Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 lis 2013, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 18:36
Posty: 25
Samochód: MAN 14-232,Mercedes 1114 i inne

Proszę o poradę: Kupiłem 1117 rok 1995.Nie zdołałem od poprzedniego właściciela wyciągnąć,
jaki olej stosował do silnika.Rzekomo castrol,ale jaki - sam nie wie(?).
Silnik jest w porządku,więc nie chciałbym czegoś spaprać.Proszę o podpowiedź: jaki olej dolewać lub na jaki wymienić.Słyszałem,że można uszkodzić uszczelniacze zamieniając mineralny na syntetyk,czy też odwrotnie.


Post Wysłano: 01 lis 2013, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2013, 20:01
Posty: 195

Minerał starczy.


Post Wysłano: 02 lis 2013, 8:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/h ... h-oil.aspx


Tu wychodzi ze poł syntetyk tylko :mrgreen:


Post Wysłano: 02 lis 2013, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 18:36
Posty: 25
Samochód: MAN 14-232,Mercedes 1114 i inne

Pozostaje pytanie: czy zamiana mineralnego na półsyntetyk nie spowoduje skutków ubocznych
dla uszczelniaczy silnika?


Post Wysłano: 02 lis 2013, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

A cieknie teraz? albo są jakieś oznaki?
U mnie vito zrobiło 200 tys na mineralu delvacu z mobila.
2 tyś km temu zalałem l LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40.
Nic nie cieknie bo nie ciekło poprawa pracy zimnego silnika.
Przy gaszeniu nie ma zadnego szarpania trząchania silnikiem jak na delavu.


Zastanawiam się nad zmiana z minerala na pol syntetyk w atego 1528 ale ono ma bankę przebiegu ,i niby delvac spełnia normy dla tego silnika.

a w twoim przypadku pokazuje tylko poł syntetyk z mobila

a u mnie na stronie mobile pisze ze mogę lac synstyk.mineral,połsynatyk :)

Poszukaj oleju innego producenta który możesz lać mineralny tzn spełnia normy jak boisz się o szczelność.

NA stronie Orlenu polecają ORLEN OIL DIESEL 2 HPDO CG-4 15W-40 czyli mineralkę które spełnia normy twojego motoru i bije na głowę delvaca z mobila chyba to zalaje do atego


Post Wysłano: 02 lis 2013, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 18:36
Posty: 25
Samochód: MAN 14-232,Mercedes 1114 i inne

Nie cieknie i nie bierze oleju.Słyszałem tylko,że przejście z półsyntetyku na mineral (czy odwrotnie) powoduje twardnienie i uszkodzenie uszczelniaczy.Nie wiem,prawda to,czy plota.Wolę dmuchać na zimne.


Post Wysłano: 03 lis 2013, 8:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2012, 18:36
Posty: 25
Samochód: MAN 14-232,Mercedes 1114 i inne

Przespałem się z tym i myślę,że to bzdura jakaś z tymi uszczelniaczami.Serdecznie dziękuję za porady i pozdrawiam!


Post Wysłano: 03 lis 2013, 12:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Czyli zalej połsyntetyk który spełnia normy i ciesz się jazda.
Ten Orlen który Ci podałem jest ok dla tego motoru. Chyba ze chesz innego producenta to sprawdz wyszukiwarka na jego stronie co spełnia normy dla tego motoru .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: