Autor
Wiadomość
Tytuł: Renault Maxity
Post Wysłano: 05 maja 2007, 14:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Renault Maxity

Twój nowy atut w pracy w mieście

Renault Maxity to samochód, który został skonstruowany z myślą o maksymalnym ułatwieniu pracy użytkownika i zapewnieniu jak największej skuteczności. Jego liczne zalety sprawiają, że już na starcie wyznacza nowe standardy w segmencie miejskich samochodów dostawczych.

Dane techniczne

Silniki

DXi2,5 110 KM
- 81 kW przy 3600 obr/min - 250 Nm przy 1600 obr/min 130 KM - 96 kW przy 3600 obr/min - 270 Nm przy 1800 obr/min

DXi3 150 KM - 110 kW przy 3400 obr/min - 350 Nm przy 1600 obr/min

Obrazek

W celu spełnienia normy Euro 4 firma Renault Trucks wybrała technologię EGR (Exhaust Gas Recycling – System Recyrkulacji Spalin) w połączeniu z katalizatorem

Recyrkulacja spalin powoduje obniżenie temperatury gazów spalinowych w celu ograniczenia produkcji tlenków azotu (NOx), nie powodując jednocześnie zwiększenia emisji cząstek stałych.

Katalizator w układzie wydechowym zatrzymuje węglowodory (HC) i tlenek węgla (CO), a wyniku ich reakcji powstaje dwutlenek węgla (CO2) i woda (H2O). EGR to sprawdzona i niezawodna technologia wykorzystywana w samochodach osobowych mająca również zastosowanie do pojazdów dostawczych.

Jest doskonale przystosowana do niezbyt wysokich przebiegów samochodów dostawczych i zapewnia optymalną ładowność (nie wymaga dodatkowego zbiornika) i nie wymaga specjalnej obsługi technicznej.

Mosty i osie

Obrazek

* Mechanizm różnicowy o ograniczonym współczynniku tarcia zastosowano w Renault Maxity 110 i 130 KM. W przypadku, gdy jedno z kół wpada w poślizg na śliskiej nawierzchni i nie może zapewnić napędu, mechanizm różnicowy o ograniczonym współczynniku tarcia przenosi odpowiedni moment obrotowy na inne koła, aby zapewnić przyczepność.
* Krótsze przełożenie mostu w Maxity 3,5 t z silnikiem 110 KM, przełożenie mostu zostało specjalnie zmniejszone dla zastosowań wymagających poruszania się z niską prędkością oraz częstego zatrzymywania i ruszania z miejsca.

Układ hamulcowy

Renault Maxity jest wyposażony w 4 hamulce tarczowe, zapewniające mocniejsze i sprawniejsze hamowanie. Oferowany seryjnie lub w opcji, w zależności od modelu, ABS nowej generacji zapewnia wysoką sprawność hamowania niezależnie od warunków. Elektroniczny układ sterujący (EBD -Electronic Brake Distribution), oferowany wraz z ABS pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości układu, dzięki elektronice i zapewnia płynne i sprawne hamowanie:

* Maksymalna sprawność hamowania z przodu i tył * Bardzo dobra stabilność pojazdu niezależnie od okoliczności
* Zapobiega nadsterowności podczas hamowania (tył pojazdu nie wypada z toru jazdy podczas hamowania)
* Trwałość hamulców.

System wspomagania ruszania pod górę

Bardzo ceniony, innowacyjny system, oferowany w opcji, podnoszący komfort i bezpieczeństwo i ułatwiający ruszanie pod górę bez cofania się i korzystania z hamulca postojowego.

EHS eliminuje również potrzebę przytrzymywania wciśniętego pedału hamulca podczas postoju na światłach czy w korku.

Najlepsze silniki do pracy w mieście

Nowa gama silników DXi2.5 i DXi3 została zaprojektowana specjalnie z myślą o eksploatacji w mieście. Jednostki te zapewniają wyjątkowe przyspieszenie na niskich obrotach oraz szeroki zakres ekonomicznych obrotów. Zastosowanie technologii EGR stanowi odpowiedź na normę Euro 4. Renault Maxity jest napędzany silnikami o mocy 110, 130 i 150 KM, które cechują się dynamiką i elastycznością.

Na przykład w wersji 130 KM, maksymalny moment obrotowy jest osiągalny od 1800 obr/min.
Cała moc na Twoje zawołanie
Renault Master charakteryzuje się rekordowo niskim zużyciem paliwa, co pozwala na większą kontrolę kosztów eksploatacji: dzięki udoskonaleniu procesu spalania i precyzyjnemu wielopunktowemu wtryskowi pod wysokim ciśnieniem, zużycie paliwa zmniejsza się, a osiągi rosną. Dzięki nowej automatycznej skrzyni biegów Quickshift, oszczędność paliwa może dojść do 5%, co daje spalanie na poziomie 8,4 l /100 km (120KM, w cyklu mieszanym).

Mistrz oszczędności

Renault Maxity dysponuje licznymi atutami pozwalającymi na oszczędność czasu i obniżenie kosztów:

* Mniejsze zużycie paliwa dzięki lepszemu spalaniu, jakie zapewnia najnowszej generacji układ Common Rail. Niskie spalanie w połączeniu z dużą pojemnością zbiornika paliwa (90 l) zapewnia rekordowy zasięg i sprawia, że samochód nie musi tak często tankować.
* Obniżony koszt obsługi technicznej i wydłużone przebiegi między przeglądami (wymiana oleju co 30.000 km).
* Opuszczana kabina ułatwiająca i skracająca czas czynności obsługowo-naprawczych.

Większa ładowność

Dzięki Renault Maxity możesz przesunąć granice swoich możliwości - skorzystaj z największej na rynku ładowności i nie ograniczaj się:

* maksymalna ładowność Renault Maxity 35.11. wynosi 1 820 kg przy rozstawie osi 2500 i
* ładowność maksymalna Renault Maxity 35.13 wynosi 1 790 kg przy rozstawie osi 2900 i
* przy nacisku na oś przednią/tylną 1750/2200 kg w wersji 3,5 t.



Kabiny
Obrazek

Oferta kabin dostosowanych do potrzeb branży dostawczej.

* Krótka kabina - idealna do jazdy po mieście i przystosowana do kompaktowych wymiarów pojazdu
* Podwójna kabina umożliwiająca przewóz pracowników (do 6 miejsc)

Komfort i bezpieczeństwo

Najlepsza wizytówka firmy

Nowoczesny i pełen ekspresji design zewnętrzny, a także dynamiczny styl i solidny wygląd, wymownie świadczą o przynależności Renault Maxity do gamy pojazdów Renault Trucks. Płynne, pozbawione ostrych kantów (w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa) linie, nadają mu sympatyczny wygląd, który przypadnie do gustu każdemu: Renault Maxity sprawi, że wszędzie będziesz mile widziany.

* Boczne owiewki poprawiające parametry aerodynamiczne
* Nowoczesna stylistyka świateł.

Elastyczna praca

Odkryj na nowo przyjemność prowadzenia i ciesz się zwrotnością Renault Maxity:

* Układ kierowniczy najnowszej generacji z przekładnią zębatkową zmniejsza masę pojazdu i zapewnia niezwykle mały promień skrętu. W połączeniu z niezależnym zawieszeniem przednich kół zapewnia precyzyjne prowadzenie i komfort jazdy
* System wspomagania ruszania pod górę dodatkowo podnosi komfort prowadzenia pojazdu, chroni sprzęgło i ułatwia ruszanie z miejsca.
* Kierownica z regulowaną wysokością i kątem pochylenia
* Ergonomiczna deska rozdzielcza ułatwiająca odczyt informacji niezbędnych podczas prowadzeniu pojazdu
* 6-biegowa skrzynia dostępna z silnikami o mocy 130 i 150 KM zapewniająca dynamiczną, przyjemną jazdę.

Czas na komfort

Pomimo wyjątkowo kompaktowych wymiarów Renault Maxity zapewnia niezwykle komfortowe miejsce kierowcy oraz wygodną kabinę, wyposażoną seryjnie lub w opcji w bogate, wysokiej klasy wyposażenie:

* Elektrycznie podnoszone szyby z blokadą szyby po stronie pasażera
* Elektrycznie sterowane lusterka boczne
* Centralny zamek
* Komputer pokładowy
* Radioodtwarzacz CD
* Klimatyzacja
* Liczne schowki
* Chłodzony i podgrzewany schowek
* Regulowane siedzenia
* Wysokiej jakości tapicerka (seryjnie)
* Niezależne oświetlenie dla pasażera.

(c)http://www.renault-trucks.pl/


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2007, 12:30 przez Jacek, łącznie zmieniany 2 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 05 maja 2007, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 maja 2007, 13:11
Posty: 78
Lokalizacja: 51°31' N 20°01' E

Ciekaw jestem ja będzie spisywał się Maxity z tą kabina umieszczoną nad silnikiem ala japońskie wynalazki od Nissana :]

_________________
"Nobody will ever need more than 640k RAM!" -- Bill Gates, 1981
"Windows 95 needs at least 8 MB RAM." -- Bill Gates, 1996
"Nobody will ever need Windows" -- logical conclusion


Tytuł:
Post Wysłano: 05 maja 2007, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 maja 2007, 12:28
Posty: 33
GG: 0
Lokalizacja: zG

Ta Renowka to to samo co nowy Nissan Cabstar.
Kiedys mialem Cantera 99r 3.9 TDI 136Ps. I wozil 4 auta z dluga laweta.
O moj Boze co to byl za zlom. Na pusto potrafil jechac nawet 125 km/h
Masa calk 6300kg. Ale juz byle gorka i sie kierownik wdrapywal 40 km/h na nia. mial niecale 200 i juz skrzynia do wymiany. Poszlo o 5 bieg.
Twardy jak woz na zelaznych kolach. Ogrzewanie beznadziejne.
Jak ktos ma cos takiego kupic to bron Boże.
Te male Japonczyki to badziewie totalne.

_________________
DAMIAN BO$$$ %%@@$##***^%€€€€€€€€€€€€€€€€€€€


Tytuł:
Post Wysłano: 06 maja 2007, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 cze 2006, 12:03
Posty: 73
GG: 2792260
Lokalizacja: Bytom

Nie podoba mi się ten Maxity pokazywali go w "Na Osi" wygląda jak KIA 2500 czy jakoś tam tak leciało :(.

_________________
..::Pezzaioli::...
..::Internationale Viehtransporte::..


Tytuł:
Post Wysłano: 06 maja 2007, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Mi natomiast ten Maxity nawet sie podoba. Taka miejska ciężaróweczka przypomina mi bardzo takie małe Magnum szczególnie światła. Dzięki temu modelowi Renault ma chyba najszerszą oferte na rynku spośród producentów ciężarówek. Myślę że ten model może odnieść sukces ponieważ to bardzo funkcjonalny pojazd produkowany przez markę godną zaufania. Nie ma on też zbyt wielu konkurentów czyli: KIA K2500, Nissan Cabstar no i więcej nie pamiętam.

Obrazek

Źródło: http://www.lancar.cz


Tytuł:
Post Wysłano: 06 maja 2007, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Mi też się wydaje, że ten pojazd może mieć szanse na sukces, ponieważ nie ma właśnie zbyt wielu konkurentów a nawet jak ma to kupujący postawi na francuską technologię Renault a nie na Nissana czy Kie. Wygląd może nie jest dla mnie ładny, ale nie jest też aż taki zły :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 07 maja 2007, 12:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2007, 21:36
Posty: 28

"Mi też się wydaje, że ten pojazd może mieć szanse na sukces, ponieważ nie ma właśnie zbyt wielu konkurentów a nawet jak ma to kupujący postawi na francuską technologię Renault a nie na Nissana czy Kie. Wygląd może nie jest dla mnie ładny, ale nie jest też aż taki zły Wink" --- Zgodze sie z toba JacekB tez o tym samym pomyslalem ze ludzi beda woleli kupic francuza niz japonca...

_________________
Zawsze i wszedzie Volvo FH 12 najlepsze bedzie:D


Tytuł:
Post Wysłano: 07 maja 2007, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Nowa renówka prezentuje się bardzo ładnie jak dla mnie. Miałem nawet okazję tydzień temu widziec ją na żywo w bielsku, jechała razem z Midlum na lawecie ciąganą przez magnumkę Unitransu, pewnie do dealera Renault Retos w Skoczowie.

Sądze, że samochód może być konkurencją dla takich pojazdów jak np. Iveco Euro-cargo i może odnieść sukces w dystrybucji miejskiej.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 maja 2007, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Sądze, że samochód może być konkurencją dla takich pojazdów jak np. Iveco Euro-cargo
Euro-cargo to raczej troszeczke wyższa klasa cieżarówek w porównaniu z Maxity, w gamie Renaulta może on konkurować raczej z Midlum.

Kilka fotek z różnymi możliwymi zabudowami na Maxity jak widać autko bardzo wszechstronne:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Źródło: http://www.hardtrucksite.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 29 maja 2007, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 17:47
Posty: 2

witam, właśnie mam zamiar kupić tego nowego Maxity i mam pytanie czy ktoś z forum już nim jeździł lub ktoś zna kogoś kto posiada te autko. Chodzi mi szczególnie o to czy ten Renault będzie odpowiedni na dłuższe trasy a nie tylko miasto typu Białystok - Łódź


Post Wysłano: 29 maja 2007, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 19:47
Posty: 2
Lokalizacja: Łódź

witam jeżeli chodzi o maxity/cabstar to naprawde nadaje sie jedynie do jazdy po mieście jeżdze nim ponad tydzień ok 3000 kilometrów zalety zwrotnie dobrze wykończone dużo schowków ale małych tylko na papiery fv itp.wszystko pod ręką
pora na minusy
pasażerowie dłużej niż godziną nie dadzą rady wysiedzieć zwłaszcza na środkowym fotelu to za dużo powiedziane
ustawienia silnika i skrzyni typowo na miasto krótkie biegi dużo pali zwłaszcza przy prędkościach ok 100-110 wychodzi prawie 17-20
po mieście już tylko 13 tak więc widać typowy mieszczuch ,strasznie krótkie siedzisko kierowcy może poprostu jestem za wysoki:) i brak szerokokątnych lusterek troche za głóśno no i za dużo ciepła przedostaje się z silnika do kabiny podłoga jest gorąca i co dziwne zawieszenie juz zaczęło klekotać

_________________
stasu


Post Wysłano: 27 cze 2007, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 17:47
Posty: 2

Cytuj:
witam jeżeli chodzi o maxity/cabstar to naprawde nadaje sie jedynie do jazdy po mieście jeżdze nim ponad tydzień ok 3000 kilometrów zalety zwrotnie dobrze wykończone dużo schowków ale małych tylko na papiery fv itp.wszystko pod ręką
pora na minusy
pasażerowie dłużej niż godziną nie dadzą rady wysiedzieć zwłaszcza na środkowym fotelu to za dużo powiedziane
ustawienia silnika i skrzyni typowo na miasto krótkie biegi dużo pali zwłaszcza przy prędkościach ok 100-110 wychodzi prawie 17-20
po mieście już tylko 13 tak więc widać typowy mieszczuch ,strasznie krótkie siedzisko kierowcy może poprostu jestem za wysoki:) i brak szerokokątnych lusterek troche za głóśno no i za dużo ciepła przedostaje się z silnika do kabiny podłoga jest gorąca i co dziwne zawieszenie juz zaczęło klekotać
a jakie to dokładnie maxity jest tzn. jaka pojemność, ilość KM i ilo biegowe?


Post Wysłano: 27 lip 2007, 0:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2007, 19:47
Posty: 2
Lokalizacja: Łódź

a jakie to dokładnie maxity jest tzn. jaka pojemność, ilość KM i ilo biegowe?[/quote]

maxity
3.0 150 KM 6 biegów
a więc tak co moge stwierdzić po przejechaniu 15k km
silnik już sie ułożył i spalanie trochę spadło leje tylko verve
spalanie ok 15-16 l/100 prędkość jazdy za miastem ok 100-110 przy prędkościach 70-80 mozliwe jest zejść do 12-13
miasto ok 13l/100
fatalny fotel kierowcy po przejechaniu ok 200 km jednym ciągiem odrętwiałe nogi i plecy
nie można sie połozyć we wnętrzu gdyż przeszkadza hamulec ręczny i nierówna linia foteli
straszny przeciąg po uchyleniu okien wieje wprost na głowe
pow 90km/h szum powietrza staje się dokuczliwy
bardzo dużo ciepła od silnika przedostaje się przez podłogę
parametry silnika rewelacyjne od 1600 obrotów ciągnie jak szalony
np. od 60-100 na 5 biegu ok 11.5 sek
przy mokrej nawierzchni łatwo zerwać przyzcepność tylnych kół przy ruszniu zwłaszcza gdy musimy przeciąć ruchliwe skżyrzowanie
1,5 tony ponad normę czyli całkowita prawie 5t (równomiernie rozłożone ) nie powoduje siadania zawieszenia ani utraty mocy czyli idealny na polski biznes:)
czyli w sumie samochód mocny wytrzymały na obciążenie ale tylko na krótkie odcinki ze względu na fotele i brak miejsca na 1,5 l butelkę z napojem czy torbę
polecam do miejskiej dystrybucji i odradzam na dłuższe trasy

_________________
stasu


Post Wysłano: 10 lut 2008, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2005, 21:00
Posty: 79
Lokalizacja: Brzeg

Też miałem okazje się nim przejechać ze znajomym i potwierdzam,że jest dosyć mało miejsca :?.Na fotelu pasażera tyłek również zaczął mnie boleć po około 100 kilometrach trasy więc jednak dystrybucja miejsko-powiatowa.


Post Wysłano: 14 lut 2008, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2008, 20:56
Posty: 12
GG: 0

Pracuje w ASO Renault Trucks. Po prostu jest problem ze zdobyciem czesci do tego auta a walka o elementy blacharskie to juz wogole klapa. Poza tym nei ma żadnych instrukcji nawet dla serwisu co i jak naprawiać. Poza tym w wersjach wywrotka pękaja ramy.
Aha współczuje tym którzy będą musieli wymienić żarówkę w przedniej lampie ( obojętnie jaką ) musieliśmy zdemontować część przodu żeby sie tma wogóle dostać. Lampa nie jest odchylana jak np w KERAXIE czy "kładziona" jak w Magnum.


Post Wysłano: 16 lut 2008, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

Ja mysle że autko może mieć powodzenie!
Zobaczcie ile jeździ po miastach kijanek itp... więc ta renówka też znajdzie swoich odbiorców. Jak ma miejską ciężarówkę wygląda bardzo ładnie, napewno lepiej jak te koreańskie wynalazki typu KIA.
Pozdr

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Post Wysłano: 01 sty 2009, 6:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2007, 0:09
Posty: 344
GG: 0
Samochód: Nyska V8 Tandem
Lokalizacja: Gdzieś przy DK12 :)

Auto typowe do "podrzucenia mebli do Ździśka" ale coraz częściej kurnik na górę i poszedł na międzynarodówkę, coraz częściej taki widok spotykam. Nawet wujas, nie tak dawno temu odebrał nówkę i już 4 razy Hiszpanie zrobił tym kurduplem. :D Mają odbierać Midlumy wiec może coś lepszego będzie.


Post Wysłano: 07 maja 2009, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Maxity można kupić w bardzo atrakcyjnej cenie, ale pod marką nissana (cabstar). Na allegro podwozie pod zabudowę z zeszłego roku, ze 110-konnym silnikiem stoi za 63 tys. zł. Myślę, że gdyby to była jego standardowa cena to cieszyłby się znacznie większym powodzeniem, a takie marki jak kia musiałyby oddać znaczną część swoich klientów.
Cytuj:
coraz częściej kurnik na górę i poszedł na międzynarodówkę, coraz częściej taki widok spotykam. Nawet wujas, nie tak dawno temu odebrał nówkę i już 4 razy Hiszpanie zrobił tym kurduplem. :D
Nie byłoby żadnych przeszkód, tylko takie maluchy w których siedzi się "na kole" nie zachwycają komfortem jazdy, o wsiadaniu i wysiadaniu nie wspominając. :] Mając do wyboru np. mastera i maxity w podobnej cenie i długie dystanse w perspektywie nie miałbym wątpliwości, że master jest dużo lepszym wyborem.
Cytuj:
Jak ma miejską ciężarówkę wygląda bardzo ładnie, napewno lepiej jak te koreańskie wynalazki typu KIA.
Moim zdaniem zarówno maxity jak i k2900 wyglądają paskudnie :roll:

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 24 wrz 2009, 23:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 23:31
Posty: 1
GG: 0

witam.
podbijam temat bo szczerze chce kupic ten model. dwa lata od premiery i sa juz ciekawe oferty na rynku uzywanych pojazdow. Pytam was (uzytkownikow maxity/cabstar) przede wszystkim o spalanie w zabudowie kontener z silnikiem 2.5 130 KM. Jak z trwałościa tego hiszopana i ogólnie jak się tym jeździ.


Post Wysłano: 25 gru 2009, 14:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 paź 2009, 17:57
Posty: 10
GG: 8178114
Samochód: Scania
Lokalizacja: Olsztynek

Może ktoś powiedzieć jak to się sprawuje :?:
Chciałbym się dowiedzieć jak z silnikiem .
Pozdrawiam

_________________
1. Cześć a co Ty wieziesz że na zakazie jedziesz?
2. Cześć, ciastka w czekoladzie.
1. Jak K***** ciastka w czekoladzie jak wywrotką wieziesz co Ty P********??
2. No ciastka w czekoladzie dla szefa, kartonik, tu w kabinie mam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: