Targi Polska Pomoc Drogowa HOL-EXPO

Katalizatory SCR - Sklep Kaliński

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.eu



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostWysłano: 17 lut 2015, 19:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3998
Samochód: Volvo FH
No.

A w T Range nie ma, i przy 60km/h zapina się 12.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 17 lut 2015, 20:00 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1828
Samochód: XF e6, MP3, FH e5
Lokalizacja: Jelcz/Wrocław
Cytuj:
No.

A w T Range nie ma, i przy 60km/h zapina się 12.
Zapewne kwestia jakiegoś flotowego - super ekonomicznego oprogramowania :wink:


Na górę
PostWysłano: 17 lut 2015, 22:29 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1891
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
Cytuj:
A w T Range nie ma, i przy 60km/h zapina się 12.
Jest "kick down", można bez problemu przejść w tryb manualny - podobnie jak we wszystkich poprzednich generacjach i Renault i skrzyni. Tyle, że w Range występuje inny problem, o którym pisałem w moim temacie. Moment obrotowy daje nam maksymalną moc od bardzo niskich obrotów, ale też do "niezbyt wysokich" (nie pamiętam dokładnego wykresu), przez co jazda w okolicach 2000obr. jest "bezużyteczna", ponieważ wóz już dawno osiągnął swój maksymalny moment i już lepiej nie pojedzie.
Przekonałem się o tym w D, gdy wspinałem się pod górkę (jechałem Range wtedy pierwszy raz) więc przyzwyczajony do skrzyni ręcznych, przeszedłem w tryb manualny, dałem jej 11stkę, obroty poszły w górę, zestaw zaczął się trochę lepiej wspinać, po czym po chwili wyskoczył komunikat "przeciążenie silnika" i automat zrzucił na N... Także akurat w Range tryb manualny wymaga specjalnej troski, ja jeżdżę nimi ostatnio wokół komina gdzie jest płasko, więc praktycznie nie używam trybu manualnego (jedynie przy włączaniu się do ruchu czasem), bo po prostu ten samochód wie lepiej..., a ja nie umiem pewnie wykorzystać jeszcze wszystkich jego możliwości i nie znam wszystkich "bajerów". Między innymi dlatego dużo bardziej wolę jeździć starymi Premiumkami, których zespoły napędowe nie są aż tak naładowane elektroniką jak w Range, która jest całkowicie nastawiona na ekonomikę.
Cytuj:
Zapewne kwestia jakiegoś flotowego - super ekonomicznego oprogramowania :wink:
Mihu -ekonomicznym oprogramowaniem flotowym w naszym przypadku jest pakiet szkoleń z ekonomicznej jazdy prowadzony przez instruktorów Renault Trucks :mrgreen:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
PostWysłano: 18 lut 2015, 9:28 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, 11:01
Posty: 337
Samochód: Strzęp
Lokalizacja: LLB
Kierownik u mnie tak samo się zachowuje :? . Na zimnym silniku to jeden wielki ryk (kiedy jedzie się jeszcze na "dogrzewaczu") - w tym momencie zbijam biegi ręcznie. Zauważyłem jeszcze, że mój na pusto (2008r) rusza w większości z 4 biegu ale czasem i z 3 potem przeciąga obroty przed zmianą biegów , ojca FH (koniec 2007r) rusza z 5 i ładnie zmienia biegi (w zielonym polu)

_________________
Daf & Vovo
viewtopic.php?f=44&t=31972
Magnum
viewtopic.php?f=44&t=40157
http://g2.gangsters.pl/?ref=317


Na górę
PostWysłano: 18 lut 2015, 13:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3998
Samochód: Volvo FH
Moja Renata rusza w 95% z 4 na pusto. Max załadowany z 2. Na przeciąganie obrotów nie ma reguły. Czasem idealnie, a czasem przeciąga. Jeśli przeciąga, a manualnie wbiję wyższy bieg, załącz się on w ułamku sek. Dlatego wydaje mi się że problem tkwi w oprogramowaniu / jakimś gupim czujniku, niż w usterce mechanicznej.

Wojtas, u Ciebie w nówce masz ten problem? Czy nie zauważyłeś przeciągania?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 18 lut 2015, 13:43 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1891
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
W nówce się czasem zdarza przeciągnięcie, ale to jak jej za dużo [wycenzurowano] w podłogę albo zamuli z trymu manual/auto, ale wtedy albo manualnie jej wbijam wyżej, albo sama "dochodzi do siebie".
Ze staruszkami (2008-2009) zdarzało mi się to co u Ciebie - bez żadnej reguły, czasem nie chciała na małej skrzyni wejść na wyższe biegi, tylko strasznie przeciągała, ale najczęściej sama zaskakiwała po jakimś czasie, jeśli nie, manualnie jej wbijałem wyżej i od razu przechodziłem na auto.
Myślę, że po paruset tys. km to "normalny" objaw i nie należy się niepokoić, po poza takimi szczegółami śmigają wszystkie bezproblemowo i płynnie.
Mi przeciąganie zdarza się w zasadzie tylko przy ruszaniu, najczęściej na pusto (piszę o Premiumkach).

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe