Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: mercedes 1632
Post Wysłano: 26 mar 2011, 14:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2009, 15:10
Posty: 53
Lokalizacja: Piaski

Możecie przybliżyć trochę ten model?? Szukałem informacji w google, ale nie znalazłem.


Obrazek


Post Wysłano: 26 mar 2011, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Poszukaj pod Mercedes Benz NG .

KLYK

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 26 mar 2011, 18:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Ten 320 konny silnik to V10.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 27 mar 2011, 9:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Ten V 10 o mocy 320KM to pozbawiony turbodoładowania, śmiało można powiedzieć, kultowy już silnik OM403 o pojemności 15 950cm3.

A szerszy opis samego typoszeregu NG znajduje się tutaj:
viewtopic.php?f=13&t=2254&start=20


Post Wysłano: 27 mar 2011, 11:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Ten V 10 o mocy 320KM to pozbawiony turbodoładowania, śmiało można powiedzieć, kultowy już silnik OM403 o pojemności 15 950cm3.

A szerszy opis samego typoszeregu NG znajduje się tutaj:
viewtopic.php?f=13&t=2254&start=20
Mihu, widzę, że masz wiedzę o tych autach, tak więc pytanie mam: Czy silnik z tego auta: http://www.armyvehicles.dk/merc3336.htm to jakieś rozwinięcie OM403?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 27 mar 2011, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.


Post Wysłano: 27 mar 2011, 18:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info :) A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 28 mar 2011, 9:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info :) A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..
Może inaczej, my bardziej bardziej kojarzymy NG/SK z silnikami V8, gdyż były to konstrukcje znacznie nowsze, które po upowszechnieniu turbodoładowania, wyparły cięższe, mniej ekonomiczne i mniej elastyczne silniki V10, które stanowiły szczyt palety silnikowej SK zaraz po jego wejściu na rynek.
Zgodnie z tym co powiedziałem, w latach 80'tych V8 z turbosprężarkami (bywały także w układzie bi) zastąpiły motory V10 pod kabinami ciężarowych Mercedesów.
Oczywiście koncepcje silników V10 rozwijano dalej, ale nie były już używane do napędzania ciężarówek, np. motor OM443 (V10 z turbo o mocy do 560KM) stosowany jako silnik przemysłowy (np. do maszyn budowlanych lub jako generator).
Mercedes produkował także jednostki V12, które wykorzystywane były w podobnych celach (np. OM424).


Post Wysłano: 28 mar 2011, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Oczywiście, głównym założeniem silników rodziny OM była ich modułowa konstrukcja pozwalająca budować silniki V6, V8 i V10, także 360 konna, ponad 18 litrowa i wolnossąca jednostka OM423 nie jest tu wyjątkiem.
Dzięki za info :) A tak z ciekawości - Te silniki były pózniej jeszcze rozwijane? Mam na myśli np. turbodoładowanie etc etc.. Temat tych silników V10 bardzo mnie ciekawi bo to swego rodzaju ciekawostka jeśli chodzi o mercedesa, no i ogólnie więcej NG/SK było z silnikami V8..
Może inaczej, my bardziej bardziej kojarzymy NG/SK z silnikami V8, gdyż były to konstrukcje znacznie nowsze, które po upowszechnieniu turbodoładowania, wyparły cięższe, mniej ekonomiczne i mniej elastyczne silniki V10, które stanowiły szczyt palety silnikowej SK zaraz po jego wejściu na rynek.
Zgodnie z tym co powiedziałem, w latach 80'tych V8 z turbosprężarkami (bywały także w układzie bi) zastąpiły motory V10 pod kabinami ciężarowych Mercedesów.
Oczywiście koncepcje silników V10 rozwijano dalej, ale nie były już używane do napędzania ciężarówek, np. motor OM443 (V10 z turbo o mocy do 560KM) stosowany jako silnik przemysłowy (np. do maszyn budowlanych lub jako generator).
Mercedes produkował także jednostki V12, które wykorzystywane były w podobnych celach (np. OM424).
Jeszcze raz wielkie dzięki, prawdpodobnie gdyby nie Ty to nigdy bym się tego nie dowiedział :P
Znalazłem jeszcze taki katalog silników przemysłowych mercedesa: http://www.unimogklub.pl/viewtopic.php?f=25&t=75 - swoją drogą nie myślałem, że OM444LA ma 832KM :O

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: