko nigdy nie udało mi się spalić hamulców. Nie żebym się starał ale według mnie jest to wyczyn. I tu nie można do gościa mieć pretensji tylko trzeba mu zazdrościć tej umiejętności. Byle idiota tego nie jest w stanie dokonać :D :mrgreen:
Moze po prostu Scania jezdziles z typotym retarderem a inne auta mialy silniki hamucowe? Jezeli chodzi o to drugie to Scania akurat ma najgorszy chyba, za to retarder to inna spiewka.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 10 paź 2017, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
żeby zajechac tarcze wystarczy regulanie traktowac je woda (kałuża, myjka) gdy ma odpowiednia temp pracy i juz materiał dostaje [wycenzurowano] przy zmianach temperatur, w zacisku jakaś gumka spracieje,dupnie i dostanie sie syf do srodka i po zawodniku a
Ładuje się 2 lub3 razy dziennie na kopalniach, przy wyjeździe jest przejazdowa myjka, leje głównie po podwoziu. Volvo ma ori tarcze, blisko 900kkm, i sa zdrowe...

Wspomniałeś coś o temperaturze pracy, niechcący dotknąłeś sedna.
Wszystko złe co sie dzieje z hamulcami to z przegrzania.
A kto przegrzewa hamulce to chyba wiesz.

No same to na pewno się nie przegrzewają :D.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1859 z 3468 [ Posty: 69343 ] Przejdź na stronę Poprzednia 11857 1858 1859 1860 18613468 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: