Strona 1958 z 3472 [ Posty: 69427 ] Przejdź na stronę Poprzednia 11956 1957 1958 1959 19603472 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 gru 2017, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Cytuj:
le No takie czasy , teraz nie musimy zmieniac biegów , potem przyjdą czasy ze nie będziemy musieli kierownicy trzymać , aż całkiem staniemy się zbędni , tak jak w filmach .
Myślę ostatnimi czasy jeżdżąc po naszym pięknym kraju, że za naszego życia to nie nastąpi u nas napewno :D
Wszyscy wrozacy te bujdy ludzie mają w głowie jeżdżąc ciężarowki w konwojach do stref przemysłowych przy głównych drogach. Wziąłbym ich na Śląsk żeby zobaczyli nasze krajowki, wiadukty 3.5m gdzie 4 przechodzi i tonaze, ruch z tramwajami itp. Myślę, że nie podjeliby by wyzwania puszczenia tam autonomicznej ciężarówki.


Post Wysłano: 07 gru 2017, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
wiadukty 3.5m gdzie 4 przechodzi
A gdzież to taki wiadukt jest? Ja pod mniej jak 3.8 nie wjeżdżam, a w Czechach, Niemczech to przed 4.0 hamuję :)


Post Wysłano: 07 gru 2017, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2012, 14:36
Posty: 493

Automat z odległościówka w mp4 to coś wspaniałego, to dopiero rozleniwia, jedynie kierownice trzeba trzymać.

W zgierzu pod 3.6 przechodziłem i dało rade,

_________________
B - 21.05.2010 C - 29.04.2013
E - 03.07.2013 KW- 10.05.2013
Nie mylili się tylko Ci, którzy nigdy nie żyli.


Ostatnio zmieniony 07 gru 2017, 21:16 przez Mikuś, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 07 gru 2017, 21:16
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1902
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

SergiejTG, ten kto Ci zaraz napisze cala litanie takich wiaduktów w PL jest prawdziwym śoferem-krajówkarzem z powołania ( stawiam na Ocia)

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 07 gru 2017, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Jest temat o wysokości wiaduktów, przykładów cała masa :) U nas jakbyś chciał przejezdzac tylko tym co na znaku to każda krajowka by trzeba do autostrady chyba dojeżdżać :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Dzis nie można juz zamówić Volva w manualu. Zaprzestali produkcji ręcznej skrzyni biegów. W DAFie tylko w autach specjalistycznych. Chyba jedna z niewielu jest Scania gdzie można kupić Wajche.
Można zamówić nowego Dafa w manualu [emoji14] ja osobiście wolę automat, wiadomo - wygoda a w razie co można przejść na manual. Chociaż teraz jeżdżę ishiftem i specjalnie zadowolony nie jestem. Bardzo niskie obroty wrzuca, często załadowany na skręcie pod dużym obciążeniem potrafi przebić np z 5 na 7 i to na niskich obrotach... Może oprogramowanie trzeba zmienić, nie wiem. Manual ma taką zaletę, że w razie awarii większe prawdopodobieństwo, że jakiś bieg wrzucisz i zjedziesz na parking zamiast płacić Niemcom za holownik... Ale jak jeździłem czasem z szoferami na stopa i jeden sympatyczny kolega Dafem z ZF16 pokonywał rondo na półsprzegle na siódemce... A drugi się ze mną zagadał i w korku miał kilka razy około 2300 obrotów przez dłuższy czas, stwierdzam że automat lepszy :D


Post Wysłano: 07 gru 2017, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

Cytuj:

Tak dla zmiany tematu na mniej drażliwy. Szukam w dobrej cenie spryskiwaczy reflektorów ze zaślepkami najlepiej w czarnym kolorze do Mondeo MK3. Może ktoś coś? Bo na allegro to drogo chcą za taką zabawę ;)
Jak już jesteśmy przy spryskach. W Premierze pompka od sprysków lamp była jakaś wysokiego ciśnienia? Czy zwykła, taka jak do sprysków szyb? Bo tam był chyba osobny zbiornik po prawej stronie wraz z osobną pompką. Włączało się to przy każdym użyciu spryskiwaczy szyb, czy po jakimś czasie?


Post Wysłano: 07 gru 2017, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Dokładnie Luka tak jak mówisz. Jak włączyłeś światła mijania to podczas użycia spryskiwaczy szyb wysuwały się że zderzaka dysze na reflektory. Pompka i zbiornik takie same tylko że z prawej strony

Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 07 gru 2017, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 812
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Co do opcji automat/ manual. Jak dla mnie to jeden ..uj, wiadomo automat jest wygodniejszy, ale gdyby przyszło mi teraz wsiąść na manuala to na pewno bym nie płakał. A tak nota bene. W kołchozie w którym jeździłem mieliśmy Dafy cf-ki w automatach z oprogramowaniem pozwalającym na przejście w tryb manualny tylko przy prędkości do 30 km/h, firma nie była zadowolona ze spalania paliwa i w aucie starego, ogarniętego kierowcy zmienili oprogramowanie gdzie mógł przejść na manuala kiedy chciał. Okazało się że auto zaczęło palić mniej czym obalomo "mit" że automat mniej pali.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 07 gru 2017, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1067
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Cytuj:
wiadukty 3.5m gdzie 4 przechodzi
A gdzież to taki wiadukt jest? Ja pod mniej jak 3.8 nie wjeżdżam, a w Czechach, Niemczech to przed 4.0 hamuję :)
Brno - Svitavy. 3,2 a przechodzi 4,10


Post Wysłano: 07 gru 2017, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 955
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Cytuj:
Cytuj:
wiadukty 3.5m gdzie 4 przechodzi
A gdzież to taki wiadukt jest? Ja pod mniej jak 3.8 nie wjeżdżam, a w Czechach, Niemczech to przed 4.0 hamuję :)
Kępno-Namysłów, 3,5m. a środeczkiem idzie się jak w masło. 8)

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 07 gru 2017, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

Cytuj:
Co do opcji automat/ manual. Jak dla mnie to jeden ..uj, wiadomo automat jest wygodniejszy, ale gdyby przyszło mi teraz wsiąść na manuala to na pewno bym nie płakał. A tak nota bene. W kołchozie w którym jeździłem mieliśmy Dafy cf-ki w automatach z oprogramowaniem pozwalającym na przejście w tryb manualny tylko przy prędkości do 30 km/h, firma nie była zadowolona ze spalania paliwa i w aucie starego, ogarniętego kierowcy zmienili oprogramowanie gdzie mógł przejść na manuala kiedy chciał. Okazało się że auto zaczęło palić mniej czym obalomo "mit" że automat mniej pali.
Nie wiem o jak dawnych czasach piszesz, ale warto wziąć pod uwagę, że skrzynie automatyczne/zautomatyzowane sprzed 10 lat, to zdecydowanie nie jest to, co obecnie wychodzi z fabryk. Postęp techniczny jest bardzo szybki w tym przypadku i przypuszczam, że wyniki spalania + łatwość obsługi wychodzi na korzyść automatów, dlatego są one już standardem w samochodach dalekodystansowych.


Post Wysłano: 07 gru 2017, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Teraz też automatem w trybie manualnym zrobisz lepsze wyniki. Problem w tym, że aby tak zrobić to trzeba widzieć co się robi i dlaczego. Automat jest programowany dla byle traktorzysty i suma sumarum, biegi zmienia dużo lepiej, niż wcześniej wymieniony.

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 07 gru 2017, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2016, 18:42
Posty: 61
Samochód: CO RANO PODSTAWIĄ
Lokalizacja: RZE

Cytuj:
Teraz też automatem w trybie manualnym zrobisz lepsze wyniki. Problem w tym, że aby tak zrobić to trzeba widzieć co się robi i dlaczego. Automat jest programowany dla byle traktorzysty i suma sumarum, biegi zmienia dużo lepiej, niż wcześniej wymieniony.

/mobil
I jeszcze musi Ci się chcieć. Dotyczy również klasycznego manuala. Tam, gdzie Ty pociągniesz z lenistwa na jednym biegu, automat zmieni płynnie ze dwa razy. Bo jemu się zawsze chce.


Post Wysłano: 07 gru 2017, 23:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Nie wiem o jak dawnych czasach piszesz, ale warto wziąć pod uwagę, że skrzynie automatyczne/zautomatyzowane sprzed 10 lat, to zdecydowanie nie jest to, co obecnie wychodzi z fabryk. Postęp techniczny jest bardzo szybki w tym przypadku i przypuszczam, że wyniki spalania + łatwość obsługi wychodzi na korzyść automatów, dlatego są one już standardem w samochodach dalekodystansowych.

Dlatego też obecnie skrzynie manualne nie mają żadnego sensu ekonomicznego, czy to się szoferom z powołania podoba, czy nie. A że, (strzelam) połowa jeżdżących obecnie łączników nie ogarnia zmiany biegów, to z punktu widzenia właściciela pojazdu (firmy) to tylko problem. Byłby manual, to bym jeździł i nie płakał, bo akurat gruz to jest najmniej ważna rzecz z mojego punktu widzenia. Ale mając wybór: automat. Świat idzie od przodu. :D

BTW. Mamy nowego premiera. Niejaki człowiek excell. :lol:


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
Dzis nie można juz zamówić Volva w manualu. Zaprzestali produkcji ręcznej skrzyni biegów. W DAFie tylko w autach specjalistycznych. Chyba jedna z niewielu jest Scania gdzie można kupić Wajche.
Można zamówić nowego Dafa w manualu [emoji14] ja osobiście wolę automat, wiadomo - wygoda a w razie co można przejść na manual. Chociaż teraz jeżdżę ishiftem i specjalnie zadowolony nie jestem. Bardzo niskie obroty wrzuca, często załadowany na skręcie pod dużym obciążeniem potrafi przebić np z 5 na 7 i to na niskich obrotach... Może oprogramowanie trzeba zmienić, nie wiem. Manual ma taką zaletę, że w razie awarii większe prawdopodobieństwo, że jakiś bieg wrzucisz i zjedziesz na parking zamiast płacić Niemcom za holownik... Ale jak jeździłem czasem z szoferami na stopa i jeden sympatyczny kolega Dafem z ZF16 pokonywał rondo na półsprzegle na siódemce... A drugi się ze mną zagadał i w korku miał kilka razy około 2300 obrotów przez dłuższy czas, stwierdzam że automat lepszy :D
Dafie za automata trzeba doplacic i bez problemu montuja. Mamy automaty z oprogramowaniem dla cystern niby najlepsze i tez potrafi na skrzyzowaniu 3 razy biegi zmienic i stoisz jak dupa zanim wrzuci to co trzeba.
Ja manualem tez jezdze w niskich obrotach wiec spalanie mam podobne jedyna różnica to ja na luz nie wyrzucam i gazu nie odejmije przed szczytem i tu mam roznice w spalaniu. Aczkolwiek dla wiekszosci sioferow to boski wynalazek bo spalanie leci w dol strasznie ruszy z parkingu to 4.5h nic nie dotyka myslec nietrzeba ja jednak wole myslec niz sie nudzic

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 08 gru 2017, 0:51
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3575
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Settler

Ale czemu ja?
Ja uj nie kierowca jestem, to gdzie ja do takich wielkich rzeczy :(

Po drugie nie jestem z powołania, mnie prawko kupili, dali jechać i tak zostało, męczę się z tym ale co zrobić, nic innego w życiu nie potrafię :/

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 08 gru 2017, 6:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2016, 21:20
Posty: 318
Samochód: Daf

Taaa powiadasz Pazdz że w Niemczech takie rzeczy się dzieją


Post Wysłano: 08 gru 2017, 7:00

Cytuj:

Dlatego też obecnie skrzynie manualne nie mają żadnego sensu ekonomicznego, czy to się szoferom z powołania podoba, czy nie. A że, (strzelam) połowa jeżdżących obecnie łączników nie ogarnia zmiany biegów, to z punktu widzenia właściciela pojazdu (firmy) to tylko problem. Byłby manual, to bym jeździł i nie płakał, bo akurat gruz to jest najmniej ważna rzecz z mojego punktu widzenia. Ale mając wybór: automat. Świat idzie od przodu. :D

BTW. Mamy nowego premiera. Niejaki człowiek excell. :lol:


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Coś o tym wiem.Kiedyś zachodzę na bazę i wali z kilometra zjaranym sprzęgłem.Biedna renata przy przebiegu 30000km dostała sprzęgło nowe na serwisie.Oczywiście na koszt szefa , bo głupoty traktorzysty gwarancja nie obejmuje :lol: Od tego czasu każdy następny wóz był zakupiony w automacie :D


Post Wysłano: 08 gru 2017, 8:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Edler ma rację. Aktualnie, w nowym Jelczu Euro 6 (poliftowym) manual dostępny jest tylko do zastosowań specjalistycznych.
Dotychczasowe Dafy Euro 6 były w standardzie konfigurowane z automatem, ale w opcji (bez żadnej doplaty) był też manual 12 lub 16. W polifcie już takiej opcji nie ma.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1958 z 3472 [ Posty: 69427 ] Przejdź na stronę Poprzednia 11956 1957 1958 1959 19603472 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: