Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 sie 2005, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2005, 12:07
Posty: 57
Lokalizacja: Łabędy!!

Obrazek
Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller:
Czteroosiowy Actros 4141 K należy do ciężarówek o dużej ładowności i mobilności w terenie oraz niskiej spójności podłoża. Swego rodzaju kompromis jest efektem zastosowania napędu tylko na jedną oś kierującą i tylne mosty oraz lekkiej zabudowy marki Meiller. Technicznie niemiecka wywrotka może ważyć nawet 41 ton i wtedy przy ciężarze własnym 15 700 kg (z połową zbiornika paliwa) do koleby wchodzi ok. 25 300 kg ładunku. Z takim obciążeniem bez trudu poruszaliśmy się po terenie znanej z naszych testów kopalni żwiru w Woli Batorskiej pod Krakowem. W rozwiązaniach 8x6 stosuje się napęd na pierwszą lub drugą oś kierującą. Testowa wywrotka otrzymała napęd na pierwszą oś, dzięki czemu uzyskano zwrotność lepszą niż w przypadku drugiej napędzanej. Wybór pierwszej osi jako napędzanej jest również korzystny z punktu widzenia oporów toczenia kół. Wadą jest dodatkowy przegub na wale napędowym i wysoko umieszczona kabina. W zawieszeniu przednich osi Mercedes stosuje układ kompensacji obciążenia utrzymujący równy rozkład ciężaru podczas pokonywania nierówności o głębokości do 100 mm - łożyska i resory powinny dłużej posłużyć.

Actros MP II 4141 K wywrotka trójstronna z zabudową F.X. Meiller

Silnik
typ OM501 LA
elektroniczna regulacja silnika Telligent
pojemność skokowa 11 946 cm3
średnica/skok 130/150 mm
ilość zaworów na cylinder 4 + 1 dekompresyjny
moc 300 kW/408 KM/1800 obr./min
moment obrotowy 2000 Nm/1080 obr./min
hamulec silnikowy zawory dekompresyjne, dławienie wydechu

Skrzynia biegów
typ G 240-16, szesnastobiegowa
rozpiętość przełożeń 11,7 - 0,69
sterowanie Telligent II generacji
Skrzynia rozdzielcza
typ VG2400 3W, dwubiegowa
Przystawka odbioru mocy z wałka za pośrednictwem skrzyni MB
Oś przednia (1, 2)
nośność 7,5 t, 1. (napędzana) - AL 7, 2. - VL 4, resory paraboliczne (układ kompensacyjny pomiędzy 1 i 2 osią)
Oś tylna (3, 4) HL 7, most napędowy
nośność 13 t, resory paraboliczne
przełożenie przekł. gł. i = 5,333
Ogumienie 13 R 22,5 Michelin 154/150 K (XDY, XZY2, XDY, XDY)
Układ hamulcowy dwuobwodowy, Telligent z ABS, hamulce bębnowe na wszystkich osiach, hill-holder (ruszanie pod górę)
Układ kierowniczy LS 8
Akumulatory 2 x 12 V/165 Ah
Kabina krótka typu S
Rozstaw osi 4500 + 1350 mm
Zabudowa F.X. Meiller typ 20N4 - dwa siłowniki (Meiller) z urządzeniem odcinającym wielotłokowej pompy hydraulicznej (Meiller 295/1)
skrzynia 6,00 x 2,30 x 1,00 m
podłoga 6 mm VS 100 (Hardox)
ściany 3 mm QStE 500 (Weldox)
objętość ok. 13,8 m3
waga ok. 3780 kg

http://www.polskitraker.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 07 gru 2005, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

A jak dla mnie wozy o układnie napędowym 8X4 przy obecnych dopuszczalnych naciskach na osie nie mają sensu. W trudnym terenie też nie radzą sobie zbyt dobrze, a do przewozu mas asfaltowych lepiej nadają się ciągniki z naczepami. Optymalnym wozem, dla ciężkiego terenu jest pojazd z napędem 6X4/6. Ale co do samego Actrosa to przyznam, że podoba mi się każda jego wersja ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Samochody 8x8 lub 8x6 są drogie i nie ma ich dużo :D A na plac czy budowe nie nadaje się ciągniki z naczepą :D Pozatym przy pracy dostaniesz 2 raz tyle co za 6x4,6x6 :D a co do asfaltu to naczepa z podgrzewaną podłogą bo ma większom ładowność :D Kupując to 8x4 a co do Actrosa to super :D


Tytuł:
Post Wysłano: 14 lut 2007, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2007, 23:22
Posty: 8

Aktualnie czekm na odbiór nowego MB 4141.
napęd 6x8 jest chyba najlepszym rozwiązaniem pomiędzy wagą pojazdu a jego właściwościami trakcyjnymi, a różnica w cenie z 8x8 jest nie mała.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lut 2007, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
napęd 6x8
W takim przypadku to która z przednich osi jest napędzana przednia czy tylna (z tej przedniej pary skrętnych osi) ? Ale wydaje mi się że ta całkiem z przodu .

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lut 2007, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2007, 23:22
Posty: 8

Oczywiscie ze przednia. tylko man ma przy takim rozwiazaniu os druga napedowe


Tytuł:
Post Wysłano: 03 mar 2007, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2006, 12:21
Posty: 3
Lokalizacja: Droga nr 206

W Actrosie 4141K w układzie 8x6 jest napędzana kolejno pierwsza, trzecia i czwarta oś. Taki nietypowy układ napędu osi, ale najlepszy by był tradaycyjny 8x8. Sprawdzi sie lepiej niż 8x6.

_________________
RIDE TO LIVE / LIVE TO RIDE <DAF XF105.560>


Tytuł:
Post Wysłano: 04 mar 2007, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2007, 23:22
Posty: 8

Krzychu może masz racje że 8x8 jest lepsze od 6x8.
Jednak Trzeba pamiętać o wadze dodatkoweg mostu napędowego, piast, wału kardana a to swoją wage ma i to nie małą. Cena jest mało istotna bo jest właściwie "symboliczna" ale tylko w zakupie(2500-3000 euro) w ekaploatacji wygląda troche inaczej, większe spalanie, mniej ładunku (przy przspisowej jezdzie), i części są drogie np. krzyżak w piascie kosztuje ok 850 euro.

POZDRAWIAM.


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 10:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

A panowie jak spisują się Actrosy MPII 4141 AK z manualną skrzynią biegów :?: .

_________________
:]


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 11:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Biegi ciężko znaleźć lewarkiem, ponoć lipa lekka ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 12:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

A jak ogólnie zbiera się Actros w terenie i na asfalcie :?: chodzi mi o silnik z 440 kucami :) ,oraz macie może jakieś fotki wnętrza Actrosa budowlanego :?: .

_________________
:]


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

8x8 w Powershifcie - jeździłem takim i powiem Ci szczerze, że jak na "nowoczesne" auto, w terenie daje sobie radę, dobre terenowe opony i trzeba naprawdę grząskiego terenu, żeby nie przeszedł. Na trasie trochę gorzej, ale tutaj mam doświadczenie tylko z prawego fotela - trzęsie strasznie :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Masz może jakieś fotki :?: .Na asfalcie też trzęsie :?: .

_________________
:]


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 18:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Na trasie trochę gorzej, ale tutaj mam doświadczenie tylko z prawego fotela - trzęsie strasznie :)

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 18:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Fotek nie mam, a na asfalcie trzęsie bardzo, z tym że ja woziłem się takim na typowo oponach w teren, jak masz takie "kompromisowe" to jest lepiej, za to w terenie zaczyna się ślizgać ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 19:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

A jak jest kolego z komfortem w kabinie,podobno jest nawet nieżle,ponoć plastiki nietrzeszczą,czy to prawda :?: .

_________________
:]


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 19:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Jak to w Mercedesie, wszystko dobrze spasowane, tutaj nie mam zastrzeżeń.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 25 lut 2010, 19:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2010, 19:04
Posty: 1
GG: 0

Witam!
Panowie jestem tu pierwszy raz i zbytnio nie moge sie ogarnąć :lol:
Przeczytałam kilka tematów jednak nie znalazłam odpowiedniego który rozwiązałby nurtujące mnie pytanie. Otóż sprawa wygląda tak, że potrzebuje informacji na temat zużycia paliwa bryki Mercedes Actros 4141 8x4 . Pracownik twierdzi że spalanie wynosi 56 litrów / 100km co wydaje się niemożliwe ponieważ nie jeździ po jakimś terenie ciężkim tylko po asfalcie załadowany 18 ton na odcinku 20 kilometrów.
Pomóżcie Panowie bo mam wrażenie że jestem oszukiwana. :shock:


Post Wysłano: 25 lut 2010, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Otóż sprawa wygląda tak, że potrzebuje informacji na temat zużycia paliwa bryki Mercedes Actros 4141 8x4 . Pracownik twierdzi że spalanie wynosi 56 litrów / 100km co wydaje się niemożliwe ponieważ nie jeździ po jakimś terenie ciężkim tylko po asfalcie załadowany 18 ton na odcinku 20 kilometrów.
To niemożliwe wg mnie. Niewiele więcej średnio spala mój MAN 8x8, ale w terenie i mniej jak 25 ton nie zabiera.
Auto waży ok 17 ton, z ładunkiem do 50.
Jak sobie przypominam, to kiedyś robiłem po asfalcie kółka 30 km z ładunkiem (powroty puste) i spalał jakieś 45 litrów / 100 km.

_________________
---


Post Wysłano: 25 lut 2010, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

A jak Telligent się sprawuje w terenie ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: