Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 10 kwie 2011, 6:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 kwie 2011, 5:42
Posty: 2
GG: 3507515
Samochód: volvo,mack
Lokalizacja: Chicago

Cytuj:
Cytuj:
Skrzynia biegów: 10. lub 18-biegowa z automatycznym sprzęgłem
Nie wydaje mi się żeby sprzęgło było automatyczne. Poprostu używa się go tylko do ruszania a potem można zmieniać bez sprzęgła (zaleta Fullera).
dokladnie tak jak piszesz,sprzegla uzywa sie tylko do ruszania,pozniej zmieniasz bez sprzegla.....
tak samo skrzynie byly auto lub manual 10/13 nie slyszalem o 18 w volvo


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 23 paź 2011, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Jak najbardziej byly tez z 18 sam jezdzilem vnl64t630 moze tez byc 7 ,8LL ,9LL i kiedys trafialy sie 14 biegowe zsynchronizowane podobno volvoskie.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 23 paź 2011, 20:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Zapomnialem ze trafiaja sie tez 15 bardzo czesto w Kanadzie a tu sa linki co mozna dostac w nowych volvach http://www.volvotrucks.com/SiteCollecti ... df_web.pdf


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 31 paź 2011, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2006, 2:28
Posty: 449
GG: 1019688
Samochód: BMW M3 E90; Volvo VN780
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA

Cytuj:
... nie slyszalem o 18 w volvo
Są, są. Tutaj Tutaj LINK do kilkudziesięciu ciężarówek Volvo z 18-biegowymi skrzyniami.

Jak klient ma pieniądze, to wszystko jest, do wyboru, do koloru. Niech tylko płaci i wybiera. ;-)


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 03 lis 2011, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A silnik w amrykańskich Volvach są też Hamburgerów? Jakieś Cummnisy i inne czy Volva? Skrzynie to Fullery a nie Volva? Trochę dziwina polityka firmy, bo Volvo ma świetne silniki i jeszcze lepsze skrzynie :)

OT. Hiob dobrze widzę że masz M3 E90? :O Mogę wpaść na jazdę próbną najpierw Betą a potem Volvem :D ?


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 03 lis 2011, 21:16

Cytuj:
A silnik w amrykańskich Volvach są też Hamburgerów? Jakieś Cummnisy i inne czy Volva? Skrzynie to Fullery a nie Volva? Trochę dziwina polityka firmy, bo Volvo ma świetne silniki i jeszcze lepsze skrzynie :)

OT. Hiob dobrze widzę że masz M3 E90? :O Mogę wpaść na jazdę próbną najpierw Betą a potem Volvem :D ?
Chciałbym Ci uświadomić, że silniki Volva, Mana (maxxforce), Dafa (paccar) to największa sieczka i porażka jaka dotknęła rynku USA, te silniki nie dosięgają wytrzymałością konstrukcji chociażby Cumminsa. Volvo montuje swoje D13 i D16, ale zdecydowanie (szczególnie Onwer Operatorzy) wolą Cumminsa.

Skrzynie już pisali poprzednicy, była opcja synchronizowanego Volva, ale i tak przyzwyczajenie wygrało. Chociaż I-shifta można zamówić.

Tylko cały czas, po co, skoro Eaton jest praktycznie bez obsługowy i bez awaryjny.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 07 lis 2011, 19:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Bezobslugowy...... prawie ale co sie trzeba sztacheta namachac , najlepiej jak najwiecej do powiedzenia maja ludzie ktorzy wlasnie tym jezdza. Technologie z Europy mysle ze nie sa zle tylko serwisy w USA nie nadazaja z wyszkoleniem personelu do obslugi takich rozwiazan.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 07 lis 2011, 19:48

Cytuj:
Bezobslugowy...... prawie ale co sie trzeba sztacheta namachac , najlepiej jak najwiecej do powiedzenia maja ludzie ktorzy wlasnie tym jezdza. Technologie z Europy mysle ze nie sa zle tylko serwisy w USA nie nadazaja z wyszkoleniem personelu do obslugi takich rozwiazan.
Masz zupełną racje, jeździsz tym na co dzień, ja nie. Tylko nawet tutaj automaty się psują, a o ile dobrze rozumiem, jesteś Ownerem, więc każdy przestój to strata kasy. Czy to I-shift, czy jakieś Amerykański wynalazek, prędzej czy później się zepsuje.

Mój kumpel jest też Ownerem w stanach i szczerze, to wystarczą mu kłopoty z egrem (cooled egr ISX-a, pewnie wiesz o co chodzi) a co do tego dodać jeszcze, gdyby skrzynia wyła.

Masz mniej elektroniki, nie masz synchronizatorów i rzadziej używasz samego pedału sprzęgła, więc i koszta mniejsze. A, że wygoda, no fakt, przeszkadza, ale pozwala trochę zaoszczędzić.

Jedynie dziwi mnie trochę konserwatyzm odnośnie hamulców - chociaż, jak czytam opinie to obecne stadium rozwoju ich w tamtych systemach, jest trochę za Europą. Częste przypadki blokowania się tłoczka, tutaj raczej dopiero jak dłużej postoi to się tak dzieje.

Swoją drogą, masz do czynienia sam z D12/13/16 ? Czytam dużo opinii i raczej większość osób narzeka, szczególnie na ich awaryjność, może Ty mógłbyś dorzucić swoje 5 gr ?

Z tymi Volvami jest chyba taki problem, że sieć serwisów autoryzowanych jest za mała, a takie małe warsztaciki sobie z nimi nie radzą. Chociaż jak czytam na Amerykańskich forach, że facetowi co 25 tyś szła jedna poduszka w przednim zawieszeniu, bo jakiś czujnik podawał za wysokie ciśnienie, to sam nie wiem co o tym myśleć. Może jakoś montażu jest za niska ? Masz jakąś swoją opinię ?


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 07 lis 2011, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Zawieszenie na poduszkach w volvach jest od Hendricksona http://www.hendrickson-intl.com/product ... airtek.asp i ja uwazam ze nie majac zawieszenia z amortyzacja z przodu kabiny to os kierowana na poduszkach to super rzecz moze przydalby sie drazek stabilizacji poprzecznej czego nie widzialem na ciezarowkach klasy 8. I-shift to polaczenie tradycyjnej skrzyni bez synchronizatorow z nowoczesna elektronika co daje rewelacyjny efekt. Spotkalem sie czesto ze ludzie jednak naprawiaja skrzynie co nasuwa wniosek ze w praktyce prawie bezobslugowa skrzynia + nie zawsze nieomylny kierowca= sie naprawa. A wracajac do silnikow volvo to moj D12 mial 225 000 mil ja dokrecilem do 350 000 i nie bylo wiekszych problemow. Po zakupie musialem wymienic tulejki pod pompo wtryskami bo woda mieszala sie z paliwem i jakis magik zakrecil korek spustowy do oleju z sila konia i odkrecilem go razem z nakretka wklejona w miske.Teraz bede korzystal z serwisu w Polsce tak ze bede mial mozliwosc porownac go z tamtym.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 07 lis 2011, 20:23

Cytuj:
Zawieszenie na poduszkach w volvach jest od Hendricksona http://www.hendrickson-intl.com/product ... airtek.asp i ja uwazam ze nie majac zawieszenia z amortyzacja z przodu kabiny to os kierowana na poduszkach to super rzecz moze przydalby sie drazek stabilizacji poprzecznej czego nie widzialem na ciezarowkach klasy 8. I-shift to polaczenie tradycyjnej skrzyni bez synchronizatorow z nowoczesna elektronika co daje rewelacyjny efekt. Spotkalem sie czesto ze ludzie jednak naprawiaja skrzynie co nasuwa wniosek ze w praktyce prawie bezobslugowa skrzynia + nie zawsze nieomylny kierowca= sie naprawa. A wracajac do silnikow volvo to moj D12 mial 225 000 mil ja dokrecilem do 350 000 i nie bylo wiekszych problemow. Po zakupie musialem wymienic tulejki pod pompo wtryskami bo woda mieszala sie z paliwem i jakis magik zakrecil korek spustowy do oleju z sila konia i odkrecilem go razem z nakretka wklejona w miske.Teraz bede korzystal z serwisu w Polsce tak ze bede mial mozliwosc porownac go z tamtym.
No w sumie jest coś z tym nieomylnym kierowcą, jak nie trafisz w bieg to zgrzyt i będziesz płacił.
Czekam na opinie jak sprawuje się eksploatacja czegoś takiego tutaj, nie boisz się trochę z dostępnością części, obecnych tylko dla Amerykańca ? W sumie kurierzy działają szybko, ale przestój to przestój. No i ostatnie, orientowałeś się, jak wygląda sprawa tachografu ? Chociaż w sumie, jak masz I-shift, to nie powinno być tragedii.

Tak czy inaczej, powodzenia.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 07 lis 2011, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

I-shift w USA pojawil sie dopiero w 2008 tak samo jak silnik D13 i D11 Ja mam D12 435 koni z EGR norma cos okolo Euro4 skrzynia Eaton 10 biegow mosty Meritor 3:58 przelozenie . Narazie skonczylem go robic bo w stanach nie bylo czasu dbac o wyglad a ramy w volvach bardzo koroduja jak zrobie zdjecia to wrzuce, mam kilka ale jeszcze nie do konca skonczonego.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 08 lis 2011, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 paź 2011, 4:11
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Volvo VNL 670
Lokalizacja: Chicago

Cytuj:
jak nie trafisz w bieg to zgrzyt i będziesz płacił.
nevesu - czas poobalać parę mitów ;-)
Z tym płaceniem - to nie do końca tak. Jak nie trafisz, będzie zgrzyt i tyle. Bieg nie wejdzie.
Cytuj:
Masz mniej elektroniki, nie masz synchronizatorów i rzadziej używasz samego pedału sprzęgła, więc i koszta mniejsze. A, że wygoda, no fakt, przeszkadza, ale pozwala trochę zaoszczędzić.
To też zupełnie nie tak ;-)
Właśnie wygoda używania powoduje, że skrzynie niezschynchronizowane są tutaj tak popularne. Sam w życiu nie zamieniłbym się na skrzynię, gdzie co chwila trzeba deptać sprzęgło. Przy odrobinie wprawy nic nie zgrzyta, a biegi wchodzą, jak w masełko ;-)


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 08 lis 2011, 20:43

Cytuj:
Cytuj:
jak nie trafisz w bieg to zgrzyt i będziesz płacił.
nevesu - czas poobalać parę mitów ;-)
Z tym płaceniem - to nie do końca tak. Jak nie trafisz, będzie zgrzyt i tyle. Bieg nie wejdzie.
Cytuj:
Masz mniej elektroniki, nie masz synchronizatorów i rzadziej używasz samego pedału sprzęgła, więc i koszta mniejsze. A, że wygoda, no fakt, przeszkadza, ale pozwala trochę zaoszczędzić.
To też zupełnie nie tak ;-)
Właśnie wygoda używania powoduje, że skrzynie niezschynchronizowane są tutaj tak popularne. Sam w życiu nie zamieniłbym się na skrzynię, gdzie co chwila trzeba deptać sprzęgło. Przy odrobinie wprawy nic nie zgrzyta, a biegi wchodzą, jak w masełko ;-)
A ci wszyscy specjaliści, którzy twierdzą, że właśnie po to, powinno się wysprzęglać na 2 razy (double clutch), aby zapobiec uszkodzeniu skrzyni ? Coś w sumie, musi być na rzeczy, bo takie wpychanie na siłę, musi uszkadzać elementy. Wiadomo, doświadczony szofer nie trafi najwyżej raz na rok, ale taki Świeżak ? Chociaż słyszałem, że te skrzynie są wręcz niemożliwie wytrzymałe.


Co do zmiany - chodziło mi raczej o fakt, że to wciąż manual :) Bo jednak większość osób, skrzynie bez synchronizatorów sobie chwali.

Przypomniało mi się nota bene, to zdjęcie, zrobione przez Nieboecnego już tu Pete387, nieśmiertelny Ferdek, z przebiegiem 4 MILIONÓW mil na jednym bloku silnika (Cummins N14) i jednej skrzyni, coś co jest nie do pomyślenia w naszych warunkach :) Chyba największa przewaga Amerykańskiej technologi nad naszą. Trwałość, która jest po prostu nie osiągalna (chociaż jak czytam o tych nowych ciężarówkach, to już nie jest tak fajnie, ale to raczej wina EPA i innych bzdurnych organizacji). W świetle takiego przebiegu i zarobku jaki może przynieść ciężarówka której nie trzeba wymieniać przez 6.4 miliona kilometrów, wydaje mi się, że fakt konieczności ręcznej zmiany biegów można przeboleć.

http://i146.photobucket.com/albums/r250 ... zda140.jpg


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 08 lis 2011, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 paź 2011, 4:11
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Volvo VNL 670
Lokalizacja: Chicago

Cytuj:
A ci wszyscy specjaliści, którzy twierdzą, że właśnie po to, powinno się wysprzęglać na 2 razy (double clutch), aby zapobiec uszkodzeniu skrzyni ? Coś w sumie, musi być na rzeczy, bo takie wpychanie na siłę, musi uszkadzać elementy. Wiadomo, doświadczony szofer nie trafi najwyżej raz na rok, ale taki Świeżak ? Chociaż słyszałem, że te skrzynie są wręcz niemożliwie wytrzymałe.
Ok, spróbuję jeszcze raz: nie ma żadnego wpychania na siłę, nic się nie uszkadza, biegi wręcz same wchodzą. To nie jest mój wymysł, to po prostu tak pracuje. To inna konstrukcja skrzyni, która jest przystosowana do pracy bez użycia sprzęgła. Jest ono tam z wyjątkiem ruszenia niepotrzebne. Nie ma synchronizatorów, więc nie ma się co psuć. Mówiąc o podwójnym wysprzęglaniu, ci wszyscy specjaliści mieli pewnie na myśli skrzynie zsynchronizowane.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 15 lis 2011, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Cytuj:
Cytuj:
A ci wszyscy specjaliści, którzy twierdzą, że właśnie po to, powinno się wysprzęglać na 2 razy (double clutch), aby zapobiec uszkodzeniu skrzyni ? Coś w sumie, musi być na rzeczy, bo takie wpychanie na siłę, musi uszkadzać elementy. Wiadomo, doświadczony szofer nie trafi najwyżej raz na rok, ale taki Świeżak ? Chociaż słyszałem, że te skrzynie są wręcz niemożliwie wytrzymałe.
Ok, spróbuję jeszcze raz: nie ma żadnego wpychania na siłę, nic się nie uszkadza, biegi wręcz same wchodzą. To nie jest mój wymysł, to po prostu tak pracuje. To inna konstrukcja skrzyni, która jest przystosowana do pracy bez użycia sprzęgła. Jest ono tam z wyjątkiem ruszenia niepotrzebne. Nie ma synchronizatorów, więc nie ma się co psuć. Mówiąc o podwójnym wysprzęglaniu, ci wszyscy specjaliści mieli pewnie na myśli skrzynie zsynchronizowane.
I tutaj sie z Toba nie moge zgodzic. To ze biegi zmienia sie bez sprzegla to wymysl kierowcow ktory przy doswiadczonym kierowcy sie sprawdza ale juz niekoniecznie u nowych kierowcow lub gdy kierowcy czesto zmieniaja konia. Dla przykladu wystarczy obserwowac tendencje w duzych firmach transportowych, coraz czesciej przechodza na skrzynie zautomatyzowane bo jest to tansze kiedy jest duza rotacja kierowcow na sprzecie. Na rynku amerykanskim nadal jest to w wiekszosci Eaton autoshift lub ultrashift chociaz z roku na rok coraz wiecej jest tez Ishifta. Dla poparcia mojej wypowiedzi dodaje link od Eaton-a jak powinno sie jezdzic tymi skrzyniami:
http://www.eaton.com/Roadranger/product ... /index.htm
tutaj jest pelna paleta produktow eaton i z prawej strony mozna sciagnac filmiki o kazdej ze skrzyn niestety tylko po angielsku w razie problemow moge pom oc cos zinterpretowac.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 16 lis 2011, 0:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 paź 2011, 4:11
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Volvo VNL 670
Lokalizacja: Chicago

Cytuj:
Cytuj:
Ok, spróbuję jeszcze raz: nie ma żadnego wpychania na siłę, nic się nie uszkadza, biegi wręcz same wchodzą. To nie jest mój wymysł, to po prostu tak pracuje. To inna konstrukcja skrzyni, która jest przystosowana do pracy bez użycia sprzęgła. Jest ono tam z wyjątkiem ruszenia niepotrzebne. Nie ma synchronizatorów, więc nie ma się co psuć. Mówiąc o podwójnym wysprzęglaniu, ci wszyscy specjaliści mieli pewnie na myśli skrzynie zsynchronizowane.
I tutaj sie z Toba nie moge zgodzic.
Pewnie, że możesz się nie zgodzić ;-) Ale napisz, z czym konkretnie się nie zgadzasz. Gdzie jest mój błąd? Bo temat automatów to już inna bajka.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 16 lis 2011, 0:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Ok, spróbuję jeszcze raz: nie ma żadnego wpychania na siłę, nic się nie uszkadza, biegi wręcz same wchodzą. To nie jest mój wymysł, to po prostu tak pracuje. To inna konstrukcja skrzyni, która jest przystosowana do pracy bez użycia sprzęgła. Jest ono tam z wyjątkiem ruszenia niepotrzebne. Nie ma synchronizatorów, więc nie ma się co psuć. Mówiąc o podwójnym wysprzęglaniu, ci wszyscy specjaliści mieli pewnie na myśli skrzynie zsynchronizowane.
I tutaj sie z Toba nie moge zgodzic.
Pewnie, że możesz się nie zgodzić ;-) Ale napisz, z czym konkretnie się nie zgadzasz. Gdzie jest mój błąd? Bo temat automatów to już inna bajka.
Piszesz ze ta skrzynia jest przystosowana do zmiany biegow bez uzycia sprzegla a producent jasno na filmach instuktarzowych pokazuje ze podwojne wysprzeglanie jest wymagane. Ja tak jak ty ruszam tylko ze sprzeglem a pozniej nawet go nie dotykam ale badzmy precyzyjni ze ta technika zostala w praktyce wymyslona przez kierowcow a nie przez fabryke. Sam jezdzilem Liazem na podwojne sprzeglo i w USA na poczatku tak probowalem ale doswiadczony kierowca powiedzial mi ze nie jest to mile widziane i zadoptowalem sie do tamtych tendencji. Nikt mi jednak nie powie ze niedoswiadczony kierowca zmienia biegi bez sprzegla i nie ma to wplywu na zywotnosc tego podzespolu, bo niejednokrotnie widzialem jak caly zestaw tylko podskakiwal do gory jak kierowca nie mogl znalezc odpowiedniego biegu na skrzyzowaniu. Podwojne wysprzeglani traktuje zatem jako bardzo dobra, bezpieczna dla podzespolow, szkole przed przejsciem do zmiany bez uzycia sprzegla.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 16 lis 2011, 2:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 paź 2011, 4:11
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Volvo VNL 670
Lokalizacja: Chicago

Cytuj:
Piszesz ze ta skrzynia jest przystosowana do zmiany biegow bez uzycia sprzegla a producent jasno na filmach instuktarzowych pokazuje ze podwojne wysprzeglanie jest wymagane.
Tak, piszę, że jest przystosowana i nie zmieniam zdania ;-) Czy nieprzystosowana do tego skrzynia wytrzymywałaby milon mil i więcej bez remontu? Pod warunkiem oczywiście, że nie trafiła na kierowcę rzeźnika. Tak więc jest przystosowana.
Cytuj:
doswiadczony kierowca powiedzial mi ze nie jest to mile widziane
A wiesz dlaczego? Bo jak za mocno wciśniesz sprzęgło, to zadziała clutch brake i biegu w ogóle nie wbijesz.
Ja też na początku próbowałem kombinować ze sprzęgłem, ale szybko dałem sobie spokój. Opanowanie pracy bezsprzęgłowej to kwestia paru dni, a dla sprytniejszego paru godzin.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 16 lis 2011, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Rozpatrujesz ten temat przez pryzmat swojej osoby, ja rowniez jak spojze na ta kwestie z tego punktu widzenia zgodze sie z Toba ale do tematu trzeba podejsc z uwzglednieniem ogolnej populacji kierowcow a tutaj juz realia wygladaja inaczej. Ja jak chodzilem na kurs CDL to wiekszosc nie mogla zrozumiec jak mozna uzyc mlotek zeby sprawdzic cisnienie w kolach a co mowic o budowie i eksploatacji skrzyni biegow. Fakt ze wiekszosc kursantow to byli czarni. Kolejny przyklad to wystarczy poprzebywac troche na warsztacie, parkowalem kolo takiego, zeby zaobserwowac jakie ciezarowki przyjezdzaly zeby wymieniac skrzynie biegow i uwierz mi ze malo ktory mial ponad milion mil przejechane a jestem dociekliwy i zawsze pytalem o przebieg i rodzaj pracy jaka robi samochod. Tylko auta z long distance mialy nastukane grubo ponad milion ale local albo short distance czesto padaja wczesniej, jak wytlumaczysz to zjawisko. Jak by bylo inaczej to producent rekomendowal by zmiane biegow bez urzycia sprzegla nie obawiajac sie o jej trwalosc a tak nie jest i nie powiesz mi chyba ze jestes madrzejszy niz fabryka ktora wyprodukowala ten produkt i testowala go w bardzo zrozniocowanych warunkach.


Tytuł: Re: Volvo
Post Wysłano: 17 lis 2011, 2:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 paź 2011, 4:11
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Volvo VNL 670
Lokalizacja: Chicago

Cytuj:
ja rowniez jak spojze na ta kwestie z tego punktu widzenia zgodze sie z Toba ale
Czyli zgadzasz się ze mną, ale się nie zgadzasz ;-)
Cytuj:
do tematu trzeba podejsc z uwzglednieniem ogolnej populacji kierowcow
A po co? Chcesz tę ogólną populację namawiać na zmianę sposobu pracy? Nie ma szans ;-)
Cytuj:
auta z long distance mialy nastukane grubo ponad milion ale local albo short distance czesto padaja wczesniej, jak wytlumaczysz to zjawisko.
Co tu tłumaczyć? To normalne, że na lokalu wszystko zużywa się szybciej. Nie tylko skrzynia, ale każdy mechanizm.
Cytuj:
nie powiesz mi chyba ze jestes madrzejszy niz fabryka
Niż fabryka? Tak. Chociaż niekoniecznie od inżynierów tam pracujących. Poza tym nie lubię wycieczek osobistych.
Jeszcze raz - co chcesz udowodnić? Że miliony much, tj. kierowców się mylą? Nie, nie mylą się. I teoria swoje, a praktyka swoje.
Zaś fabryka musi uwzględnić, że nad skrzynią będzie pastwił się i doświadczony, i zielony, i czarny, i rzeźnik...

P.S. Zwróć większą uwagę na błędy ortograficzne. Trochę ich za dużo.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: