wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Renault Magnum
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=69
Strona 1 z 29

Autor:  KonradK [ 24 gru 2004, 16:24 ]
Tytuł:  Renault Magnum

Komfort-Rewolucyjna kabina Multipass w Renault Magnum gwarantuje Ci najlepszy komfort w zależności od wyposażenia jakie wybierzesz i rodzaju Twojej pracy. Kabina dostosowuje się do Twojego stylu pracy i życia!
Bezpieczeństwo-W dzisiejszych czasach postęp techniczny w dziedzinie elektroniki pozwolił ulepszyć układ hamulcowy i wszystkie inne podzespły wchodzące w jego skład. Renault Magnum jest wyposażone w najnowsze zdobycze technologiczne i z tego powodu jest najbardziej bezpiecznym pojazdem w swojej kategorii.
Widoczność-W dzisiejszych czasach postęp techniczny w dziedzinie elektroniki pozwolił ulepszyć układ hamulcowy i wszystkie inne podzespły wchodzące w jego skład. Renault Magnum jest wyposażone w najnowsze zdobycze technologiczne i z tego powodu jest najbardziej bezpiecznym pojazdem w swojej kategorii.
Obrazek
Silnik-Silnik E-Tech :
12 litrów, 6 cylindrów w rzędzie.
24 zawory
Średnica x skok tłoka 124 x 165 mm
Dwuczęściowe tłoki ze stalowym denkiem i płaszczem aluminiowym.
Wtrysk poprzez 6 jednostkowych pomp elektronicznych wysokiego ciśnienia. Maksymalna moc:
294 kW (400KM) @ 1900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
1850 Nm (189mkg) @ 1100-1400 obr/min
Wygoda i ergonomia-W celu ułatwienia pracy kierowcy, deska rozdzielcza w Renault Magnum posiada ergonomiczny wyświetlacz.







Wyświetlacze funcyjne po lewej stronie.


Prędkościomierz, obrotomierz, kontrolka stopu lub ostrzegawcza w środkowej części deski rozdzielczej.


Podstawowe informacje o stanie pojazdu jak: poziom paliwa, cisnienie oleju, temperatura płynu chłodzącego, znajdują się w części prawej.

(C) http://www.renault-trucks.pl

Autor:  siara [ 07 sty 2005, 19:28 ]
Tytuł: 

Witam kolegów!
Ja juz jakiś czas jeżdże Magnumką i jestem bardzo zadowolony.
Starsze modele były dobre, ale ta najnowsza, jest rewelacyjna.
Płaska podłoga, obracane fotele, i na parkingu wszyscy siedzą u mnie, jak w barze! Miejsca jest naprawdę dużo(Jedyny mankament to taki że trzeba po gościach posprzątać)
Skrzynia klasyczna ZFka, silniki 440 - jednym słowem jest czym jechać!
Pozdrawiam uzytkowników Magnumki. 8)

Autor:  Mayday [ 20 lut 2005, 2:18 ]
Tytuł: 

Siara a może jeździłeś tą Magnumą ze skrzyną Optidriver?? Ponoć bardzodobra skrzynia

Autor:  siara [ 20 lut 2005, 4:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Siara a może jeździłeś tą Magnumą ze skrzyną Optidriver?? Ponoć bardzodobra skrzynia
Niestety do tej pory tylko zwykłą ZF-ką! Ale faktycznie dobre opinie słyszałem o automatach. 8)

Autor:  Mayday [ 20 lut 2005, 10:59 ]
Tytuł: 

Kurde ja widziałem testy tego kolosa. Dosłownie przyśpieszenie jest ostre a systemy wspomagające tylko ułatwiaja życie kierowcy. No tylko jeździć taką i nie ruszać sie z niej :D

Autor:  Kaczor [ 23 mar 2005, 15:53 ]
Tytuł: 

Magnumka zachwyca mnie ponadczasowością wyglądu kabiny .Od 1990 widoczne zmiany na zewnątrz polegały tylko na innej atrapie chłodnicy i choć minęło 15 lat, Magnum wyglądem nadal nie odbiega od czołówki i wciąż jest "na topie".

Autor:  SzOfEr [ 12 cze 2005, 20:56 ]
Tytuł: 

Nie jestem dokładnie w temacie, a chciałbym powiedzieć kilka słów odnośnie Magnum:
:arrow: Kabina- przestronna, brak tunelu (największa zaleta tej ciężarówki), wysoka, dobrze amortyzuje jakiekolwiek nierówności
:arrow: Silniki- oczywiście silnik MACK jest bardzo drogi, jednakże za dużo pali i są bardzo drogie częsci do niego. Natomiast silnik Renault w sam raz na Europejskie drogi i standardy :)
:arrow: Zawieszenie- brak wad (w moim przekonaniu)
:arrow: Wygląd zewnętrzny- bardzo ładnie się prezentuje, stwarza wrażenie mocarnej ciężarówki, żadna inna nie robi takiego wrażenia ;)


Mój pierwszy post :)

Autor:  Mihu [ 12 cze 2005, 21:03 ]
Tytuł: 

Silnik Mack dużo pali?????? Człowieku a co powiesz na wynik testu z gazety "Transport - technika motoryzacyjna" przeprowadzonego chyba w 2003 roku, gdzie Magnum z motorem Mack E-Tech o mocy 472KM ze skrzynią OptiDriver i załadowany 15 tonami kostki brukowej, na trasie Warszawa - Skoczów (trasa wcale nie jest zbyt płaska, a zwłaszcza w okolicach Skoczowa... kto jeździł ten wie ;) ) i z powrotem spalił średnio 31,1 l/100 km przy dosyć częstym używaniu funkcji "Power"???

A poza tym teraz Magnum wyposażony jest w silnik konstrukcji Volvo :P

Autor:  Cyryl [ 13 cze 2005, 5:56 ]
Tytuł: 

31,1 l/100 km przy ładunku 15T jest wynikiem kiepskim dla współczesnych ciężarówek, choc jeszcze 7 lat temu był to dobry wynik.
obecne pojazdy z 4 zaworami na cylinder i rozbudowaną elektroniką sterującą ukłładem zasilania mocno zmniejszyły zużycie paliwa.
w naszej firmie MAN-y jeźdżące na trasie Wrocław-Bielefeld-Wrocław palą poniżej 29 l/100km wożąc podobny ładunek i są to ostatnie modele jeszcze przed TGA.

Autor:  InteR [ 13 cze 2005, 14:49 ]
Tytuł: 

magnumki mala pala ! ale zalezy kto jezdzi jezei kierowca zawsze doliczy sobie 10l na obiadzik znam to przerabialsimy to w naszej firmie :[ a tak to 35l/100 przy 24 to gora

Autor:  Mihu [ 14 cze 2005, 15:47 ]
Tytuł: 

Cyryl, a jakie te wasze "kamazy" mają silniki?? A poza tym droga do Bielefeldu raczej do górzystych nie należy... i jeszcze to, że jeździsz niemal "non stop" po autostradzie i możesz ustawić tempomat na te 88, czy 89 km/h... wtedy to można mieć nawet 25l/100km. Spróbuj zrobić coś takiego na trasie Warszawa-Skoczów-Warszawa... AAAA i o ile wiesz Magnum OptiDriver ma funkcję sterowania silnika "Power" dzięki czemu mozna podnieść chwilową moc i moment obrotowy nawet o 200Nm, co wiąże się także ze wzrostem spalania. Kierowca testowy zapewniał, że gdyby nie nadmierne używanie tej właśnie funkcji mozna było spokojnie osiągnąć spalanie rzędu 28l/100km. Nawiasem mówiąc to wczoraj byłem w Błoniu z ojcem i wyczytałem na tablicy ogłoszeniowej w firmie taty (Pekaes), że na trasie Warszawa-Wiedeń-Warszawa kierowca testowy Renault dosiadający Magnumki 440 z silnikiem Mack osiągnął 27,5l/100km przy ładunku 23 ton w jedną, i 3,5 tony w drugą stronę...

Autor:  yaca [ 14 cze 2005, 17:55 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nawiasem mówiąc to wczoraj byłem w Błoniu z ojcem i wyczytałem na tablicy ogłoszeniowej w firmie taty (Pekaes), że na trasie Warszawa-Wiedeń-Warszawa kierowca testowy Renault dosiadający Magnumki 440 z silnikiem Mack osiągnął 27,5l/100km przy ładunku 23 ton w jedną, i 3,5 tony w drugą stronę...
hm po co takie głupoty pisac ? moze na powietrze mają szoferzy jezdzic ?
przeciez wiadomo moc + górka swoje musi wziac

Moje zdanie robią testy piszą głupoty pózniej taki szef powie "no pisali" i komu sie dostanie jak nie szoferowi ? Pozdr

Autor:  Mihu [ 14 cze 2005, 18:15 ]
Tytuł: 

Nie, to nie o to chodzi... Renault ma przecież Infomax i nie obciążą kierowcy za nadmierne zużycie, bo podłączą ciągnik pod komputer i za 5 minut już wszystko wiedzą... mają czarna na białym dlaczego jest takie, a nie inne spalanie. A komunikaty takie są wywieszane tylko i wyłącznie w celach informacyjnych.

Autor:  yaca [ 14 cze 2005, 18:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie, to nie o to chodzi... Renault ma przecież Infomax i nie obciążą kierowcy za nadmierne zużycie, bo podłączą ciągnik pod komputer i za 5 minut już wszystko wiedzą... mają czarna na białym dlaczego jest takie, a nie inne spalanie. A komunikaty takie są wywieszane tylko i wyłącznie w celach informacyjnych.
no tak dokładnie tak to sie zgadza masz komputer pisze jasno ile spalił :)

Autor:  =Inker= [ 09 lip 2005, 10:38 ]
Tytuł: 

Obrazek
Obrazek

Autor:  Kaczor [ 19 lip 2005, 21:25 ]
Tytuł: 

Dzisiaj gnałem za białą magnumką z lawetą, na której było załadowane czerwone Premium (ciągnik). Goniłem ją (a właściwie moja mama, bo to ona prowadziła :wink: ) na odcinku od Obywatelskiej aż do "Makro" (to info dla łodziaków :wink: ). Po nowo wyremontowanym odcinku al. Włókniarzy driver ciął równo stówą, a spod świateł miał takiego kopa, że osobówki zostawały z tyłu (cały czas jechał lewym pasem). Najpierw myślałem, że to wersja 480, ale jak ją w końcu dopadliśmy na światłach, to się okazało, że to 440. Ale nie ma się co dziwić - miał lekki ładunek...

Autor:  Mihu [ 19 lip 2005, 22:04 ]
Tytuł: 

Dokładnie, a poza tym Magnum jest niezwykle żwawy, zwłaszcza z silnikiem dxi... Mój tato z 24 tonami mięsa wjeżdżał swoim Magnum na Górę Św. Anny na A4 i zredukował tylko o połówkę (z 16 na 15)!!!! Pod ta samą górę wyprzedził też Fiata Tipo!!!! Magnum mojego taty to 480 dxi, ale dorównuje kroku cięzarówkom z silnikami o mocy 500 KM. Ja pozostaje pod wielkim wrażeniem Magnum ;) Pozdrawiam!

Autor:  Mayday [ 14 sie 2005, 10:55 ]
Tytuł: 

Daf nie jest lepszy od magnumki. Renaul jest bardziej zaawansowanym technologicznie autem które nadaje się na naprawde dalekie trasy a z dafem tak już nie jest. Może i daf ma mocny silnik lecz nie jest tak dobry jak magnumka a i tak truckerzy nie chcą porównywać tych dwóch wozów ze względu na zastosowania produkcyjne i ergonomike wqnętrza

Autor:  Mihu [ 14 sie 2005, 22:34 ]
Tytuł: 

Panowie, Daf w życiu nie był lepszy od Magnumki... Piszecie totalne bzdury, których czasem nie chce się czytać... Popatrzcie obiektywnie... Daf jest prosty niczym Kamaz, a silniki oprócz Cumminsa są mułowate i nie pomaga im nawet świetna skrzynia ZF...

Autor:  Mihu [ 27 sie 2005, 14:13 ]
Tytuł: 

A niby dlaczego niemożliwe? Silnik nowego Magnum jest dynamiczniejszy od motoru XFa (mówię o 480) dzięki wyższemu momentowi obrotowemu osiąganemu w szerszym pasmie obrotów... takie są realia... a skrzynia jest ta sama, więc tu nie znajdziemy różnic (mówię o ZF)...

Strona 1 z 29 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/