wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35485
Strona 1 z 1

Autor:  BARON [ 24 kwie 2012, 14:08 ]
Tytuł:  Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Witam chciałbym poznać od użytkowników tego auta parę opinii na tema awaryjności tego ciągnika, jak sprawuje się system adblue. Czy w wypadku uszkodzenia adblue moc spada i wzrasta zużycie paliwa. Jak ze spalaniem pod firanką trasa dk-it z pełnymi ładunkami.Jakie są jego typowe dolegliwości. Oraz opinie o skrzyni biegów automat . Chcę zakupić albo tga albo magnum 460-500 dxi jednak nie wiele opinii o nich znam. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Ceny typowych części eksploatacyjnych

Autor:  Mca [ 24 kwie 2012, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Renault dzisiaj jest produkowane na podzespołach Volvo. Silnik, skrzynia biegów, rama, zbiorniki i chyba nawet mosty są od Volvo. Wydaje mi się, że to duży plus dla Premium i Magnum, że mają szwedzkie podzespoły. Optidrive z Magnum to I-Shift, słyszałem gdzieś, że ma mniej elektroniki. Działanie skrzyni jak najbardziej na plus, biegi zmienia płynnie dodatkowo opcja zmiany manualnej.

Z tymi systemami Adblue to temat rzeka. Z moich obserwacji wynika, że najczęściej ulegają awarii w Dafie, Manie i czasami Scanii. Podobno usterki powodują brudne bańki czy lejki, najczęściej tłuste.

Autor:  MechanikSochaczew [ 24 kwie 2012, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Cytuj:
Renault dzisiaj jest produkowane na podzespołach Volvo.
Porównaj korbowód z volvo a magnumki dxi na podzespołach volvo :) ten silnik jest tylko zewnątrz podobny do volvo dużo czesci się różni, moim zdaniem wielka lipa która dużo pali i nie jedzie. Dzisiaj klient u mnie zostawił za skrzynie automatyczną od takiego cuda 12tyś za remont :) więc pozdrawiam z tym autem. Zrobiłem tych parchów kilkanaście taniej wyjdzie ci w użytkowaniu i opłatach autostradowych e-tech 440 e3

Autor:  Mca [ 24 kwie 2012, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Cytuj:
Cytuj:
Renault dzisiaj jest produkowane na podzespołach Volvo.
Porównaj korbowód z volvo a magnumki dxi na podzespołach volvo :) ten silnik jest tylko zewnątrz podobny do volvo dużo czesci się różni, moim zdaniem wielka lipa która dużo pali i nie jedzie. Dzisiaj klient u mnie zostawił za skrzynie automatyczną od takiego cuda 12tyś za remont :) więc pozdrawiam z tym autem. Zrobiłem tych parchów kilkanaście taniej wyjdzie ci w użytkowaniu i opłatach autostradowych e-tech 440 e3
Jesteś chyba uprzedzony do Magum DXI. Trudno, żeby ktoś do mechanika przyprowadzał sprawne samochody. To, że Twój klient miał problemy to nie znaczy, że każdy model tak ma. Ja osobiście podchodziłem z dystansem do tego modelu, jednak sie przekonałem. Opinie o DXI też są całkiem dobre, wystarczy wpisać w Google "Magnum DXI opinie". Stereotyp jak widać pozostał.

Autor:  MechanikSochaczew [ 26 kwie 2012, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

renówka ma najdroższe zawory pneumatyczne ze wszystkich producentów. Pneumatyka w tym aucie to kosmos.

Autor:  Quba [ 28 kwie 2012, 18:23 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

W tej kwestii faktycznie, zgodzę się, że od jakiegoś czasu marka Renault natychmiast kojarzona jest z Volvem. A tak naprawdę to wiele istotnych komponentów, które rzekomo pochodzą ze szweda, nie miały z nim styczności. Natomiast o samej awaryjności tychże pojazdów ze względu na to, że są albo francuzami albo francuzami na bazie szwedów nie powiem nic. W firmie, w której pracuję eksploatujemy 3 takie egzemplarze z 460 konnymi silnikami, oczywiście z automatycznymi skrzyniami biegów. Problemów większych z nimi nie ma, aczkolwiek muszę potwierdzić, że wszelkie zawory, zaworki, uogólniając PNEUMATYKA to nie jest najmocniejsza strona tego producenta. Jak na razie w Magnumkach się to nie uwidacznia, ale mniejsze siostry cierpią na to nader często.

Autor:  MechanikSochaczew [ 28 kwie 2012, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Automat w magnum dxi i volvoski ishift niby to samo a sie naciełem ostatnio. Kupiłem kasete (sterownik) od volvo do zakładania widełki nie pasują w volvie są pół centymetra grubsze, po wymianie widełek okazało sie że magnum ma kasete na 3 wtyczki volvo na dwie :mrgreen:

Autor:  kanalia [ 10 maja 2012, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Przy przebiegu 660 tyśięcy pociągnie jeszcze taka 500 ?

Autor:  MechanikSochaczew [ 10 maja 2012, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Wymieniałem teraz pare dni temu w 440dxi panewki przy milionie na zaś.

Autor:  RNMDXI [ 12 maja 2012, 21:42 ]
Tytuł:  RENAULT MAGNUM 460 DXI / 500 DXI EURO 4 czy EURO 5 ?

Witam. Jestem tu nowy tak więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem Renault Magnum 2007 r. 460 DXI Z Belgii. Sprzedający zapewniał, że Renia ma normę spalin Euro 5. Do samochodu otrzymałem certyfikat normy spalin oryginał wydany przez Renault Truck Belgia z pieczątkami itp. Certyfikat oczywiście EURO 5. Dzwoniąc do Renault Truck Polska - podając VIN samochodu - Serwisant powiedział mi, że Renault jest Euro 4. Na drzwiach mam 460 DXI Euro 5

Czy ktoś może się orientuję o co tu chodzi ???

Jak rozpoznać czy samochód jest Euro 4 czy Euro 5 ???

Autor:  Szeryf13 [ 13 sty 2013, 16:41 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Jeśli ma adblue to jest Euro5.

Autor:  paolo [ 13 sty 2013, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

euro 4 też jest z adblue

Autor:  magnumdxi [ 13 sty 2013, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Dokładnie my też mamy E4 z ad blue z 07roku

Autor:  damian__w124 [ 15 sty 2013, 10:29 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Witam,
wszytko się zgadza i nie jest to żadne oszustwo,
na 99% kupiłeś kolego magnum euro 5 incentive,
na zachodzie auto klasyfikowane jako e5,
w PL jako e4, jest możliwość przerobienia tego na pełne e5,
musisz kontaktować się z serwisem.

Autor:  sizen33 [ 29 gru 2016, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Pytanie do osób posiadających Magnum DXI. Czy lepiej zalać półsyntetykiem czy mineralnym w przypadku gdy nie wiadomo co wcześniej było lane? Ostatnio przy zakupie reflektorów rozmawiałem z doradcą doradzili mi, że lepiej mineralny. Też mi się tak wydaje, bo uszczelni silnik itp. Przy okazji znacie jeszcze jakieś miejsca gdzie można kupić most napędowy i dyferencjał?

Autor:  Benek12 [ 29 gru 2016, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Jeżeli ma sprawne adblue zalej go olejem do tego przystosowanym

Autor:  Bald [ 30 gru 2016, 0:53 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Nie kombinuj. 15W40. Obsługa co 60 kkm. Do 40 kkm ani grama oleju nie dolewane, potem maks. 5 l i wymiana.

Autor:  Piotrek_DSV [ 30 gru 2016, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Co wy [wycenzurowano], jak można z gorszego oleju na lepszej jakości zmienić.

Mineralny co 30 tyś my zmieniamy, pół syntetyk co 50.

Autor:  jabson [ 30 gru 2016, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Pytanie o Magnum 460-500 dxi e5

Jak do tego auta to tylko półsyntetyczny! Ja ostatnio gdzieś czytałem o tych gadaniach że jak już ma ileś tam kilometrów to tylko syntetyczny olej. Jeśli nie bierze oleju wiadrami tyllko tak jak ktoś napisał 5l na 20k to czym tu się martwić? Półsyntetyczny odpowiednio dobrany tzn. jego gęstość itd i nie ma się czym martwić. Jak bierze olej to trzeba go uszczelnić albo zrobić kapitalny remont bo to znaczy, że coś go zjada. Części kupisz we firmie Lis Truck w Krzymowie pod Koninem. Rozbierają tyko Volvo i Renault. Części tam spooooro ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/