wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Renault R, Major
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1996
Strona 3 z 6

Autor:  Sorensen [ 22 maja 2007, 21:22 ]
Tytuł: 

Witam
Tak się składa że od właściciela tej biało-zielonej Majorki kupiliśmy dokładnie ten sam biało zielony spojler. Teraz jest on koloru żółtego na kabinie białej Majorki R340. Pozdrawiam :D

Autor:  Duck [ 22 maja 2007, 21:41 ]
Tytuł: 

Pamiętacie te motorki 340 konne? Niby nie dużo, ale szło i to dobrze. Cechą tego silnika była przedewszystkim wytrzymałość. Dowodem tego, jest choćby historia mojego przyjaciela, która ma dziwny "styl" jazdy, ponieważ biegi zmienia na wyższe przy jakichś 18 tyś. obrotach. Motor padł dopiero po 900.000. Dziw, że tak długo wytrzymał. Ktoś kiedyś powiedział, że "majorka" to wóż, dla którego trzeba się urodzić. Albo kochasz, albo nienawidzisz. Coś w tym jest ..

Autor:  ciezarowka [ 28 maja 2007, 17:32 ]
Tytuł: 

Można zmieniać biegi z malej skrzyni na dużą przy 1800 obrotów, gdy pojazd jest pusty lub zjeżdża z niewielkiego wzniesienia wraz z ładunkiem, ale powinno być minimum 2000 obrotów. Ten pojazd, który był remontowany przy 900 tyś kilometrów musiał śmigać wcześniej po górach wiec dostał swoje i dlatego silnik kilek. Pojazdy typu MAJOR miały bardo dobre motory i rzadko się w nich psuły prędzej skrzynia biegów siadała..

Autor:  motomaniak 3 [ 02 cze 2007, 17:30 ]
Tytuł: 

aaaahhhh to jest maszyna chociaż gadaja o nich żle cytuje OD RENI I IVECA TO Z DALEKA nieraz to słyszałem !! i nieraz sie zawodzili
mój tata ma 88r renault r 340 silnik 12 l 2 głowicowy mamy ja 6 lat i włożyliśmy w nią 3 tys chodzi jak przeciąg niejedna scania volvo czy man maja z nią problem w dodatku nie ma blokad !!
Jak sie wrzuca zdięcia to wrzucę mam parę ???????? 8)

[ Dodano: Sob, 02.06.2007, 16:35 ]
Myślę że one są tak wytrzymałe bo maja 12l silnik a tylko 340 km

Autor:  Ada$ [ 28 cze 2007, 15:59 ]
Tytuł: 

No majorki są nie do zajechania... Mieliśmy 3 renie, 2 R i Majora Pierwsza R 310 była z '87r i chodziła u nas 4 lata, potem była R 310 '84r i także 4 lata chodziła ale przez dwa lata chodziły obydwie naraz, potem była Major 350 z '91r z kabiną w globie to było coś, właściwie to mamy ją do tej pory ale teraz już ją sprzedajemy bo jesteśmy posiadaczami magnum, jak ktoś powie mi jak to wrzuce foty tego majora... Pozdrawiam
viewtopic.php?t=8812 ,następnym razem najpierw poszukaj :wink: . Pozdr. DavesKTC

Autor:  ciezarowka [ 29 lip 2007, 13:37 ]
Tytuł: 

Te pojazdy są dobrymi ciężarówkami i w Polsce widać ich dosyć dużo Polak szuka oszczędności wszędzie i dlatego jeździ się na RENAULT-ach nie na VOLVO.

Autor:  użytkownik usunięty [ 01 sie 2007, 22:02 ]
Tytuł: 

No a u nas w ZET-ce jeździ jak to nazywają "babcia Majorka" ale już na emeryturze i tylko przeganiają ją po placu do przeciągania naczep. Odsłużyłem na niej swoje, jak mnie do firmy przyjęli...

Autor:  weni [ 26 wrz 2007, 15:48 ]
Tytuł: 

Witam panowie.
właśnie jestem w trakcie kupowania Majora 93" resor 350km
przebieg 890 000.
Co powinienem wiedzieć i na co uważać?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Autor:  bilonzo [ 26 wrz 2007, 18:06 ]
Tytuł: 

Mój ojciec miał majorkę z podwyższanym globem niebieską, chyba 360 lub380 koni.Wózek bez zastrzeżeń. :wink:

[ Dodano: Sro, 26.09.2007, 18:07 ]
Cytuj:
No a u nas w ZET-ce jeździ jak to nazywają "babcia Majorka" ale już na emeryturze i tylko przeganiają ją po placu do przeciągania naczep. Odsłużyłem na niej swoje, jak mnie do firmy przyjęli...
W RiCo też majorka ciąga naczepy po placu :lol: .

Autor:  patryk691 [ 26 wrz 2007, 19:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W RiCo też majorka ciąga naczepy po placu Laughing
W jakim odziale :?: :?: Bo jak byłem z bratem w Polkowicach on coś tam załatwiał to naczepy ciągała po placu iveco eurotech lub eurostar zawsze nie moge odróżnić ale bardzo fajnie wyglądało w barwach Rico mi się podobało :wink:

Autor:  chwast [ 27 wrz 2007, 7:40 ]
Tytuł: 

Kolego kupując majorkę musisz zwrócić szczególną uwagę na skrzynię biegów(reduktor),instalację elektryczną(bardzo słabe kable),ładowanie, korozję kabiny,kompresor,jeśli jest na resorach to na łapy, sworznie natomiast pozostałe elementy to tak jak w każdej innej marce.
Wada słabe silniki i dużo palące, pod górę trzeba uważać łatwo zagotować motor!!!
Prowadzi się niespecjalnie, słabe hamulce i ogrzewanie.
Biegi wchodzą ciężko.

Zaletą majorki jest bardzo miękka,wygodna kabina.
Trwałe zawieszenie kab.
Kolejną zaletą jest tylni most(na zwolnicach) nie do zajeżdżenia, możesz buksować na budowie i nic się nie dzieje w przeciwieństwie do mostów na półośkach.
Kabina w globie ma dużo miejsca w środku.

Autor:  weni [ 27 wrz 2007, 20:23 ]
Tytuł: 

Chwast wielkie dzięki! :D
ale dzisiaj oglądałem Majorkę 95" 385km auto ładne zadbane,
troszeczkę rdza bierze kabinę przy schodkach , ładnie silniczek chodzi
w zawieszeniu cicho, ramę zaczyna troszeczkę brać,
"poważna" awaria to wyciek z podnośnika kabiny, cena 24 000 netto
przebieg 670 000 kabina w globie
co wy na ten temat?

Autor:  MAN [ 27 wrz 2007, 20:43 ]
Tytuł: 

Jak na 95 rok to przebieg mały cz czasem nie jest 1670000km

Autor:  rufus [ 28 wrz 2007, 13:05 ]
Tytuł: 

to jest nie mzolie żeby miała przejechane 670 000. Tak jak kolega wyżej pisał chyba 1670000 :)

Autor:  weni [ 28 wrz 2007, 18:36 ]
Tytuł: 

Niedowiarki! Od 7lat jeździło w firmie produkcyjnej.
Przeglądałen tarczki, faktury od mechanika, auto więcej stało niż jeździło.
Ostatnia trasa 06,08,2006!!!
Jak przyjechałem obejrzeć autko to właściciel przywoził nowe akumulatory ze sklepu!

Autor:  MAN [ 28 wrz 2007, 19:27 ]
Tytuł: 

Ja nie mówie że nie ma takich przypadków, ale średnia roczna przebiegu wacha się miedzy 120-150tyś km

Autor:  weni [ 30 wrz 2007, 10:29 ]
Tytuł: 

Witam ponownie.
Potrzebuję danych technicznych do mojej Majorki 95"
silnik 385km; ile oleju do silnika , skrzyni , dyfra,
ile płynu chłodniczego itd
gdzie najlepiej kupować części?
i wszystkie wiadomości które mogą mi pomóc w eksploatacji tego samochodu.
Z góry bardzo dziękuję :D

Autor:  chwast [ 05 paź 2007, 8:16 ]
Tytuł: 

Kolego weni jeśli ta majorka ma faktycznie taki przebieg to bierz ją w ciemno
Używane części kupuj w miąsowej koło KIELC.
Będziesz bardzo zadowolony z tego samochodu!!!
To nie jest gorszy samochód od scanii(sam mam cztery)czy volva.
Najważniejszy jest stan i przebieg.
Ja kupując scanie 3 generacji nie przejmuję się jeśli ma przebieg do 1,1mln km i uważam że odpowiada to przebiegowi w majorce ok 900-950tyś km.
Ale jeśli ten wozik ma niecałe 700tyś km to super będzie chodził , silniczek na pewno suchy. Osobiście sprawdziłbym ciśnienie oleju jakie ma!
Najłatwiejszy sposób przydławić silnik i zobaczyć na zegarze jak spada ciśnienie,jeśli jest niskie wrzucić nowe panewki i jazda.
Odnośnie tych danych może dowiem się ponieważ znajomy ma majorkę z 94 roku. Kupił ją dwa lata temu we Francji z przebiegiem 850tyśkm i tyra pod patelnią. Mają również dwa many 19-372 ,mieli też scanie 143((sprzedali).
Kierowcy powiedzieli że scania pod patelnią chodziła najlepiej , ale jak się przesiedli z wyjeżdżonych manów na renie to byli zachwyceni, nic nie "trzepie" tylko płynie , spala przy 30tonach ok 38l ale silnik dużo mocniejszy niż man 19-372(92r i 93r). Many palą od 36-40l, a scania 36l.
Jeżdżą głównie z węglem,spółą,zbożem.
Kupuj tą majorkę za pół roku kup sobie na częsci za 10tyś zł drugą i jazda.
Powodzonka ,sam bym kupił taką majorkę

Autor:  weni [ 07 paź 2007, 21:22 ]
Tytuł: 

Chwast przyjacielu, wielkie dzięki za informacje.
Majoreczka stoi już pod domem :lol:
wrażenia z pierwszej jazdy bezcenne :D
autko płynie , wszystko jest ok.
porobię porządek z oponami i z tachografem i w przyszły poniedziałek idzie w swoją pierwszą trasę.
oczywiście wymienię jeszcze olej i sprawdzę zbieżność
nie wiem tylko ile może spalić ropki (średnio)
pozdrawiam

Autor:  poeltrans [ 08 paź 2007, 16:38 ]
Tytuł: 

Obrazek

Strona 3 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/